התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התלבטות בקניית רכב שטח ראשון - תקציב 50K



tamirlev
13-03-25, 20:44
שלום לכולם.
אני ממתלבט בקניית רכב שטח ראשון.
חושב לי מאוד אמינות ושיהיה כמה שיותר חדש.



1. תקציב- צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?K50
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? מכיר רכישה בלבד. יהיה מימיון של עוד כ K5 ליישור קו אם צריך
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב- כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? כנראה לטיולי שטח רק אותי. אנחנו משפחה של 4 (שני ילדים גדולים 17 +13) וכלב ככה שהרכב אולי ישמש לנסיעות מדי פעם שהן לא לשטח

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? לא יותר מ K10 בהערכה אופטימית טיול או 2 בחודש
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? הרכב יהיה רכב שני או שלישי (לא החלטתי). יכול לעיתים להשלים שהרכב יהיה מושבת לצרכי טיול. כיום, ברכב השני שהוא לרשותי אני נוהג בין פעם לפעמיים בשבוע (אולי אעביר אותו לבן הגדול כשיוציא רשיון)
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? כל התחזוקה תעשה במוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? גר במקום מרכזי - רעננה

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? יהיו טיולים על עם מדרגות וכו'
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? רוביקון, גרנד צ'ירוקי מוגבה וממוגן, ניסאן פאת'פיינדר מוגבה וממוגן, סורנטו דור 2008 מוגבהת וממוגנת
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). בינתיים הצטרפתי (לא נהגתי) לנחל צין תחתון, נחל פרצים עליון, ציר המצלעות

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני אוטומט
ב. מנוע דיזל/בנזין אם זה רקסטון אז דיזל, אם פאת'פיינדר אז דיזל אם סורנטו אז בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) אני בחור גדול מאוד אז מעדיף רכב גדול ולכן סוזוקי ג'ימני למשל לא יתאים לי
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? רוצה רכב משנת 2008 וכמה שיותר חדש

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? חשבתי על פאת'פיינדר, סורנטו דור 1 2008, רקסטון דור 2 (2007-2011)






האם הכלים שחשבתי עליהם מתאימים? האם יש כלים נוספים/אחרים? איזה רכב הכי יתאים?



אשמח מאוד לחוכמת ההמונים.

תודה מראש וסליחה על החפירה,
תמיר

איל מ
13-03-25, 22:01
רשמת שחשובה לך אמינות,
ואז רשמת טיפול במוסכים,
ואז רשמת ערימה של נבלות בנות יותר מעשור במקרה הטוב (שזה פועל יוצא של הסכום שהקצבת).
או שתוותר על אמינות,
או שתלמד לפחות לפתור או לזהות תקלות מבעוד מועד,
או שתגדיל את הסכום.
ושלא תבין,
אני נוסע ביומיום עם רכב בן מעל עשרים, שגם בהיותו חדש לא נחשב הפררו הכי רושה באריזה מבחינת אמינות, וזה דווקא מסתדר לי. אבל אני יודע לזהות דברים שדורשים טיפול, וחשוב מכך, בטיולים שלי אני לא מגרד את קצה הקרחון של היכולות של הרכב. (שמלכתחילה בנוי להתבלות פחות בשטח מהרכבים שציינת).
לקחת רקסטון למקומות כמו המצלעות, זה אומר שמעבר לבלאי של רכב ישן, אתה גם מוסיף בלאי מוגבר של שטח קשה.

sgill
13-03-25, 23:32
לדעתי תמחוק את הפאטפינדר מהרשימה.
בתקציב שלך ואם אתה רוצה לעשות את המסלולים שציינת, יש קצת בעייה.

טראקאן - זה הכי חדש שתמצא בתקציב שלך. הרקסטון והסורנטו פחות מתאימים למסלולים שציינת.

asafk
13-03-25, 23:36
בעתיד שלך יש טנדר.

אסף.

guyo
14-03-25, 07:27
מסכים עם קודמיי בכל נוגע לגיל הרכב
אם אתה רוצה שטח קשה בתקציב הזה, הייתי מכוון לרכבים עם מנוע פשוט ורכיבים חסונים. מה זה אומר פשוט? מנוע עם כמה שפחות אלקטרוניקה וחלפים זמינים למדי, חבעיקר הבנה שאתה נכנס לאחת משתי האופציות:
1. הכרות טובה ואינטימית עם המוכניק, שליח של dhl ואמאזון
2. שלב למידה של טיפול עצמי
בכל מקרה, זול זה לא יהיה.

