צפייה בגרסה מלאה : טרופר בנזין או דיזל?
מתלבט ברכישה של טרופר, כמובן שזה רכב ישן עם הרבה ק"מ וכו.
שניהם ארוכים, אוטומטיים עם קולר גיר, מוגבהים, 31x10.5
הדיזל אחרי החלפת מנוע וגיר ועם 350 פלוס קמ
הבנזין עם 215 אקמ "בלבד"
הייעוד, רכב שלישי לטיולים, מניח ש5000 עד 8000 ק"מ גג בשנה.
אחזקה, אתם יודעים, ברובה עליי.
היה לי פעם 99 דיזל ידני, אני סהכ מכיר את הרכב, ללא ניסיון עם גיר אוטומטי.
אז, דעת הפורום בנזין או דיזל?
אגב, לא לגמרי קשור, בזמנו ראיתי באירופה דיזל ידני עם גיר 6 הילוכים, יש כאלה בארץ?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
כשהתלבטתי בין השניים זה היה בין לפתוח קרן להחלפת גיר או להחלפת מזרקים. בחרתי במזרקים.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אז בדיזל אוטומטי צריך 2 קרנות השתלמות. חחח
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
בהנחה ויש טרופר דיזל של חבר אתר מכובד שמפורסם כרגע למכירה,
ושבו אתה תקבל תמונת מצב אמיתית על הרכב בלי הסתרות ורמאויות,
זה נחשב בעיני כשיקול ענייני לקניה לא פחות מסוג המנוע.
אצלי למשל,
העדפה של בנזין או דיזל מגיעה עוד לפני ההחלטה על איזה רכב לקנות.
בעיני דיזל הרבה יותר נכון לשטח,
בעיני אשתי זה נופל על סעיף של סירחון.
תתעלם לרגע מרכבת הכח \ הנעה, בניגוד לסגפנות של CJ/סופה, טרופר זה SUV, וזה אומר הרבה מערכות "קטנות" - מיזוג , נעילת דלתות, מרימי חלונות, צירי דלתות, ריפודים\ כסאות....
בקיצור, הייתי מחפש רכב מתחת ל 250K קמ ובדגש על התחזוקה.
בכל מקרה, אתה צריך דיזל אוטומט ולא בנזין.
אני עם דיזל ו 320K.
יש הרבה שיקולים לכאן ולכאן.
כיוון שאתה מטפל לבד חשוב איפה יש זמינות חלפים גבוהה יותר - לדעתי בארץ זה הדיזל למרות שבארהב דגם הבנזין היה נפוץ אז יש לו חלקים בקצה המקלדת.
לכאורה מנוע בנזין פשוט יותר לטיפולים שוטפים וגם לטיפול התקלות אבל אני שם לב שהוא מזדקן פחות יפה ממנועי הדיזל - כמובן שזה תלוי בהיסטוריה של מי טיפל ברכב.
לטיולים... צריכת דלק או טווח נסיעה על מיכל מלא זה בהחלט שיקול. אני חושב שלסחוב ג'ריקן בנזין לכל טיול ארוך מיומיים זה ניג'וס במיוחד ברכב סגור (נגיד בטנדר אפשר להסתדר).
בסוף ה'צרות' של כל אחד מהדגמים לפעמים הן נחלת ההסטוריה. הגיר האוטומטי הבעייתי בחצי מהמקרים זה רק סלקטור הילוכים או בושינג של ממיר מומנט או צמה פנימית במוח של הגיר. אבל גם שיםוץ מלא ייגמר בכמה אלפי שקלים וזה לא משהו שאי אפשר לעמוד בו. כנל ענייני המזרקים שהיום הפך לעניין קל ופתיר או בעיות לכאורה שהיו 'מחלות' של המנוע דיזל (לא מניע.. הלך המנוע) ונגמרות בתיקון קל (החלפת חיישן) ברגע שיודעים.
ולכן השיקול של טווח נסיעה גובר על כל שיקולי האחזקה למיניהם ובינינו.... הכי חשוב למצוא את הנבלה הכי פחות נבלה שתמצא...
אסף.
+1 למגיבים מעלה.
דיזל.
על איזה עוד אופציות חשבת חוץ מטרופר?
דיסקו 2 td5
וגם חוטא במחשבות על דיסקו 4 כרכב עיקרי לגברת היא עושה 70 ק"מ ביום, 4 ימים בשבוע,ממוצע 15 אקמ בשנה כביש יום יומי, אם אוסיף טיולים זה ייצא 20 בשנה
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
יש דיזל ידניים בארץ, בזמנו שקניתי את הפאגרו ראיתי גם דילים ידניים, לפי מה שאני זוכר זה אוטו סופר נעים.
אגב, למה לא לפתוח אופציות לטרופר עד 98, יותר קרוב לאספנות והם לזכרוני אמורים להיות פשוטים יותר?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ברור שיש דיזל ידני בארץ, היה לי, זה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250405/e70f5ed3dcdc3f32c4473d77a763c83c.jpg
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
יש דיזל ידניים בארץ, בזמנו שקניתי את הפאגרו ראיתי גם דילים ידניים, לפי מה שאני זוכר זה אוטו סופר נעים.
אגב, למה לא לפתוח אופציות לטרופר עד 98, יותר קרוב לאספנות והם לזכרוני אמורים להיות פשוטים יותר?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
לא מצליח להבין את ההגיון.
