צפייה בגרסה מלאה : מיצובישי טרייטון או טויוטה היילקס
החיפוש שלי אחרי המחליף לגרנד ויטרה הולך ומתכוונן לכיוון טנדר.
צמצמתי את הבחירה שלי לשני הטנדרים האלה, אבל התקציב שלי (כ- 120 אלף) יאפשר לי לרכוש טרייטון 2018-2019 עם מתחת ל-200 אלף ק"מ, לעומת היילקס 2012, אולי 2013, עם מעל 300,000 ק"מ.
מכיר את הסנטימנט הנפוץ של "רק טויוטה". אבל האם זה באמת מצדיק לקחת רכב ישן ב-5-6 שנים, והרבה יותר ק"מ?
מבחינת יכולות שטח מבחינתי אין יתרון לאחר על פני השני. השאלה שלי היא לגבי אחזקה, אמינות, ומינימום ביקורים במוסכים, מה שחוויתי יותר מידי עם הגרנד ויטרה.
יש חלופה שלישית - איסוזו אחרי 2012.
אסף.
לא מכיר איסוזו או טריטון בנתונים האלו.
בהאנטר 2014 שהיה לי כל סיפורי האימה והזעם היו קישקוש.
הוא היה אוטו מצויין עם עבירות ראויה, מלא מקום לציוד ומכונת טיולים נהדרת אבל...
שלי היה ידני ובאמת שהצלחתי לקנות רכב במצב מצויין והחזקתי אותו רק שנה וחצי ואז הגיע הואן.
לדעתי, תעשה בירור עמוק לגבי כל הדגמים האופציונלים, היילקס, טריטון ודי מקס (יש עוד משהו?, אולי קולורדו).
יפניים ודיזל הייתי ככלל אצבע מעדיף ידני.
תמצא רכב שמור, עם היסטוריה מתועדת אמיתית ותחטוף.
שחיפשתי טנדר אסף תיאר לי את זה מצויין, צריך להיות סבלני אבל חד שצץ משהו טוב.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ידני או אוטומט זה העדפת נהג. אין שום בעיה עם אף גיר אוטומטי של אף טנדר. כן, מי שיגרור עגלות במעלה יאיר בhi, כנראה יטגן גיר.
אבל אז הוא גם ישרוף קלאץ' בידני.
יש חלופה שלישית - איסוזו אחרי 2012.
אסף.
הוא היחיד מבין ה-3 שמגיע בלי נעילת דיפרנציאל אחורי. זה לא חיסרון רציני?
בדגם המפואר יש נעילה.
נעילה אפשר להתקין.
אפשר לטייל גם ללא נעילה.
בדגם המפואר יש נעילה.
נעילה אפשר להתקין.
אפשר לטייל גם ללא נעילה.
עד שנת 21 אין נעילה גם בדגם המפואר (אנחנו מדברים על דימקס). בקרת האחיזה לא מתפקדת באמת (מנסיון של לפחות שני אקזמפלרים, למרות שסולי יחלוק עלי).
אבל כשאתה מתקדם מויטארה, נראה לי שעדיין העבירות תהיה יותר טובה.
עד שנת 21 אין נעילה גם בדגם המפואר (אנחנו מדברים על דימקס). בקרת האחיזה לא מתפקדת באמת (מנסיון של לפחות שני אקזמפלרים, למרות שסולי יחלוק עלי).
אבל כשאתה מתקדם מויטארה, נראה לי שעדיין העבירות תהיה יותר טובה.
גרנד ויטרה, שהיתה לה עבירות סבבה.
אבל השאלה, אם אני כבר משקיע 100K או יותר בטנדר חדש, לא עדיף כבר אחד עם נעילה אחורית מהמפעל? אם האופציה קיימת במיצובישי וטויוטה.
אם ההתלבטות בין טרייטון ודימקס מאותו שנתון, איזה יתרון יש לדימקס?
שאלת תם למה לא פיאט פולבאק? לפי מה שאני יודע זה רכב כמעט זה למיצושי טרייטון רק יותר זול
שאלת תם למה לא פיאט פולבאק? לפי מה שאני יודע זה רכב כמעט זה למיצושי טרייטון רק יותר זול
אני מחפש גם פולבק, מקביל לטרייטון. אין הרבה מודעות כרגע לפולבקים.
הוא היחיד מבין ה-3 שמגיע בלי נעילת דיפרנציאל אחורי. זה לא חיסרון רציני?אפשר להוסיף.
מתלים לטרייטון אי אפשר לשנות.
מחיר של היילקס גם לא.
אסף.
אפשר להוסיף.
מתלים לטרייטון אי אפשר לשנות.
אסף.
הכוונה למתלים האחוריים? כי יש ערכות הגבהה לטרייטון, ודיברתי עם סדנת שיפורים שאמר לי שהוא הגביה הרבה טרייטונים.
למכור ערכת הגבהה אפשרי. להגביה ביותר מ 20 מ''מ לא פשוט.
אסף.
למכור ערכת הגבהה אפשרי. להגביה ביותר מ 20 מ''מ לא פשוט.
