PDA

צפייה בגרסה מלאה : פאגרו 2008 דיזל - 3 תקלות שכנראה משותפות



פיני ד
03-04-25, 15:24
היי
התחדשתי בפאגרו 2008 דיזל לפני כחודש בערך,
יש לי תופעות שמעצבנות אותי ואני חושד שהן קשורות אחת בשניה,

1.כשאני משלב 4X4 הכל עובד פיקס , הרכב עולה הכל , באמת פנטסטתי ומרוצה מהקניה,מעולם לא הייתה בעיה בכניסה לשילוב, אבל כשמסיימים את הקטע הטכני ורוצה לחזור ל4X2 , הוא לא תמיד משתחרר, מגיע למצב שהקדמיים מהבהבים והאחורים קבועים...אחרי כמה וכמה נסיונות כניסה ושחרור , זה משתחרר...(לדעתי זה בפועל משתחרר כי אני שומע קליק כש4X4 משתלב וכשאני מחזיר ל4X2 אני שוב שומע קליק, אבל הנורות מהבהבות), לא היה לי את הזמן לשכב מתחת ולבדוק אם הדרייבשאפט הקדמי נעול, מכירים את התופעה? מה ניתן לבדוק ?

2. בטיול באיזור ים המלח אחרי כל העליות (עדיין על הכביש ,לא ירדנו לשטח) אחרי עקיפה של גימיני מעיק שנסע על 50 קמש , אחרי בערך 3 קמ הבחנתי שאין לי גז... הסתכלתי על השעונים , הרכב לא התחמם אך נדלק צק אנגין, עצרתי בצד, המנוע עבד טוב..חלק ועגול , ללא רעידות או רעשים.. אין נזילות, ברדיאטור צינור עליון ותחתון סבירים (לא אבן ) לא נראו סימני נזילות כלשהן...
ניתקתי מצבר בתקווה שהתקלה תתאפס אך לא עזר, המשכתי 3 קמ לחניון של רשות הטבע והגנים, עשינו מסלול כ 4 שעות , וכשחזרתי הרכב הניע וגימגם קצת... ואז הסתדר...נסענו כ 7 קמ לתחילת מסלול אחר, הרכב נסע כרגיל והאיץ והכל טוב... בסוף היום, כשיצאנו לכיוון הבית, הצק אנגין נעלם וכל הנסיעה הבייתה כולל העליות והכל היה אחלה, כשהגעתי הבייתה סרקתי עם סורק וקבלת P0299 UNDER BOOST
יש למישהוא מושג מה יכל לגרום לזה? התופעה עברה מעצמה.
3. הרכ התחיל בשבועיים האחרונים להסריח מגזי פליטה, לא מעשן או משהוא , פשוט מסריח.

אני חושב שכל ה3 קשורות ומאחר וכל ה3 משתמשות בוואקום , גם ה4X4 גם הEGR וגם הטורבו.

רעיונות? מסניונכם?

Pageup
03-04-25, 18:07
איך אתה מוציא משילוב 4x4 ל 2x4 ? אתה מעביר ל 2x4 ונוסע רברס ?

ZQX
03-04-25, 21:56
אצל מי אתה מטפל?

amitaikl
04-04-25, 02:47
בהוצאה מ4*4 חשוב להיות בN אחרת זה לא משתחרר. אם שכחת - להעביר למצב הקודם, לוודא ניוטרל ואז להעביר. לפעמים צריך לנסוע אחורה - קדימה. כמה מטרים.

אין גז + צ'ק אנג'ן + מסריח - נשמע כמו ואקום. יכול להיות סדק בצינור גומי כלשהו שמתרחב כשהמנוע חם.

asafk
04-04-25, 11:48
קודם כל - הכיוון שלך של לבדוק ואקום בהחלט קביל כיוון ששלטש התקלות קשורות לואקום.
יש לך שעון ואקום?
אתה יכול כמובן להתחיל מהמשאבת ואקום וללכת לאורך הקטין. בניגוד למנוע בנזין שמושך ואקום ואפשר לגלות את המשיכה עם גז / עשן / ספריי קרבורטורים, כאן זה רק עבודה ידנית עם תשומת לב. אבל אני מציע קודם לנסות לשלול את הכיוון הזה עם שעון ואקום.

אסף.

פיני ד
06-04-25, 08:49
איך אתה מוציא משילוב 4x4 ל 2x4 ? אתה מעביר ל 2x4 ונוסע רברס ?
ניסיתי הכל ...
בעמידה...
בעמידה ואז נסיעה אחורה וקדימה, וקדימה ואחורה..
ניסיתי בזמן נסיעה איטית..

