YakirY
30-03-25, 22:46
אהלן,
שנים אני קורא פה בפורומים ונהנה מהתוכן, החלטתי לעשות ניסיון קטן לראות איך זה הולך ולשתף בתהליך שלי.
ראשית אני לא מכונאי סתם אחד שאוהב להתעסק עם הרכב שלו ולעשות בעצמי מה שאני שיכול.
עד לא מזמן הייתי בעלים של ג׳יפ ליברטי kk במשך 7 שנים, במהלכם למדתי על עצמי שחוץ מלטייל אני אוהב גם להתעסק ברכב, לפרק ולהרכיב, לתקן מה שאני יכול בעצמי, לפני מספר חודשים נפרדתי מהליברטי וקניתי wk2 2016, הגרנד שלי רשום ברישיון 2016 אבל הוא חולק מכלולים של 2015 כי שנת הייצור שלו היא 2015, רוב החלקים זהים לשאר השנים, פה ושם יש שוני בין שנתונים, למשל במשולשים ועוד כמה דברים קטנים.
כשחיפשתי להחליף את התושבות לא נתקלתי במדריך בעברית, רק בכמה סרטונים באנגלית ואיזה פוסט האחד מהפורומים בחו״ל, אז אמרתי שיהיה נחמד לתעד את התהליך.
ראשית זו עבודה חרא! אין מקום לזוז שם, תהליך מאוד פשוט אבל מייגע. אחרי שהורדתי את המרמור אציין שזה בהחלט אפשרי בחנייה בבית. התושבת שלי הייתה במצב כלכך גרוע שאפשר לראות בתמונות שהיא ממש עקומה, אני אנסה להעלות סרטון שממחיש את ההבדל בין החדש לישן, הייתי מרגיש מכה בכל פעם שהייתי לוחץ על הגז במצב של עמידה במקום.
כלים:
· מגבה כלשהו (כזה שיוכל לתמוך במנוע עם בלוק עץ, אני השתמשתי במגבה בקבוק)
· בלוק עץ לתמוך במנוע, אני הרמתי אותו מאגן השמן
· 2 בוקים/סטנדים להרים טיפה את הרכב שיהיה יותר נוח לעבוד מתחת לרכב
· ראצ׳ט ¼ כמה שיותר קטן יותר נוח, עם ראש כדורי ומאריך קטן
· רינג ראצ׳ט 15 מ״מ עם ראש מפרקי (לכל הברגים שמחזיקים את התושבות
· בוקסה 15 מ״מ
· בוקסה 10 מ״מ, לנתק את המצבר
· בוקסה 13 מ״מ (למיגון פלסטיק למי שיש)
· מברג שטוח
· המון סבלנות
*דיסקליימר- בינתיים החלפתי רק את התושבת של צד נהג, מפאת חוסר זמן לא הצלחתי להשלים גם את השנייה, שם זה אמור להיות יותר נוח, אעדכן בהמשך.
תהליך עבודה:
1. ניתוק המצבר, 10 מ״מ, עובדים קרוב לסטארטר אז חבל
148785
2. לפרק מיגון למי שיש (לי יש מיגון של גתוס שרק הפירוק שלו זה פוסט בפני עצמו, תכנון גרוע)
3. להרים את הרכב מספיק כדי שיהיה נוח לעבוד מתחת (בשום צורה לא יהיה נוח, חחח, אבל עדיין)
4. מורידים את שני הברגים של מגן החום (10 מ״מ)
148781
148782
5. שחרור שני הברגים שמחברים את התושבת לשילדה ואת הבורג העליון שמחבר את תושבת המנוע לתושבת/כנף (נקרא לה הכנף למנוע בלבול) שמחוברת למנוע כולם 15 מ״מ, את הבורג האחורי אפשר להגיע מאחור עם הרינג ראצ׳ט.
148784
6. מציבים את המגבה מתחת לאגן השמן עם בלוק עץ בשביל לחלק את הלחץ שמופעל עליו ולא לגרום לנזק, מרימים קלות, לא צריך להרים הרבה מה גם שלמעלה אין יותר מידי מקום למנוע לעלות אלא אם פירקתם את סעפת היניקה לפני, סיפור מהתחת, אני לא פירקתי אותה, רק את הכיסוי פלסטיק שעל המנוע
7. בגלל הבורג הארוך שיוצא מהתושבת אל הכנף, קשה לשלוף אותו גם אם מרימים עוד את המנוע, אני החלטתי לפרק את הכנף כולה, ככה לא הייתי צריך להרים יותר מידי את המנוע
148783
8. מפרקים את כל ארבעת הברגים שמחזיקים את הכנף למנוע, ה-3 הקדמיים יחסית נוחים לגישה אבל הרביעי נמצא מאחור ובשביל להגיע אליו צריך למשש ולחוש, ראצ׳ט קטן עם מאריך וראש כדורי מקל על העבודה.
