התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הגרנד ויטרה שלי סיימה את חייה, מחפש תחליף ב 70-80 אש"ח



Gildor
20-04-25, 16:03
פירוט שלי אחרי השאלון

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 70-80 אש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? יהיה עוד כמה אלפים ליישור קו
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? רוצה ש-3 אנשים + כלב יהיו בנוחות

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? עד 20,000, כ-300 ק"מ בשבוע בטיולים בשטח (אני גר באילת ומטייל כל סופ"ש)
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? במוסכים, באילת
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? באילת,הפריפריה של הפריפריה, מוסכים בעתייים

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? טיולים גם טכנים, אבל לא סופר קשים. הגרנד ויטרה, מוגבהת וממוגנת ענתה לי על כל הצרכים
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? 10 שנים על גרנד ויטרה 2008
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). המסלול להר כרכום, מעלה סיירים

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי בלבד
ב. מנוע דיזל/בנזין: פתוח להצעות
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? עד 10 שנים עדיף.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? לא ג'ימני, קטן מידי.


אז ב-10 שנים האחרונות נסעתי על גרנד ויטרה 2008, מנוע 2000. אחלה בכביש, אחלה בשטח, אבל בילתה המון במוסכים, וזה היה מאוד מתסכל ויקר. חשבתי לחפש גרנד ויטרה חדשה יותר, 2014-2015, אבל פתוח להצעות, אם יש משהו אמין יותר.
חשוב לי שהרכב יתנהג סביר בכביש, שיוכל לצאת לעקיפות בדרך מאילת למרכז, אז ג'ימני פחות מתאים, גם לא מבחינת הגודל.
בשטח הגרנד ויטרה ענתה על כל הצרכים שלי בטיולים בהרי אילת, נחלים גדולים, ערבה. אז משהו בסגנון או יותר טוב. עם הילוך כח ונעילה מרכזית לפחות.
יש משהו בסכום הזה שלא יהיה ישן מידי ולא יראה מוסך כל חודש כמו שהיה לי עם הגרנד ויטרה?

Gildor
21-04-25, 10:30
אני חושב אולי על טנדר (היילקס, DMAX, מה עוד יש מקביל?)
מה דעתכם על טנדר כרכב ראשי? לנהג יחיד, עד 20,000 ק"מ בשנה. גר באילת, מטייל כל סופ"ש בהרי אילת, מידי פעם לוקח 2-3 חברים ברכב.
הגרנד ויטרה עלתה לי לא מעט להחזיק, בגלל תקלות רבות ובלאי מואץ בשטח. איך יהיה טנדר לעומתה?

נמרוד
21-04-25, 12:32
אני חושב אולי על טנדר (היילקס, DMAX, מה עוד יש מקביל?)
מה דעתכם על טנדר כרכב ראשי? לנהג יחיד, עד 20,000 ק"מ בשנה. גר באילת, מטייל כל סופ"ש בהרי אילת, מידי פעם לוקח 2-3 חברים ברכב.
הגרנד ויטרה עלתה לי לא מעט להחזיק, בגלל תקלות רבות ובלאי מואץ בשטח. איך יהיה טנדר לעומתה?

אתה אמרת טנדר, אני נאלץ להסכים :rolleyes:

קרא את השרשור של אסף, היילקס 2008 (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/109844). בתקציב שלך נכנס היילקס כזה 2010-2011 וזה ההמלצה האישית שלי.

כמו כן:

מדריך לרכישת היילקס 2006 ומעלה (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3974)

רכב 4X4 הבא שלך - ג'יפ או טנדר? (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3946)

Gildor
21-04-25, 14:01
אתה אמרת טנדר, אני נאלץ להסכים :rolleyes:

קרא את השרשור של אסף, היילקס 2008 (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/109844). בתקציב שלך נכנס היילקס כזה 2010-2011 וזה ההמלצה האישית שלי.

כמו כן:

מדריך לרכישת היילקס 2006 ומעלה (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3974)

רכב 4X4 הבא שלך - ג'יפ או טנדר? (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3946)



תודה
נראה כאילו ההיילקסים מתומחרים ביוקר רק כי יש סמל טויוטה מקדימה.
איך הטרייטון?

נמרוד
21-04-25, 14:25
תודה
נראה כאילו ההיילקסים מתומחרים ביוקר רק כי יש סמל טויוטה מקדימה.


...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250421/e53fde9873d90ec04560d53ebe17c71e.jpg

שחר גרינברג
21-04-25, 17:39
תודה
נראה כאילו ההיילקסים מתומחרים ביוקר רק כי יש סמל טויוטה מקדימה.
איך הטרייטון?

