אומי5
02-03-25, 16:42
שלום לכם.
עסק שבאופן תדיר נוסעים בשטח.
יום שטח רגיל, שזה בין פעם בשבועיים לשלוש פעמים בשבוע, נסיעה של שעה עד שלוש, כניסה של כמה דקות לשטח קל-בינוני (פחות מדרגות אבל כן דרכים מדבריות, דרדרת, ובוץ, הרבה בוץ)
כיום נוסעים עם דאסטרים 4X4, לחלק מהחבר'ה נשבר מהקלאץ בפקקים.
כולם מוגבהים, ממוגנים ועם וו גרירה.
רוב הזמן אין בעיה של מקום לציוד (משכיבים ספסל) וכשיש בעיה - לוקחים נגרר.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 130-140K יש גמישות קלה למעלה בעבור מציאת המאה
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? רכישה בלבד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - בדרך כלל שניים, לעיתים רחוקות 3, ולא נורא להצטופף בפעם הזו.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? 40 אלף, הרוב כביש אבל תמיד יש שטח בקצה הנסיעה.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? יום יומי בעבודה.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאנשי מקצוע / מוסכים? דרום שפלת החוף
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? שטח בינוני בדרך כלל קצר, כיום הילוך הכוח לא מאוד חסר, אבל ההגבהה והמיגונים בהחלט נדרשים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). שביל נחל אשלים למערב עם עגלה כבדה, שדות עמק החולה אחרי גשם, דוכים בערוצי נחלים (הכל מתואם כן?)
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני עדיף אוטו
ב. מנוע דיזל/בנזין עדיף בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) יש יתרון לטנדר, אבל לא גדול, רוב הציוד לא גדול, וכשיש הרבה ציוד כמעט תמיד תהייה עגלה בכל מקרה. בכל מקרה לא קצר יותר מדאסטר.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? יתרון לחדש, אבל משומש מאוד אמין ושמור בא בחשבון, צריך לקחת בחשבון שנדרשים 3 רכבים- עדיף זהים.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? הבוס אוהב דאסטר, העובדים פחות-בעיקר בגלל הקלאץ. הבוס פתוח לרעיונות משתלמים
הבוס מבין רכבים, נוסע על גמל גבוה ושמור.
עסק שבאופן תדיר נוסעים בשטח.
יום שטח רגיל, שזה בין פעם בשבועיים לשלוש פעמים בשבוע, נסיעה של שעה עד שלוש, כניסה של כמה דקות לשטח קל-בינוני (פחות מדרגות אבל כן דרכים מדבריות, דרדרת, ובוץ, הרבה בוץ)
כיום נוסעים עם דאסטרים 4X4, לחלק מהחבר'ה נשבר מהקלאץ בפקקים.
כולם מוגבהים, ממוגנים ועם וו גרירה.
רוב הזמן אין בעיה של מקום לציוד (משכיבים ספסל) וכשיש בעיה - לוקחים נגרר.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 130-140K יש גמישות קלה למעלה בעבור מציאת המאה
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? רכישה בלבד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - בדרך כלל שניים, לעיתים רחוקות 3, ולא נורא להצטופף בפעם הזו.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? 40 אלף, הרוב כביש אבל תמיד יש שטח בקצה הנסיעה.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? יום יומי בעבודה.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאנשי מקצוע / מוסכים? דרום שפלת החוף
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? שטח בינוני בדרך כלל קצר, כיום הילוך הכוח לא מאוד חסר, אבל ההגבהה והמיגונים בהחלט נדרשים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). שביל נחל אשלים למערב עם עגלה כבדה, שדות עמק החולה אחרי גשם, דוכים בערוצי נחלים (הכל מתואם כן?)
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני עדיף אוטו
ב. מנוע דיזל/בנזין עדיף בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) יש יתרון לטנדר, אבל לא גדול, רוב הציוד לא גדול, וכשיש הרבה ציוד כמעט תמיד תהייה עגלה בכל מקרה. בכל מקרה לא קצר יותר מדאסטר.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? יתרון לחדש, אבל משומש מאוד אמין ושמור בא בחשבון, צריך לקחת בחשבון שנדרשים 3 רכבים- עדיף זהים.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? הבוס אוהב דאסטר, העובדים פחות-בעיקר בגלל הקלאץ. הבוס פתוח לרעיונות משתלמים
הבוס מבין רכבים, נוסע על גמל גבוה ושמור.