PDA

צפייה בגרסה מלאה : יעוץ לקניית רכב שטח רך לעסק



אומי5
02-03-25, 16:42
שלום לכם.
עסק שבאופן תדיר נוסעים בשטח.
יום שטח רגיל, שזה בין פעם בשבועיים לשלוש פעמים בשבוע, נסיעה של שעה עד שלוש, כניסה של כמה דקות לשטח קל-בינוני (פחות מדרגות אבל כן דרכים מדבריות, דרדרת, ובוץ, הרבה בוץ)

כיום נוסעים עם דאסטרים 4X4, לחלק מהחבר'ה נשבר מהקלאץ בפקקים.
כולם מוגבהים, ממוגנים ועם וו גרירה.
רוב הזמן אין בעיה של מקום לציוד (משכיבים ספסל) וכשיש בעיה - לוקחים נגרר.



1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 130-140K יש גמישות קלה למעלה בעבור מציאת המאה
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? רכישה בלבד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - בדרך כלל שניים, לעיתים רחוקות 3, ולא נורא להצטופף בפעם הזו.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? 40 אלף, הרוב כביש אבל תמיד יש שטח בקצה הנסיעה.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? יום יומי בעבודה.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאנשי מקצוע / מוסכים? דרום שפלת החוף

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? שטח בינוני בדרך כלל קצר, כיום הילוך הכוח לא מאוד חסר, אבל ההגבהה והמיגונים בהחלט נדרשים.

ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). שביל נחל אשלים למערב עם עגלה כבדה, שדות עמק החולה אחרי גשם, דוכים בערוצי נחלים (הכל מתואם כן?)

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני עדיף אוטו
ב. מנוע דיזל/בנזין עדיף בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) יש יתרון לטנדר, אבל לא גדול, רוב הציוד לא גדול, וכשיש הרבה ציוד כמעט תמיד תהייה עגלה בכל מקרה. בכל מקרה לא קצר יותר מדאסטר.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? יתרון לחדש, אבל משומש מאוד אמין ושמור בא בחשבון, צריך לקחת בחשבון שנדרשים 3 רכבים- עדיף זהים.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? הבוס אוהב דאסטר, העובדים פחות-בעיקר בגלל הקלאץ. הבוס פתוח לרעיונות משתלמים

הבוס מבין רכבים, נוסע על גמל גבוה ושמור.

איל מ
02-03-25, 17:10
כל טנדר 4*4 עם זיכוי במס. לסחוב עגלה כבדה? בשטח? מתבקש.
דימקס 4*4 מהשנתונים האחרונים עם נעילת דיפרנציאל הוא רכב ראוי מאוד שנמכר כמשומש טרי בהרבה פחות מאחיו לבית טויוטה. הבונוס יגיע בדרך אל השטח.

guyo
03-03-25, 07:18
+1 לגבי טנדר
דימקס ראוי בהחלט, אבל גם פולבק יתן מענה מצוין עם תג מחיר סביר (כמובן שרבם הטריון, אבל עם מחיר גבוה יותר)
פולסייז בגלל הטבות המיסוי?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

אומי5
05-03-25, 08:31
החסרון של הטנדרים הוא בדלק, הצריכה גבוה יותר ורוב הנסיעות הן בכביש ויחסית ריקות.
איל, מה הכוונה בבונוס? הנוחות? מהירות?

איל מ
05-03-25, 08:53
כן.
לעניות הישבן שלי הדימקס נוח יותר בכביש.
(אם הייתי צריך לבחור בין שניהם היום, ברור שהייתי לוקח היילקס, ואחד ידני, אבל זאת העדפה אישית).

- - - Updated - - -

וחוץ מזה, נשמע שמה שיש לכם עושה את העבודה, כשהדבר היחיד שמפריע זה ההתמרמרות של העובדים.
אז צריך להגיע להחלטה מי מוותר. הכיס של הבוס, או התחת של העובדים. וגם, אינני מבין כלום בחישובי מס, אבל אם טנדר יכול להשיג החזרים גבוהים יותר במס, אולי ההבדל לא כזה גדול. מה עוד, שטנדרים מודרנים הם הרבה יותר חסכוניים.

הכוכב הכחול
06-03-25, 07:42
תפסיקו להוליך שולל אנשים תמימים,
טנדרים חדשים לא כאלו חסכוניים.

