התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: ביקורת הביקורת: פניה לכתבי הרכב הישראלים בנוגע לחשמל



asafk
23-03-25, 10:14
ניתן לצפות בעמוד זה

https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4076 (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4076-%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7% AA-%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%94-%D7%9C%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%99-%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7% 99%D7%9D-%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%92%D7%A2-%D7%9C%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C)

KOOKE
24-03-25, 08:21
אסף, אני הדיוט כמעט מוחלט בענייני חשמל ועד היום מתקשה להבין ולהבדיל בין ואט לביו וולט לבין אמפר.

משער שחלק נכבד מצרכני וקוני הרכבים החשמליים או כתבי הרכב שכותבים על רכבים חשמליים הם כמוני.

לכן, לדעתי, כתבי רכב כשהם סוקרים ובוחנים רכב חשמלי צריכים להשתמש במושגים להדיוטות בענייני חשמל תוך השוואה רעיונית למכוניות צורכות בנזין/סולר.

כלומר - לרכב חשמלי נתון יש צריכת חשמל (דלק/סולר) ממוצעת של X קוט"ש ל- Y ק"מ ריאלית ובזמן נסיעת המבחן ולסוללת הרכב יש קיבולת של Z קוט"ש כלומר בנסיעת המבחן טווח הנסיעה הריאלי של הרכב הנתון הוא כך וכך ק"מ בעוד שעל פי נתוני היצרן טווח הנסיעה כך וכך קילומטר..

להטעין מחדש את הסוללה ברכב נתון ובשיטת הטעינה הכי מהירה שהרכב הנתון מסוגל לקבל זמן הטעינה יהיה....

אלו מושגים שכולם בערך יכולים להבין ותכלס אלו הנתונים שבאמת מעניינים את הצרכן - טווח הנסיעה הריאלי וזמן הטעינה הריאלי של הרכב בהתחשב באפשרויות הטעינה הציבוריות ולא עמדות הטעינה הביתיות

zivo
24-03-25, 08:55
שאפו גדול ,צודק בכל מילה.
החלק המפתיע זו ההחלטה של המערכת למאמר שמותח ביקורת :-)
בסופו של יום אין הבדל בין כתבי הרכב, לכל הכתבים (פוליטים, בטחוניים...) שמדברים שטויות 24x7.
לדבר שטויות (בבטחון) נהיה נורמה .

אומי5
24-03-25, 12:34
אסף, אני הדיוט כמעט מוחלט בענייני חשמל ועד היום מתקשה להבין ולהבדיל בין ואט לביו וולט לבין אמפר.


אלו מושגים שכולם בערך יכולים להבין ותכלס אלו הנתונים שבאמת מעניינים את הצרכן - טווח הנסיעה הריאלי וזמן הטעינה הריאלי של הרכב בהתחשב באפשרויות הטעינה הציבוריות ולא עמדות הטעינה הביתיות
מתוך אותו צורך הומצא פעם הכוח סוס.
מתוך ויקיפדיה:
The development of the steam engine provided a reason to compare the output of horses with that of the engines that could replace them.
ועד היום אנחנו תקועים עם מידה עם כמה פרשנויות ושלא ממש קשורה למערכת המטרית או האימפרילית.

אני ממש לא מאלו ששומעים שלסינית החדשה יש צריכה של ככה וככה קוט"ש ויודעים אם זה הרבה או מעט ביחס לסינית הותיקה שהייתה חדשה לפני חודש וחצי.
אבל אולי אם לפחות מי שכותב על זה יהיה עקבי ומדויק לאט לאט זה יכנס לקלבסה.

nirstrn
24-03-25, 15:51
למחוק

nirs
24-03-25, 15:52
שלמה, בשבילך

148767



Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
27-03-25, 17:49
התחלתי עכשיו להקשיב לפודקאסט של כלכליסט.... קרינג'.
https://youtu.be/mBc3vRCZRQ4?si=ubwyyhWGvzkAyuV7


אסף.

asafk
27-03-25, 18:03
מישהו כאן מעיר שתומר לפחות עקבי עם מתח טעינה בקילוואט-שעה.

אסף.

השועל
29-04-25, 18:00
סחטיין על הכתבה אסף... איכותית..

אגב התמונה ששמת הייתה מאוד מוצלחת בתיאור ההבדלים של הערכים וולט, אמפר ואום.. ביג לייק..

asafk
29-04-25, 19:32
תודה דני .
על שני דברים, למרות הכל, אני לא אקח קרדיט. על בחירת הציור שבחר העורך, ועל השיפור היחסי לאחרונה אצל אחדים מהכותבים המצוטטים.

אסף.

tallevi
10-05-25, 04:15
מה ההבדל בין פרופסור לעיתונאי?
פרופסורים יודעים כמעט הכל על כמעט כלום,
עיתונאים יודעים כמעט כלום על כמעט הכל....
אז כן, אי הדיוקים שדיברת עליהם הם הבסיס של הבסיס אבל לא ממש משנה הרבה להשוואות בין הרכבים רק לצורך קבלת פרופורציה בהיבטים של צרכנות ומסחר, וזה השורה התחתונה שכל אחד מבין טוב מאוד.
וזה נכון גם לגבי מוצרים רבים אחרים כמו מחשבים וטלפונים ניידים ועד לקרנות פנסיה, קרנות חסכון, וביטוחי בריאות.

הביקורת בכל אופן, נכונה ומוצדקת.


טל.

-->