צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ טיולים ונסיעות קצרות בעיר - תקציב בינוני 40-50K
זוג שמחפש לצאת לטייל עם חברים, בני 30+ ורוצים לצאת ללינה בשטח וטיולים קשוחים בגולן/במדבר.
קיימת חניה פרטית אבל לא סגורה אם זה משנה (גניב וכו..).
הרבה ניסיון טכני בתיקון ותחזוקה של רכבים פרטיים לאורך השנים.
חשובה לי אמינות על גבי נוחות בכביש.
מוכן להשקיע ברכב טוב וכזה ששומר על הערך שלו.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב?
40-50K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
התקציב לא כולל תחזוקה/שיפורים, יש לי ידע טכני נרחב וכיום אני מטפל ברכבים שלי לבד.
כולל החלפת חלקים או טיפולים מעבר לפילטר/שמן.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
יכול לעמוד בזה
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
הרכב יצא לטיולים של יומים+ לרוב עם כ4 אנשים ברכב (מבוגרים), לינת שטח כמעט תמיד תהיה האופציה המועדפת.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
הרכב יבצע נסיעות פעם/פעמיים בשבוע באזור ה40-50 ק"מ, מעבר לזה כפעמיים בחודש סופשים בשטח (לא יודע מה יהיה הטווח אבל מדבר וגולן על הפרק).
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
פעמיים בשבוע וסופשים מדי פעם.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
התחזוקה והתיקונים יבוצעו על ידי בלבד, במידה ויהיו תקלות קיצוניות בעזרת חבר מוסכניק שגר קרוב.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
מרחק סביר לגמרי
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
הרבה מסעות ארוכים בגולן ובמדבר אבל גם מעברי סלע, הרבה מעלות שקורצים לי כבר הרבה שנים מהניסיון על אופנועי ה2 פעימות :)
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
מצטרף לחבורה קיימת שמטיילת כבר כמה שנים, חברים קרובים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
מעלה יאיר/מעלה עשוש/המעלה הלבן/מעלה זרון ועוד ועוד.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
רכב שיכול לנסוע בצורה בטוחה בכביש ולא מהווה סכנה למשתמשים, פחות מדבר אליי הג'ימיני לדוגמא. יש לי פחד אמיתי שאישתי תהפוך אותו בסיבוב :(
א. גיר אוטומטי/ידני
לא באמת משנה
ב. מנוע דיזל/בנזין
לא באמת משנה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
מעדיף למרכב ארוך, טנדר פחות מתאים בגלל החניות.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
בתקציב שלי יד 2
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
בדקתי כבר כמה לנד קרוזרים באזור ה2000 המוקדמו, פתוח לעוד הצעות.
אם לא גימני ...
גיפ ליברטי
גראנד ויטרה ...
ברוך הבא לפורום,
רכב שטח ל-4 מבוגרים עם ציוד לטענת שטח חייב להיות גדול עם הרבה מקום וכנראה שימוש בגגון. פסלת טנדר בשל נוחות נסיעה בעיר אבל אולי האופציה הזו עוד תחזור לשולחן כשתכיר טוב יותר את ההיצע.
ציינת צורך לרכב עם עבירות גם לטיולים מעלות וכו', זה פוסל פרקטית את הג'יםונים הרכים יחסית כמו דאסטר סובארו. אתה חייב הילוך כח.
לנד קרוזר - יקח אותך לשנתון ישן יחסית.
הייתי מתחיל ההתמקדות בפאג'רו, טרופר, דיסקברי דור 2 ואולי גם רקסטון, אבל חשוב לבחור מועמד שתוחזק היטב.
אופציה נוספת היא ממשפחת ג'יפ - ליברטי, צ'ירוקי או גרנד שירוקי.
בכל מקרה, חשוב מאד למצוא בסבלנות מועמד ביממה טוב. עם היסטורית טיפולים מלאה, תביא בחשבון שרכבים אלו אינן צעירים וכבר עברו הרבה. צריך לקחת את הזמן בסבלנות!
בדוק בלוחות אצלנו, סביון פרסם לאחרונה את הטרופר שלו, אולי הוא עדיין רלוונטי.
נשלח מהנייד
אם לא גימני ...
גיפ ליברטי
גראנד ויטרה ...
חשבתי על האופציה של הגראנד ואחרי מחשבה הבנתי שהוא טיפה עדין לדרישות שלי, אני מתכנן מעלות יחסית קשים עם משקל לא קטן על הרכב ועם 4 מבוגרים כמעט תמיד. אתה עדיין חושב שהוא יספק את הסחורה?
את הליברטי פסלתי בעיקר בגלל עלויות החלפים בארץ, הוא גם מחייב שיפורים יקרים מאוד בעשרות אלפי שקלים כדי להביא אותו ליכולות שאני מחפש.
אני יודע שזה אולי שאפתני בשלב כזה לחפש רכב שיעבור מעלות קשים אבל הקנייה והמכירה מבחינתי זה התעסקות מעצבנת ואני מעדיף לקנות מראש את הרכב שיספק מענה מלא.
