התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חופש צידי בפלאנג׳ / יוק דיפרנציאל אחורי - ספורטאז



nozza
19-04-25, 15:29
שלום,

קיה ספורטאז דור 1, קרוב ל 200 אק״מ על השעון.

יש חופש צידי בפלאנג׳ של הדיפרנציאל האחורי של כ 0.05-0.07 מ״מ .המדידה נעשתה ע״י דחיפה של הדרייבשאפט מעלה כשהרכב בניוטראל (תמונה מצורפת).

148892

זה לא משהו חדש או רועש. שמתי לב לעניין כבר לפני כמה חודשים תוך כדי החלפת צלבים בדרייבשאפט. החופש נוצר כנראה משחיקה במהלך שנות הרכב. אציין שמותקנת נעילה אחורית אוטומטית כבר כשנה. במהלך ההתקנה לא נגעו בפיניון או בבורג שלו והדיפרנציאל נראה טוב באופן כללי ולמיטב ידיעתי מעבר לנ״ל לא התעסקו איתו כל השנים.

לציר הפיניון יש שני מיסבים וביניהם crush spacer. על פניו, נראה שאם אחזק את אום הנעילה במסגרת המומנטים המוגדרים בספר הרכב (תצלום מצורף) החופש יצומצם והעסק יהיה יותר בריא. מנגד, אחרי 200 אק״מ ייתכן שאאלץ את מיסבי המחטים לשבת במיקום חדש בבית שלהם ואייצר צרות חדשות.

מה אומרים?


148891148890

נמרוד
19-04-25, 16:49
חופש מסויים בפיניון טבעי ותקין. תמשמש פיניונים של אחרים ותרגיש חופש דומה. טוב, זה יצא המלצה קצת מוזרה.

אם אין בעייה אל תיגע, בטח לא מה שאתה מציע.

tooshey
20-04-25, 07:35
כדי שהפיניון יסתובב "עגול" וישמור על מרחק שיניים נכון וקבוע מהקורונה, מיסבי הפיניון צריכים להיות תחת עומס מוקדם (פרה לואד).
כמתואר בציור שצרפת, 10 lb/in עומס מוקדם "מתגלגל" של הפיניון בלבד ללא קורונה.
עומס מוקדם אפס זה אומר מגע "מלטף" בלבד במיסבים.
חופש צידי או אורכי בפיניון משמעו חופש במיסבים, ופיניון "מדלדל".
אני ממליץ על הידוק האום מעט, רק כדי לבטל את החופש.
אל תנסה להדק למומנט, אין לך דרך אמיתית למדוד את המומנט ובהידוק מוגזם אתה עלול לשרוף את מיסבי הפיניון הותיקים.

הכי חשוב להקפיד על החלפת שמן איכותי בדיפרנציאל באופן סדיר + תוסף איכותי לממסרות.

בברכה,טושי

nozza
20-04-25, 18:48
תודה!


חופש מסויים בפיניון טבעי ותקין. תמשמש פיניונים של אחרים ותרגיש חופש דומה. טוב, זה יצא המלצה קצת מוזרה.

אם אין בעייה אל תיגע, בטח לא מה שאתה מציע.

סיקרנת :). בהזדמנות הראשונה אשווה חופשים עם חברים.
כך או כך, נסכים שחופש בפיניון הוא לא בריא.
השאלה כמה חופש ואם אפשר לעשות משהו מועיל לגבי זה?
עושה לי שכל לעשות מה שטושי הציע אך מודע שכמו שזה עשוי להאריך את חיי הדיפרנציאל, זה גם עלול להביא אותו מהר לכדי שיפוץ.


כדי שהפיניון יסתובב "עגול" וישמור על מרחק שיניים נכון וקבוע מהקורונה, מיסבי הפיניון צריכים להיות תחת עומס מוקדם (פרה לואד).
כמתואר בציור שצרפת, 10 lb/in עומס מוקדם "מתגלגל" של הפיניון בלבד ללא קורונה.
עומס מוקדם אפס זה אומר מגע "מלטף" בלבד במיסבים.
חופש צידי או אורכי בפיניון משמעו חופש במיסבים, ופיניון "מדלדל".
אני ממליץ על הידוק האום מעט, רק כדי לבטל את החופש.
אל תנסה להדק למומנט, אין לך דרך אמיתית למדוד את המומנט ובהידוק מוגזם אתה עלול לשרוף את מיסבי הפיניון הותיקים.

