צפייה בגרסה מלאה : בושינגים פוליאוריטן - אחזקה תקופתית?
יש שרשורים ישנים מאוד
אבל לא ראיתי תשובה חד משמעית אז שואל שוב.
בושינגים פוליאוריטן, האם נדרשת אחזקה תקופתית - ניקוי וגירוז?
תודה.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
מי באמת עושה את זה?
וכל כמה זמן?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אני משתמש בתרסיס שימון 'יבש' של ווירט.
אחת לכמה וככה חודשים.
אסף.
ככה סתם מבחוץ?
כשמתחילים החריקות והצפצופים וכבר אי אפשר יותר להגביר ווליום ברדיו?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
מי באמת עושה את זה?
וכל כמה זמן?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
איפה שאפשר, פינים מתגרזים.
כל טיפול 2-3 לחיצות גריז.
מי באמת עושה את זה?
וכל כמה זמן?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אני לא עושה את זה כבר כמה שנים. לא מורגש הבדל.
היצרן כותב שיש להמנע ממגע עם שמנים כלשהם, מחד, אבל אתה נוסע עם לנדרובר מאידך....
אצלי במשך תקופה לא קצרה, הקפדתי על שימון אוטומטי של מוט הרדיוס השמאלי קדמי בשמן הגה. כעבור שני נסיונות שיפוץ של תיבת הגה והחלפה שלה ושל המשאבה, אין הבדל נראה לעין בינו לבין האחרים. מצד שלישי, שמן הגה הוא לא כמו שמן מנוע מחומצן (פעם אפילו היינו משמנים איתו חלקי פלסטיק כדי שיראו יפה למסדר סוף שבוע).
לדעתי הבוקסות אצלי על האוטו מעל חמש שנים ואין איתן בעיות.
אבל הכל קשקושי מקלדת.
כשאתה תראה את ההבדל בין סט של סופרפרו לבין סט מקורי, אתה לא תהסס ותרכיב את הסופרפרו.
ואם תתפתה להרכיב את הזבל של בריט פארט, אז זאת בעיה שלך.
boaz avrahami
30-04-25, 08:16
בג׳יפ אין כאלו מתגרזים ואני באופן אישי לא מתלהב מהז׳אנר.
בכל מקרה גריז שאינו על בסיס שמן זה גריז סיליקון או ליתיום, סבון ליתיום. מאוד נפוץ בטיובות ואינו יקר
Sent from my iPhone using Tapatalk
שמתי סופר פרו בקודם, ראיתי את ההבדל.
הפעם אני מכוון לטרה פלקס כי הסט המלא נוח לי יותר לרכישה, קדמי אחורי קומפלט, מוטות קישור למייצבים, כולל וואטס ליינק, קיצר קומפלטה מאנגליה,
תהליך ההתקנה ללא ספק מנצח בשיטה הנ"ל
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
בבושינגים פוליאוריטן יש החלקה של שטח על הברזל של הפין/בורג, יש חיכוך, אז יש בלאי, ובעיקרון צריך לגרז.
בפועל מה קורה אם כן או לא מגרזים זה מאד תלוי. לא בכל בושינג יש את אותה התזוזה, לא כל בושינג באותו קוטר, לא על כל בושינג יש את אותם הכוחות או אותו המשקל... בדרך כלל כמה שנים זה יחזיק בלי בעייה ומתישהו תצטרך להחליף. פינים מתגרזים אמורים להאריך את החיים ובמיוחד החיים השקטים. האם זה רלוונטי במקרה של הלנדרובר? אפשרות אחרת לפנים מתגרזים זה תקופתית, נגיד פעם בשנה וחצי שנתיים, להוציא חלקית את הבורג, לפוצץ בגריז ולהחזיר חזרה יזום.
בתור דוגמא, מצרף תמונות של בושינגים פוליאוריטן בקפיץ עלה אחורי, ללא פינים מתגרזים, אחרי 5 שנים. הבושינג הגדול בעין הקדמית מפורק לחתיכות (כן באיזשהו שלב אפילו אני שמתי לב...). הבושינגים הקטנים בשאקלים במצב סביר לגמרי.