הג'יפים האלו קטנים וצפופים לארבעה מבוגרים.
אני רק רוצה לברר משהו.
כשאתה כותב ארבעה מבוגרים זה משפחה עם ילדים גדולים, או זוג שאליו מצטרפים זוג חברים? כי אם זה השני - זה לא צריך להיות שיקול בבחירת רכב.
אסף.
ברוך הבא לפורום,
רכב שטח ל-4 מבוגרים עם ציוד לטענת שטח חייב להיות גדול עם הרבה מקום וכנראה שימוש בגגון. פסלת טנדר בשל נוחות נסיעה בעיר אבל אולי האופציה הזו עוד תחזור לשולחן כשתכיר טוב יותר את ההיצע.
ציינת צורך לרכב עם עבירות גם לטיולים מעלות וכו', זה פוסל פרקטית את הג'יםונים הרכים יחסית כמו דאסטר סובארו. אתה חייב הילוך כח.
לנד קרוזר - יקח אותך לשנתון ישן יחסית.
הייתי מתחיל ההתמקדות בפאג'רו, טרופר, דיסקברי דור 2 ואולי גם רקסטון, אבל חשוב לבחור מועמד שתוחזק היטב.
אופציה נוספת היא ממשפחת ג'יפ - ליברטי, צ'ירוקי או גרנד שירוקי.
בכל מקרה, חשוב מאד למצוא בסבלנות מועמד ביממה טוב. עם היסטורית טיפולים מלאה, תביא בחשבון שרכבים אלו אינן צעירים וכבר עברו הרבה. צריך לקחת את הזמן בסבלנות!
בדוק בלוחות אצלנו, סביון פרסם לאחרונה את הטרופר שלו, אולי הוא עדיין רלוונטי.
נשלח מהנייד
האמת, תמיד רציתי טנדר! אני פשוט מפחד שהאישה פחות תתחבר מאשר רכב פרטי וזה יגרע מהכיף שהרכב שני כזה בבית יספק.
אם בכל זאת הייתי אומר שאני מוכן לעלות טנדר, על איזה מהם היית ממליץ? גם זה עולם ומלואו. ההיילקס תמיד קרץ לי אבל הוא יקר בטירוף בכל שנתון ומגיע למאות.
באזור המחירים ששאני נמצא יש רק רכבים בשנתון 2006 ומטה וכולם רכבי עבודה שנסעו 500+ אלף קמ.
האם רכבים כמו פראדו 90 באמת יהיו נבלות?
כן ברור לי שזה רכבים עם 300+ אלף קמ ומנועים וגירים שראו ימים טובים יותר. אבל אולי אחד שמוור שעבר יישור קו ימלא את החלל?
אני מייחס חשיבות עליונה לחיפוש בנחת, כבר עשיתי טעות עם רכב פרטי פעם אחת וזה לא יקרה שוב. ובטוח שלא עם רכב כזה.
לא ארוץ לקצה הארץ כל יומיים ואעשה שיעורי בית לפני כל מחשבה על בדיקה אפילו.
פראדו 90 קצר או ארוך עלול להיות נבלה ויכול להיות מצויין. זו בחירה מצויינת אם תמצא אחד טוב.
אני מכיר כמה כאלה ממש שמורים וממש טובים. תתחיל לפקוח עיניים, אני מניח שאתה יושב על הכסף אז תהיה ערני וזריז.
יחד עם זה - רכב ישן זה רכב ישן. מה שאתה חוסך בקניה אתה תשלם בסוף בתחזוקה. היתרון של פראדו הוא שאת התיקונים האלה אתה תעשה ברוב המקרים באופן יזום ומתי שמתאים לך ולא כשתיתקע כמקובל בחלק מהיצרנים האחרים. החיסרון הוא שחלקים של טויוטה יקרים.
אסף.
פראדו 90 קצר או ארוך עלול להיות נבלה ויכול להיות מצויין. זו בחירה מצויינת אם תמצא אחד טוב.
אני מכיר כמה כאלה ממש שמורים וממש טובים. תתחיל לפקוח עיניים, אני מניח שאתה יושב על הכסף אז תהיה ערני וזריז.
יחד עם זה - רכב ישן זה רכב ישן. מה שאתה חוסך בקניה אתה תשלם בסוף בתחזוקה. היתרון של פראדו הוא שאת התיקונים האלה אתה תעשה ברוב המקרים באופן יזום ומתי שמתאים לך ולא כשתיתקע כמקובל בחלק מהיצרנים האחרים. החיסרון הוא שחלקים של טויוטה יקרים.
אסף.
בהחלט יקרים, היתרון שלי הוא שאני מכיר טוב את האתרים הרלוונטים להזמנת חלקים וזה גם לא רכב עיקרי בבית אז אין בעיה להעמיד בחניה ולחכות שיגיע.
