צפייה בגרסה מלאה : תצוגת לחץ אויר בזמן ניפוח
במערכת הניפוח שבניתי ברכב יש שעון לחץ שיושב אחרי הפרשוסטט והשסתום החד כיווני.
משום מה בזמן ניפוח זה תמיד מראה בערך 1psi יותר מאשר יש בצמיג. מניח שזה פשוט קןרא את הלחץ של הקומפרסור ולא את של הצמיג.
השאלה האם אפשר לסדר את הסטאפ ככה שיראה את הלחץ האמיתי בצמיג בזמן הניפוח?
תודה
אלעד.
boaz avrahami
31-03-25, 05:25
תגיד תודה שזה מראה לך בכלל לחץ קרוב על הקו.
לא נראה לי שתוכל למצוא לזה פתרון בלי לעצור מדי פעם את התהליך.
שמת לב שבתחנות המילוי מתבצע במנות?
זו הסיבה.
זה מאוד מאתגר לנסות למדוד לחץ מדוייק בזמן שבני צידי הצינור הלחצים שונים ויש זרימת אוויר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הפתרון היחידי הריאלי והמדוייק לבעיית מדידה בזמן אמת של לחץ הניפוח הוא שני ונטילים על אותות הג'אנט (יש כאלו ג'אנטים מהיצרן או אפשר להוסיף). בונטיל אחד מחברים מד לחץ אוויר ובשני מנפחים
במערכת הניפוח שבניתי ברכב יש שעון לחץ שיושב אחרי הפרשוסטט והשסתום החד כיווני.
משום מה בזמן ניפוח זה תמיד מראה בערך 1psi יותר מאשר יש בצמיג. מניח שזה פשוט קןרא את הלחץ של הקומפרסור ולא את של הצמיג.
השאלה האם אפשר לסדר את הסטאפ ככה שיראה את הלחץ האמיתי בצמיג בזמן הניפוח?
תודה
אלעד.
החיים שלך תותים.
1- תבדוק 3 מדי לחץ שונים (נגיד השעון של המתקן שלך, ניפוח בתחנת דלק, ועוד איזה מודד ידני "רגיל" ) ותמדוד איתם לחץ.
אני מוכן להתערב שיהיו הבדלים גדולים מ 2PSI. בקיצור, רוב הסיכויים שהסטיה של המודד גדולה מהסטיה של ההתקנה (1PSI).
2- אם זה קבוע 1PSI, אז או שתתעלם או שקבוע תפחית 1PSI.
בקיצור, זו סטייה שולית, אל תגע ואל תשנה, תמצא עיסוק אחר :-)
ehudzeelim
01-04-25, 18:06
לפות"ש,,
אתה בטוח שהתכוונת ל-1psi, ולא ל-1bar??
החיים שלך תותים.
1- תבדוק 3 מדי לחץ שונים (נגיד השעון של המתקן שלך, ניפוח בתחנת דלק, ועוד איזה מודד ידני "רגיל" ) ותמדוד איתם לחץ.
אני מוכן להתערב שיהיו הבדלים גדולים מ 2PSI. בקיצור, רוב הסיכויים שהסטיה של המודד גדולה מהסטיה של ההתקנה (1PSI).
2- אם זה קבוע 1PSI, אז או שתתעלם או שקבוע תפחית 1PSI.
בקיצור, זו סטייה שולית, אל תגע ואל תשנה, תמצא עיסוק אחר :-)
אני מנפח 4 גלגלים ביחד, אין הבדל בלחץ אויר בין הצמיגים, לא זה הכיוון שלי. יכול להיות שאני טועה ומדובר על 2psi אבל זה לא באמת משנה, כי אני מפסיק את הקומפרסור כדי לדעת מה הלחץ האמיתי ואז מפעיל מחדש עד שמגיע ללחץ הרצוי.
