PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגבהת אאוטבק- סיפור למעשה



גלעד מהמרכז
14-04-25, 17:11
איך הזמן טס כשנהנים... עכשיו כשאני חושב על זה ומסתכל אחורה, כבר כמעט 20 שנה אנחנו נוהגים, מטיילים ונהנים בסובארו ארבע על ארבע גם בכביש וגם בשטח. 14 שנה גדלו הילדים באחורה של סובארו פורסטר דור שני, בקורונה שידרגנו ל-XV כחול גואש. לפני כמעט שנה התגלגלה לפיתחנו עיזה- אאוטבק 17 במצב אחלה. קפצנו על ההזדמנות.

דבר ראשון החלפתי לו את הגלגלים מהאלומיניום המפונפן (18 אינצ') לגלגלי פח מקוריים (17 אינצ'). זה איפשר לעלות בחתך הצמיגים ל-65 ולחזור לצמיג הכי אהוב עלי – מישלן לטיטיוד. קצת יותר מרעיש בכביש, אבל אחלה אחיזה גם וגם. וגם פעם כשרציתי להעביר את אחד הצמיגים ישנים לספייר שאל אותי שי בפנצ'ריית פרויד (חיפה)- תגיד, כמה פנצ'רים היו לך ב-120 אלף ק"מ האחרונים על הסט שאתה מחליף? ובסט הקודם? – האמת ש..לא היו לי.
התפתח סיפור אהבה. אוטו גדול, מרווח, נוח, שקט- כזה שמחפשים כל תירוץ לקחת דווקא אותו ולא את זה עם הדלקן. אלוף המרחקים הארוכים. יום שלם לנגב וחזרה- ללא עייפות נראית לעין או מורגשת בגב. האוטו מאוד רך, קצת יותר מתפזר מה-XV, אבל יופי של פשרה בין הנוחות ליכולת.

זה הטוב. מה שעוד יותר טוב- ב-S של העליה לטבעון אין לו מתחרים. בשטח- הוא מגהץ בשבילים במהירויות גבוהות יחסית לקודמיו, והכי מפתיע- האחיזה בתנאים יותר קשים- טובה יותר. הצלבות, שיפועים וכל מה שזרקתי לו מול הגלגלים- לא ממש עצרו את הרכב.
למען הסר ספק- אין הכוונה למעלה עשוש או דומה לו. אותי מעניין לטייל בשבילים ושבולדר או מעלון קטן כזה או אחר לא יגרום לי לשנות תוכניות בדרך ובעיקר לחשוש מהמבט המצמית הזה של -אמרתי לך, מה נכנסת לצרה הזו עם אוטו כזה. ופה הגיע הפחות טוב. האוטו הזה חטף מלמטה יותר מהאוטואים הקודמים. אולי בגלל בסיס הגלגלים הארוך. אולי בגלל שהעזתי יותר. בטח גם וגם. וכשהוא חטף, גם המבטים הגיעו...
היה ברור שצריך הגבהה. אין הרבה חומר ואפשרויות ממה שחיפשתי אצל הספקים השונים. וגם אני כבר הרבה זמן ושלושה סוברואים חופר ומקשקש עם נתי ושי מפנצ'ריית פרויד בחיפה. יש להם הצעה שכוללת:


- קפיצים כאלה או אחרים קשוחים יותר מהמקוריים במידה כזו שהם תומכים יותר טוב את משקל הרכב ומגביהים אותו.
- הנמכה של תת השלדה במקומות הנדרשים של פרימיטיב רייסינג, כולל הארכות לצינורות הבלם. זה מאפשר שמירה על זויות עבודה מקוריות ונכונות של מערכת המיתלים, הציריות ולא מצרה את מפסק הגלגלים.