הכי חשוב להקפיד על החלפת שמן איכותי בדיפרנציאל באופן סדיר + תוסף איכותי לממסרות.

בברכה,טושי

משהו בסגנון הזה:

https://www.youtube.com/watch?v=JNFjcx8m7Hk

לפי התגובות בסרטון נראה שזו פרוצדורה מקובלת.

למה התכוונת ב״תוסף איכותי לממסרות״?

נועם

נמרוד
20-04-25, 19:14
סיקרנת :). בהזדמנות הראשונה אשווה חופשים עם חברים.
כך או כך, נסכים שחופש בפיניון הוא לא בריא.


לא נסכים.
חופש סיבובי של כמה חלקי מעלה בפיניון - שזה מה שאתה מדדת - הוא טבעי ומחוייב. זה אותו "בקלש", חופש שנמדד עם מיקרומטר בעת כיוון הדיפרנציאל. אבל צריך לבדוק אותו במקום הנכון, בקורונה לפי הספר.

להרגיש דרך הפיניון אם החופש הסיבובי אצלך הוא בגדר הנורמלי או מוגזם, אני חושב שרק מישהו שעושה את זה כל היום יכול להרגיש. מישהו כמו טושיי.

בכל מקרה, הידוק נוסף של מיסבי הפיניון, למיטב הבנתי, לא ישנה את החופש הזה, אם הוא אכן לא תקין. הידוק כזה יגדיל את הפרילואד על מיסבי הפיניון, ואני לא רואה סיבה להסתכן ולעשות את זה אם אין בעייה בדיפרנציאל.

נמרוד
20-04-25, 19:19
בסרטון שצירפת הוא מתאר חופש פנימה החוצה ומעלה מטה. זה דומה למה שאתה מדדת?

nozza
20-04-25, 20:15
לא נסכים.
חופש סיבובי של כמה חלקי מעלה בפיניון - שזה מה שאתה מדדת - הוא טבעי ומחוייב. זה אותו "בקלש", חופש שנמדד עם מיקרומטר בעת כיוון הדיפרנציאל. אבל צריך לבדוק אותו במקום הנכון, בקורונה לפי הספר.

להרגיש דרך הפיניון אם החופש הסיבובי אצלך הוא בגדר הנורמלי או מוגזם, אני חושב שרק מישהו שעושה את זה כל היום יכול להרגיש. מישהו כמו טושיי.

בכל מקרה, הידוק נוסף של מיסבי הפיניון, למיטב הבנתי, לא ישנה את החופש הזה, אם הוא אכן לא תקין. הידוק כזה יגדיל את הפרילואד על מיסבי הפיניון, ואני לא רואה סיבה להסתכן ולעשות את זה אם אין בעייה בדיפרנציאל.

נראה לי שלא הבנת אותי.
החופש אצלי אינו סיבובי אלא צידי (מעלה מטה).
לא מדובר בבקלאש.


בסרטון שצירפת הוא מתאר חופש פנימה החוצה ומעלה מטה. זה דומה למה שאתה מדדת?
כן

נמרוד
20-04-25, 20:35
מתנצל, קראתי מהר ופספסתי את הפרטים החשובים.
חופש צידי או פנימה החוצה אכן לא תקין, מה שטושיי אמר ולהתכונן להחלפת מיסבים מתישהו :rolleyes:

nozza
21-04-25, 17:17
עדכון:

היום נתתי חיזוק לאום ציר הפיניון של כ 30-40 מעלות.
החופש הצידי נעלם, תנועה סיבובית לא נפגעה כלל למיטב הרגשתי, נסיעת מבחן עברה בהצלחה.

תודה.

148899

ehudzeelim
21-04-25, 19:10
עדכון:

היום נתתי חיזוק לאום ציר הפיניון של כ 30-40 מעלות.
החופש הצידי נעלם, תנועה סיבובית לא נפגעה כלל למיטב הרגשתי, נסיעת מבחן עברה בהצלחה.

תודה.

148899

הבעיה עם התחושה בתנועה סיבובית היא, שאין שום דרך לדעת כשהפיניון שעון על הקורונה. לכן התחושה במצב זה היא חסרת משמעות.
זו נקודה שטושי הדגיש.
בכל מקרה, לדעתי עשית טוב, חופש כמו שהיה לך הוא הרסני לטווח ארוך.

nozza
21-04-25, 21:11
אכן,
הסתמכתי על התנועה החופשית הקטנה של הבקלאש הלוך חזור לפני שהפיניון מזיז את הקורונה.

-->