אחה "ה"סיבות לדיזל, זה הגיר האוטומטי האמין לעומת הגיר של הבנזין.
liontamer84
05-04-25, 13:07
לי היה טרופר דיזל אוטומט 9 שנים,
השד לא כזה נורא,
במקרה הבחור שקנה אותו ממני הצטרף לקבוצת הטיולים שלנו.
אישית מה שלי הכי כאב בטרופר זה דווקא המשולשים ושאר החלקים של הפרונט.
בדיעבד הייתי הולך על משהו עם סרן חי קדמי.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
אני רק מניח את זה פה...
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/130064
לא מצליח להבין את ההגיון.
אחה "ה"סיבות לדיזל, זה הגיר האוטומטי האמין לעומת הגיר של הבנזין.כי כיף לנהוג בידני
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
לא לגעת בדיזל ידני מנוע 3 ליטר. גלגל תנופה בעייתי ויקר.
לגבי חלקי חילוף לטרופר, לדעתי כבר יש בעיות זמינות בחלק מהדברים.
מוטי, לגבי דיסקו 4 הייתי חושב פעמיים .
דיסקו 2 כבר בחירה יותר טובה ביחד עם הפרדת רשויות.
זה לא דומה לדיסקו 1 שהיה לך, מנוע, סרנים, ציריות, פלסטיקה, מזגן, הכל שונה.
אם אתה שולל לי את הדיסקו 4, נשאר לי רק לנד קרוזר לגברת...
טוב, אני נטול כוחות(חזרתי חולה מחו"ל) ולא מתאמץ על פסח, אז חזלשו, יש לי משימה לסגור קירוי לחנייה.
הרכב יחכה למוזה הבאה שלי
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
לא לגעת בדיזל ידני מנוע 3 ליטר. גלגל תנופה בעייתי ויקר.
זה הכפול עם השיכוך?
זה המסה כפולה ששמים במקומו גלגל תנותה רגיל של טנדר? או משהו אחר?
אסף.
שכחתי מזה, זו הייתה סיבה שאז בגללה נפסל הידני שמצאתי שנסע מדהים.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
לא קצת מוגזם לפסול אוטו בגלל מורכבות גלגל התנופה שלו?
כמה עולה אורגינל?
וכמה עולה תחליפי מטנדר?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אני זוכר שחדש זה סדר גודל של 4000 שח לפני מעמ
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
מניח שלשפץ גיר אוטומטי עולה יותר.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
וגם,
מה מונע מלשים אחד של טנדר?
או שמא זה דורש עוד התאמות?
לא קצת מוגזם לפסול אוטו בגלל מורכבות גלגל התנופה שלו?
כמה עולה אורגינל?
וכמה עולה תחליפי מטנדר?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
יקירי, התבלבלת :-)
זו לא שאלה של גלגל תנופה.
הדיון הרלוונטי זה ידני לעומת אוטומטי, ובנזין לעומת דיזל.
אני זוכר שחדש זה סדר גודל של 4000 שח לפני מעמ
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
לדעתי זה היה יותר, על זה תוסיף כנראה גם קלאץ'+עבודה, זה ניגמר בסביבות ה 8k.
שווה?
אני חושב שכל הקומבינות עם גלגלי תנופה מכלים אחרים לא מחזיקים מעמד, או גורמים לנסיעה לא חלקה.
כמו בכל דבר, גם בידני וגם באוטומט הבלאי תלוי הרבה בנהג. אבל בלאי זה בלאי ונזק זה נזק.
התכוונתי לעלות החלק.
וכן, זה פסל מועמד שלא עבר החלפה והיה עם קמ שזה היווה שיקול ושוב, למיטב זכרוני נסע מדהים.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
טרופר דיזל ידני זה כלי כיפי. לא היה לי לי עוד רכב עם בלימת מנוע כל כך טובה בירידה על ראשון low, נכון, לא היו עוד המון אחריו אבל אין מה להשוות לדיזל אוטו' הנוכחי
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
דעתי דווקא שונה, תמיד פזלתי לבנזין..
קולר גיר טוב עם שעון חום וסע לשלום.
ברור שכמו שאסף כתב - צריך למצוא אחד שהוא הכי פחות נבלה מכולם - אבל זה נכון לכל רכב מבחינתי.
אם תמצא דגם עם TOD בכלל יהיה נחמד.
כרגע אני מתמקד בדיסקו td5 ידני, אחרי שאקפוץ לראות אותו בחול המועד אחליט
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
דעתי דווקא שונה, תמיד פזלתי לבנזין..
קולר גיר טוב עם שעון חום וסע לשלום.
ברור שכמו שאסף כתב - צריך למצוא אחד שהוא הכי פחות נבלה מכולם - אבל זה נכון לכל רכב מבחינתי.
אם תמצא דגם עם TOD בכלל יהיה נחמד.
אכן מכונה אמינה מאד.
אצלי בתקופה של כ 10 שנים תקלה אחת בלבד , משאבת דלק (וגם הגעתי בנסיעה איטית למוסך).
רענן
כרגע אני מתמקד בדיסקו td5 ידני, אחרי שאקפוץ לראות אותו בחול המועד אחליט
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
דבר איתי אם אתה צריך עזרה במשהו - אשמח להשאיר אותך במשפחת המלוכה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.