התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רכבים עם נהיגה אוטונומית - זה כבר כאן



raanan
15-03-25, 17:46
רכב עם נהיגה אוטונומית,
בעבר חשבתי שהאפשרות לכך היא דימיונית ואינה ברת ביצוע כמו טייס אוטומטי (שם יש פחות משתנים משמעותית),
מודה שטעיתי בגדול!
אני כבר מעל שנה עוקב אחרי סרטונים בנושא, לאחרונה נראה שטסלה
פתחה פער טכנולוגי בשיטת הניתוח של הוידאו בזמן אמת, כנראה לא מתבסס על טבלת מצבים.
אם יש מישהו מתחום מדעי המחשב שיכול לשפוך אור על הטכנולגיה, עליו הברכה ...

תכף אעלה דוגמאות של סרטונים הממחישים את היכולת

רענן

- - - Updated - - -


https://youtu.be/xPju7A7a0K0?si=M50OfAWPQ1iUwBbc

בסמטאות סין


https://youtu.be/1708GN5y0cA?si=afTcgxT-x33lmkvR


https://youtu.be/vofOA1bfWo8?si=E8SWfuoL7ODGQaXC
חניה אוטונומית

אמוץ נ.
15-03-25, 19:09
המוניות האלה מסתובבות בלו אנג׳לס כבר כמה חודשים.

https://waymo.com/waymo-one-los-angeles/


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
15-03-25, 19:47
גם בסאן פרנסיסקו.

בטיול האחרון שלי שם נתקלתי בכמה כאלה נוסעים ברחובות, עם ובלי אנשים בתוכם. בעל מוסך דוקאטי שהגעתי אליו סיפר שהם מאוד מרוצים מהם.

נמרוד
15-03-25, 20:03
טסלה דווקא רודפת אחרי ווימו מבחינה טכנולוגית, לפי רוב הפרסומים.

ד ו ר ו ן
15-03-25, 20:08
ואז הן משתגעות בלילה במגרש חנייה..

סרטון הזוי של מגרש מכוניות אוטונומיות שנראה כאילו מנסות לברוח מהחצר.

אבי ביטר
17-03-25, 13:31
טסלה דווקא רודפת אחרי ווימו מבחינה טכנולוגית, לפי רוב הפרסומים.

כיוונים שונים לגמרי

ווימו (גוגל) מתבססים על ראדאר

טסלה מתבססת על מצלמות

בכל מקרה, אלו 2 הפיינליסטיות כרגע.

חנן-ג'יפולוג
18-03-25, 07:18
https://www.facebook.com/share/r/1GcZy95bGw/

איל מ
18-03-25, 17:21
https://www.facebook.com/share/r/1GcZy95bGw/

אותי זה שולח לסרטונים אקראיים. כל פעם לסרטון אחר.

חנן-ג'יפולוג
18-03-25, 22:12
https://www.instagram.com/reel/DHSy4IPo2wD/?igsh=MWNvaGZycHp3azdiag==


https://www.instagram.com/reel/DHSy4IPo2wD/?igsh=MWNvaGZycHp3azdiag==

נמרוד
18-03-25, 22:41
יש את זה לא מקוצר ביוטיוב:

https://youtu.be/IQJL3htsDyQ?si=cxhkZi9wQtLpukMO

raanan
19-03-25, 16:29
יש את זה לא מקוצר ביוטיוב:

https://youtu.be/IQJL3htsDyQ?si=cxhkZi9wQtLpukMO

תודה נמרוד על השיתוף למחוסרי (מרצון) פייקבוק ואינסט'.
לפי הסרטון טכנולוגיית הסנסור LIDAR עדיף על וידאו רגיל, אך כנראה שבניתוח המידע יש לטסלה יתרון.
מניח שזאת כנראה הסיבה שטסלה מוטרדת מ BYD בעיקר.

רענן

ד ו ר ו ן
19-03-25, 19:26
תודה נמרוד על השיתוף למחוסרי (מרצון) פייקבוק ואינסט'.
לפי הסרטון טכנולוגיית הסנסור LIDAR עדיף על וידאו רגיל, אך כנראה שבניתוח המידע יש לטסלה יתרון.
רענן

ללידר יש חסרון בערפל גשם וסנוור חזיתי.