השאלה היא איך לדוגמה בקומפרסורים הסיניים החדשים יש אפשרות לכוון לחץ והקומפרסור עוצר בזמן? או שלא עוצר בזמן וגם שם יש סטיה מובנית שהם מפצים עליה אוטומטית?
- - - Updated - - -
לפות"ש,,
אתה בטוח שהתכוונת ל-1psi, ולא ל-1bar??
חיובי, אולי 2psi.. לא יותר.
אני מנפח 4 גלגלים ביחד, אין הבדל בלחץ אויר בין הצמיגים, לא זה הכיוון שלי. יכול להיות שאני טועה ומדובר על 2psi אבל זה לא באמת משנה, כי אני מפסיק את הקומפרסור כדי לדעת מה הלחץ האמיתי ואז מפעיל מחדש עד שמגיע ללחץ הרצוי.
השאלה היא איך לדוגמה בקומפרסורים הסיניים החדשים יש אפשרות לכוון לחץ והקומפרסור עוצר בזמן? או שלא עוצר בזמן וגם שם יש סטיה מובנית שהם מפצים עליה אוטומטית?
- - - Updated - - -
חיובי, אולי 2psi.. לא יותר.
התחלת להאמין לסינים?
יש לי קומפרסור קטן של מקיטה, בו אתה קובע לחץ והוא נעצר.
אחרי שהוא נעצר, אני לוחץ עוד פעם וכל פעם מופתע מחדש, שהוא מוסיף עוד קצת כדי להגיע ללחץ שקבעתי.....
האמת שלא אימתתי אותו עם מדי לחץ אחרים.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
פעם, לפני שרכשתי את הנטען של מילווקי. הייתי מנפח עם הנייד שמחובר למצבר הרכב . היה לו צינור שרשורי מספיק ארוך בכדי להגיע לכל הגלגלים, היה מספיק ארוך גם בכדי שאני אקפל אותו רגעית ( רגעית-בכדי שהפיסטון לא יכעס עלי)ליד השעון שקרוב לגלגל , ולראות רגעית את הלחץ האמיתי שבא מכיוון הצמיג.
משחרר את הקיפול וממשיך בניפוח אם צריך.
גם כן שעון, כן?
פעם, לפני שרכשתי את הנטען של מילווקי.
איזה דגם של נטען?כזה ? מומלץ?
<figure class="position-relative text-center img-maxh-350 img-width-auto" style="box-sizing: border-box; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font: inherit; vertical-align: baseline; position: relative; text-align: center;">https://newtools.co.il/wp-content/uploads/2022/10/file-21.jpeg (https://www.amazon.com/gp/aw/d/B0B1VHG484/ref=ox_sc_act_image_1?smid=ABLOSKRJAQGSO&psc=1&tag=geekcopter-20)</figure>
קומפרסור מדחס נייד מילווקי פיול Milwaukee M18 Inflator 2848-20
כן, כזה.
מומלץ בתנאי שכבר יש לך כלים וסוללות של החברה הזו.
כלי שלא מבקש הרבה אוכל -קטן יחסית , בלי חוטי חשמל מטרידים ,סוללה מלאה אחת מספיקה לניפוח של שמונה גלגלים שלושים ושלושה אינטצ
.במהירות סבירה יחסית.
מה זה סביר יחסית? למלאות 38 בצמיג אחד כמה זמן?
יש לי קומפרסור דיוולט שהוא נחמד
יש לו גם אופציה של חיבור למצית חוץ מהבטרייה
ואופציה של עוד צינור סוג של מפוח
אבל ציפית ליותר
יותר מהירות ויותר כח והוא רק על בר
זה אולי מתאים לשרשור של סקר כלי עבודה אבל....
יש לי סלט של כלי עבודה וחושב להתייצב על מילווקי
זה הקומפרסור שיש לי עם מטען בטריה למצית רכב
אולי זה רק דמיון
אשמח לנתונים אמתיים מהשטח ולא יבשים של החברות
תודה
https://d3m9l0v76dty0.cloudfront.net/system/photos/7030309/show/410629c5a650f33b7f10326e44755bf2.jpg
במחילה אנחנו סוטים לגמרי מנושא השרשור.