מעבר לזה אני בהחלט יושב על הכסף, אבל בא לי כבר לשבת על הכיסא ולנסוע בשבילי הגולן :).
שתי תובנות:
א. התקציב שלך הוא נכון להיום הגבול התחתון של קניית רכב שטח. נזכרתי באחת הכתבות הראשונות פה - איך קונים ג'יפ ב20,000 שקלים. (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1002)חלפו השנים והאינפלציה הפכה את המספר עשרים לארבעים. אז זה היה סיקס או סמוראי או לאדה ניבה. היום יש הרבה יותר מבחר - מיטב התוצרת היפנית שהיו חדשים לגמרי כשהכתבה ההיא נכתבה. אתה יכול להתלבט בין טויוטה פראדו לניסאן טראנו למיצובישי פאג'רו לאיסוזו טרופר לג'יפ גראנד צ'רוקי ועוד. דווקא הסיקסים והסופות נדמה שיצאו מטווח המחיר - כלפי מעלה!
אז פראדו זה אופציה מעולה אבל אני בספק אם בתקציב שלך אפשר למצוא אחד טוב באמת. הייתי מחפש בנוסף איסוזו טרופר ששורד את השנים בצורה מפתיעה לטובה, וג'יפ צ'רוקי או גראנד צ'רוקי (ZJ או WJ) וזה בגלל שאתה עושה רושם של אחד שמבין במכוניות ומכונאות. עם ידיים טובות ומיומנות בהשגת חלקים ג'יפ אמריקאי אופציה ראויה בתקציב נמוך.
ב. לחדד את הנקודה שאסף העלה... אני לא מכיר חברים שנוסעים ביחד באותו ג'יפ ארבעה מבוגרים שאינם בני משפחה. אם אתה מעמיס זוג חברים לטיול שטח קשוח במושבים האחוריים בג'יפ - זה כנראה יהיה חד פעמי. הם יקנו לעצמם ג'יפ במקרה הטוב, לא יבואו לטיול נוסף במקרה הסביר ובמקרה הגרוע כבר לא יהיו חברים. לכן אני לא הייתי פוסל ג'ימני שנותן תמורה גבוהה יותר לכל שקל בכל מובן ברגע שאתה מחליט שאתה מסתפק בג'יפ לזוג.
יסלחו לי חברי כאן, לאור העובדה שהפכתי לכופר, ומוכן להזכיר את השם המפורש - דרקסטון.
זה שנתיים שאני מסתובב, רחמנא ליצלן, בקרב אנשי הדרקסטונים, רואה את בעיותיהם, רואה את פתרונותיהם, רואה את סוגי האחזקות שהונות (עצמית ומוסכית) ואת אמינות הכלים.
מרבית ההבנה והאבחנה היא לגבי מנועי ה-2.7 דיזל וגיר אוטומטי 5 הילוכים, בעוד אני עצמי מחזיק ממנוע, גיר ובודי שונה לגמרי (2.2 דיזל, 2018).
הרקסטונים האמורים, שנתונים 2007 עד 2012, הם כלים לא רעים בכלל. נעימים בכביש, חזקים בשטח, לא מסובכים לאחזקה עצמית, לא יקרים מאד במחירי חלפים באספקה עצמית מסין וקוריאה, ובסך הכל - best value for money.
אכן, מהלכי מתלה לא משהו, אבל יש להם טראקשן, ונכום להיום - גם נעילות לפנים ולאחור.
נכון, זה לא טויוטה. זה לא MTBF של טויוטה, אבל כרכב שלישי, המיועד בעיקר לטיולים, כמו שאמרתי - התמורה הכי טובה לכסף.
שלא לדבר על המודלים המוקדמים עם מנועי 2.9 - שאת מה שהם יודעים לעשות ניתן לראות בהתרשמות בלתי אמצעית מנסיונו של "מוטי טויוטה" (אולי תחליף את השם כבר?) עם רקסטון 2005, או ללמעלה מזה - של "ehudzeelim" עם מוסו.
אלו היו שני הסנט שלי, אבל סנטים של קריפטוגרף :cool:
הג'יפים האלו קטנים וצפופים לארבעה מבוגרים.
אני רק רוצה לברר משהו.
כשאתה כותב ארבעה מבוגרים זה משפחה עם ילדים גדולים, או זוג שאליו מצטרפים זוג חברים? כי אם זה השני - זה לא צריך להיות שיקול בבחירת רכב.
אסף.