מוסיף לרשימה (כי אם כבר, אז כבר):
טרופר דיזל עד 98- מנוע טיפש, גיר ידני, מכלולים חסונים למדי, מחיר אטרקטיבי
איפון- אותו כנ''ל לטרופר, אבל טנדר
היילקס עד 2005- נכנס בתקציב, אבל יתכן ויהיה טחון בק''מ ותחזוקה של לך תדע....
פראדו דיזל עדיפות למנוע 125 כ''ס- שוב בשיקולי פשטות
רקסטון דור 1 או 2 מפתיע באמינות דווקא, קהילה גדולה ותומכת
טרקאן- כנ''ל

הרכבים לעיל יכנסו בתקציב וישאירו אולי קצת בצד לישור קו
אלה נבלות שחבל על הזמן, אבל כרכב שטח ראשון ילמדו אותך למה אתה נכנס

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

erezgur
14-03-25, 08:19
והתוספת שלי:
1. רכב השטח שתרכוש, בן 15 שנה או יותר, תחזוקה במוסכים וכו' - תהיה מוכן לכך שבסבירות גבוהה ההוצאה שלך, לפחות בשנתיים הראשונות תהיה כפולה מהתקציב שציינת - יישור הקו, תיקונים מזדמנים התיקונים לאחר הטיולים השונים עשויים בקלות להגיע לממוצע של מעל 1000 שח לחודש.
2. צמיגים, הגבהה, מיגונים לרכב - עוד לא מעט אלפי שקלים.

זה תחביב נהדר אבל יקר.
רק תביא זאת בחשבון מראש שלא תופתע.

נסה להתחיל לעקוב בלוחות אחר הרכבים שציינת ותרחיב קצת את החיפוש כך שיכלול עוד רכבים עם הילוך כח בתקציב. אתה תקבל תחושה טובה יותר לגבי המצאי בשוק, מה נמכר ונעלם מהר ומה פחות. יהיו לך עוד מועמדים בתהליך כזה ונסה לברר לגביהם כאן.

נשלח מהנייד

sgill
14-03-25, 16:05
והאופציה הנוספת - להתכווץ בתוך ג'ימני

והאמת, אם אתה לא צריך 7 מקומות, אפשר לחפש ליברטי עד 2007, KJ, עבירות מצויינת ג'יפ אמיתי ואפשר למצוא כאלה לא שחוטים ממשפחות שלא ירדו לשטח.

נמרוד
15-03-25, 08:38
שלום לכולם.
אני ממתלבט בקניית רכב שטח ראשון.
חושב לי מאוד אמינות ושיהיה כמה שיותר חדש.



1. תקציב- צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?K50
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? מכיר רכישה בלבד. יהיה מימיון של עוד כ K5 ליישור קו אם צריך
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב- כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? כנראה לטיולי שטח רק אותי. אנחנו משפחה של 4 (שני ילדים גדולים 17 +13) וכלב ככה שהרכב אולי ישמש לנסיעות מדי פעם שהן לא לשטח

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? לא יותר מ K10 בהערכה אופטימית טיול או 2 בחודש
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? הרכב יהיה רכב שני או שלישי (לא החלטתי). יכול לעיתים להשלים שהרכב יהיה מושבת לצרכי טיול. כיום, ברכב השני שהוא לרשותי אני נוהג בין פעם לפעמיים בשבוע (אולי אעביר אותו לבן הגדול כשיוציא רשיון)
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? כל התחזוקה תעשה במוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? גר במקום מרכזי - רעננה

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? יהיו טיולים על עם מדרגות וכו'
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? רוביקון, גרנד צ'ירוקי מוגבה וממוגן, ניסאן פאת'פיינדר מוגבה וממוגן, סורנטו דור 2008 מוגבהת וממוגנת
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). בינתיים הצטרפתי (לא נהגתי) לנחל צין תחתון, נחל פרצים עליון, ציר המצלעות

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני אוטומט
ב. מנוע דיזל/בנזין אם זה רקסטון אז דיזל, אם פאת'פיינדר אז דיזל אם סורנטו אז בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) אני בחור גדול מאוד אז מעדיף רכב גדול ולכן סוזוקי ג'ימני למשל לא יתאים לי
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? רוצה רכב משנת 2008 וכמה שיותר חדש

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? חשבתי על פאת'פיינדר, סורנטו דור 1 2008, רקסטון דור 2 (2007-2011)






האם הכלים שחשבתי עליהם מתאימים? האם יש כלים נוספים/אחרים? איזה רכב הכי יתאים?



אשמח מאוד לחוכמת ההמונים.

תודה מראש וסליחה על החפירה,
תמירהייתי מתמקד ביפאנים הנפוצים יחסית של שנות האלפיים. איסוזו טרופר ומיצובישי פאג'רו. ניסאן פת'פיינדר אפשרות טובה אבל השניים האחרים הרבה יותר נפוצים.
אם אתה יכול להתאמץ יותר כספית אז לנדקרוזר 120 מהשנים הראשונות 2004-2005.