- נאמנות לבולמים המקוריים המאוד מוצלחים של סובארו (או KYB). אין טעם להחליף אם הם תקינים.
- סט חוקי ומאושר.
אחרי כמה דפיקות השכמה מלמטה על המיגון שהאוטו הגיע איתו מהבעלים הקודמים, הלכנו על זה.
קבעתי עם נתי יום ושעה. העבודה כללה את הפירוק וההרכבה, איזון פרונט, רישום במשרד התחבורה. הקפיצים שהורכבו- איירונמן ירוקים מחוזקים. הבולמים המקוריים כאמור נבדקו למצבם ונשארנו איתם.
האוטו חזר אחה"צ. חתיך. גבוה. מלכלך את המכנס בגלל זוית הכניסה החדשה...

בפנים הכל מרגיש אותו דבר משום מה. לא מרגיש יותר גבוה. מתחילים לנסוע. מיד מרגישים בהאצה ובבלימה סטנדרטיים שהאוטו רוכן פחות. ה ר ב ה פחות. בלילה זה מגניב לראות כמה קו האור של הפנסים יציב ולא זז כמעט בהפרעות בכביש. האוטו מרגיש פחות רחפת, אבל הרבה יותר סופג באופן מפתיע הכל. במפרים שדרשו האטה, עכשיו מפרגנים גם להאצה. אני מנהג בכוונת מכוון לבורות על הכביש. הכל נספג. ועכשיו הוא ממש מהיר ב-S בעליה לטבעון... לתחושתי עוד לא מיצינו את כל היכולת שם.
ואז יורדים לשטח..
קודם כל הנוחות הנהדרת נשמרה, אבל כאמור זה מרגיש פחות רחפת ויותר ספיגה. כלום לא נדפק יותר מלמטה. הכל עובר מתחת- בלי לגעת. כמובן שגם בגלל הקשיחות היחסית של הקפיצים, המרווח הדינמי השתפר באופן מורגש בהחלט. והסטנדרט של מה מנסים לעבור עלה. ממש עלה. גם האחיזה השתפרה. איךשהוא מערכת המשיכה עובדת פחות, וגם פחות קשה. אתמול נסענו אני והילדה לטיול באיזה ציר מסולע ומקפיץ מעל תמרת. לפנינו נכנס לציר פולריס ריינג'ר. היינו עסוקים בלהסתכל על הנוף לעמק ולצלם. לקראת סוף הציר הייתי צריך להאט בגלל הריינג'ר...
תחושת הביטחון בעיזה עלתה פלאים. מצאתי את עצמי בודק צירים באיזה הכנת מסלול בסביבות בית ג'אן שלא הייתי מתקרב אליהם קודם, הנסיעה בחושך לשער אשמדאי- בכניסה למכתש הקטן הפכה לאוטוסטרדה. כל הקטע של לרדת מהאוטו ולבדוק רגע את המדרגה והזויות- לא קורה יותר. זוית כניסה ויציאה של הפגושים- נקודת תורפה ידועה בסובארו – כבר לא מעסיקה אותי.
שוב- הכל בפרופורציות. זה לא לנדקרוזר אפילו. בעוונותי, אני תמיד מעדיף את העוקף של העשוש, אבל אני חושב שאכנס אליו בלי פחד עם עיזה.
חסרונות?
- צריכת הדלק עלתה. נוסעים הרבה יותר בשטח בדרך לחוגים, ובכל הזדמנות אחרת... יש לזה מחיר.
- המגבלות לעבירות בשטח עלו, אבל הגעתי כבר למצב שבניסיון זינוק מול סלע (יותר גדול ממה שניסיתי קודם כנראה) התמסורת חתכה כח לגלגלים. זה עדיין לא קרה לי בעבר. לא משהו ששינוי קו וקצת תנופה לא פתרו.
- לא זול ביחס לעלות של הרכב. 8500 ₪ כולל מע"מ. מזכיר שלא כולל בולמים.