זה אומר 4 אנשים 30+ או לפעמים גם ההורים שלי שיקחו אותו לטיולים ושם כבר מדובר על אנשים בני 60+ + עוד זוג חברים
שתי תובנות:
א. התקציב שלך הוא נכון להיום הגבול התחתון של קניית רכב שטח. נזכרתי באחת הכתבות הראשונות פה - איך קונים ג'יפ ב20,000 שקלים. (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1002)חלפו השנים והאינפלציה הפכה את המספר עשרים לארבעים. אז זה היה סיקס או סמוראי או לאדה ניבה. היום יש הרבה יותר מבחר - מיטב התוצרת היפנית שהיו חדשים לגמרי כשהכתבה ההיא נכתבה. אתה יכול להתלבט בין טויוטה פראדו לניסאן טראנו למיצובישי פאג'רו לאיסוזו טרופר לג'יפ גראנד צ'רוקי ועוד. דווקא הסיקסים והסופות נדמה שיצאו מטווח המחיר - כלפי מעלה!
אז פראדו זה אופציה מעולה אבל אני בספק אם בתקציב שלך אפשר למצוא אחד טוב באמת. הייתי מחפש בנוסף איסוזו טרופר ששורד את השנים בצורה מפתיעה לטובה, וג'יפ גראנד צ'רוקי ZJ או WJ וזה בגלל שאתה עושה רושם של אחד שמבין במכוניות ומכונאות. עם ידיים טובות ומיומנות בהשגת חלקים ג'יפ אמריקאי אופציה ראויה בתקציב נמוך.
ב. לחדד את הנקודה שאסף העלה... אני לא מכיר חברים שנוסעים ביחד באותו ג'יפ ארבעה מבוגרים שאינם בני משפחה. אם אתה מעמיס זוג חברים לטיול שטח קשוח במושבים האחוריים בג'יפ - זה כנראה יהיה חד פעמי. הם יקנו לעצמם ג'יפ במקרה הטוב, לא יבואו לטיול נוסף במקרה הסביר ובמקרה הגרוע כבר לא יהיו חברים. לכן אני לא הייתי פוסל ג'ימני שנותן תמורה גבוהה יותר לכל שקל בכל מובן ברגע שאתה מחליט שאתה מסתפק בג'יפ לזוג.
אני ממשיך לעבור על האתרים והקבוצות ומחפש את המתמודד, בודק גם את האופציות שהעלת.
באמת קלעת בול, ראיתי עד כה 4 רכבים שונים פראדו 90, וכולם היו נבלות.
הראשון עם שלדה מרותכת בצורה מרושלת, הייתי מצרף תמונות אבל זה סתם יעליב את המוכר שאמר שהרכב במצב "טיל".
השני והשלישי פשוט היו שבורים מכל מקום אפשרי ושום דבר לא עבד (אפילו המזגן למרות שנטען שעובד)
והרביעי בוא נגיע שםא יכנס לשטח כנראה שיתקע על ההצלבה הראשונה כי מערכת ה4X4 פשוט לא עובדת בכלל!
בקיצור חווייה לא פשוטה לחפש רכב שטח ישן שעדיין עובד.
לגבי טענת החברים,
אתה צודק אבל גם לא צודק, אנחנו חבורה דיי גדולה שלכמה יש רכבים ולכמה אין. אני כרגע מתגנב לרכבים של חברים בכל טיול ותמיד יוצא שיש זוג בחוץ.
אני כבר רואה איך זה הופך להיות כמעט קבוע שמתגנב אליי זוג לרכב אם זה חברים שלי או של האישה וזה תמיד מבורך!
קצת סולד מהג'ימיני אבל לא פסלתי רשמית, עדיין חושב על זה.
בכל מקרה אמשיך לחפש ותודה!
יסלחו לי חברי כאן, לאור העובדה שהפכתי לכופר, ומוכן להזכיר את השם המפורש - דרקסטון.
זה שנתיים שאני מסתובב, רחמנא ליצלן, בקרב אנשי הדרקסטונים, רואה את בעיותיהם, רואה את פתרונותיהם, רואה את סוגי האחזקות שהונות (עצמית ומוסכית) ואת אמינות הכלים.
מרבית ההבנה והאבחנה היא לגבי מנועי ה-2.7 דיזל וגיר אוטומטי 5 הילוכים, בעוד אני עצמי מחזיק ממנוע, גיר ובודי שונה לגמרי (2.2 דיזל, 2018).
הרקסטונים האמורים, שנתונים 2007 עד 2012, הם כלים לא רעים בכלל. נעימים בכביש, חזקים בשטח, לא מסובכים לאחזקה עצמית, לא יקרים מאד במחירי חלפים באספקה עצמית מסין וקוריאה, ובסך הכל - best value for money.
אכן, מהלכי מתלה לא משהו, אבל יש להם טראקשן, ונכום להיום - גם נעילות לפנים ולאחור.
נכון, זה לא טויוטה. זה לא MTBF של טויוטה, אבל כרכב שלישי, המיועד בעיקר לטיולים, כמו שאמרתי - התמורה הכי טובה לכסף.
שלא לדבר על המודלים המוקדמים עם מנועי 2.9 - שאת מה שהם יודעים לעשות ניתן לראות בהתרשמות בלתי אמצעית מנסיונו של "מוטי טויוטה" (אולי תחליף את השם כבר?) עם רקסטון 2005, או ללמעלה מזה - של "ehudzeelim" עם מוסו.