אסף.
לא פשוט או לא אפשרי?
כי הסדנא אמרו לי שהערכה מגביהה ב 50 מ"מ (תמורת 12,000 ש"ח בערך)
שאני הגבהתי את הטנדר שהיה לי עשיתי מחקר רציני.
כל הערכות בשוק שלא כוללות החלפת משולשים והנמכות לדיפ וכדומה מגביהות את המתלה הקדמי במיצובישי עד 30 ממ.
אסף בגדול צודק, אני עדיין חושב שזו לא סיבה לפסול אותו.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
אני אכתוב את מה שאני יודע באופן פשוט - ושכל אחד יסיק מסקנות.
מתלה קדמי של טרייטון בנוי כך שהגבהה של יותר מ 20 מ''מ מוציאה אותו מתחום העבודה שלו. לכן לא תמצא קיט הגבהה של יותר מזה בחברות שאותן אני מחשיב רציניות (למשל אולדמן).
אפשר למתוח את המתלה מעבר לכך. זה לא עובד. אתה נשאר בלי מהלך והזרוע נוגעת בקפיץ. אפשר גם להתקין קפיצי הגבהה של 20 מ''מ במקום קפיצים מקוריים עייפים וזקועים וזה ייראה כמו הגבהה משמעותית.
רוב ערכות ההגבהה כן מגביהות את המתלה האחורי ב 50 מ''מ וזה לא חוכמה. הן יעילות מאוד למתלה עייף ושקוע או לטנדרים ששוקעים תחת עומס בארגז. קפיצי הגבהה נועדו בראש ובראשונה לייעוד הזה.
לכן טרייטון לא באמת מיועד להגבהה ומי שמתאים לו - לי אין בעיה עם זה. אבל בבקשה לא לפתח ציפיות. לא להגבהה משמעותית.
אם אני הייתי בחיפוש כזה כרגע אני הייתי מוריד את הטרייטון מהלוח. גם בגלל בעיות התחממות כאלו ואחרות, גם בגלל נושא ההגבהה וגם כי באופן כללי לדעתי זה טנדר פחות טוב מאיסוזו וטויוטה.
ובין שני האחרונים אם רוצים יחס שנתון וקילומטרז' טוב יותר זה איסוזו פלוס נעילה שעדיין יהיה צעיר יותר מטויוטה באותו כסף, והוא לא פחות טוב באופן שפוסל אותו.
למרות זה, היילקס בשטח מרגיש יותר בבית מדימקס - אבל צריך לשלם על זה בכסף. מה לעשות.
אסף.
בכל אחת מהבחירות, חשוב לוודא תחזוקה בחלקים מקוריים אחרת במקום אמינות יפנית תקבל אמינות סינית ...
לטריטון נטייה להתחממות וסריקה על אחת מהסעפות. הייתי מתרחק ..
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
דניאל מאירי
28-04-25, 08:16
אני כמובן אמליץ לך רק על היילקס,
במיוחד כשמדובר על רכב בן כמה שנים טובות הם שורדים הכי טוב וגם ישמרו על הערך שלהם,
אם אתה סבלני, יש מכרזים בלי סוף של מדינת ישראל, משטרה, חברת החשמל ובתקציב הזה תוכל להשיג לך מועמד ראוי,
שגם אם נסע 250-300 טופל ללא שום חיסכון,
אני נוסע כבר על העשירי שרכשתי ככה, האחרון שנת 2015 עם 320 אלף ק"מ שעלה 95 ואני נהנה מכל רגע איתו.
בהצלחה,
דניאל
אני כמובן אמליץ לך רק על היילקס,
במיוחד כשמדובר על רכב בן כמה שנים טובות הם שורדים הכי טוב וגם ישמרו על הערך שלהם,
אם אתה סבלני, יש מכרזים בלי סוף של מדינת ישראל, משטרה, חברת החשמל ובתקציב הזה תוכל להשיג לך מועמד ראוי,
שגם אם נסע 250-300 טופל ללא שום חיסכון,
אני נוסע כבר על העשירי שרכשתי ככה, האחרון שנת 2015 עם 320 אלף ק"מ שעלה 95 ואני נהנה מכל רגע איתו.
בהצלחה,
דניאל
איך קונים ממכרזים?
יש מדריך לזה?
מה צריך לבדוק כשקונים היילקס בן 10 עם 300K ק"מ ?
שאין מישהו שקנה אותו לפניך
הלוח דווקא מראה כמה וכמה היילקס בין 200 ל 250 אלף קמ של שנתונים 2015-2017, רובם ידניים אבל לא כולם
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
דניאל מאירי
29-04-25, 09:08
איך קונים ממכרזים?
יש מדריך לזה?
מה צריך לבדוק כשקונים היילקס בן 10 עם 300K ק"מ ?
היום זה הכי פשוט שיש,
הם מצרפים קובץ של הסטוריית טיפולים וחלקם גם עם בדיקת מכון,
כך שאתה בדרך כלל מקבל יותר שקיפות מאשר לקנות מאדם פרטי (על אחת כמה וכמה ממגרש),
אם תרצה סיוע בשמחה,
דניאל
אני אכתוב את מה שאני יודע באופן פשוט - ושכל אחד יסיק מסקנות.