הסיכום של הארוע הוא שאחרי הרבה שנים של סובארו ושטח, אני חש שסופסוף עליתי על הנוסחה הנכונה. אאוטבק מוגבה נכון. עד עכשיו הופתעתי מהעבירות הבסיסית של הסובארואים למינהם ואהבתי את המכלול- בעיקר בכביש. בכל זאת היתה התפשרות בשטח, גם מול שבילים שרציתי. נגיד הירידה מהכביש לגבי פרס. עכשיו הגעתי לנקודת האיזון שבדיוק חיפשתי. כל מה שאני מחפש בשטח- לא עבירות לשמה, אלא טיול סביר ומהנה עם המשפחה- הרבה מעבר למה שפורסטר רגיל יאפשר, בלי לוותר על הנוחות המפנקת, החיסכון בדלק ועלויות החזקה מול רכבי שטח קשוחים יותר.

מומלץ בחום!

נ.ב. קצת מוזר שלא הזכרתי את גובה ההגבהה- האמת שלא מדדתי. אני מעריך שסביב ה- 5 ס"מ+/-. לא באמת מעניין אותי. השיפור כלכך מורגש דינמית, שהסטטי פחות קריטי לי. ומי שמגביה בשביל הרושם- הטאסות הצהובות מושכות הרבה יותר תשומת לב...

ע.נ.ב- סובארו מייצרים אוטו כזה ישר מפס היצור- ווילדרנס הם קוראים לגרסה הזאת וגם מקצרים לו קצת את יחס ההעברה בגיר. איך סמלת עוד לא מייבאים כזה לארץ?

נמרוד
15-04-25, 08:06
מברוק, תודה על השיתוף.
אבל מה עם תמונות?

גלעד מהמרכז
15-04-25, 10:02
מברוק, תודה על השיתוף.
אבל מה עם תמונות?

...לא מצליח להעלות...

גלעד מהמרכז
15-04-25, 10:41
1488351488361488371488381488391488401488 41

הצליח לי?

erezgur
15-04-25, 11:59
הצליח!

מברוק, תהנו.

נשלח מהנייד

בוץ
15-04-25, 14:11
הי

שמחתי לקרוא את הפוסט שלך,
אני עם אאוטבק 2011 ובמשך כמעט שנה חיפשתי הגבהה ומיגון גחון, עברתי את כל הסדנאו המוכרות והפרטיות בארץ. פורומים וכו'.
עד שהגעתי לקבוצת הMtnRoo - קבוצת ווטסאפ של סובארו - אנשים מקסימים, תומכים, מייעצים, נותנים ועוזרים בכל שאלה גם אם הפשוטה או ה"טיפשית" ביותר, וכל זה מאהבת המותג.
ישנם שם אנשי מקצוע וחובבים, שם הגעתי לשי פלג, בחור מקסים שמתעסק בשיפורים, מגונים והגבהות לסובארו. בחור עם נסיון רב בשיפורים.
התקנו הגבהה עם ספייסרים של 2'' ומיגון גחון שהוא בנה במקום, כולל כיפופים ופתחי שירות לפילטר וריקון שמן.
ביצע איזון גלגלים וכיוון אורות במכון ונתן אישורים להעברה במשרד הרישוי.
כל זה בחצי מחיר ממה שהציעו לסט דומה (למודל חדש יותר כמובן כי לדור 4 אין).
העברתי איתו יום כיף בצפיה ועזרה בתהליך ולמדתי ממנו רבות.
האוטו אחרי ההגבהה (לקח כמה ימים להתרגל לניהוג בפניות חדות) נפלא לנסיעה, מאוזן, יציב ולוקח פניות במהירויות של רכב ספורט.
מת על האאוטבק, היו לי מעל 20 מכוניות לאורך השנים, כולל מכוניות ספורט וג'יפים, האאוטבק By far לוקח את כולם מבחינת החיבור אליו,
זה כמו אולר שוויצרי של הרכבים - יש הכל מהכל, בלי מקרי קיצון כמובן - הנאה בכביש ובשטח, רק שאילו היבואן "המקסים" היה דואג להביא בצורה סדירה את מנועי ה 3.6L הייתי מאושר להניח יד על אחד כזה.
בשטח נוסע נהדר, מגהץ שבילים במהירויות מטורפות, ומטפס יופי יופי (לא שטח מוגזם) בעליות מאתגרות.
המחירון שלו הוא כ 34,000 ש"ח, השקעתי עליו סכום דומה כולל החלפת מנוע לאחר התחממות אצל הבעלים הקודמים, הגבהה, מיגונים, ועוד תוספות ושדרוגים בעבודת יד (לדוגמה פנסי הלד והגריל הקדמי שעבר חיתוך והשחרה, כולל רשתות מגן לגריל תחתון ולפנסי הערפל)