הכוכב הכחול
19-03-25, 19:59
ללידר יש חסרון בערפל גשם וסנוור חזיתי.

ראית את הסרטון שנמרוד צירף?

https://youtu.be/IQJL3htsDyQ?si=Ke0un7MG2iIukHyV&t=694
11:34

Pageup
19-03-25, 20:15
ללידר יש חסרון בערפל גשם וסנוור חזיתי.

הפוך גוטה

raanan
19-03-25, 22:45
לא בטוח שעם סנסור LIDAR אפשר לזהות תמרורים

ד ו ר ו ן
20-03-25, 00:08
הפוך גוטה

מכיר לידר.
זה לא מכם.

רני דקל
20-03-25, 08:19
לא ראיתי את כל הסרטון מההתחלה עד הסוף, אבל הדיון הקלאסי בתעשייה הזו הוא לא מה עדיף בין לידאר או מצלמות וחיישנים אחרים, אלא האם לידאר הכרחי כתוספת. מחנה ״לא צריך לידאר״ מונהג על ידי אילון מאסק שנמצא פחות או יותר לבד במחנה. אחד הקשיים הגדולים בלבנות מכונית אוטונומית הוא שילוב החיישנים הרבים לתמונה קוהרנטית אחת שהאוטו רואה ומעבד, רכב אוטונומי כזה של וויימו משתמש במצלמות, לידאר, חיישנים אולטראסונים ומכמ אם אני לא טועה, ובהרבה מקרים יותר מאחד מהסוגים השונים. לידאר טוב מסוגל לראות דרך ערפל וסופות שלג ומזהה משטחים ממרחקים גדולים מאד, בעוד מצלמות מזהות צבעים אבל לא רואות דרך תנאי ראות מגבילים כמו חושך, ערפל וכו.

Pageup
20-03-25, 10:25
מכיר לידר.
זה לא מכם.

זה לא מכ"מ אבל זו גם לא מצלמה. שים לב איך הם הצליחו לעבוד על המצלמה עם תמונה. בסן פרנסיסקו המתנגדים היו שמים קונוסים על המכסה מנוע ותוקעים את הרכבים האוטונומיים. בסוף לידר הרבה פחות מושפע מתנאי תאורה והרזולוציה שלו משמעותית יותר גבוהה ולכן הוא יכול להתגבר על מגבלות גשם/ערפל/עשן הרבה יותר טוב. אתה גם יכול לנטרל טייס בנחיתה אם אתה מסנוור אותו עם לייזר.
באופן עקרוני התבססות על טכנולוגיה אחת, בטח במקרה של מערכות בטיחות כנראה לא מספיק.

ד ו ר ו ן
20-03-25, 15:26
זה לא מכ"מ אבל זו גם לא מצלמה. שים לב איך הם הצליחו לעבוד על המצלמה עם תמונה. בסן פרנסיסקו המתנגדים היו שמים קונוסים על המכסה מנוע ותוקעים את הרכבים האוטונומיים. בסוף לידר הרבה פחות מושפע מתנאי תאורה והרזולוציה שלו משמעותית יותר גבוהה ולכן הוא יכול להתגבר על מגבלות גשם/ערפל/עשן הרבה יותר טוב. אתה גם יכול לנטרל טייס בנחיתה אם אתה מסנוור אותו עם לייזר.
באופן עקרוני התבססות על טכנולוגיה אחת, בטח במקרה של מערכות בטיחות כנראה לא מספיק.
זה כנראה מערכת שמשלבת כמה סנסורים משלימים כי עדיין לא מצאו את קסם שלייזר מתגבר על מים וערפל.
כולל מערכות חזקות בהרבה מרכבים.
זה כולל את הרסס מים שכולנו מכירים בנסיעה ביום גשום על כביש רטוב.

הדסופה
20-03-25, 15:36
מצאו במידה מסוימת … לייזר ממותג
יש מערכות כאלה אפילו ישראליות במספר ניסויים וחברות , לא תפוצה רחבה . הבעיה של לייזר היא מחיר מול המתחרים ובטיחות עיין

גם מצלמות מולטיספקטרליות יכולות להתגבר על חלק מהאתגרים האלו , לחדור ערפל וכו
יש לנו כאלו על מטוסים למטרה לא מאוד דומה
שוב … מחיר , מורכבות העיבוד


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->