PDA

צפייה בגרסה מלאה : למה אסור לקנות משהו של איטלקים - שאלת טרקטור



אייל
28-02-25, 13:17
יש לי ניו הולנד שנת 1996 (פיאט).
החרא לא מניע. נותנים סטארטר, הוא מקרטע חצי סיבוב כאילו אין לו מצבר. כשמחברים בוסטר או רכב אחר הוא מניע, לא מיד.
קניתי מצבר חדש (שנפ).
חיברתי אותו ונאדה! לא מניע.
החיבורים חדשים, הסטארטר במצב סביר (אני חושב) כיוון שהוא כן מתפקד אם מחברים אליו עוד מקור מתח.

הוא צבוע אדום. לצבוע בכחול ולזרוק לים???

מוטי ג.
28-02-25, 13:28
להחליף כבל + בין המצבר לסטרטר וגם את החיבור - לגוף

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
28-02-25, 13:45
תבדוק בזמן סטרטר מה מפל המתח בין המצבר לסטרטר. זה יצביע על חוט שאולי יש בו יותר קורוזיה מאשר נחושת.
וייתכן (כנראה ממה שאתה מתאר זה המצב) שזה ייגמר בזה שתפתח את הסטרטר, תחליף פלטת פחמים וזהו.

אסף.

מוטי ג.
28-02-25, 13:48
תבדוק גם את המנתק מגע לגוף אם קיים, "מפסק ראשי", בטח מלא חלודה.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ehudzeelim
28-02-25, 13:51
נשמע כמו סטרטר עייף.

boaz avrahami
28-02-25, 14:58
כמה אמפר המצבר וכמה אמפר אמור להיות המצבר?
אתה בטח חסכת ושמת קיבולת קטנה מהנדרש ב cca


Sent from my iPhone using Tapatalk

אייל
28-02-25, 17:51
אין ברז ניתוק.
המצבר 90 אמפר/שעה 770 אמפר זרם התנעה. הפעם לא חסכתי. "אייל החדש"...
אין לי מושג מה המצבר המקורי ולא מצאתי תשובה לזה.
"זקני הכפר" אומרים שמצבר 90 אמפר/שעה זה מעל ומעבר למה שצריך.

אם הסטארטר דפוק, איך זה ייתכן שלאחר חיבור עוד מקור הוא כן מניע?

dice2
28-02-25, 18:05
מה שאתה מתאר היה לי במנוע פרקינס של כלי הנדסי. ועל פרקינס אי אפשר לומר שהוא מנוע לא אחד המנועים הטובים. אמרו את כל הפתרונות לפני. זה או בעיית כבלים רופפים/חלודים או שכמו שהיה אצלי הסטרטר צרך המון זרם והיה הורס מצברים אחת לכמה חודשים וגם עם מצבר חדש היה בקושי מניע

בועז

אייל
28-02-25, 18:07
המוליכים די חדשים ויותר עבים מהמקוריים.
בועז. מה היה הפתרון לפרקינס הרע?
החלפת פחמים או משהו מעבר?

איל מ
28-02-25, 18:21
אצלי (באופנוע שעבר כמה טבילות יותר מדי) כל הסטארטר היה תפוס.
היה מסתובב אבל בקושי.
ההנעות היו קשות וצרכו זרם גבוה מאוד. כולל התחממות מוליכים.
דווקא הפחמים היו תקינים.
פתיחה, ניקוי, גירוז/שימון מייסבים פתרה (גם אם זמנית) את בעיית "המצברים החלשים".

נדב ש.
28-02-25, 22:35
אם הסטארטר דפוק, איך זה ייתכן שלאחר חיבור עוד מקור הוא כן מניע?

כי אתה נותן לו ×2 ממה שהוא צריך.
סטרטר עייף/דפוק.

asafk
28-02-25, 22:54
סטרטר "עייף" זה לרוב פחמים. אם למשל 2 מתוך ה4 שחוקים, לא יהיה לו כוח.
אם זה גירוז והחלפת מיסב הוא יתחיל קשה ואז יסתובב וייקח הרבה זרם.
בשיפוץ יסודי מחליפים גם וגם בהנחה שהסלילים תקינים.