לא הייתי מתקרב לטריטון אבל יש שיחלקו עליי

אני מציע לך לבדוק על איסוזו דימקס עד שנתון 2011
עם מנוע 4jj1 מנוע מצויין ואמין עם שוק שיפורים ומידע רחב מאוד מעבר לים.


ברכב מתלה קדמי זהה לטרופר וקל לעבודה לתחזוקה עצמית

בנוסף אני מתאר לעצמי שרוב מוסכי המושבים באילות ידעו לתת לך מענה טוב כי זה רכב שהיה מאוד נפוץ

תצטרך להשקיע בהגבהה טובה כי הם דיי נמוכים ואולי איזה נעילה אחורית או קדמית לפי הרצון
אבל אתה תקבל תמורה מצויינת למחיר



Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
21-04-25, 17:43
אם דימקס לטיולי שטח אז דווקא משנתון 2012 ומעלה.
המתלה האחורי שם עבר ל spoa ונותנים הרבה יותר מרחב גחון (הטעות במקור ואיננה טעות כלל).

raanan
21-04-25, 17:44
רקסטון,
בטוח לא יהיה נחות מגראנד ויטרה בכביש ובשטח.

רענן

שחר גרינברג
21-04-25, 18:33
אם דימקס לטיולי שטח אז דווקא משנתון 2012 ומעלה.
המתלה האחורי שם עבר ל spoa ונותנים הרבה יותר מרחב גחון (הטעות במקור ואיננה טעות כלל).

יש לעד 2011 יתרונות שלפי דעתי עולים על יתרונות המתלה האחורי

בסוף רכב זה לא רק מתלה אחורי
בנוסף ממה שפותח השרשור כתב דימקס עד 2011 יתן תמורה מספיק טובה בשטח עם הגבהה

אני חושב שרוב מי שמסתובב פה מכיר את הדימקסים רק במצב הסטנדרטי

אני מכיר כבר יותר מדימקס אחד שנותן פייט רציני בשטח לרוב המתחרים אחרי הגבהה

דרך אגב עם מנוע 4jj1 הרכב חזק יותר ואמין יותר ממנוע 2kd אשר נמצא בויגו ידני (מי שרוצה להתווכח על זה שקודם יקרא בפורומים אוסטרלים)


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
21-04-25, 18:37
לא רק אחורי. גם הקדמי סלילים.. כלומר אפשר להגביה בצורה יעילה (אגב... טרייטון לא ניתן להגבהה אמיתית) והקבינה יותר נורמלית.
ואין ספק שמנועי איסוזו טובים לא פחות ובדגמים מסויימים אפילו יותר מרוב המתחרים. אבל רכב זה לא רק מנוע....

אסף.

ishc
21-04-25, 18:56
בפסח האחרון טייל איתי חבר ותיק על איסוזו איפון ישן, לא מוגבה ולא נעול אבל צמיגי 31.5".
שחררו, עם כל הטנדרים אפשר לטייל מצויין, עדיף פשוט לחפש מועד כמה שיותר טוב.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

Gildor
21-04-25, 22:07
לא הייתי מתקרב לטריטון אבל יש שיחלקו עליי

אני מציע לך לבדוק על איסוזו דימקס עד שנתון 2011
עם מנוע 4jj1 מנוע מצויין ואמין עם שוק שיפורים ומידע רחב מאוד מעבר לים.


ברכב מתלה קדמי זהה לטרופר וקל לעבודה לתחזוקה עצמית

בנוסף אני מתאר לעצמי שרוב מוסכי המושבים באילות ידעו לתת לך מענה טוב כי זה רכב שהיה מאוד נפוץ

תצטרך להשקיע בהגבהה טובה כי הם דיי נמוכים ואולי איזה נעילה אחורית או קדמית לפי הרצון
אבל אתה תקבל תמורה מצויינת למחיר



Sent from my iPhone using Tapatalk

2011 זה קצת ישן לי מידי. הסיבה שאני חושב על טנדר זה כי מאפשר לי לקנות משהו משנתון קצת יותר מתקדם. אז גם אם היה מנוע טוב בשנים עברו, מעדיף משהו באיזור העד 10 שנים אחורה

Gildor
21-04-25, 22:17
רקסטון,
בטוח לא יהיה נחות מגראנד ויטרה בכביש ובשטח.

רענן

לא מכיר אותו. איך הוא מבחינת אמינות? חלפים?

ZQX
22-04-25, 10:56
כתבת שאתה צריך גם נסיעות כביש
יש לנו בעבודה דימקס 2017
אני אישית לא אוהב את הנסיעות כביש של הדימקס
בהשוואה לפאגרו ל"ק ורקסטון
מדגיש שמדבר רק על הכביש

-->