דימקס ביום ממש טוב 1 ל 10
בד"כ לכיוון 1 ל8.5

אכן יותר חסכוניים מסופה או לנד רובר של 1 ל 6 +/-
אבל זה בהחלט לא מתקרב ל 1 ל 15 בהשוואה לפרסומים של מכוניות חדשות אחרות.
ולא דיברתי על פלאג אין וכו של 1 ל 20 ומעלה

אומי5
06-03-25, 08:34
איזה סוג נסיעות אתה עושה? כמה עמוס?
או במילים אחרות:
כמה יקח טנדר שעמוס ברבע מהמשקל המותר שלו מול דאסטר שעמוס ב90 אחוז מהמשקל המותר שלו?

הכוכב הכחול
06-03-25, 08:53
90% בינעירוני - כביש 6 ללא פקקים
5% שטח רך
2.5% עירוני
(כן חסר 2.5%)
לרוב ריק
*גר על ההר ולא במישור

בהשוואה לדאסטר?
תשאל את גיא

אומי5
06-03-25, 09:09
תודה רבה.
למרות שאלו לא הנתונים שקיוויתי לשמוע :)

erby
06-03-25, 18:37
דאסטר בלי נגרר 1-15. דיזל או בנזין בנסיעה רגילה בלי לרחם.
דאסטר עם נגרר 1500 עמוס, 1-10. וצריך סבלנות. הרכב לא מת על זה.

דרך אגב, אצלנו בעבודה, ומהתיאור שלך נראה שהמתאר דומה, עברו לדאסטרים 2*4. אוטומטיים וידניים, בנזין בלבד. בגלל הגילום (מגלמים אצלנו מלא).
נותר אחד אחרון, סולר מודל 2018, אוטומט, השנה האחרונה בלי אוריאה, שמגלה אמינות מפתיעה.
גילינו בדרך הקשה שהסולר עם האוריאה מ160-180 אלף קמ מתחיל לעשות בעיות.

אצלי יש אחד 4*4. נדיר מאוד שאני מפעיל אותו ביומיום. חשוב יותר שהרכב יהיה גבוה וצמיגי 50/50.

Sent from my Pixel 9 Pro using Tapatalk

אומי5
12-03-25, 12:05
צץ רעיון חדש.
סוזוקי s cross.
יתרונות:
צריכת דלק
נוח
אוטומטי
יותר מרחב העמסה מדאסטר
תנאי קנייה יותר נוחים.
יש מיגונים בשוק.

חסרונות:
זווית גישה הרבה פחות טובה מדאסטר.
לא ברור אם יש הגבהה בשוק, אבל כנראה שיש פתרון.
במקרה של הגבהה אין אחריות על ציריות.
רכב הרבה יותר עדין וידרוש נהיגה זהירה (כל הנהגים מסוגלים לזה)
בנסיעות קצה נידרש לשכור רכב שטח.
לא מצאנו צמיגי AT במידה.

יש מחשבות להשאיר דאסטר אחד לנסיעות קצה או במקרה הצורך להשתמש בטנדר הפרטי של הבוס.

מישהו יודע אם יש מידות מאושרות נוספות לרכב הזה?
מישהו מכיר את האמינות שלו באופן כללי?
למישהו יצא לנסוע איתו בשבילי שדות עם קצת בוץ? משהו שהוא לא שטח בינוני אבל גם לא שבילי קקל?

איל מ
12-03-25, 12:47
נוסע המון על סוזוקי scross.
אוטו מעולה אבל מה הקשר לשטח? גם לא שטח קל.
זה פרייבט לכל דבר ועניין.
כן, בעוונותי נסעתי איתו בשטח, אפילו יותר מפעם אחת, אבל גם הבדואי שנסע בטויוטה קורלה לידי, כששנינו קיצרנו את הפקק של מחלף מאחז, או המשפחה עם היונדאי שעשו פיקניק לידנו ביער הקדושים.

guyo
12-03-25, 12:59
היו לנו 2. אחלה רכב, אבל לא לשטח

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

אומי5
12-03-25, 15:32
לא יתמודד עם שבילי שדות? כמו שאמרת כל פרייוט יכול, אז עם AWD וקצת גובה לא יעשה את העבודה?
(קניה היא שלו היא בהבנה שצריך פתרון נפרד לשטח שהוא מעבר לשבילי שדות)

guyo
12-03-25, 15:38
שבילי שדות מאמין שכן, לא חושב שהרבה מעבר. אצלנו היה רבות בשבילי בן שמן, גם קצת יותר משבילים לבנים.
הניסיון שלי הוא עם הגיר הידני (5 ו 6 הילוכים)
אבל ממה שאתה מתאר, זה מה שאתם מנסים להמנע ממנו
אגב, מה עם דאצ'יה ג'וגר?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

אומי5
12-03-25, 16:25
אם כבר דאציה אז דאסטר.

