צפייה בגרסה מלאה : שאלת הבהרה לגבי בקרת משיכה של דיסקו 2
עשיתי סיבוב היום על דיסקו 2.
הכנסתי אותו להצלבה מלאה בכוונה ועצרתי לגמרי בהצלבה, ראשון low דיפרנציאל מרכזי נעול, שחררתי קלאץ (כן ידני [emoji4]) בלוח שעונים נדלק TC, הרגיש שהוא מנסה לתפוס אחיזה אבל לא התקדם.
אני מניח ש TC לא מחליף נעילה מכאנית, אבל... או שמשהו לא תקין או שאני מצפה שיקרה מה שלא אמור לקרות,
מה אני מפספס?
כמובן ש5 ס"מ ימינה משם האוטו עלה בכיף בקלות.
תודה.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
יונימוג אדום
26-04-25, 07:02
הטרקשן איננו מחליף נעילה , בדיסקו 2 המערכת עובדת ממש מעולה .
כאשר אתה בתנועה וגלגל באוויר המערכת מזהה זאת ומיד נועלת את הצד המפרפר , אולם זכור לי ( גם כן דיסקו 2 ידני ) שבעצירה מוחלטת כנראה שאין למערכת נקודת התייחסות למצב הגלגלים ולכן לא מופעלת .
בכל מקרה - זאת מערכת נחמדה ומועילה אך איננה מחליפה נעילה .
כמו כן עקב בלימה של צד אחד כל פעם ותמיד כנגד עומס ישנו בלאי מוגבר על בית הסטליטים והציריות ולכן המלצה - נעילה אחורית לפחות .
את מעלה הספסלים בחורשן עליתי בשעתו כאילו אני נוסע על כביש - ראשון לואוו , גז קבוע וכיוון הגה , החברים שעמדו ליד התפעלו מעבודת המערכת הזאת ואילו בתוך הרכב לא הורגש דבר .
אני מניח שאתה מדבר על שנתון 2001 ידני עם חמישה מושבים וקפיצי סליל צבע הרכב לבן - הגיעה סידרה כזאת אשר נמכרה יחסית בזול .
מאוד נהנתי ממנו אבל הביצים שלי זקוקות לאיוורור תמידי ולכן חזרתי לסיקס פתוח :D:D
אילן
ראשית, כמו בכל tc, אתה צריך לתת קצת גז (קצת!) לא בסלד סרק.
שנית!
בחלק מהרכבים משאבת הabs כבר עייפה ולא מייצרת מספיק לחץ כדי לעצור גלגל מספיק חזק בשביל להניע את השני. בניגוד למערכת abs "של פעם", בה המערכת היתה צריכה רק "לפמפם" כי כוח הבלימה בה ממשאבת הבלם (והרגל שלך), במערכת מודרנית עם tc, היא צריכה לדעת לייצר לחץ בעצמה, ולכן יש משאבת abs.
גורם נוסף, אם כי פחות מתאים לסימפטום, ובד"כ ילווה בנורת אזהרה, או אפילו רטיבות מתחת למודולטור הabs, הוא הshutter valve, שלעתים כבר עייף ולא נסגר/נפתח כמו שצריך.
השסתום פשוט וזול להחלפה.
משאבת abs לא ניתן (הכל ניתן, מכונאים לא יודעים לעשות זאת, וקשה למצוא משאבה לבד) להחליף לבד, ולכן מחליפים את כל המודולטור. חדש עולה הון, ומשומש- לך תדע מה מצבו.
לפי מה שאני ראיתי בשטח, סבירות הכי גבוהה בהתאם למה שאתה מתאר: טעות נהג שלא רגיל לעבוד עם tc.
מקום שני: משאבה, ורק מקום שלישי שסתום (הוא אמנם מתקלקל בתדירות גבוהה יותר ממשאבות, אבל פחות מתאים לתיאור).
יש עוד אפשרויות אבל הן מתחילות להיות שילוב של כמה גורמים נדירים ביחד, ומאמין שבהם גם היית שומע לפחות גלגל אחד שמחליק על הרצפה.
אז ככה,
שחררתי קלאץ לגמרי והעלאתי סלד, נגיד 1500 לא יודע כמה.
שמעתי גלגלים מפרפרים, אבל לא שונה לדעתי ממצב של דיפ פתוחים, הקרקע קשה עם שכבת אדמה מתפוררת, חבל שלא יצאתי מהרכב לראות מה עושה או מבקש שיצלמו מה רואים בגלגלים.
אבל מהכסא הנהג הייתה תחושה של ניסיון התקדמות קדימה, תפיסת אחיזה והחלקה אחורה. מן נדנוד כזה, כמו בדיפ פתוחים.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
מחקר אינפורמטיבי אבל חסר משמעות - אתה ממילא תשים נעילה.
אם זה כל מה שיש לך להתעסק איתו אחרי נסיעת מבחן נשאר רק להגיד לך תתחדש.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
שמעת/הרגשת שה tc עובד? (מזכיר רעש של abs אבל בלי הרעידות בדוושה, שהרי אין דוושה).