148924
148923
נקודה מעולה,
כמו שאמרת ואחדד ברשותך, בקפיצי עלים הבושינג סובל את משקל העומס, בזרועות רדיוס /פנהארד וכו לדוגמא בלנד רובר זה רק חוטף מכות מהדרך, משקל הרכב הוא ברזל על ברזל
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
נכון לא כל בושינג עובר את אותם חיים ולכן זה תלוי.
boaz avrahami
30-04-25, 11:43
הפוליאוריטנים לרוב גם קשיחים יותר ומעבירים את המכות חזק יותר לחוליה הבאה בשרשרת
Sent from my iPhone using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
30-04-25, 12:32
הפולאוריטנים עושים רושם בשלל צבעים
תכלס המקורי הוא הטוב מכולם
איציק
הרכבתי בקודם מקורי ברדיוס, או שזה היה באץ' חרא או ישב המון זמן על המדף איפה שהוא, אבל אחרי חצי שנה הייתי צריך להחליף שוב
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
נקודה מעולה,
כמו שאמרת ואחדד ברשותך, בקפיצי עלים הבושינג סובל את משקל העומס, בזרועות רדיוס /פנהארד וכו לדוגמא בלנד רובר זה רק חוטף מכות מהדרך, משקל הרכב הוא ברזל על ברזל
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
בהיילקס ישן יש מוט רדיוס בין הסרן הקדמי, והשלדה (קונטרה להגה)
נע עם הסרן מעלה-מטה ומתנגד אפקית למכות מהסרן.
הבדל מוחשי בהפחתת בלאי בושינג וחלקות התנועה לאחר מעבר לפולאוריטן ופיית גירוז.
הפולאוריטנים עושים רושם בשלל צבעים
תכלס המקורי הוא הטוב מכולם
איציק
רק אם חליפי של זלמנסון.
שכחת?
פנהארד?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
בקפיץ עלה אם תשים בוקסה ממתכת עדיין יהיה מהלך מסויים בהצלחה במתלה עם זרועות אם תשים בורסות ממתכת משהו ישבר.
בזרועות רדיוס הבוקסות הן מה שמאפשר את מהלך המתלה ולכן לדעתי עדיף לצמד למקור או למשהו רך יותר.. בטח שלא קשה יותר.
מנסיוני בסמוראי אומנם הן כשהן לנסיעת שבילים הן תרמו לחיבור והידוק עם המכונה אבל פתחו חופשים מאוד מהר.
הגומי המקורי עבד נהדר.. גם היה מחובר ומהודק יחסית אבל קצת יותר נעים ומבודד וכשנדרש מהסרט להצליב נראה שהגומי מותאם יותר לעבודה הזו.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
הפעם אני מכוון לטרה פלקס כי הסט המלא נוח לי יותר לרכישה
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
תיקון, טרה פירמה!
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
תיקון, טרה פירמה!
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
שלא תעיז.
יש דעות טובות על זה.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
לא של אנשים שאני מעריך את דעתם.
טוווב, אחפש סופר פרו ברשת
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
בקפיץ עלה אם תשים בוקסה ממתכת עדיין יהיה מהלך מסויים בהצלחה במתלה עם זרועות אם תשים בורסות ממתכת משהו ישבר.
רק מזכיר לך שהפין בקפיץ אינו גמיש. ומעוגן בין 2 נקודות בשלדה.
השרוול לא משנה כלום מעבר ליציאת ליציאת בידול בין הפין לגומי ופחות שחיקה.
שרוול מתכת בין הפין והגומי מופע גם מקורי.
לא הבנתי מה הקשר לפין.
סה"כ אומר שהזרועות (קפיצי עלה) אצלך גמישות ואצלינו לא.
לכן הגמישות של הגומי מתאימה יותר ליישום מאשר פוליאוריטן מפונק.