9. שימו לב שבין הבורג האחורי לכנף מתחבר מגן החום של הסטארטר, לקח לי כמה רגעים להבין שנפל משהו ולא הצלחתי להבין מה, עד שמצאתי אותו מתחבא מאחורי הביצה הקדמית וגם אז לקח כמה רגעים להבין את הכיוון שלו.
148778
10. עכשיו אפשר לשחרר את כל הברגים, פה מתחילה החגיגה, צריך לשחק שם עד שהתושבת והכנף משתחררות אחת מהשנייה, אין שם הרבה מקום לזוז, אני דחפתי את תושבת המנוע למעלה ואחורה בעזרת מברג שטוח וקודם כל שלפתי את הכנף ואז הצלחתי להוציא את התושבת.
148780
11. גם ההרכבה של התושבת החדשה לא קלה כלכך, ראשית היא גבוהה יותר בגלל שהיא עדיין במיטבה, הכנסתי אותה קודם מעבר למיקום שלה על השילדה ואז מיקמתי למעלה את הכנף ( בכל שלב החילוץ וההרכבה חזרה של התושבת, שיחקתי קצת עם הגובה של המנוע, אבל ממש בקטנה כי בשלב מסוים כבר לא היה לו איפה לעלות),
ברגע שהצלחתי להכניס את הבורג העליון של התושבת אל החור שלה בכנף, השתמשתי במברג השטוח כדי לכווץ אותה טיפה שתכנס למקום שלה, לתושבת יש שתי בליטות אחת מכל צד סמוך לברגים, יש רק דרך אחת שבה היא יכולה להתיישב במקום.
148779
לסיכום, עיקר הקושי הוא הגישה למקום והחילוץ של החלקים אבל אפשרי בהחלט.
אני מצרף כמה תמונות להמחשה
https://www.youtube.com/watch?v=OLSqJ-ob6sY
שנים אני קורא פה בפורומים ונהנה מהתוכן, החלטתי לעשות ניסיון קטן לראות איך זה הולך ולשתף בתהליך שלי.
ראשית אני לא מכונאי סתם אחד שאוהב להתעסק עם הרכב שלו ולעשות בעצמי מה שאני שיכול.
עד לא מזמן הייתי בעלים של ג׳יפ ליברטי kk במשך 7 שנים, במהלכם למדתי על עצמי שחוץ מלטייל אני אוהב גם להתעסק ברכב, לפרק ולהרכיב, לתקן מה שאני יכול בעצמי, לפני מספר חודשים נפרדתי מהליברטי וקניתי wk2 2016, הגרנד שלי רשום ברישיון 2016 אבל הוא חולק מכלולים של 2015 כי שנת הייצור שלו היא 2015, רוב החלקים זהים לשאר השנים, פה ושם יש שוני בין שנתונים, למשל במשולשים ועוד כמה דברים קטנים.
כשחיפשתי להחליף את התושבות לא נתקלתי במדריך בעברית, רק בכמה סרטונים באנגלית ואיזה פוסט האחד מהפורומים בחו״ל, אז אמרתי שיהיה נחמד לתעד את התהליך.
ראשית זו עבודה חרא! אין מקום לזוז שם, תהליך מאוד פשוט אבל מייגע. אחרי שהורדתי את המרמור אציין שזה בהחלט אפשרי בחנייה בבית. התושבת שלי הייתה במצב כלכך גרוע שאפשר לראות בתמונות שהיא ממש עקומה, אני אנסה להעלות סרטון שממחיש את ההבדל בין החדש לישן, הייתי מרגיש מכה בכל פעם שהייתי לוחץ על הגז במצב של עמידה במקום.