אני לא מכיר אותך, ולכן לא יכול להגיב על מה שjuv כתב, אבל עובדתית רוב מי שאני מכיר נוסע בלי נעילה.
בלי קשר
דיסקו 2 ידני הוא מוצר נדיר (ובעיני גם נחשק). ט
אם זאת הבעיה היחידה באוטו, הייתי לוקח בלי לחשוש. מקסימום מתקן את זה.
הרבה יותר חשוב ךבדוק את מצב הפח בגילאים האלה.
מכיוון שזה דיסקו 2
השאלה המתבקשת היא האם יש לרכב ידית הכוללת נעילה של הדיפ' המרכזי.
אם לא- ההבדל ביכולת הרכב להתקדם במצב שתיארת הוא תהומי.
אם אין, ניתן להוסיף אבל זה תלוי בדגם הטרנספר- האם הגיע עם הכנה ורק צריך להוסיף ידית או שצריך להחליף חלקים גדולים וזה כבר יותר מסובך ויקר.
שורה תחתונה - מי שמטייל לא יכול להרשות לעצמו שלא תהיה לו נעילה מרכזית.
יש ידית, מרגיש שהיא עושה משהו ולא רק זזה סתם, אין חיווי בלוח שעונים, מניח שלא חיברו את הצמה או לא קיים בדגם תאורה בלוח שעונים.
בפתיחת סוויטש לא ראיתי חיווי מתאים.
יכול לעשות סיבוב שוב אבל זה רחוק.
הרכב נקי מבעיות פחחות, נראית צביעה מקורית.
לגבי רכישה... עדיין חושב אם המחיר מתאים לי, אבל זה נוסע שד, לא מכיר דיזלים שנוסעים ככה,צריך לעשות סיבוב על כזה אוטומטי
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
הידית שיונתןמצפה מדבר עליה לא מתחברת לצמה חשמלית, זה מנגנון מכני שנועל דיפ מרכזי שנמצא צמוד לגיר.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
נכון, אבל יש/מאור להיות מתג בטרנספר שמזהה את זה.
אולי הוא לא קיים.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אז ככה,
שחררתי קלאץ לגמרי והעלאתי סלד, נגיד 1500 לא יודע כמה.
שמעתי גלגלים מפרפרים, אבל לא שונה לדעתי ממצב של דיפ פתוחים, הקרקע קשה עם שכבת אדמה מתפוררת, חבל שלא יצאתי מהרכב לראות מה עושה או מבקש שיצלמו מה רואים בגלגלים.
אבל מהכסא הנהג הייתה תחושה של ניסיון התקדמות קדימה, תפיסת אחיזה והחלקה אחורה. מן נדנוד כזה, כמו בדיפ פתוחים.
Sent from my SM-S928B using Tapatalkהנדנוד שאתה מתאר זה בדרך כלל טעות נהג שלא מתורגל בשימוש בTC.
המערכת מתחילה להגיב, הרכב מבצע קפיצה והנהג אינסטיקטיבית עוזב את הגז מה שגורם להפסקה מיידית של הפעולה ונפילה אחורה.
כדי לעבוד בצורה יעילה עם TC נדרש לתת גז לאיזור 1600 עד 2000 סל"ד (תלוי ברכב), לתת מספר שניות למערכת לזהות את המצב ולהגיב (גם תלוי ברכב כמה מהר המערכת מגיבה), להיות מוכן לקפיצה ולא לעזוב את הגז.
כפי שכתבו, המערכות האלה עובדות טוב יותר כשאתה בתנועה ולא בעמידה מוחלטת אך לצורך הבחינה אני מבין את ההגיון במה שניסית לעשות.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
הלו, לא רכב שלי (עדיין לא) ולא עזבתי את הגז.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
נכון, אבל יש/מאור להיות מתג בטרנספר שמזהה את זה.
אולי הוא לא קיים.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
בד"כ את החיישן בטרנספר מחברים או לקונקטור חום טרנספר שמונח שם קרוב וזועק שישתמשו בו מכיוון שאין לטרנספר חיישן חום, (ואז בשילוב נדלקת נורת חום טרנספר, כך היה אצלי משך שנים ארוכות עד שהחלטתי להיות לג'יט עם הנורה הנכונה), או לחוט שבין המחשב לנורה בלוח שעונים. הרעיון החשמלי הוא שהמחשב יודע שאתה נעול רק כשהנורה נדלקת. לכן מי שמבין (רמי מכפר מנחם) פותח את מכסה כפתורי החלונות, מגיע משם לאחד מבין עשרת אלפים חוטי חשמל, ומוציא ממנו גישור לחיישן שעל הטרנספר. אישית לא אהבתי את העבודה (איזולירבנדים רופפים וליפוף חוטים על הצמה במקום הלחמות או לחיצות, והשחלה לא דרך פקקי גומי בבודי, אלא סתם מתחכך בברזל), ולכן עשיתי מקצה שיפורים.
