PDA

צפייה בגרסה מלאה : רכב חדש, לקחת עם גלגל רזרבי או ערכת תיקון



ronen7k
15-04-25, 21:50
ההורים המבוגרים שלי מזמינים יאריס קרוס חדשה , הציעו להם לקחת גלגל רזרבי בתוספת של 1700 וקצת
או להשאר עם ערכת תיקון ?
הם כבר לא נוסעים הרבה , בעיקר סופר, סידורים , ביקורי נכדים ופעם ב לנופש בים המלח או צפון.
מה כדאי להם?

OFF-RoaD
15-04-25, 21:55
בעיני התשובה קלה.

עם ערכת תיקון, אתה לא תמיד נחלץ. עם גלגל רזרבי, לא משנה מה קרה, אתה יכול להגיע הביתה.

האם 1700 שקל זה מחיר הגיוני? כנראה שלא. האם זה שווה בשביל משהו ייעודי (אני מניח שזה יושב במקום מסודר ברכב) בלי להתעסק ולחפש מתחת לאדמה משהו מתאים? אני הייתי משלם...

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ronen7k
15-04-25, 22:05
אני בדעתך,
זה לא עניין של כסף.

מנסה להביא לאבא שלי סיבות למה כן לקחת גלגל.

ד ו ר ו ן
15-04-25, 22:16
+ על מה שנאמר,
כי גם אם הוא עצמו לא יחליף, יהיה מי שיעזור לו להחליף.
או כמה שעות בכביש בצד מחכה לגרר.

חנן-ג'יפולוג
15-04-25, 23:18
מנסיון עם שתי מכוניות כאלה, חד משמעית לארגן גלגל ספייר. אין שאלה.

לא בהכרח במחיר הזה. יש כמה פנצ'ריות כמו למשל גיא מנשקו מאשדוד שמציעות ספיירים במחירים נמוכים משמעותית.

OFF-RoaD
15-04-25, 23:51
אני בדעתך,
זה לא עניין של כסף.

מנסה להביא לאבא שלי סיבות למה כן לקחת גלגל.זה קל. לא כל פנצ'ר ניתן לתקן עם ערכת תיקון, וכשיש פנצ'ר שאי אפשר לתקן, זה נהיה אירוע של כמה שעות המתנה במקום רבע שעה.

עם גלגל רזרבי לא משנה מה קרה ואיך, אתה מחליף ותוך 15 דק' אתה בתנועה אל היעד [emoji123]

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
16-04-25, 06:29
הסטטיסטיקה הפרטית בבית שלי מראה שכחצי מהאירועים הם קריעת גלגל ולא תקר שערכת התיקון לוקחת.

Asaf-a
16-04-25, 06:56
ההמלצה שלי היא בוודאי להשקיע מעט ולרכוש גלגל ספייר,ג׳ק ומפתח.

בשני הרכבים האחרונים שלי byd atto3, sealU
אין גלגל ספייר, והוספתי, ואם מוציאים את האירגונית קלקר שבתחתית תא המטען , אין בעיה לאפסן שם גלגל דק ולאבטחו עם רצועה.
העלויות נמוכות מ1700₪ ויש שקט נפשי.

בפנצר האחרון שהיה לי בג׳ילי שקדמה ל byd, הצמיג נקרע ברמה ששום ערכה לא הייתה עוזרת, אך בג׳ילי יש גלגל ספייר שהזכיר לי החשיבות, וזה היה ליד ים המלח, ללא ספייר זה היה אירוע ארוך.

אבי ביטר
16-04-25, 07:41
גלגל ספייר או צמיגי runflat
חד משמעית.
שום ערכה.

איל מ
16-04-25, 14:23
הסטטיסטיקה הפרטית בבית שלי מראה שכחצי מהאירועים הם קריעת גלגל ולא תקר שערכת התיקון לוקחת.

וגם אם החור ניתן לתיקון,
אחרי שנוסעים עליו כמה עשרות/מאות מטרים בלי אוויר, כל הצמיג נקרע.
רלוונטי בעיקר למי שלא הכי ערני לתשדורות שהרכב מעביר לו.