Asaf-a
13-03-25, 07:11
Xv סובארו
לא בתקציב?

אומי5
13-03-25, 08:30
יותר יקר, יותר צריכת דלק ופחות באגז'.

asafk
13-03-25, 13:47
דאסטר ידנית, מנוי לחדר כושר, דגש על רגל שמאל - וחבילת טישו לדמעות.

אסף.

shachar
13-03-25, 19:29
דאסטר ידנית, מנוי לחדר כושר, דגש על רגל שמאל - וחבילת טישו לדמעות.

אסף.יוצא לי לנהוג על דאסטר ידנית.
או שאני כבר חזק או שהדוושה משמאל לברקס בסדר גמור.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
13-03-25, 20:29
אבל הבנות בעבודה של אומי מתלוננות....

אסף.

shachar
14-03-25, 07:14
למה הן נתקעות בפקק, שימצאו מקום יותר נעים ונוח ...

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

אומי5
16-03-25, 08:45
1. תמיד שנאתי קלאץ של רנו, עוד מימי הקנגו המאסטר של הקיבוץ.
2. בדאסטר זה פחות גרוע, אבל עדיין אי אפשר לפספס את המקור.
3. היחיד שזה באמת מפריע לו זה האחד שזה הרכב הצמוד והיחיד שלו. (אני דווקא מבסוט, כבר פחדתי שהבנות שלי לא יכירו רכב עם הילוכים)
4. אסף, אמירות מיזוגניות כאלו עלולות לגרום לך לאיבוד האזרחות התל אביבית.

asafk
16-03-25, 09:00
על סעיף 4 אני בונה.

אסף.

asafk
16-03-25, 19:54
בחזרה לנושא. את הדאסטר החדש ההיברידי אוטומטי - ראית?

אסף.

Yaron.nahum
16-03-25, 20:00
הדאסטר החדש , 4X4 הוא ידני ,

הגרסה ההיברידית עם מנוע 1.6 היא 2X4 בלבד

אומי5
17-03-25, 09:28
כן, ואפילו עשינו נסיעת מבחן של כמעט 10 דקות בלי שטח.
גרסאת 4X4 היא או בנזין או חצי היברידי, שזה יוצא רבע?
הרכב מאוד דומה לדגם הישן במידות, גובה, זוויות וכו.
מבפנים יש התקדמות לכיוון שנות ה20 של המאה שלנו, אבל החלון הפך חריכי יותר, וזה ממש מפריע לכל מי שמעל 1.70.
וזה מוזר כי רומנים הם לא אנשים קטנים.
הרכב קצת צפוף, לי זה בסדר, למי שמגיע עם מידות רוחב זה מציק.
ספסל אחורי נוח למי שלא מביא איתו ברכיים.

ובתכלס, חוץ מנושא הבטיחות, אחלה רכב כפתרון יחסית זול לעבודות שלא דורשות המון ציוד ולא יותר משני אנשים.
אפשר להזמין מוגבה, ממוגן ועם וו גרירה מהחברה שזה יתרון גדול מבחינת אחריות.

בנושא הבטיחות, מי שמתעמק בנתונים רואה שהם ממש חלשים במערכות (57%) והגנה על הולכי רגל (60%), שזה מעניין לי את האשך.
די בסדר לילדים (84%) שזה מעניין לבוס את האשך.
ומעליב לנהג ולנסוע (70%), שזה מעניין לי מאוד את הברכיים, ואולי אפילו את האשך. (וברצינות, דווקא הברכיים בסדר, החזה והראש פחות)

ובנסיעות ארוכות לצפון ולדרום, אני שמח לבטיחות טובה יותר או טמבון ברזל.

-->