PDA

צפייה בגרסה מלאה : זיהוי רעידה במהירות 60 קמ"ש ג'ימני 2008 אוטו'



ניר ל
10-03-25, 11:34
רעידה מאחור החל ממהירות 60 קמ"ש תחת עומס (נפסקת ברגע שעוזבים את הגז) .

הסתכלתי קצת בלילה כדי לשלול קטסטרופה -
* נורת מנוע - תקלת חישן MAP מתח נמוך (הוזמן חדש בכל מקרה)

גל הינע נראה תקין, לא מורגשים חופשים ברכבת הכח - צלבים, דיפ' , בוקסות נראות תקינות .

מה הסימנים המעידים למפרק CV (גומי) תקול ? כאמור נראה שלם ולא מורגש חופש

מוני אורבך
10-03-25, 12:56
בשנים הללו היה לגימיני סיפור של רעידת מוות.
היה לזה פתרון, רק לא זכור לי מהו.
הגדלת זווית הקמבר אני חושב ??

חפש בגוגל או ב chatGPT

ניר ל
10-03-25, 15:26
לא רעידת מוות, ההגה לא רועד , הרעידה קיימת רק תחת עומס . תושבות מנוע לא קרועות ותושבות גיר לא הצלחתי לראות בגלל מיגון.

היות והופיעה גם תקלת MAP די בסמוך לתחילת הרעידה - האם יש תיאוריה שהמנוע מייצר וויברציה שיכולה לבוא לידי ביטוי בתנאים האלה אם נניח יש בעיה בתושבות?

asypeer
11-03-25, 11:14
בדוק את הדרייבשאפט האחורי, יש שם גומיה שאם נקרעת הגריז בורח ואז נוצר חופש.
אצלי זה הורגש במהירות נמוכה אבל ייתכן ואצלך זה בתהליך..


Sent from my iPhone using Tapatalk

ניר ל
11-03-25, 11:30
הרכב לא שלי ולא נהגתי בו לפני כן, אז לא יודע להגיד אם היה תהליך, אבל נזילה לא ראיתי מהגומיה והיא נראית שלמה.
בסופ"ש נפרק גל הינע ונמשיך משם. בהנחה שהוא האשם - קראתי כאן שהם לא ניתנים לשיפוץ וצריך להחליף גל קומפלט - ראיתי כאלו מחוזקים סביב 2000 ש"ח בלי CV, מה מומלץ ?

GodsFather
11-03-25, 12:48
א. היה ריקול על רעידות בסגנון. שווה לבדוק אם תופס, זה הסתכם בשינוי גומי בזרועות כמדומני

ב. אני מכיר שהדרייבשאפט בר שיפוץ. מול מי נבדק שלא?

ג. התחיל פתאום? הרכב עבר טראומה כלשהי?

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

asypeer
11-03-25, 15:47
הריקול נעוץ פה איפשהו בפורום סוזוקי.
בזמנו זאב מגבעתיים אמר לי שלא ניתן לשפץ, הגומיה שם מונעת זאת, לא סגור מה בדיוק.
אפשר לחתוך ולשים צלב במקום, העלות כמו לחדש.
ספציפית בג׳ימני - אם תוריד דרייבשאפט אחורי איך תיסע 60 קמ״ש כדי לבדוק אם יש רעש? אסור לשלב שלא בשטח הרי כדי לא לדפוק את הטרנספר.
פשוט תבדוק אם הגומיה שלמה ואם אין חופש (אם אפשר לא בלילה..)


Sent from my iPhone using Tapatalk

asypeer
11-03-25, 15:51
הריקול נעוץ פה איפשהו בפורום סוזוקי.
בזמנו זאב מגבעתיים אמר לי שלא ניתן לשפץ, הגומיה שם מונעת זאת, לא סגור מה בדיוק.
אפשר לחתוך ולשים צלב במקום, העלות כמו לחדש.
ספציפית בג׳ימני - אם תוריד דרייבשאפט אחורי איך תיסע 60 קמ״ש כדי לבדוק אם יש רעש? אסור לשלב שלא בשטח הרי כדי לא לדפוק את הטרנספר.
פשוט תבדוק אם הגומיה שלמה ואם אין חופש (אם אפשר לא בלילה..)


Sent from my iPhone using Tapatalk

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/111355-%D7%92%D7%9C-%D7%94%D7%99%D7%A0%D7%A2-%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99-%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A5/page2

מה שכן לפני 6 שנים הבחור כבר לא היה ילד, מעניין אם עדיין עובד


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
11-03-25, 19:51
הריקול נעוץ פה איפשהו בפורום סוזוקי.
בזמנו זאב מגבעתיים אמר לי שלא ניתן לשפץ, הגומיה שם מונעת זאת, לא סגור מה בדיוק.
אפשר לחתוך ולשים צלב במקום, העלות כמו לחדש.
ספציפית בג׳ימני - אם תוריד דרייבשאפט אחורי איך תיסע 60 קמ״ש כדי לבדוק אם יש רעש? אסור לשלב שלא בשטח הרי כדי לא לדפוק את הטרנספר.
פשוט תבדוק אם הגומיה שלמה ואם אין חופש (אם אפשר לא בלילה..)


Sent from my iPhone using Tapatalk

אם דרייבשאפט מנותק, אין בעיה לשלב. אתה פשוט על הנעה קדמית.
אין סרן אחורי שמפעיל עומסים מנוגדים בעיקולים.
תיאורטית, אם אתה נוסע בקו ישר לגמרי אין בעיה לשלב גם כשהסרן האחורי מחובר, אבל זה תעלול שלא הייתי ממליץ עליו.

ניר ל
07-04-25, 16:44
אחרי פירוק המיגון התגלתה התקלה - צלב גמור בגל ההינע בין הגיר לטרנספר.

ניר ל
12-04-25, 11:04
148818

מסתבר שגל ההינע בין הגיר לטרנספר לא אמור להיות ניתן לשיפוץ - צלבים קטנים יותר , 22 על 55 או 60 מ"מ והם מקובעים לאזניים. אפשר מן הסתם לחרוט את האוזניים ולהתאים צלבים חדשים עם נעילה פנימית. בינתיים נמצא אחד חליפי.

-->