מיכה100
16-04-25, 15:00
דיעה לא פופולרית: פנצ'רים הם מחלה גנטית, יש כאלה שאין להם.
מה היסטוריית הפנצ'רים שלהם? אם זה פעם באף פעם, לא הייתי מתעסק עם גלגל ספייר. במקרה הצורך שישימו תולעת או שיתקשרו לגרר.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
16-04-25, 16:41
דיעה לא פופולרית: פנצ'רים הם מחלה גנטית, יש כאלה שאין להם.
מה היסטוריית הפנצ'רים שלהם? אם זה פעם באף פעם, לא הייתי מתעסק עם גלגל ספייר. במקרה הצורך שישימו תולעת או שיתקשרו לגרר.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

תכניס עצמך לנעליים של מי שהשאלה נשאלה עבורו, זוג מבוגר.

גרר זה שעות בצד הדרך.
תולעת? מי שלא גיפאי אין לו מושג מה עושים עם זה.
אבי, עם העבר החקלאי שלו, לא רואה אותו בגילו מתעסק עם זה בצד הדרך.

איל מ
16-04-25, 20:26
דווקא תולעת יותר קלה לתיקון מלהחליף גלגל. בטח לאדם מבוגר.
אבל, דין תולעת כדין ערכת תיקון. לא מתחרה בגלגל רזרבי. והרבה יותר קל (בעיני) למצוא מישהו שיעזור להחליף, מאשר להתמודד עם הגעה של גרר.

מ ש ה
16-04-25, 22:08
בלי לדון בגלגל רזרבי או לא, ורק בגלל שמזכירים פה את הקושי של מבוגרים לתקן פנצ'ר עם תולעים.

היום יש ברגי סיליקון לתיקון פנצ'רים, רק צריך מברג להכניס ומשאבה ונגמר הסיפור.

מניסיון. קל ביותר לביצוע ומחזיק זמן רב מעמד.

ד ו ר ו ן
17-04-25, 01:02
בלי לדון בגלגל רזרבי או לא, ורק בגלל שמזכירים פה את הקושי של מבוגרים לתקן פנצ'ר עם תולעים.

היום יש ברגי סיליקון לתיקון פנצ'רים, רק צריך מברג להכניס ומשאבה ונגמר הסיפור.

מניסיון. קל ביותר לביצוע ומחזיק זמן רב מעמד.
התנסתי.
נחמד מאד לפרייבט.
עובד לחורים קטנים בסוליה אם וכאשר אתה יודע איפה החור..
אתה רואה את הזוג המבוגר מושא השרשור בצד הדרך מסובב לאט את הצמיג ויורק על נקודות חשודות?

אומי5
17-04-25, 11:02
שים לב בעיקר למה שחנן כתב, זה לא צריך לעלות 1700 שקל.
רוב הטויוטות חולקות חישוקים עם הרבה טויוטות ויפניות אחרות, סיבוב קצר בפירוקיה או פנצ'ריה שמתעסקת בזה, ובמאות שקלים לכל היותר, יש לך גלגל ספייר.
ג'ק לכולם יש אחד מיותר בבית, ואם לא, אני בטוח שתמצא באתר אחד בגרוש ורבע.

מ ש ה
17-04-25, 12:08
התנסתי.
נחמד מאד לפרייבט.
עובד לחורים קטנים בסוליה אם וכאשר אתה יודע איפה החור..
אתה רואה את הזוג המבוגר מושא השרשור בצד הדרך מסובב לאט את הצמיג ויורק על נקודות חשודות?


ברור שזה רק לפרייבט, מדובר פה על רכב לשימוש זוג מבוגר.

לירוק על נקודות חשודות זה באמת לא מוצלח, אבל ברובם של הסיטואציות זה יכול לעזור.

אני רק כתבתי שאני ממליץ להחזיק כזה בתור תוספת, לא במקום.

ronen7k
18-04-25, 19:38
תודה לכולם ,
גלגל חלופי אכן יתאים למי שלא יעמוד להכניס שרוכים או ברגים.
גלגל חלופי יתן שקט גם אם נמצאים רחוק מהבית .

raanan
18-04-25, 19:43
גלגל חלופי יתן שקט גם אם נמצאים רחוק מהבית .
נדמה לי שיש מתנדבים (ידידים) שישמחו לסייע ולהחליף גלגל לזוג מבוגר.
הייתה תוכנית עליהם וממש הם מגיעים מהר לסייע.