בסמוראי יש גם שחרורים בגומי וכיוון התקנה לבושינגים המקוריים כדי לאפשר לסרן תנועה חופשית יותר מאשר סתם בלוק. העלתי דוגמא.
סה"כ אומר שיש לבחון היטב את המקור לפני שפוסלים אותו ככה על הסף ורצים להתקין פוליאוריטן. זה לא סיקס ולא היילקס יש פה מערכת מתלים שנחשבת לפאר היצירה בסגמנט הsuv.
ושוב, אני לא מכיר ספציפית את המקור בדיסקו.. ציינתי על ההבדלים בסוזוקי (עם תצורת מתלים זהה כמעט)
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
148928
שלא תעיז.מה הטיעון נגד טרה פירמה?
האם נגד הפוליאוריטן שלהם או נגד כלל המוצרים?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
טרה פירמה היא שלוחה של בריטפארט.
מהנסיון הדל שלי בריטפארט אחראים במידה לא מבוטלת למוניטין האמינות של לנדרובר. בעיקר במוצרים הכוללים גומי.
אז יכול להיות שעברו הרבה שנים מאז שנכוותי מהם עם הדיפנדר שלי, ואני בעצם סתם אולדסקולר עם דיעות קדומות מהסוג שבצורה עיוורת יגיד שאסור לקנות רכב צרפתי, אבל זה אני.
אגב,
אני חשבתי שאתה מתכוון למערכת מתלים של טרה פירמה.
בכלל לא ידעתי שי להם סט בושינגים.
המתלים שלהם, ממי שאני מכיר, או קשים או קורסים. ובכל מקרה אם כבר לקחת רכב שיצא מהמפעל עם אחת ממערכות המתליםהמפוארות והטובות שיש, ולהחליף למשהו אחר, זה צריך להיות משהו ראוי. אחרת סתם מפסידים את אחד הדברים הטובים ביותר באוטו.
אני צריך בושינגים לוואטס במיידי, כל השאר לא דורש החלפה במיידי אבל בגלל שיש טסט ביולי אשמח כבר להחליף הכל.
לא משנה לי לשלם x עכשיו או בעוד שנה, מעדיף ליישר קו עכשיו ולשכוח מזה.
משהו שם דופק נורא,אני מניח שזה הוואטס, לא ניסיתי לנסוע(טיפה אחורה קדימה, לא ממש לנסוע) בלעדיו כדי לראות אם משם כל הרעש.
הקפיצים קשים, מושפרים, לא תכננתי להחליף, מקסימום להחליף בולמים למקרה שהם תקועים, לא פירקתי עדיין לבחון אותם.
לא אכפת לי להזמין כבר הכל ביחד, זה יעלה לי הרבה עכשיו וזהו.אבל זה כבר דיון לשם ולא קשור לפוליאוריטן.
בדקתי עם אילי מאאוטבק ואין להם במלאי את כל הסט של סופר פרו, ולכן החיפושים התרחבו לשאר החברות (בארץ ובחול)
כרגע הפוקוס על בושינגים בלבד כרגע,זה הכי מציק לי כרגע
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
תרכיב מקורי. בטח אם זה דחוף.
אסף.
אין לי לו"ז טיול באופק והרכב חונה בצל וכיף לו, אני עושה שיעורי בית בינתיים, יש עם מה לנסוע
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
יש לי הרבה מאוד נסיון מעשי עם מתלים של לנדרובר.
אם אתה לא מתקין הגבהה - לנוחות ושימושיות אין כמו המקורי. קפיצים, בולמים, כל האביזרים. הדבר היחיד שאפשר לשפר אלו הבולמים ומידת הצמיגים. זה נכון במיוחד לדיסקברי2.
כשמתחילים להגביה ולקלקל את ההתנהגות המקורית צריך כבר לתקן עם רכיבים 'משופרים'.
אסף.
מותקנת הגבהה. קפיצים צהובים משהו לא חיפשתי לעומק אם יש מק"ט עליהם
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
לא הבנתי מה הקשר לפין.