אלו היו שני הסנט שלי, אבל סנטים של קריפטוגרף :cool:
תודה רבה!
בהחלט חשבתי גם על רקסטון, חבר מחזיק אחד כבר משהו כמו שנתיים עם נעילות והוא באמת רכב מעולה.
אבל כמו בJEEP LIBERTY הוא ידרוש שיפורים שעולים המון כסף כדי להביא אותו ליכולות שטח גבוהות, ואז כבר עדיף להשקיע את הסכום ברכב מדוגם שעבר כמה מסעות קשים בחיים.
לא יודע אולי אני טועה וסתם מחפש סיבות לקנות רק טויוטה, בכל מקרה אני רק בתחילת החיפוש וזה יקח עוד רגע עד שאסגר על מה אני רוצה באמת.
אוטו ב-40-50 אלף זו נבלה, רמזו לך בעדינות.
לדעתי כבר עדיף לחפש אוטו ב-15-20 שלפחות אם תיפול תתבאס פחות.
אבל בכל זאת, אם רצית עבירות ואתם רק זוג הייתי מחפש משהו סטייל סופה אם זה מתאים לכם.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
דיסקברי עם המון סבלנות
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אוטו ב-40-50 אלף זו נבלה, רמזו לך בעדינות.
לדעתי כבר עדיף לחפש אוטו ב-15-20 שלפחות אם תיפול תתבאס פחות.
אבל בכל זאת, אם רצית עבירות ואתם רק זוג הייתי מחפש משהו סטייל סופה אם זה מתאים לכם.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
לא צריך לרמוז, אפשר להגיד את זה בפנים חחח אנחנו ילדים גדולים.
יכול להיות שאתה צודק, אבל ב15-20 אלף שח אין כלום בשוק.
רק נבלות ללא מנועים או ללא רשיונות.
- - - Updated - - -
דיסקברי עם המון סבלנות
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
מאיזה שנתונים לדעתך כדי לחפש?
מנוע ספציפי?
תודה!
במחירים האלה גם דיסקו 1 וגם 2.,דיזלים
1 נהנה מיתרון הטפשות אבל עגלה.
2 חכם יותר חזק יותר
אני עברתי מ1 ל2, אבל ה2 חדש אצלי וטרם נסע עדיין, ישר נכנס לסבב תיקונים אז אין לי עדיין יכולת להביע דעה מוצקה, אצלי רכב שלישי לטיולים בלבד.
ברשת יש גם 3 ו 4 במחירים דומים ליעד שלך, מניח שמפנקים יותר, מה מתחבא מאחורי המחירים הזולים.... שאלה טובה
היתרון, רכב נוח לתיקון עצמי, מחירים זולים וזמינים, אבל כל יום טומן בחובו הפתעה.
כולם עם המון ק"מ ככל הנראה, אבל מספקים תחושת נהיגה אחרת.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
לא צריך לרמוז, אפשר להגיד את זה בפנים חחח אנחנו ילדים גדולים.
יכול להיות שאתה צודק, אבל ב15-20 אלף שח אין כלום בשוק.
רק נבלות ללא מנועים או ללא רשיונות.
- - - Updated - - -
מאיזה שנתונים לדעתך כדי לחפש?
מנוע ספציפי?
תודה!זה לא ממש נכון,לדוגמה פרטנית היא חבר שקנה לא מזמן איסוזו איפון ידני על צמיגי 32 ברישיון.
הוא לא סקסי בשום צורה אבל הוא יופי של רכב טיולים והוא נשאר עם עודף מ-15.
הזכירו פה סאניאנגים למיניהם ובטח יש עוד כל מיני יצורים כאלו.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
liontamer84
18-05-25, 08:41
זה לא ממש נכון,לדוגמה פרטנית היא חבר שקנה לא מזמן איסוזו איפון ידני על צמיגי 32 ברישיון.
הוא לא סקסי בשום צורה אבל הוא יופי של רכב טיולים והוא נשאר עם עודף מ-15.
הזכירו פה סאניאנגים למיניהם ובטח יש עוד כל מיני יצורים כאלו.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
זו בהחלט דוגמא מאד פרטנית, היות ו99.8% לא ייגעו באוטו הזה. (לאו דווקא בצדק) כי הוא פשוט קשה לעיכול.
מצטרף להמלצה פה על רקסטון, יש לי כמה חברים עם כאלה, מדובר בכלים לא פראיירים בכלל ובמחיר שווה לכל נפש.
בגרסאות הנכונות ובהנחה שמוצאים אחד שמור, WK אפשרות רלוונטית.
ehudzeelim
18-05-25, 10:46
זו בהחלט דוגמא מאד פרטנית, היות ו99.8% לא ייגעו באוטו הזה. (לאו דווקא בצדק) כי הוא פשוט קשה לעיכול.
מצטרף להמלצה פה על רקסטון, יש לי כמה חברים עם כאלה, מדובר בכלים לא פראיירים בכלל ובמחיר שווה לכל נפש.