האגדה מספרת שאת האאוטבק מייצרים בסובארו אבל במחלקת גברים. :-)


טיולים נעימים ונסיעה בטוחה.

GodsFather
16-04-25, 22:49
שימו נעילה אחורית, תגלו רכב מדהים שבעתיים.



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

גלעד מהמרכז
17-04-25, 15:03
שימו נעילה אחורית, תגלו רכב מדהים שבעתיים.



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

סיפור ישן שאני אוהב על אלכסנדר מוקדון (-במלעיל) שנוסף על היותו כובש חצי עולם, היה חובב עתיקות מושבע. פעם קפץ לבקר סוחר עתיקות בשוק הקטן. בכניסה, על השידה הקטנה, מתחבאת מאחורי פסל בגודל טבעי של נימפאה יפיפיה, ראה עין כחולה- בגודל של אגרוף בערך. העין היתה כחולה כמו הים ביום סגריר בלי זיהום, כחולה כמו סובארו מרוצים מטאלי. כחולה כמו השמיים ביום שאחרי הגשם. אלכס לא ראה כזאת מעודו. אבל הוא גם לא נולד אתמול, אפילו שאללה ירחמו- מת צעיר יחסית וברור שהסוחר הממולח יקפיץ את המחיר אם אלכס יראה התעניינות. אז קודם הוא שאל על מחיר הנימפאה ורק אח"כ שאל, כבדרך אגב- על מחיר העין.
-העין לא בשבילך- ענה לו הסוחר שהכיר גם הוא עם מי יש לו עסק.
..הוא כבר מעלה במחיר-חשב אלכס והתעקש.
-מלך מלכי המלכים ושועי השועים וכובש הכובשים ירום הודו- אלכסנדר מוקדון, ירשה לי להשיא לו עצה מקרב ליבי- העין לא בשבילך...תקשיב לי בבקשה...
-אני מצווה עליך לנקוב לי במחירה הרשמי ולא לתת לי הנחת סלב בשום אופן ופנים!
יאללה. כאשר אבדתי אבדתי... הנה משקל מכוייל פיקס. אני שם את העין בצד אחד. אתה ירום הודו- שים בצד השני מה שאתה רוצה או כמה שבא לך- הגבוה מבניהם. ברגע שהמשקל מתאזן- העין שלך.
אלכס שלא עשו אותו באצבע, שולח את העבד שלו שיביא שק מטבעות זהב, משליך אותו על המשקל. העין- לא זזה... עשרה שקים – והעין? לא זזה...
כדי לקצר את הסיפור, נעבור לשעת צהריים מאוחרת שתמיד עדיף לנצל לשנ"צ. המון אדם צובא מחוץ לחנות ועוקב בעניין רב. מחוץ לחנות- קרוב לדלת הביאו משקל של פרים מהמושב הסמוך. בצד אחד של המשקל- קשורים 10 גמלים, 8 עבדים, 20 שפחות ו-40 שקי זהב. בצד שני- העין? לא זזה...
במרכז- יושב על שרפרף מתקפל די מלכותי (אגב- עכשיו במבצע ב-E-שטח!) מיודענו אלכס- אדום כמו עגבניה בשלה מדי, כועס כמו חתול ששתו לו את השמנת.
ואז הוא מרגיש נגיעה עדינה בכתפו. הוא מסתובב כנשוך נחש ורואה איש זקן. מאוד זקן.
-אפשר לעזור לך?
אלכס כבר כלכך מיואש שהוא מסכים לקבל עזרה באופן חריג.
הזקן מבקש לפנות את המשקל מכל הסמטוכה. רק העין לא זזה. הוא ניגש מאחוריה עם שק פק"ל משומש ובתנועה מפתיעה במהירותה- מכסה את העין. הוא מטיל 2 מטבעות זהב מהשק הקרוע בצד על המשקל- וראה זה פלא- המשקל מתאזן בחריקה.
אלכס מביט מבועת.
הזקן מחייך (מכניס במהירות עוד 3 מטבעות זהב לכיסו) ואומר לאלכס:
"ככה העין- כל זמן שפתוחה, רוצה עוד!"

