התחברות

צפייה בגרסה מלאה : פגוש אחורי ומשקלים



ishc
19-04-25, 20:59
הלו הלו,
במסגרת הפרוייקטים המרובים לקיץ אחד הוא לבדנות פגוש אחורי לשבי.
הפגוש המקורים לעוס ועקום וגם קצת מפריע לפתיחה וסגירה של הדלתות ויש צורך לשפר.
מטרה נוספת היא למתקן עליו את הגלגל ספייר, גם קצת להוריד משקל מהגג ששם הוא כרגע מאוכלס וגם לפנות מקום לפאנל הסולארי שממתין בסבלנות.
שאלתי את צ'אט GPT מה המשקל של צמיג MT 265/75/16 על חישוק פלדה והתשובה היתה 36-43 ק"ג, בואו ניקח 40 ק"ג בשביל החשבון הקל.
התכן הבסיסי הראשון שעשיתי באון שייפ נראה כך:
148893

ללא הגלגל:
148894

שימו בצד רגע אסטתיקה וכדומה, מדובר בתכם בסיסי מאוד מטרתו הייתה לקבל הערכת משקל ראשונה.
חו"ג: פרופלי 50X50X5 ו-40X40X4.
למה?
כי יש לי חומר כזה זרוק פה.
אבל, שהגדרתי חו"ג כפלדת פחמן וחישבתי משקל יצא שהמפלצת הזו שוקלת 48 ק"ח וזה עוד לפני צירים, פירזול והתושבת שהגלגל אשכרה יושב עליה מה שבטח יוסיף עוד 20% לסיפור משמע, כמעט 60 ק"ג + 40 ק"ג גלגל יוצא: 100 ק"ג על הזנב של המפלצת הגם ככה כבדה הזו (ואל תשכחו שזה מרכב אחוד ובכלל אין פה שלדה).
לתחושתי נשמע שזה יוצא יותר מדי.
מה המגבלה שאני רוצה לכוון עליה בהנחה משקל הגלגל לא הולך להשתנות משמעותית?
אם ארד לפרופילים עובי 2 ממ (שלא נראה לי שיש צורך ביותר תכלס) אני מגיע למשל של בערך 26 ק"ג ללא הגלגל לפגוש עם מנשא (מה שאומר 66 ק"ג).

נדב42
19-04-25, 21:17
אתה מכיר את אסף הלוי, והוא גם מנוסה בזה וגם איש נחמד. הייתי מתחיל בלהתייעץ איתו. (הוא בנה את המתקן בצ׳רוקי שלי)

asafk
19-04-25, 21:21
אין מתקן גלגל מקורי על הדלת האחורית?

אסף.

asafk
19-04-25, 21:31
אני ארחיב....
הנסיון שלי עם המתקן המקורי (או רפליקה שלו) על הדלת האחורית הוא טוב מאוד. מחזיק גם גלגלים כבדים יחסית.
מכאן הלאה אפשר להתקדם לפגוש שיהיה פונקציונלי להגנה ולחילוץ בלבד - ולחסוך הרבה משקל.

אסף.

סולי
19-04-25, 21:59
לדעתי המתקן יכול להיות מעובי 2 בקלות אבל הפגוש לא.
4מ"מ נראה לי פשרה טובה.
אבל ההצעה של אסף נשמעת לי כפשרה הכי טובה, גם במחיר של החלפת צירים חדשים לדלתות כצעד מונע, יהיה לדעת במחיר דומה לבניית מתקן והזמן יהיה קצר יותר, בנוסף תרוויח דלתות שנסגרות ונפתחות כמו בקלות..
ומה זאת אומרת מרכב אחוד.. אין שלדה?

Sent from my SM-S721B using Tapatalk
148895

נמרוד
19-04-25, 22:19
בטח שיוצא לך 50 קילו ברזל כי ציירת 50 קילו ברזל שרובו לא משרת שום מטרה.

לשאלתך - פגוש ומתקן סבירים אמורים לשקול חצי או פחות ממה שהגעת אליו.

ishc
19-04-25, 22:52
1. אין שלדה, מרכב אחוד.
2. למיטב זכרוני הגלגל שלי לא נכנס על המתקנים האלו בלי לחסום את הפנס האחורי, אולי זה פתיר, אסתכל שוב. צריך לקחת בחשבון שאני עם גלגל 31.5 והמקור הוא 29.3, ההפרש במשקל הוא בערך 10 ק''ג.
3. שאני חושב על זה, גם המחמם מים ובלון גז (סה״כ בערך 20 ק''ג) עלולים למצוא את עצמם על הדלת/מתקן).
4. נק' חילוץ כבר נבנו מותקנות על קורת הרוחב של הוו גרירה, היא גם תשמש אחת מנק העיגון של הפגוש. בגלל הסיבה הזו הפגוש לא אמור לעבוד קשה אז אולי 2 מ''מ זה מספיק, מצד השני אני אמדוד את הפגוש המקורי שכבר לעוס לגמרי ממפגשים עם אדמת/סלעי המדבר ולדעתי הוא מפח 2ממ.


Sent from my CPH2465 using Tapatalk

סולי
19-04-25, 23:00
מוכרח לומר שיש בפגושים המקוריים המבריקים הללו המון יופי.. ונותנים לרכב המון אופי.. שקלת שיפוץ קל ו/או חיזוק?

Sent from my SM-S721B using Tapatalk

ishc
20-04-25, 06:34
פחות מעניין אותי

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

-->