אסף.

נדב42
28-02-25, 23:57
אם יש לך בסביבה טרקטור דומה, אתה יכול לבקש להניע אותו עם המצבר שלך...

בדאלק
01-03-25, 00:19
1. מינוס ישיר עם כבל התנעה מהגוף של הסטרטר/ בל האוזינג אל המינוס במצבר. התנעה מהסוויץ. יש שינוי?
2. סעיף 1 , יחד עם כבל התנעה מהפלוס במצבר ישירות לפלוס של הסטרטר, סוויץ פתוח, גישור של הסולונואיד (הנעה ידנית) עם מברג/ פלאייר/ מפתח כלשהו. יש שינוי?

רפי לין
01-03-25, 02:02
בעברי המקצועי (חשמלאי רכב למכוניות פיאט) היה לימקרה של
פיאט דוקאטו (רכב מסחרי) דיזל שלפעמים המתנע (סטרטר) היה מסתובב לאט והנעת המנוע הייתה אז קשה.
בדיקת מצבר הייתה תקינה.
בדיקת הארקת המנוע הייתה תקינה.
בדיקת סיבוב של המתנע (גישור מלמטה למעקף סולונואיד המתנע - המתנע מסתובב מהר וללא רעשים מחשידים.
הרכבת מצבר חדש לנסיון למשך כמה ימים והבעייה קיימת.
לבסוף, בדיקת שמן מנוע ע,י הוצאת המדיד שבמום שמן יש בוצה וזה היה הגורם לבעיה.
טיפול בבוצה, שטיפה וכו', החלפת מסנן שמן ושמן מנוע והבעיה נעלמה.
הסתבר שהרבה זמן וק"מ בעל הרכב לא ביצע טיפול ברכב.
האיטלקים לא היו "אשמים" בתקלה אלא הישראלי.
בברכה - רפי לין

dice2
01-03-25, 03:03
המוליכים די חדשים ויותר עבים מהמקוריים.
בועז. מה היה הפתרון לפרקינס הרע?
החלפת פחמים או משהו מעבר?

הפרקינס היה מצויין הסטרטר פחות
הפתרון היה החלפה לסטרטר משופץ. לא יודע מה היתה התקלה בפנים. זה היה כלי עבודה
ולא יכולתי להשבית אותו להרבה זמן. אז פרקתי ושמתי אחר משופץ
אגב החשמלאי שלי בזמנו בדק את צריכת הזרם של סטרטר עם צבת השראתי
וככה עלינו על הבעיה

ד ו ר ו ן
01-03-25, 08:42
זה הופיע בשבועיים האחרונים הקרים מאד?..

shmil
01-03-25, 11:03
אני דווקא מהמר על גריז יבש באזור הציר והגלגלש בפנים, שמתנגד לסיבוב.
שלושה ברגים, אייל. גדול עליך?

איציק - 4X6ZH
01-03-25, 13:45
בודק מצברים בעומס ( של טרקטור / דיזל )
מחברים את הבודק ישירות לחיבור הסטרטר
ומבצעים בדיקה מכיוון הסטרטר למצבר.
מדלגים כל פעם חיבור לאחור ומזהים את נקודת הכשל

איציק

אייל
01-03-25, 19:36
אני דווקא מהמר על גריז יבש באזור הציר והגלגלש בפנים, שמתנגד לסיבוב.
שלושה ברגים, אייל. גדול עליך?

בכלל לא. זה הרבה יותר קל וידידותי מהג'יפ.
אפרק את הסטארטר ואבדוק את מצב הפחמים והמיסבים.

שמן מנוע מוחלף אחת לשנה בערך כך שלא נראה לי שבוצה זה הסיפור.

אדווח מה מצאתי מתחת לסטארטר.

תודה רבה.