במקרה ראיתי אחד.. זה קשה לעיכול? לדעתי יותר טוב יפה ופרקטי מרוב הרכבים שהוזכרו כאן....:cool:
149027
אם תצליח למצוא איפון במצב נורמלי, עם צמיגים 31-32 הוא עדיין לא עונה לדרישות העבירות. נמוך מדי. מתאים לגרושניקים (בלי לפגוע) מודעים לעצמם ולאופימהנסיעות שלהם שיודעים על מה מתפשרים. לא לג'יפאי חדש שזה עלול להיות מה שירחיק אותו ואת בת הזוג שלו מהתחביב לנצח.
ועונש ליושבים במושב האחורי.
מה המחירים של האמר ה3 ?
אסף.
לא יודע מאיפה אתה לוקח את הנתונים שצריך להשקיע הרבה בליברטי לעשות מסלולים של בינוני ובינוני פלוס ...
צריך להשקיע הרבה בשביל לעשות קשה - עדשה וכו
אבל בשביל הרוב - עשוש ,נקרות,אברהם ,זרון וכו שהם מהנים כל שנה מחדש ...הרכב נותן אחלה תמורה לכלי של 40 ומאטה .
בראייתי רקסטון מתקשה הרבה יותר בסגנון הזה מליברטי גם שליברטי לא נעול המרחק סרנים שלו והמבנה שלו הוא תמורה מאוד גבוהה לעלות קניה ואחזקה .
4 אנשים למסלולים של הקשים ...לא מכיר הרבה שעושים את זה במיוחד לא בכלי ששווה עד 50 ...שהוא לא באגי שפירקו והשקיעו בו .
גם פראדו במחירים האלו צריך להשקיע המון כמו ברקסטרון וליברטי ופראדו יהיה זקן יותר באיזה 5 שנים ועם הרבה יותר קמ
בכלל אם אתה רוצה לעשות מעלות קשים כמו עדשה וכמריר אז הגישה לדעתי היא הפרדת רשויות כלומר רכב ייעודי לזה ורכב יומיומי.
ehudzeelim
18-05-25, 12:06
אם תצליח למצוא איפון במצב נורמלי, עם צמיגים 31-32 הוא עדיין לא עונה לדרישות העבירות. נמוך מדי. מתאים לגרושניקים (בלי לפגוע) מודעים לעצמם ולאופימהנסיעות שלהם שיודעים על מה מתפשרים. לא לג'יפאי חדש שזה עלול להיות מה שירחיק אותו ואת בת הזוג שלו מהתחביב לנצח.
ועונש ליושבים במושב האחורי.
מה המחירים של האמר ה3 ?
אסף.
מסכים עם הרוב, למרות שאני חושב שבערך חצי מהרכבים שהוזכרו כאן לא מתאימים לשטח קשה בלי שינויים משמעותיים.
והג'יפאי חדש, אבל התקציב ישן..
לגבי האיפון הבנתי באיחור שלא הבנתי שהכוונה היתה לאקזמפלר ספציפי, אז אפשר להתעלם..
מבחינתי רכב לטיולים צריך להיות על 31 לפחות אלא אם כן זה ג'ימני.
אחרת הוא יהיה זה שמעכב את השיירה.
ליברטי על 31 זה כבר כלי "בנוי". מכל בחינה עדיף גראנד - כי יש הרבה יותר מוצרים בשוק עבורו, כי יותר מרווח, כי יש פשוט יותר מכוניות בארץ.
רקסטון *ישן* אופציה תמיד מעניינת אבל גם מוטי שפתר את רוב נקודות התורפה שלו השקיע המון זמן עושה ברכב שינויים משמעותיים.
באותה נשימה אני חייב להזכיר קיה סורנטו אם כבר מדברים על כלבי תחת.
דיסקברי הוזכר כאן, מה שיפה בו שהוא לא מתיישן. הוא נולד ישן. דיסקברי בן 25 סובל מאותן בעיות שהוא סבל מהן כשהיה חדש. בשביל רכב ישן מה שהיה בלתי נסבל כשהיה חדש -עכשיו זה לא רע. ואפשר למצוא אםילו דיסקברי 2 במצב סביר במחיר הזה.
גם טרופר מזדקן לא רע ואחד מטופל במצב סביר יהיה אופציה טובה.
אסף.
אני מחזיק כבר הרבה שנים גם רקסטון מהדור הראשון (מנוע 2.7, גיר 5 הילוכים אגדי של מרצדס, טרנספר part time),
ובשנתיים האחורונות גם לנדקרוזר 120 שנת 2003.
שתי האופציות מעולות כרכב ב' או ג' (אצלי הל"ק רכב א'. ככה יצא) ולכל אחת יתרונות וחסרונות.