יש טרופר טוב מבית טוב במחיר טוב עכשיו בלוח
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/130064

tamirlev
16-03-25, 09:54
ראשית תודה לכולם על התגובות והעיצות.
למצלעות אני לא אסע עם אף רכב. אני בחיים לא נהגתי בשטח ואצטרך להתחיל כמובן עם מסלולים קלים עד שאהיה מנוסה (אני מניח שיקח לי לא מעט זמן).
ירדתי מסורנטו סופית וכנראה גם מפאתפיינדר. לגבי שאר הכלים שהצעתם כמו טרופר, פראדו הם ישנים מדי.
אני לא פוסל על הסף טנדר למרות שאני לא מת על הרעיון. יש רעיומות חוץ מהיילקס?
איך לומדים טיפול עצמי ואיך מזהים מבעוד מועד דברים שדורשים טיפול?
אני אוכל כנראה לקנות רקסטון אחרי יישור קו עם מיגונים, הגבהות ונעילה אחורית מאריק רייטמן (גורו הרקסטונים) פחות או יותר בסכום שציינתי. האם כדאי ללכת בכיוון הזה?

שוב, המון תודה על הייעוץ והתגובות.
תמיר

שגיא S
16-03-25, 10:12
תשמע, אני אציג זוית קצת אחרת....
זאת הזוית שלי, ואני מדגם לא מייצג של בנאדם אחד לעומת הרבה חכמים ומנוסים ממני פה בפורום.

אני גם מטפל רק במוסכים. אני גם בהגדרה לא קונה רכבי שטח במעל 50-60 אלף שקל...כבר 15 שנה.
הרכב הנוכחי שלי הוא משנת 2001, והוא משמש אותי יום יום לנסיעה לעבודה, וגם לטיולים בסופשים (רובם קלילים של משפחות עם ילדים קטנים, ולפעמים גם סופשים בדרום רק בנים עם קצת יותר שטח טכני)

הדבר אפשרי.

בעיניי, עלויות האחזקה שלי סבירות. הן אמנם יותר גבוהות פי 3 מהעלות של המאזדה 2 שלי, אבל בעיניי זה סביר.
יש לי פה שרשור מציג את העלויות אחזקה של הרכב שלי לאורך השנתיים האחרונות. על השקל. כולל הכל.

תסתכל בו (הוא מאוד ארוך, ואני אפנה אותך ישירות לעלויות אחזקה), אם זה מתאים לך - אז אתה יכול ללכת על רכבים כאלה.
אם לא - אז כנראה אתה צריך להשקיע סכום גדול יותר בקנייה הראשונית - לקנות רכב "אמין יותר".

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/124355-Elland-Rover-Discovery-2-%D7%97%D7%A6%D7%99-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%97%D7%A6%D7%99-%D7%98%D7%9E%D7%98%D7%95%D7%9D-%D7%97%D7%93%D7%A9/page7?p=1052938&viewfull=1#post1052938

grand
16-03-25, 15:04
מעניין שאף אחד לא הציע, ב 50K אתה קונה גרנד ויטרה 2013, לא להתפשר על המודלים הישנים של עד 2010, מנסיון חיפוש של החודש האחרון הישנים כבר לא משהו.., 2013-14 זה כבר רכב יחסית חדש עם פחות קמ והיסטוריה... עם שיפורים קלים יעשה את כל מה שביקשת.
עדיף על איזו נבלה הדורשת פעמיים טסט בשנה, אישורי מוסך ותחושה כללית של נסיעה בגרוטאה.

ehudzeelim
16-03-25, 19:56
מעניין שאף אחד לא הציע, ב 50K אתה קונה גרנד ויטרה 2013, לא להתפשר על המודלים הישנים של עד 2010, מנסיון חיפוש של החודש האחרון הישנים כבר לא משהו.., 2013-14 זה כבר רכב יחסית חדש עם פחות קמ והיסטוריה... עם שיפורים קלים יעשה את כל מה שביקשת.
עדיף על איזו נבלה הדורשת פעמיים טסט בשנה, אישורי מוסך ותחושה כללית של נסיעה בגרוטאה.

רק כדי להאיר את עיניכם
במחירים האלה אפשר למצוא רקסטון שמור באותם מודלים פלוס מינוס, שיהיה בעל תחושה כללית של נסיעה הרבה פחות גרוטאתית מגרנד ויטארה..

tamirlev
19-03-25, 09:58
תודה לכלום.
עזרתם לי מאוד.

tamirlev
30-03-25, 17:54
עדכון: קניתי בסוף גרנד צ'ירוקי 2011.
עזרתם לי מאוד

guyo
30-03-25, 18:02
מברוכ!
סע בדרכים משובשות, תהנה וספר חוויות

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ishc
30-03-25, 18:07
תתחדש

-->