צמיג שלושים ושלושה אינטצ - משמונה עשרה פי אס אי לשלושים ושבע , בשתי דקות וחצי .
לי זה מספק, לאחר לא, ולאחר השלישי אולי.
לרביעי והחמישי בטח יהיו טיעונים מעניינים. אותי לא.
במערכת הניפוח שבניתי ברכב יש שעון לחץ שיושב אחרי הפרשוסטט והשסתום החד כיווני.
משום מה בזמן ניפוח זה תמיד מראה בערך 1psi יותר מאשר יש בצמיג. מניח שזה פשוט קןרא את הלחץ של הקומפרסור ולא את של הצמיג.
השאלה האם אפשר לסדר את הסטאפ ככה שיראה את הלחץ האמיתי בצמיג בזמן הניפוח?
תודה
אלעד.תקן אותי אם אני טועה, אבל אני מניח שיש לך מערכת די סטנדרטית שיש בה בה שסתום אחד, בידית הניפוח, ושני שעונים. שעון בידית הניפוח בצד שמחובר לצמיג, ושעון מחובר צמוד לקומפרסור במקביל לפרשוסטט ולשסתום פורק לחץ. מצרף שתי תמונות להמחשה.
בין שני חלקי המערכת יש את השסתום בידית הניפוח.
ברגע שאתה פותח את השסתום הלחץ הדינמי הנמדד במעלה הזרם אכן גבוה יותר מזה שנמדד במורד הזרם - אחרת לא היתה זרימה! ברגע שסגרת את השסתום אז כבר יהיה לחץ שונה בין צד הצמיג הסטטי לצד הקומפרסור שבו ימשיך להבנות לחץ עד שהקומפרסור ינותק על יד הפרשוסטט.
אם אתה רוצה שהשעון בצד הקומפרסור יראה את הלחץ בצמיג אתה צריך להפסיק את פעולת הקומפרסור בזמן שהשסתום עדיין פתוח. באותו הרגע יהיה לחץ סטטי אחיד בכל המערכת. שזה איך שעובדים עם הקומפרסורים הפשוטים נטולי הפרשוסטט.
מקווה שהבנתי נכון את בשאלה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250405/c83baeab5bef8df68d7f4c060d770ea0.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250405/5576664e39e2227ef04fee0cf9efe108.jpg
במחילה אנחנו סוטים לגמרי מנושא השרשור.
.......
ביום שהכתובת למעלה תהיה jeepolog.com, והשרשור לא יחטף....
תדע שפרצו לך לטלפון
אין לי ידית כזאת, אני מחבר את כל הגלגלים ביחד עם מחבר מהיר. השעון יושב ביציאה מהקומפרסור.
הבנתי כבר שאין איזה קסם שלא חשבתי עליו בנושא וצריך לעצור את הקומפרסור כדי לראות לחץ אמיתי.
תקן אותי אם אני טועה, אבל אני מניח שיש לך מערכת די סטנדרטית שיש בה בה שסתום אחד, בידית הניפוח, ושני שעונים. שעון בידית הניפוח בצד שמחובר לצמיג, ושעון מחובר צמוד לקומפרסור במקביל לפרשוסטט ולשסתום פורק לחץ. מצרף שתי תמונות להמחשה.
בין שני חלקי המערכת יש את השסתום בידית הניפוח.
ברגע שאתה פותח את השסתום הלחץ הדינמי הנמדד במעלה הזרם אכן גבוה יותר מזה שנמדד במורד הזרם - אחרת לא היתה זרימה! ברגע שסגרת את השסתום אז כבר יהיה לחץ שונה בין צד הצמיג הסטטי לצד הקומפרסור שבו ימשיך להבנות לחץ עד שהקומפרסור ינותק על יד הפרשוסטט.