אני רוצה להתייחס לנושא התקציב. אתה יכול למצוא ל"ק מהשנתונים האלה בתקציב שלך. הסיכוי למצוא אחד במצב טוב, מוכן לטיולים, בתקציב שלך ושעומד למכירה, הוא נמוך אבל קיים. שב על הלוחות ואם אתה רואה משהו טוב - סע לשם, גם אם זה רחוק. יש כלים טובים ומטופלים, משופרים בטעם, המחירים ברצפה. גיר 4 הילוכים בל"ק הוא לא חיסרון לרכב טיולים/עיר.
בתקציב הזה תוכל למצוא גם רקסטון יותר חדש בלא מעט שנים, עם כל השיפורים הנדרשים כדי לצאת לכל טיול שהוא לא טיול עבירות, וגם לחזור בנסיעה.
לרקסטון יש קהילה שמאוד עוזרת בתחזוקה עצמית, השגת חלקים ומידע.
קהילת הל"ק פחות תומכת וידענית, לפחות לפי מה שאני פגשתי.
בהצלחה
במחירים האלה גם דיסקו 1 וגם 2.,דיזלים
1 נהנה מיתרון הטפשות אבל עגלה.
2 חכם יותר חזק יותר
אני עברתי מ1 ל2, אבל ה2 חדש אצלי וטרם נסע עדיין, ישר נכנס לסבב תיקונים אז אין לי עדיין יכולת להביע דעה מוצקה, אצלי רכב שלישי לטיולים בלבד.
ברשת יש גם 3 ו 4 במחירים דומים ליעד שלך, מניח שמפנקים יותר, מה מתחבא מאחורי המחירים הזולים.... שאלה טובה
היתרון, רכב נוח לתיקון עצמי, מחירים זולים וזמינים, אבל כל יום טומן בחובו הפתעה.
כולם עם המון ק"מ ככל הנראה, אבל מספקים תחושת נהיגה אחרת.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אני לא הייתי ממליץ על דיסקו 3 למישהו שזה לא מה שהוא מחפש. מחיר הטעות שם גדול מאוד.
גם בדיסקברי 2 אנשים יכולים ליפול אם לא מודעים טוב טוב למה נכנסים.
אבל אם אתה מוצא רכב טוב, ויש כאלו בשוק, אתה יכול להיות מאוד מאוד מרוצה מדיסקברי 2 ב-50 אלף שקל.
אני חושב שרכב מוכן עם הכל כולל הכל אפשר לקנות ב-60-65. אז סטנדרטי יחסית ומסודר ב-50 יש לי כמה חברים שעשו עסקאות כאלו ומרוצים.
ehudzeelim
18-05-25, 14:06
לגבי הרקסטון 2.7,
כדאי לשים לב שבין השנים 2008-2012 הטרנספר אינו part time,
ה- 4×4 קבוע.
וזה חיסרון בשטח. אולי יש פתרונות בקהילת הרקסטונים וכו'.
במקרה ראיתי אחד.. זה קשה לעיכול? לדעתי יותר טוב יפה ופרקטי מרוב הרכבים שהוזכרו כאן....:cool:
149027
הטנדרים הישנים אכן נראים טוב - איסוזו איפון וגם ניסאן ווינר למשל. הם נראים יותר טוב מאיך שהם נוסעים.
אבל אתה מעלה כאן את הנקודה הרצינית שרבים מאיתנו כאן חגים סביבה כדי לא להעליב אחד את השני.
שיש רכבים שנוסעים יותר טוב מאיך שהם נראים. הם אכן קשים לעיכול ויזואלי, ולכן הם מהווים עסקאות טובות למי שמוכן לעכל את הכיעור שלהם.
מסכים עם הרוב, למרות שאני חושב שבערך חצי מהרכבים שהוזכרו כאן לא מתאימים לשטח קשה בלי שינויים משמעותיים.
והג'יפאי חדש, אבל התקציב ישן..
לגבי האיפון הבנתי באיחור שלא הבנתי שהכוונה היתה לאקזמפלר ספציפי, אז אפשר להתעלם..אהוד, הבנת מצויין ונתתי דוגמה ספציפית של חבר שקנה אבל הרעיון הוא שאפשר לקנות רכב בזול ולטייל איתו יופי יופי.
יש לזה מחירים... אולי הוא מכוער ולא סקסי, אולי הוא טיפה יותר עביר אבל אם תיפול על לימון ב-15 אלף זה בהחלט פחות כואב מלימון ב-50 ורכבים ב-50 הם לרוב לימון, חמוץ במיוחד.
עומד פה איש, עם תקציב מוגבל שמעיד על עצמו שהוא טכני ובכל יכולת לעבודה עצמית, נשמע לי כמו אופציה סבירה לחשיבה מחוץ לקופסה.
אבל.... גיפולוג כבר די הרבה זמן לא פורום ג'יפאים DIY. כן, יש פה גרעין קשה של אנשים שעושים עבודות מדהימות לבד אבל מצד שני יש פה גם גרעין קשה של קיבעון וסטנדרט קצת מצחיק של גרוטאות יקרות אבל חלילה גרוטאות זולות.