מתלה קדמי של טרייטון בנוי כך שהגבהה של יותר מ 20 מ''מ מוציאה אותו מתחום העבודה שלו. לכן לא תמצא קיט הגבהה של יותר מזה בחברות שאותן אני מחשיב רציניות (למשל אולדמן).
אפשר למתוח את המתלה מעבר לכך. זה לא עובד. אתה נשאר בלי מהלך והזרוע נוגעת בקפיץ. אפשר גם להתקין קפיצי הגבהה של 20 מ''מ במקום קפיצים מקוריים עייפים וזקועים וזה ייראה כמו הגבהה משמעותית.
רוב ערכות ההגבהה כן מגביהות את המתלה האחורי ב 50 מ''מ וזה לא חוכמה. הן יעילות מאוד למתלה עייף ושקוע או לטנדרים ששוקעים תחת עומס בארגז. קפיצי הגבהה נועדו בראש ובראשונה לייעוד הזה.
לכן טרייטון לא באמת מיועד להגבהה ומי שמתאים לו - לי אין בעיה עם זה. אבל בבקשה לא לפתח ציפיות. לא להגבהה משמעותית.
אם אני הייתי בחיפוש כזה כרגע אני הייתי מוריד את הטרייטון מהלוח. גם בגלל בעיות התחממות כאלו ואחרות, גם בגלל נושא ההגבהה וגם כי באופן כללי לדעתי זה טנדר פחות טוב מאיסוזו וטויוטה.
ובין שני האחרונים אם רוצים יחס שנתון וקילומטרז' טוב יותר זה איסוזו פלוס נעילה שעדיין יהיה צעיר יותר מטויוטה באותו כסף, והוא לא פחות טוב באופן שפוסל אותו.
למרות זה, היילקס בשטח מרגיש יותר בבית מדימקס - אבל צריך לשלם על זה בכסף. מה לעשות.
אסף.
אז עם ההגבהה האפשרית בטרייטון, הוא יהיה יותר גבוה או יותר נמוך מהגרנד ויטרה המוגבהת 50 מ"מ שהיתה לי?
אני עוד לא פוסל טרייטון. בתקציב שיש לי (כ-110), זה בין טרייטון 2018 לבין היילקס 2013-2014. לדימקס פחות התחברתי, אבל גם עוד לא פסלתי.
אז עם ההגבהה האפשרית בטרייטון, הוא יהיה יותר גבוה או יותר נמוך מהגרנד ויטרה המוגבהת 50 מ"מ שהיתה לי?
אני עוד לא פוסל טרייטון. בתקציב שיש לי (כ-110), זה בין טרייטון 2018 לבין היילקס 2013-2014. לדימקס פחות התחברתי, אבל גם עוד לא פסלתי.שאלה. אם ההתלבטות היתה בין היילקס 2016 לטריטון 2016 מה היית בוחר?
שאלה. אם ההתלבטות היתה בין היילקס 2016 לטריטון 2016 מה היית בוחר?
מן הסתם את הטרייטון, כי הוא היחיד שאני יכול לקנות בתקציב של 110K.
אם לא היתה לי מגבלת תקציב, אז מן הסתם היילקס, אבל תקציב זה שיקול חשוב, ופה השאלה, אם בשביל הלוגו של טויוטה שווה לרדת 4-5 שנים בשנתון ועוד 200000 ק"מ על המד אוץ עבור אותו סכום. המיצובישי עד כדי כך יותר גרועה מטויוטה?
ראיתי עכשיו היילקס, יוצאת מכרז חברת חשמל (ללא מעבר יד נוספת, דרך סוכנות), מודל 2014, ידנית, עם 292000 ק"מ, עם ארגז סגור.
מחירון 67000, הם רוצים 110,000. לא מוכנים לרדת בשקל. פסיכי לגמרי.
לא ניסחתי את השאלה ברור. נניח שהיילקס 2016 וטרייטון 2016 היו עולים אותו מחיר שמתאים לך. מה היית בוחר? ולמה?
לא ניסחתי את השאלה ברור. נניח שהיילקס 2016 וטרייטון 2016 היו עולים אותו מחיר שמתאים לך. מה היית בוחר? ולמה?
אז כתבתי, אם כסף לא היה שיקול, בין היילקס לטרייטון הייתי לוקח היילקס, בגלל המוניטין של האמינות, ובגלל מרווח גחון יותר גדול כ stock.
אבל עם שאלות היפותטיות לא קונים רכב. עם 110K ש"ח אני לא יכול לקנות היילקס 2016, גם אם היו נמכרות במחיר מחירון.
רק חוזר לעדכן שבסוף קניתי השבוע היילקס ויגו 2015, מנוע 3.0L עם אותו קילומטרז שהיה לגרנד ויטרה ;)
נראה אם המוניטין של טויוטה מוצדק.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.