רענן

Asaf-a
18-04-25, 21:01
ביאריס קרוס יש שקע בתא המטען להטמנת הגלגל? אם נכנס שם גלגל רגיל ולא דק אז עדיף הרגיל, וכנראה לא קשה למצוא בפירוקיות
ביאריס 205/65/r16
בקורולה ההבדל שהחתך 55

בקורולות זה המקרה ונכנס גלגל רגיל, לא צריך להיות קשה למצוא גאנט קורולה משומש

נמרוד
23-04-25, 10:19
אנחנו שנתיים עם רכב בלי גלגל ספייר (איוניק 5).

1. כניסה חזקה במדרכה קרעה צמיג. למזלי לא רחוק מהבית. התייצבתי מייד עם רכב חלופי כדי שהלקוחה תגיע בזמן לפילטיס, וג'עג'עתי על הג'אנט לתחנת הדלק במרחק פחות מקילומטר. למחרת בבוקר החלפתי את הצמיג.

2. קיבלתי דיווח על צמיג שטוח לאחר הגעה לאימון כדורשת. בזמן שהלקוחה באימון, התייצבתי עם ניידת השרות וגיליתי שמדובר בנקר פשוט. הברגתי בורג פח, ניפחתי אויר ולמחרת תיקון פשוט בפאנצ'ריה.

3. דומה ל2 אבל הפעם רחוק מהבית. גם הפעם היה מזל, הלקוחה הגיעה לאיזו תחנת דלק שכוחת אל ולשמחתה לפני שנאלצה להשתמש בערכת הניפוח מישהו נחמד עזר לה עם בורג פח ואויר מהמשאבה בתחנה.

המסקנה שלי היא שמזל יותר חשוב מגלגל ספייר אבל זה לא הצחיק אותה, והוחלט שקונים גלגל רזרבי.

גלגל צר לאיוניק 5 עם ג'ק מפתח גלגלים וכיסוי קורדורה עם סקוצ'ים שנדבקים לשטיח עולה כ1500 שקלים, די הורג את תא המטען אבל זה מה יש.

חנן-ג'יפולוג
23-04-25, 10:47
מישהו מקבוצת הוואטסאפ של הבוקס שאל אותי על הנושא, ואמר שהוא לא נתקל אף פעם בצמיג קרוע. עניתי שגם אם לא אשתמש אף פעם בגלגל הספייר שקניתי, עצם הידיעה שיש לי (ועל אחת כמה וכמה לאשתי ולבנות) אחד כזה בתא המטען שווה לי את מחיר הרכישה שלו.

זה שכנע אותו לקנות.

מבחינת העבודה עצמה של התיקון, בין אם זה להחליף גלגל או אמצעי תיקון אלטרנטיביים זה באמת לא אישו בישראל. תמיד יש מתנדבים ששמחים לעזור. רק צריך שיהיו ברכב את האמצעים, וגם האיש הכי נחמד יתקשה לעזור להורים עם גלגל קרוע באמצע שומקום כשאין ספייר, ג'ק ומפתח גלגלים במידה תואמת לברגים.

Asaf-a
23-04-25, 16:56
אנחנו שנתיים עם רכב בלי גלגל ספייר (איוניק 5).


גלגל צר לאיוניק 5 עם ג'ק מפתח גלגלים וכיסוי קורדורה עם סקוצ'ים שנדבקים לשטיח עולה כ1500 שקלים, די הורג את תא המטען אבל זה מה יש.

אתה מכיר את האופציה לוותר על האירגונית 148904
קלקר מתחת למכסה תא המטען, טיפלה להגביה עם לייסטים ואז נכנס?

Sportage
עשה זאת באיוניק.

נמרוד
27-04-25, 23:30
אתה מכיר את האופציה לוותר על האירגונית 148904
קלקר מתחת למכסה תא המטען, טיפלה להגביה עם לייסטים ואז נכנס?

Sportage
עשה זאת באיוניק.

רעיון טוב וביצוע יפה, נגיע גם לזה מתישהו.

-->