PDA

צפייה בגרסה מלאה : מבקש את עזרתכם לגבי תקינות מנוע



בני
06-05-06, 09:42
שלום לכולם,

מדובר על מנוע של סמוראי מוזן קרבורטור שכרגע מורכב על אוטו שמיועד לחלקי חילוף.

ישנו סיכוי יותר מסביר שהאוטו התהפך והיה על הגג.

כשרכשתי את האוטו המנוע היה מעשן לבן תמיד, לאחר מספר פעמים של עבודה תוך הגעה כמובן לטמפרטורת עבודה העשן הלך והתמעט והיום ישנה תופעה שאין לי הסבר עבורה:

כשהמנוע קר וקצת יותר מזה הוא לא מעשן בכלל, גם לא בטורים גבוהים, אך כשהוא מגיע לטמפרטורת עבודה הוא מתחיל לעשן בעלייה לטורים גבוהים ובחזרה.
אציין עוד שהמנוע עובד עגול ויפה ללא רעשים או דפיקות, ואין מיים בשמן והפוך.

שאלה:

מנוע קר = רינגים שעדיין לא התרחבו, ואילו מנוע חם = רינגים שהתרחבו לעבודה אופטימלית?

אם אני צודק העישון של המנוע רק בטמפ' עבודה לא ברור לי.

איך ניתן לדעת שגומיות שסתומים גמורות?

בדיקת קומפרסיה הראתה לחץ של 180-175 בכל ארבעת הצילינדרים. אני יודע שזו בדיקה שיטחית בלבד (היה עדיף בדיקת לחץ הפוך רק שבאמצעים שעומדים לרשותי אין לי את האפשרות הזו).

אלו כל הנתונים שאני יכול לספר לכם, אם יש מישהו שיוכל לתת לי איזושהי הערכה גסה לגבי המצב של המנוע אני אשמח, כמובן שאם צריך לבצע עוד בדיקות רק תגידו.

jzuk
06-05-06, 13:43
אל תשכח שכשהמנוע מתחמם השמן נהיה דליל יותר וכך הוא יכול להגיע בכיף לצילינדרים. על פניו נראה שהבעיה שלך קשורה לגומיות שסתומים אבל כדי להיות בטוח שאין בעיה למטה כדאי לעשות בדיקת לחץ הפוך. אם אין לך את האמצעים ואתה לא רוצה לקפוץ למוסך אז תחליף גומיות ותראה מה המצב. בכל מקרה רוב הסיכויים שאם הבעיה היא בטבעות אז בכל מקרה שתפרק תחליף את הגומיות אז אתה בעצם לא מפסיד כלום. העבודה לא מסובכת יותר מידי אבל תצטרך להשיג מקווץ קפיצים.

איציק - 4X6ZH
07-05-06, 14:20
מנוע קרבורטור שהתהפך = אין כל בעיה .
מנוע קרבורטור לא יכול לעבוד הפוך . כך שאין לך מה לחשוש מבעיה הקשורה לתאונה .
****
מנוע מעשן רק כאשר הוא חם .
גם זה בסדר מנוע שיש לו בלאי כל שהוא יעשן כאשר המנוע חם .
מנוע במצב סופני בדרך כלל יעשן בכל מצב כולל בהתנעה ( מנוע קר ) אבל זה בכלל לא מחייב .
השאלה היא מה מוקד הבלאי המחייב שיפוץ מנוע .
לא תמיד המנוע מושבת בגלל בלאי בטבעות בוכנה \ בוכנות \ צלינדרים .
****
אז מה יש למנוע .?
במצב כזה רצוי ונכון זה להחליף גומיות שסתומים ( ללא פרוק ראש מנוע !! )
מנוע בעל גל זיזים עליון הוא מנוע שיש לו הרבה מאד שמן בחלק העליון של ראש המנוע .
יש מנועים שמובילי השסתומים שלהם טבולים בשמן ומכאן כל דליפה קטנה ישירות לסעפת היניקה
ויש לך מנוע מעשן בסל"ד גבוה !!
*****
מנוע שיש לו בלאי בטבעות בוכנה \ בוכנות יעשן חזק בסוף ירידה ארוכה בתחילת עליה .
כאשר אתה יורד ירידה ובולם עם המנוע . ( רגל לא על דוושת הדלק ) מצערת המנוע סגורה .
במצב זה תת הלחץ בסעפת היניקה הוא מקסימום -18 המנוע מנסה למשוך אויר מכל מקום אפשרי
וכמובן שאחד המקומות שנשאב משם האויר והשמן הם גומיות השסתומים .
השמן חודר למנוע מתחיל להשרף אבל ברגע שהמצערת נפתחת ( סוף ירידה תחילת עליה ) תפוקת המנוע עולה למקסימום ומיד כל השמן נשרף = עשן לבן בעליה .עשן לבן בסל"ד גבוה .
*****
תחליף גומיות שסתומים ותקבל תשובה .
לא מעשן = הכל תקין
מעשן לאחר החלפת הגומיות כנראה בלאי פנימי במנוע .
*****
בנוסף חובה לבדוק נשמי מנוע
סוג שמן שאתה משתמש
אין צורך בכל אותם שמנים יקרים למנוע כל כך פשוט .
****
איציק

בני
07-05-06, 22:01
תודה לכל העונים.

אני אחליף את הגומיות ונראה מה יהיה ובהתאם לזה אני אעדכן.

-->