אייל
03-03-25, 12:56
אתמול פורק הסטארטר. מקופסת ההפתעה נפלו חתיכות נחושת שפעם היו בוקסה ישבה תחת הפלטה העגולה הגדולה שמפרידה בין החלק המלופף לגלגל השיניים. יצא שהעוגן התחכך בגוף וזה כנראה מה שגרם להתנעה הקשה.
הפחמים בסדר אבל הוחלט להחליפם "על הדרך".
הלכתי לחנות חשמל רכב שמתברר שגם משפץ סטארטרים אבל הבחור לא מוכן למכור את הבוקסה הזאת כיוון שיש לו כמה בודדות והוא משתמש בהם לשיפוץ סטאטרים.
איפה מוצאים כזו חיה? זה סטארטר של בוש.

shmil
03-03-25, 16:52
https://wagendass.com/en/bushings-bearings-needle-bearings/11220--bague-for-starter-bosch-0001212002-0001212003-0001212005.html?srsltid=AfmBOop6uDKerL9B KcV6OuLtjWUFFEvikNqzdlTV8JI92OyCs-zpW9gr

https://www.google.com/search?q=fiat+diesel+tractor+starter+bus hing+bosch&client=firefox-b-d&sca_esv=d0d3ba676e08ed7a&sxsrf=AHTn8zrVIwB-lNkYBJZEUgBgKLPWhs8VhQ%3A1741013388150&ei=jMHFZ9vaCP7gkdUPoouSyAY&ved=0ahUKEwjb0LKklO6LAxV-cKQEHaKFBGkQ4dUDCBA&uact=5&oq=fiat+diesel+tractor+starter+bushing+b osch&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiKWZpYXQgZGllc2 VsIHRyYWN0b3Igc3RhcnRlciBidXNoaW5nIGJvc2 NoMggQABiABBiiBDIFEAAY7wUyCBAAGIAEGKIEMg UQABjvBTIFEAAY7wVIvDtQ8xhYyTRwAXgAkAEAmA GeAaABrAaqAQMwLja4AQPIAQD4AQGYAgegAtoGwg ILEAAYgAQYsAMYogTCAggQABiwAxjvBcICBRAhGK ABwgIHECEYoAEYCsICBRAhGJ8FmAMAiAYBkAYEkg cDMS42oAfvFg&sclient=gws-wiz-serp

רפי לין
03-03-25, 17:16
מהיכן אתה בארץ?
בברכה - רפי לין

talw
03-03-25, 18:38
[emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]]]אתמול פורק הסטארטר. מקופסת ההפתעה נפלו חתיכות נחושת שפעם היו בוקסה ישבה תחת הפלטה העגולה הגדולה שמפרידה בין החלק המלופף לגלגל השיניים. יצא שהעוגן התחכך בגוף וזה כנראה מה שגרם להתנעה הקשה.
הפחמים בסדר אבל הוחלט להחליפם "על הדרך".
הלכתי לחנות חשמל רכב שמתברר שגם משפץ סטארטרים אבל הבחור לא מוכן למכור את הבוקסה הזאת כיוון שיש לו כמה בודדות והוא משתמש בהם לשיפוץ סטאטרים.
איפה מוצאים כזו חיה? זה סטארטר של בוש.

זה לא נחושת אלא ״בוקסה פליז״, אם זה משהו דחוף אז תמיד אפשר לחרוט בבית המלאכה הקרוב לביתך. קח את הציר עם הפלטה בכדי להוציא מידות קטרים ואם יש שאריות בוקסה שאפשר להוציא מידות אורך אז מה טוב. הזקן החרט ידע מה לעשות.

אייל
03-03-25, 21:29
רפי, אני מאזור חוף הכרמל.

טל, איזה חומר זה? אם אני מבין זה גרפית עם נחושת לטובת "שימון עצמי".

איל מ
03-03-25, 21:33
שאלת תם.
אם המוסך שומר את הבוקסות כדי לשפץ ללקוחות,
למה שלא תתן לו את הסטארטר לשיפוץ?
או יותר טוב, שלח אותו לשיפוץ בבית מלאכה כמו שצריך.

כמה כבר עולה לשפץ סטארטר

לביא
03-03-25, 21:49
בדיוק קיבלתי חזרה מתיקון סטרטר של גנרטור מראובן בסגולה (המלצת של בועז)
03-930-9979
נראה איש מקצוע וגם הגון.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

boaz avrahami
03-03-25, 22:29
הייתי ממליץ בעצמי אבל אייל פסל שיפוץ אצל אחד שסירב למכור לו רק את הבוקסה.
רומני…

אבל מאחורי וילון מס #18 יש איש שיש לו מחרטה רוסית יוצאת מהכלל [emoji1787]
והוא גם חבר.