היום אשתי ואני נסענו לטייל באזור שבין דליה לגלעד לראות את הפריחה בשדות של הבקיה. עברתי את החניה הרשמית, עקפתי את הג'יפונים שחנו קצת הלאה. ירדתי במעלה עם מדרגות סלע קטנות אבל קצת מרושעות ומדורדרות -שלא הייתי יורד לפני ההגבהה, והשבתי בהנהון מתחשב לזוגתי שתחיה שלא תהיה בעיה לטפס חזרה אם השער למטה יהיה נעול. חצינו שני מעברי בקר מהסוג המרושע של הרי מנשה (עליה, צינורות, ירידה) שאפשר היה לעלות בגובה הקודם רק באלכסון ועכשיו לא מאתגרים את הבטן של האאוטבק. לפני חודשיים באותו השטח- חטפתי מלמטה כמה גירודים לא כיפיים, נסעתי הרבה יותר לאט ובהרבה פחות ביטחון.
מבחינתי ההגבהה הספציפית זה בדיוק מה שהייתי צריך. נעילות? זה כבר מתאים לסוג אחר של דרישות שבטח רכב אחר יותר שטח יתאים להם (לנדקרוזר, טנדר וכו').
נראה לי שאני בסוויטספוט שחיפשתי.

ובעניין של אלכס- יכול להיות שבמקום כל הבזבוז של החצי יום והעצבים- אם רק היה פונה לאשתו- העסק היה נחתך כבר בבוקר ויותר זול אפילו משני מטבעות זהב...148847

איל מ
17-04-25, 16:50
יש לך כשרון אמיתי בסיפור סיפור

erezgur
17-04-25, 18:47
יש לך כשרון אמיתי בסיפור סיפורבהחלט!

נשלח מהנייד

קייס קינום
19-04-25, 19:02
כתוב יפה מאד וכבעל פורסטר דור 3 עושה חשק - רק לא ברור אם להגביה או לעבור לאאוטבק.

גלעד מהמרכז
20-04-25, 16:31
יש לך כשרון אמיתי בסיפור סיפור

חןחן..

- - - Updated - - -


כתוב יפה מאד וכבעל פורסטר דור 3 עושה חשק - רק לא ברור אם להגביה או לעבור לאאוטבק.

אם אתה כבר מכיר פורסטר, שווה לעשות סיבוב באאוטבק. זה מרגיש שונה. אני כאמור- מאוד אוהב את השינוי.

GodsFather
20-04-25, 21:19
ברגע שעוברים לאאוטבק, קשה לחזור לפורסטר.


Sent from my SM-F916B using Tapatalk

בוץ
21-04-25, 23:00
ברגע שעוברים לאאוטבק, קשה לחזור לפורסטר.


Sent from my SM-F916B using Tapatalk

Once you go Outback , you'll never go back

-->