אני מעדכן שהחלפתי את כל צנרת הוואקום ברכב כחלק מיישור הקו לפני שאני מתקין מיגון ברכב
.. במערכת ה4X4 גיליתי צינור עם חור עובר, שבטוח הייתה שם דליפה,החלפתי גם את הצנרת של הEGR ושל הטורבו.
לצערי זה לא פתר את הבעיה.
לאחר פתחתי את השרוול של המשלבת (דיאפרגמה) וראיתי שבזמן יציאה משילוב היא לא זזה...
היום אני אחליף סולונואידים ואעדכן.

- - - Updated - - -


אצל מי אתה מטפל?

אני מטפל לבד בעיקר....
הרכב חדש אצלי, אם לא אצליח ללמוד אותו אז מניח שאלך לאחד מהגורוים של הפאגרו....

- - - Updated - - -


קודם כל - הכיוון שלך של לבדוק ואקום בהחלט קביל כיוון ששלטש התקלות קשורות לואקום.
יש לך שעון ואקום?
אתה יכול כמובן להתחיל מהמשאבת ואקום וללכת לאורך הקטין. בניגוד למנוע בנזין שמושך ואקום ואפשר לגלות את המשיכה עם גז / עשן / ספריי קרבורטורים, כאן זה רק עבודה ידנית עם תשומת לב. אבל אני מציע קודם לנסות לשלול את הכיוון הזה עם שעון ואקום.

אסף.

תודה על התגובה, ראה מה שהגבתי פה לפני מס דקות.
הייתה בריחת וואקום בדיוק בצינור שנכנס לדיאפרגמת שילוב.

פיני ד
07-04-25, 10:33
מעדכן שאתמול בערב ביצעתי החלפת סולונואידים של ה4X4 (אלה שיושבים ליד הפילטר אוויר),
הבעיה במערכת ה4X4 נפתרה .
בצורה מעניינת גם לא הצלחתי לשחזר את בעיית הגדישה אתמול והיום בבוקר, אמשיך לעקוב ולנסות לשחזר את הבעיה...

יכול להיות שההנחה הראשונית שלי , שהבעיה היא מערכת הוואקום שמשותפת ל3 התקלות היא הגורם, אולי הסולונואיד דלף.


אמשיך לעקוב בשבוע הבקרוב ואעדכן.

מוטי ג.
07-04-25, 10:58
תתחדש ותהנה.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

alto
07-04-25, 11:50
מעדכן שאתמול בערב ביצעתי החלפת סולונואידים של ה4X4 (אלה שיושבים ליד הפילטר אוויר),
הבעיה במערכת ה4X4 נפתרה .
אמשיך לעקוב בשבוע הבקרוב ואעדכן.
החלפה פשוטה? אפשר לבד?
(גם לי יש את הבעיית יציאה מ 4X4)

פיני ד
07-04-25, 14:45
החלפה פשוטה? אפשר לבד?
(גם לי יש את הבעיית יציאה מ 4X4)

20 ד' עבודה... ואם הקונקטורים של החשמל לא תפוסים אז תוריד ל10 דק
הכל נגיש...

תקנה ואם אתה מאיזור ראש העין , אעזור לך.

פיני ד
20-04-25, 09:19
עדכון קצר :
1. בעיית ה4X4 נפתרה סופית (טפו טפו טפו מלח מים מלח מים :) )- אחרי מס טיולים ואחד קשוח , הכל עובד פיקס.... אגב , מתרשם מאוד מיכולות הפאגרו בשטח...

2. בעיית ריחות גזי הפלטה - נפתרה גם.

3. בעיית הגדישה הצטמצמה כמעט ב70 אחוז... אין יותר הגבלה או נורת תקלה.... אך פה ושם כן מרגישים את נושא הגדישה בעולה ויורדת בעיקר במאמץ ובטורים יחסית נמוכים.... 2000 3000....
ממש מוזר...

רעש המנוע עולה ויורד כאילו יש שינוי בסלד למרות שהגז לחוץ קבוע ומד הסלד לא משתנה....
אין בעיה בהספק או בסחיבה... רק הרעש המוזר הזה.


יש רעיונות?

פיני ד
07-05-25, 11:17
יש למישהוא רעיונות ממה יכול לנבוע הרעש הזה?
רעש של עליה בטורים\גדישה וירידה ... באופן מונטוני כמו גל סינוס.... לא רואים שינוי בסלד ולא ממש מרגישים שינוי בסחיבה.


זה קורה רנדומלי ולרוב זה במצב שבו הרכב מתאמץ כמו עליות וכו...

asafk
07-05-25, 17:34
יכול להיגרם מנזילה קלה ב csv.

אסף.

נדב ש.
07-05-25, 19:25
תבדוק את ה egr . לא בטוח אם יראה לך קודי תקלה, אבל אצלי בזמנו היתה ירידה בסחיבה וצ'ק אינג'ין לסירוגין שהיה מתאפס לבד. חשדתי בסעפת יניקה וואקומים וכו' פירקתי הכל וזה לא עזר. בסוף זה היה הוא- egr.

-->