מעבר להמלצה של שמיל תבדוק גם בגרינוולד בתל אביב או בעלמה.

שניהם באזור המסגר בתל אביב.
ראובן מההמלצה של לביא נמצא בסגולה.



Sent from my iPhone using Tapatalk

talw
04-03-25, 01:24
[emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]].

טל, איזה חומר זה? אם אני מבין זה גרפית עם נחושת לטובת "שימון עצמי".
זו סגסוגת ברונזה יעודית למיסבי החלקה, חומר שבדך כלל מונח בצורת מוטות בפינה של כל בית מלאכה לעיבוד שבבי .

אייל
04-03-25, 06:32
שאלת תם.
אם המוסך שומר את הבוקסות כדי לשפץ ללקוחות,
למה שלא תתן לו את הסטארטר לשיפוץ?
או יותר טוב, שלח אותו לשיפוץ בבית מלאכה כמו שצריך.

כמה כבר עולה לשפץ סטארטר

800 ש"ח לפני מע"מ.
וזה מעצבן כי רוב העבודה כבר נעשתה (פירוק, ניקוי והשחזה של המוליכים).
בוקסה כזאת עולה 2.5 פאונד באתרים באנגליה...
וחוץ מזה, RTM! תקרא את הוראות ההפעלה של ג'יפולוג, ג'יפ בונים, לא קונים! זה טרקטור 4X4 עם נוחות כמו של סופה, אמינות כמו של דיפנדר ואסטטיקה של סאנגיונג, עונה על רוב הקריטריונים.

אייל
04-03-25, 10:31
הסטארטר שאינו מתחיל - סיפורו של מתנע ובעלים עם פרנציפ...

הבוקר נסעתי לעבוד באזור קריית שמונה. הודעה בבוקר לזהר "איפה אני מוצא מתקן סטארטרים באזור?" ואני מקבל טלפון של חנוך.
מתקשר בלי הרבה תקווה, מקבל הוראות הגעה לגושרים.
נכנס למנהרת זמן ונופל על 1986. שני סבים חביבים שתיקנו אלטרנטורים הרבה לפני שנולדתי.
מסתכלים, בודקים, הולכים ל"מאחורה", מביאים סטארטר ישן כמו פעם, מפרקים כמו פעם, משייפים עם שופין כמו פעם ושולחים אותי לדרכי בלי לקחת שקל.

עד הגושרים בשביל בוקסה.

מחר אני ארכיב ונראה...

תודה רבה זהר!

רפי לין
04-03-25, 12:48
מדהים שיש אנשים כאלו טובים ונדיבים.
בברכה - רפי לין

boaz avrahami
04-03-25, 23:24
פרנציפ זה לא שם נרדף לקמצן. [emoji4]

אבל האמת כל הכבוד על ההתעקשות. יוקר המחיה מאלץ את כל הצדדים קונה ומוכר ללכת לקצוות.
מקווה שיחזיק.


Sent from my iPhone using Tapatalk

אייל
06-03-25, 21:01
סאגת ההנעה הקשה הגיעה לסיומה אחרי שיפוץ הסטארטר.

מה עשיתי? החלפתי את הפלטה בין גלגלי השיניים לבין החלק המלופף (לא יודע שמות - סליחה) בפלטה תקינה עם בוקסה שלמה, החלפתי "על הדרך" פחמים, ליטשנו וניקינו את החלק האחורי שעליו יושבים הפחמים, ניקיתי בפנים.

כמה עלה? 120 ש"ח סט פחמים.

למי תודה? לכולכם דבר ראשון, על היעוץ והסבלנות. תודה מיוחד לזוהר על הטלפון של חנוך (אם אתם צריכים שיפוץ אלטרנטור או סטארטר בצפון תתקשרו אליו 052-709-0065).

מה המסקנה הכי חשובה? לסבון מכונאים יש תוקף ואחרי כמה שנים הוא כבר לא מנקה את השמן מהידיים...

עכשיו הטרקטור מניע בנגיעה ממש.

תודה רבה!

-->