אם אתה רוצה שהשעון בצד הקומפרסור יראה את הלחץ בצמיג אתה צריך להפסיק את פעולת הקומפרסור בזמן שהשסתום עדיין פתוח. באותו הרגע יהיה לחץ סטטי אחיד בכל המערכת. שזה איך שעובדים עם הקומפרסורים הפשוטים נטולי הפרשוסטט.
מקווה שהבנתי נכון את בשאלה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250405/c83baeab5bef8df68d7f4c060d770ea0.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250405/5576664e39e2227ef04fee0cf9efe108.jpg
- - - Updated - - -
פעם, לפני שרכשתי את הנטען של מילווקי.
איזה דגם של נטען?כזה ? מומלץ?
<figure class="position-relative text-center img-maxh-350 img-width-auto" style="box-sizing: border-box; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font: inherit; vertical-align: baseline; position: relative; text-align: center;">https://newtools.co.il/wp-content/uploads/2022/10/file-21.jpeg (https://www.amazon.com/gp/aw/d/B0B1VHG484/ref=ox_sc_act_image_1?smid=ABLOSKRJAQGSO&psc=1&tag=geekcopter-20)</figure>
קומפרסור מדחס נייד מילווקי פיול Milwaukee M18 Inflator 2848-20
נחמד זה..
יש, הוא נקרא tpms.
מוכן לעשות סרטון של זה עובד בריקון ובמילוי אם יש דרישה.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
boaz avrahami
11-04-25, 15:53
הם לא עובדים רק כאשר הגלגל מסתובב?
כמה זמן הסוללות שלהם מחזיקות?
זה פנימי מן הסתם?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני משתמש בסיני פנימי שנרכש מאיביי.
הוחלף פעם אחת לאחר שלוש שנים כי אחד נדם, והנוכחיים כבר יותר משלוש שנים.
יש שיטענו שהקצב רענון שלהם לא מהיר מספיק.. אני משתמש בוונטיל לריקון/מילוי מהירים (של חברת apex) וזה באמת קצת איטי אבל למדתי אותם (:
הצג עם הבקרה נייד לא מחובר למקור כח אז הוא מראה את הלחץ בזמן אמת.
בגלל שאני בסמוראי פחות מסתדר לי זוג או רביעייה במכה, זה כפול פעמים להתכופף לכל גלגל ולהסתובב סביב הרכב ובנוסף תופס מלא מקום כל הצנרת, והסרט עם הגלגול והפריסה... יותר בלאגן מחיסכון בזמן לדעתי.
וניסיתי, בניתי שאני כזה ולא אהבתי.
מעדיף שליטה נפרדת על כל גלגל פשוט במהירות. בלי לעצור ומינ המתנה.
מצאתי צילום ישן,
בחושך ריקון מהיר וללא כלים.
https://youtube.com/shorts/i_FYEbgu0FY?si=Ss4RvRUZMoqKu6oa
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
מילוי, למרות שעבר שיפור קל מאז הסרטון צולם.. ויש עוד רעיון לשפר את הקצב.
לזכור שזה מבוצע עם יד אחת מצלמת.
https://youtu.be/5Jyff35ZGo8?si=-Jb859sPJTYiCeze
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
יש ברכב חיישנים בגלגלים אבל בדגם שלי לא מראה את הלחץ רק נדלקת נורה כשחסר.. את ההגדרות עושים במחשב. לא הצלחתי להבין איך אני יכול לחבר את המערכת (הסינית) לקריאה של הנתונים
https://www.ebay.com/itm/356638200168?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=0qq97bdarou&sssrc=4429486&ssuid=E16gvXMRQg2&var=&widget_ver=artemis&media=COPY
משהו כזה עובד אצלי.
לא ימכיר על שידוך של חיישנים למערכת נפרדת..
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.