PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת מנוע נעילת דיפרנציאל אחורי בדיסקברי 4



מיכה100
07-04-25, 10:47
מעדכן על העניין הזה כאן, אולי זה יהיה רלוונטי למישהו בעתיד:
בדיסקו 4 שלי יש נעילת דיפרנציאל אחורית מקורית מהמפעל.
מדובר במנגנון מתוחכם (אלא מה) שנותן שלוש רמות נעילה, ומופעל חשמלית ע"י המחשב. לא ניתן לנעול ידנית.
ניתן לראות את הנעילה מופעלת ובאיזו רמה במסך ה 4X4.
כל המערכת, שכוללת גם נעילה מרכזית דומה ובקרת אחיזה, נותנת עבודה מעולה בכל הצלבה או טיפוס מדורדר.
ניתן ממש לזחול במעברים קשים בלי סחרור גלגלים, האוטו לא משתהה אפילו עשירית שניה בהצלבות חריפות וממשיך קדימה ברציפות. פלא פלאים.
אגב ייתרון של המערכת הזו לעומת נעילה סטנדרטית הוא שאין לה שום השפעה על ההיגוי, פשוט לכוון ולנסוע. המחשב כבר ידאג לנעול ולשחרר ברגע הנכון על סמך פרמטרים כמו פתיחת מתלים, סיחרור גלגלים, זוית ההגה ומצב המצערת (ובטח יש עוד כמה).
בחירה במוד זחילת סלעים מכניסה פלפל למערכת, הנעילה נכנסת מוקדם ומהר יותר וכל האוטו עובד חד יותר – חשוב ומועיל בקטעים ממש טכניים כמו לדוגמא המדרגות של הנקרות.
כל זה מסביר למה התבאסתי כשהנעילה האחורית התחילה לגמגם והקסם פג - אמנם בקרת האחיזה מפצה היטב, אבל זה לא אותו דבר.
התקלה באה והלכה, פה ושם אוששתי את המערכת עם ריסט דרך ה Car Scanner , עד שנמאס והלכתי אל סרגיי ממוסך טל שחר שאיבחן שהמנוע 148797החשמלי שמפעיל את הנעילה סיים את חייו.
ייבאתי כזה מקורי מ Rimmer Bros (מק"טLR032711 , ללא האוזינג), יצא 3400ש"ח בארץ כולל משלוח, מיסים ועמלות dhl.
החלק הותקן וכוייל ע"י סרגיי, משהו כמו 3 שעות עבודה כולל הורדת האגזוז כדי לקבל גישה למנוע שמותקן חיצונית מעל הדיפרנציאל.
הכיול דורש מחשב דיאגנוסטיקה לנדרובר של הביוקר, לא משהו שקיים בכל מקום.
מאז הנעילה עובדת פיקס, פשוט תענוג.

מוטי ג.
07-04-25, 10:50
אז 4000 ש"ח וחזר לעבוד?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מיכה100
07-04-25, 10:52
4100..

Raccoon
07-04-25, 12:12
מעדכן על העניין הזה כאן, אולי זה יהיה רלוונטי למישהו בעתיד:
בדיסקו 4 שלי יש נעילת דיפרנציאל אחורית מקורית מהמפעל.
מדובר במנגנון מתוחכם (אלא מה) שנותן שלוש רמות נעילה, ומופעל חשמלית ע"י המחשב. לא ניתן לנעול ידנית.
ניתן לראות את הנעילה מופעלת ובאיזו רמה במסך ה 4X4.
כל המערכת, שכוללת גם נעילה מרכזית דומה ובקרת אחיזה, נותנת עבודה מעולה בכל הצלבה או טיפוס מדורדר.
ניתן ממש לזחול במעברים קשים בלי סחרור גלגלים, האוטו לא משתהה אפילו עשירית שניה בהצלבות חריפות וממשיך קדימה ברציפות. פלא פלאים.
אגב ייתרון של המערכת הזו לעומת נעילה סטנדרטית הוא שאין לה שום השפעה על ההיגוי, פשוט לכוון ולנסוע. המחשב כבר ידאג לנעול ולשחרר ברגע הנכון על סמך פרמטרים כמו פתיחת מתלים, סיחרור גלגלים, זוית ההגה ומצב המצערת (ובטח יש עוד כמה).
בחירה במוד זחילת סלעים מכניסה פלפל למערכת, הנעילה נכנסת מוקדם ומהר יותר וכל האוטו עובד חד יותר – חשוב ומועיל בקטעים ממש טכניים כמו לדוגמא המדרגות של הנקרות.
כל זה מסביר למה התבאסתי כשהנעילה האחורית התחילה לגמגם והקסם פג - אמנם בקרת האחיזה מפצה היטב, אבל זה לא אותו דבר.
התקלה באה והלכה, פה ושם אוששתי את המערכת עם ריסט דרך ה Car Scanner , עד שנמאס והלכתי אל סרגיי ממוסך טל שחר שאיבחן שהמנוע 148797החשמלי שמפעיל את הנעילה סיים את חייו.
ייבאתי כזה מקורי מ Rimmer Bros (מק"טLR032711 , ללא האוזינג), יצא 3400ש"ח בארץ כולל משלוח, מיסים ועמלות dhl.
החלק הותקן וכוייל ע"י סרגיי, משהו כמו 3 שעות עבודה כולל הורדת האגזוז כדי לקבל גישה למנוע שמותקן חיצונית מעל הדיפרנציאל.
הכיול דורש מחשב דיאגנוסטיקה לנדרובר של הביוקר, לא משהו שקיים בכל מקום.
מאז הנעילה עובדת פיקס, פשוט תענוג. אתה מתכוון למוסך של אלי שחר...

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

מיכה100
07-04-25, 12:40
תודה על התיקון. להגנתי אזכיר שהמוסך הזה היה פעם בטל שחר..

דניאל אדיב
07-04-25, 13:06
nidec חברה מעולה וסופר אמינה(בכל מה שקשור למוצרי חשמל לתעשייה)

-->