כלים:
· מגבה כלשהו (כזה שיוכל לתמוך במנוע עם בלוק עץ, אני השתמשתי במגבה בקבוק)
· בלוק עץ לתמוך במנוע, אני הרמתי אותו מאגן השמן
· 2 בוקים/סטנדים להרים טיפה את הרכב שיהיה יותר נוח לעבוד מתחת לרכב
· ראצ׳ט ¼ כמה שיותר קטן יותר נוח, עם ראש כדורי ומאריך קטן
· רינג ראצ׳ט 15 מ״מ עם ראש מפרקי (לכל הברגים שמחזיקים את התושבות
· בוקסה 15 מ״מ
· בוקסה 10 מ״מ, לנתק את המצבר
· בוקסה 13 מ״מ (למיגון פלסטיק למי שיש)
· מברג שטוח
· המון סבלנות
*דיסקליימר- בינתיים החלפתי רק את התושבת של צד נהג, מפאת חוסר זמן לא הצלחתי להשלים גם את השנייה, שם זה אמור להיות יותר נוח, אעדכן בהמשך.
תהליך עבודה:
1. ניתוק המצבר, 10 מ״מ, עובדים קרוב לסטארטר אז חבל
148785
2. לפרק מיגון למי שיש (לי יש מיגון של גתוס שרק הפירוק שלו זה פוסט בפני עצמו, תכנון גרוע)
3. להרים את הרכב מספיק כדי שיהיה נוח לעבוד מתחת (בשום צורה לא יהיה נוח, חחח, אבל עדיין)
4. מורידים את שני הברגים של מגן החום (10 מ״מ)
148781
148782
5. שחרור שני הברגים שמחברים את התושבת לשילדה ואת הבורג העליון שמחבר את תושבת המנוע לתושבת/כנף (נקרא לה הכנף למנוע בלבול) שמחוברת למנוע כולם 15 מ״מ, את הבורג האחורי אפשר להגיע מאחור עם הרינג ראצ׳ט.
148784
6. מציבים את המגבה מתחת לאגן השמן עם בלוק עץ בשביל לחלק את הלחץ שמופעל עליו ולא לגרום לנזק, מרימים קלות, לא צריך להרים הרבה מה גם שלמעלה אין יותר מידי מקום למנוע לעלות אלא אם פירקתם את סעפת היניקה לפני, סיפור מהתחת, אני לא פירקתי אותה, רק את הכיסוי פלסטיק שעל המנוע
7. בגלל הבורג הארוך שיוצא מהתושבת אל הכנף, קשה לשלוף אותו גם אם מרימים עוד את המנוע, אני החלטתי לפרק את הכנף כולה, ככה לא הייתי צריך להרים יותר מידי את המנוע
148783
8. מפרקים את כל ארבעת הברגים שמחזיקים את הכנף למנוע, ה-3 הקדמיים יחסית נוחים לגישה אבל הרביעי נמצא מאחור ובשביל להגיע אליו צריך למשש ולחוש, ראצ׳ט קטן עם מאריך וראש כדורי מקל על העבודה.
9. שימו לב שבין הבורג האחורי לכנף מתחבר מגן החום של הסטארטר, לקח לי כמה רגעים להבין שנפל משהו ולא הצלחתי להבין מה, עד שמצאתי אותו מתחבא מאחורי הביצה הקדמית וגם אז לקח כמה רגעים להבין את הכיוון שלו.
148778
10. עכשיו אפשר לשחרר את כל הברגים, פה מתחילה החגיגה, צריך לשחק שם עד שהתושבת והכנף משתחררות אחת מהשנייה, אין שם הרבה מקום לזוז, אני דחפתי את תושבת המנוע למעלה ואחורה בעזרת מברג שטוח וקודם כל שלפתי את הכנף ואז הצלחתי להוציא את התושבת.
148780
11. גם ההרכבה של התושבת החדשה לא קלה כלכך, ראשית היא גבוהה יותר בגלל שהיא עדיין במיטבה, הכנסתי אותה קודם מעבר למיקום שלה על השילדה ואז מיקמתי למעלה את הכנף ( בכל שלב החילוץ וההרכבה חזרה של התושבת, שיחקתי קצת עם הגובה של המנוע, אבל ממש בקטנה כי בשלב מסוים כבר לא היה לו איפה לעלות),
ברגע שהצלחתי להכניס את הבורג העליון של התושבת אל החור שלה בכנף, השתמשתי במברג השטוח כדי לכווץ אותה טיפה שתכנס למקום שלה, לתושבת יש שתי בליטות אחת מכל צד סמוך לברגים, יש רק דרך אחת שבה היא יכולה להתיישב במקום.
148779
לסיכום, עיקר הקושי הוא הגישה למקום והחילוץ של החלקים אבל אפשרי בהחלט.
אני מצרף כמה תמונות להמחשה
https://www.youtube.com/watch?v=OLSqJ-ob6sY