PDA

צפייה בגרסה מלאה : משהו מעניין ב TD5 דיפנדר, אשמח לתשובה



eyalski
28-04-25, 21:09
התחדשתי בדיפנדר TD5 שנת 2000, נוסף ל TDI300 שיש לי כבר 20 שנה ולאכזבתי, לפחות בטורים נמוכים, האוטו חלש והדוושה חסרת תגובה. אחרי שנייה או שתיים המנוע נכנס לטווח הכוח שלו ונוסע מאוד יפה. נורת מנוע לא דולקת ואחרי אבחון מחשב, לא נמצאו תקלות חיישנים. המחשבה הראשונה היתה שחיישני מנוע, או בעיית מחשב או השהיית טורבו, אינג'קטורים או וסת דלק גורמים לכך, אבל במחקר באינטרנט הגעתי לפורומים של לנד רובר ומתברר שיש למחשב הרכב 2 מפות הצתה מובנות, אחת ל HIGH והשנייה LOW. בטרנספר יש סוויץ פשוט שמשדר למחשב באיזה מצב הרכב וב LOW הוא מוריד מאספקת הכוח והופך את תגובת הדוושה לאיטית. כמו כן, על משאבת הקלאץ' יש עוד סוויץ שגם משדר למחשב נתונים ומוריד כוח בזמן העברת ההילוכים. ניתקתי את שני הסוויצ'ים האלה ויצאתי לנסיעת מבחן. ווואללה, האוטו נהיה שמח. שמח מאוד, ממש הבדל מוחשי במיוחד בתחום העבודה הנמוך שהיה ממש מעצבן. שואל אם מישהו נתקל בבעיה כזאת ומצא לה פיתרון אחר? אולי החלפה או ניקוי של הסוויצ'ים האלה רצוי או שאפשר לוותר עליהם. גם עבודת הקלאץ' הרבה יותר נעימה שהסוויץ, מנותק, מעניין.

-->