הנורת 4x4 לא אמורה להדלק לביקורת בפתיחת סוויץ', אלא רק בשילוב, תוך שלושה טונים ווקלים ששמורים בד"כ להדלקות של נורות אזהרה.
האגדה מספרת שכשאתה במצב משולב והמחשב יודע זאת, הוא יותר עדין עם שילוב הabs בבלימה. לי היה נדמה שכן, אבל לא בצורה מוחשית, ולדעתי זה יותר אפקט פלציבו.
- - - Updated - - -
בכל מקרה,
אני חייב לך קפה, אם תרצה אתה מוזמן לבוא לסיבוב השוואה. מוכן גם להציע לך עסקה.
קנה את הידני, ונחליף בינינו עם האוטומט שלי.
הזכרת לי שנסעתי כבר על אחד ידני ושם חיברו את נורת החום.
יש לנו אוטומטי אחד פה בקיבוץ, אבל תודה על ההזמנה.
קיצר, נשאר לי להחליט אם המחיר מתאים לי ולסגור עסקה.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
הקרקע קשה עם שכבת אדמה מתפוררת, חבל שלא יצאתי מהרכב לראות מה עושה או מבקש שיצלמו מה רואים בגלגלים.
אבל מהכסא הנהג הייתה תחושה של ניסיון התקדמות קדימה, תפיסת אחיזה והחלקה אחורה. מן נדנוד כזה, כמו בדיפ פתוחים. k
המערכות מהדור הזה לא עובדות טוב בדרדרת/חול חומר משוחרר.
ננעלות, הרכב מתקדם טיפה, הן משחררות וחוזר חלילה, בדיוק כמו שתארת.
עובד הרבה יותר מוצלח על סלעים/הצלבות על משטח עם אחיזה.
תודה,
אתה מקבל אחוזים מהמוכר? חחח
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
לגבי כוח מנוע.
בסט-אפ המקורי יש הרבה וריאציות, שגם הגורואים לא יודעים להסביר. יש כאלו שמשום מה ממש עצלים, על אף שנתוני המנוע זהים (בבדיקה ממוחשבת).
מה שכן הרבה גורואים יודעים לעשות "צריבה" שמשנה המון דברים במנוע ובגדישה אבל גם בגיר, בתזמון החלפת הילוכים, החלקה של הטורק ועוד. לכאורה העלאה מ130 ומשהו ל160 כ"ס (מספר חסר חשיבות אבל בפועל מרגישים הבדל גדול שמגובה גם עם סטופר).
אז ברור שכוח בשטח לו חסר לו, אבל אצלי תכנון עקיפות על כביש מהיר היה בעייתי. אחרי התכנות כבר לא.
ולא. לא היתה בעיה עם המנוע.
לגבי צריכת דלק, כל עוד שלא משנים את סגנון הנהיגה אין הבדל. ההבדל בא לידי ביטוי רק כשלוחצים את הדוושה חזק.
רוצה לומר, שאולי הדיסקו שבדקת עבר "שדרוג".
תראה.... שדרוג...זה לא מדביק את הגב למושב כמו בפיגו שלי 180 כ"ס שאני לא משלם על הדלק (הרמז ברור, נכון?)
אבל טפסתי עלייה בכביש אי שם (לא אסגיר את הרכב הנבדק על גבי הרשת) והגעתי להילוך חמישי ממש בקלות, קלות שלרגע לא הבנתי שאני כבר בחמישי,ואז ציפיתי להילוך שישי
נכון שאולי נקודת הייחוס שלי היא tdi300 עם גיר עייף וצמיג 32 אבל הרכב לא הרגיש עייף בכלל
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
תראה.... שדרוג...זה לא מדביק את הגב למושב כמו בפיגו שלי 180 כ"ס שאני לא משלם על הדלק (הרמז ברור, נכון?)
אבל טפסתי עלייה בכביש אי שם (לא אסגיר את הרכב הנבדק על גבי הרשת) והגעתי להילוך חמישי ממש בקלות, קלות שלרגע לא הבנתי שאני כבר בחמישי,ואז ציפיתי להילוך שישי
נכון שאולי נקודת הייחוס שלי היא tdi300 עם גיר עייף וצמיג 32 אבל הרכב לא הרגיש עייף בכלל
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
דיסקברי 2 ידני, עם יחס צמיגים/יחסי העברה קרוב למקורי נוסע טוב. הוא לא עייף בכלל.
לא רכב מירוץ אבל לחלוטין לא מאט את התנועה
שלי היה די עצל בשנים האחרונות, נניח העליה ממעלה אדומים לירושלים הוא די גנח והתאמץ לנסוע 90.
כעבור שנתיים מהמכירה הבעלים שאחרי החליף משאבת סולר ודיווח שהאוטו נהיה מטוס.
ואני עברתי לדיסקו 4 [emoji3].
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.