]
הבורג/פין שמעגן את הקפיץ/פנהארד/רדיוס הוא ממתכת.
והוא לא גמיש.
אז הוספת שרוול סביבו לא משנה כלום כמו שטענת.
הפוך, הוא מאפשר תנועה חלקה יותר של הבורג בתוך השרוול להבדיל מפיתול הבושינג ללא שרוול.
ובגלל שזה לא ייחודי לקפיצי עלה הזכרתי את הרדיוס.
התייחסת לגמישות הגומי- יש פוליאוריטן ברמות קושי שונות, וזה מה שיקבע את מידת הגמישות.
לפי מה שאתה מתאר ניסית אחד בצפיפות גבוהה.
מהסוף להתחלה דורון,
ידוע לי שיש פוליאוריטן רך יותר וקשה יותר...
פשוט לכל הרכבים שראיתי עד היום הם מתהדרים בשיחות מוגברת מהמקור.. אז מה רלוונטי שאפשר לעשות רך אם עושים קשה?
להשוות את הזרוע שיש לך בהיילקס בסרן הקדמי או בכלל להכניס היילקס עם סרן קדמי לדיון פה... אין לי כח להתחיל אפילו. אין קשר.
למרות שהתאמצת למצוא... שחרר.
זה מסיט מהדיון
יש לי הרבה מאוד נסיון מעשי עם מתלים של לנדרובר.
אם אתה לא מתקין הגבהה - לנוחות ושימושיות אין כמו המקורי. קפיצים, בולמים, כל האביזרים. הדבר היחיד שאפשר לשפר אלו הבולמים ומידת הצמיגים. זה נכון במיוחד לדיסקברי2.
כשמתחילים להגביה ולקלקל את ההתנהגות המקורית צריך כבר לתקן עם רכיבים 'משופרים'.
אסף.
במה קפיץ הגבהה 2" שמותאם למשקל הרכב נחשב לקלקל מבחינתך? אם בכל מקרה מחליפ גם בולמים מתאימים.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
למשל - מוטות הרדיוס או המוטות של הוואטסלינק כבר לא מקבילים לקרקע ולכן הגיאומטריה משתנה. זה קילקול. הקסטר קטן וזה משפיע על ההיגוי וגם על עבודת המתלה. ולא שאני נגד - רק אומר שזה מסיט את הרכב מאזור הנוחות שלו וצריך לתקן.
בכל מקרה דיסקברי 2 שהוא נושא הדיון 50 מ''מ זה שינוי מינורי וכמעט לא משפיע על הגיאומטריה.
וספציפית הוואטס לינק שנפתח קצת עם ההגבהה עדיין עובד קרוב למרכז של הסביבון אז אין סיבה להרכיב גומי לא מקורי.
אסף.
מהסוף להתחלה דורון,
ידוע לי שיש פוליאוריטן רך יותר וקשה יותר...
פשוט לכל הרכבים שראיתי עד היום הם מתהדרים בשיחות מוגברת מהמקור.. אז מה רלוונטי שאפשר לעשות רך אם עושים קשה?
להשוות את הזרוע שיש לך בהיילקס בסרן הקדמי או בכלל להכניס היילקס עם סרן קדמי לדיון פה... אין לי כח להתחיל אפילו. אין קשר.
ראש קשה אתה.
כתבתי לך בעוד רכבים.
והרדיוס הוא רדיוס שמתנהג כמו כל רדיוס.
שחרר את העלה המסכן, למרות שזה אותו פטנט בדיוק (קפיץ עלה בצד המקובע הוא סוג של זרוע רדיוס)
רק אסנכרן אתכם שמאוד קשה להשיג "מקורי מקורי", לא אומר שלא קיים אבל לא כל דבר קיים כמו שבא/נוח לי להזמין ולהרכיב.
אז או שאני מתגמש, או שהבושינג יתגמש (משחק מילים)
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
ראש קשה אתה.
כתבתי לך בעוד רכבים.
והרדיוס הוא רדיוס שמתנהג כמו כל רדיוס.
שחרר את העלה המסכן, למרות שזה אותו פטנט בדיוק (קפיץ עלה בצד המקובע הוא סוג של זרוע רדיוס)
סוג של.. אתה בוחר שלא לראות למה זה לא רלוונטי?
הזרוע אצלך מעוגנת בנק בודדת קרוב למרכז הסרן בעוד שאצלינו יש זוג בקצוות עם זוג נק עיגון לסרן.
ועלה לא מתנהג כמו זרועות רדיוס..בעצם עלה מתנהג זרוע רדיוס לא.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
רק אסנכרן אתכם שמאוד קשה להשיג "מקורי מקורי", לא אומר שלא קיים אבל לא כל דבר קיים כמו שבא/נוח לי להזמין ולהרכיב.
אז או שאני מתגמש, או שהבושינג יתגמש (משחק מילים)
Sent from my SM-S928B using Tapatalkאז קיים או לא לא הבנתי...
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
קיים אבל לא כל מק"ט
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
מעולה ואת במקט של הקפיצים כבר מצאת?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
מה יש לך מהקפיצים? אני צריך בושינגים בעדיפות קודם לוואטס, רוצב כבר את הכל.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
סוג של.. אתה בוחר שלא לראות למה זה לא רלוונטי?
הזרוע אצלך מעוגנת בנק בודדת קרוב למרכז הסרן בעוד שאצלינו יש זוג בקצוות עם זוג נק עיגון לסרן.
ועלה לא מתנהג כמו זרועות רדיוס..בעצם עלה מתנהג זרוע רדיוס לא.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
שוב טועה.
הרדיוס לא במרכז בסרן, ובכל מקרה זה לא העניין.
במתלה רב חיבורי לזרועות יש עין אחת בכל צד.
העליונןת קרובות למרכז הסרן.
זה לא שונה מקפיץ העלה בצד המקובע לשלדה.
בפתיחת סרן העלה מתפתל והמומנט על הבושינג לא רק למעלה-למטה.
יש רדיוס כמו אצלך עם 2 חיבורים לסרן למניעת הגלגול.
בלנדרובר למעשה העליונה האחורית במרכזו.
ויש הרבה סוגים כי יש תצורות מתלה שונות ליצרנים.
וכולם ״נהנים״ מאותו פטנט של בורג קשיח באמצע ומה שקובע את הגמישות זה סוג הבושינג.
נכון אני טועה ואתה צודק.
התושבת torque arm של ההילקס היא זרוע רב חיבורית בקצוות הסרן... התושבת הבודדת במרכז זו טעות שרטוט של הספר יצרן.148936
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
התושבת הבודדת במרכז זו טעות שרטוט של הספר יצרן.[ATTACH]
לא טעות.
זה שרטוט של רכב עם הגה ימני.
במתלה רב-חיבורי לזרועות יש נק עיגון יחידה בכל קצה.
וזה עדיין אותו פטנט.
חלס!
יש למישהו מידע מוכח ברשת(שזה בכלל סותר את עצמו) למה סופר פרו טוב יותר או טוב פחות מטרה פירמה?
יש פה בפורום מספר רכבים שנוסעים עם טרה פירמה מספר שנים ומרוצים
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
יש פה בפורום מספר רכבים שנוסעים עם טרה פירמה מספר שנים ומרוצים
מה זה מוכיח? יש פה בפורום גם מספר אנשים עם לנדרובר שמרוצים.
וגם טויוטה מתקלקל.
אבל אם יש כאלה שמרוצים מטרה פירמה המוצר אולי לא כ"כ גרוע, השאלה האם מישהו מכיר השוואה בין המוצרים? ספציפית אני שואל לגבי סופר פרו שנגיד שהוא היילקס של הפוליאוריטן לעומת חברה אחרת
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
יש נסיון טוב עם סופרפרו כמוצר.
אולדמן החזיק כפול אבל יותר קשיח.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.