בלי כוונה לפגוע באף אחד ולפותח השרשור בהצלחה, מקווה שתמצא אחלה אוטו.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
קורא את ההודעות כאן ונזכרתי שבתחילת/אמצע שנות ה 90 קנינו בלא הרבה כסף סיקס שנת 83 יוצא איזה משרד שקר כלשהו .
מה שאומר שהוא היה בזמנו בן 12.
זהו, אין פואנטה. אולי יש. לא יודע.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
אגב, נמכר השבוע מוסו יפהפה חיצונית, עם לא הרבה קילומטרז, ששימש כיד שלישית, בלא יותר מ-20. מודה שאפילו היו לי הרהורי כפירה.....
תוך שלושה ימים הוא נעלם מהלוח.
ehudzeelim
19-05-25, 09:50
[QUOTE=shmil;1064723]
אפרופו מוסו, הדגם עד 1997 (ללא טורבו) הוא רכב טיולים/רכב שלישי נהדר, מנוע מרצדס מקורי ואמין מאד, גיר קצרצר שמתאים גם להגדלת גלגלים, קל להגביה (קפיצי לנדרובר למיניהם), קל לנעול (דנה 44 ודנה 30), והכל בנוי פשוט, ובנוסף זול.. אבל אנחנו מדבדרים...
אני רק רעיון...
(בדקתי לאחרונה עבור הילד שכמעט זרק אותי מהבית):
אם אתה מהאזור,
יש באור עקיבא ניסן נברה, מוגבה מותקן כננת וו גרירה.
לרכב הלך מנוע ולכן הושבת.
רוצים עליו 14000, אני מאמין שגם 10000 יתקבלו בברכה.
אם אתה בנוי להתקנת מנוע לבד, או מוכן לבצע זאת במוסך - ממה ששמעתי בעבר, הנברה הוא הטנדר הנוח ביותר בכביש והמרווח ביותר.
- חבר טייל עם כזה ועבר את (חלק) מהמעלות שציינת (היה לי פעם סרטון שלו עולה את עשוש).
- הורי טילו במושב האחורי ברמת הגולן והופתעו מהנוחות שלו.
למה הילד כמעט זרק אותי - כי הצעתי לו את הרכב בתור הפרטי שלו שגם ייקח את האופנוע אם צריך. המפונק לא מוכן לשמוע על טנדר...
חוצמזה,
גם WK יהיה אחלה לדרישות. לא דיזל, ואם תמצא HEMI - הרווחת.
תהייה חייב גגון.
מוטי טויוטה
21-05-25, 10:26
היי
מעט מנסיוני:
רקסטון/מוסו 2.9 :
איטי ועצלן, כבר בשני טסטים ורחוק מאספנות(באופן יחסי)
לא הייתי רוכש כזה אם הייתי צריך כרכב א או גרירה.
מזגן בינוני (ביחס למקבילים) ברוב הרקסטונים.
לא מכיר מידת צמיגים חוקית "נורמלית".
ניתן לנעול בקלות (קדמית ואחורית) ברוב המקרים.
אמין, פשוט וזול לשיפור, לתחזוקה ולקניה, זול מאוד לקניה.
לא מכיר נקודות תורפה מעבר לLSD בסרן אחורי שמוחלף בהתקנת הנעילה גם כך.
קהילה חזקה וגדולה(בכללי לרקסטונים)
חבר הפורום, שגיא - מוכר מוסו (בתצורת גיפ, לא טנדר) 2002 +רכב חלפים זהה בפחות מחצי מהתקציב שלך. ממליץ לבדוק אם זה רלוונטי מבחינתך.
מוזמן לעלעל בשרשור הRR שלי, נהג בינוני ורכב לא מוגבה מידי.
רקסטון 2005 כרכב טיולים - את הכינוי משאיר לכם (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/121747-%D7%A8%D7%A7%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%9F-2005-%D7%9B%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%9B%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99-%D7%9E%D7%A9%D7%90%D7%99%D7%A8-%D7%9C%D7%9B%D7%9D)
רקסטון 2014-15: מנוע 2.0 155 עם 5 הילוכים.
הרבה יותר מודרני וחזק, נסחר בערך ב50 אש"ח. ניתן למצוא עם 200 אקמ וידיים נמוכות. הפך למבוקש לאחרונה בעקבות חוסר היצע בסכומים כאלה אפילו אל מול רכבי 7 מקומות לא 4/4.
יותר רכיבים ומערכות שיכולים להתקלקל אל מול ה2.9
ציר יציאה של טרנספר עלול להיגזר במאמץ רב מידי- נעילה אחורית מצמצמת מאוד את הסיכויים.
יש נעילה חשמלית קדמית ואחורית כתלות בדגם הסרן שלך (אם רלוונטי תעדכן ותקבל תשובה).
סייעתי למנהל שלי בקניה של אחת כזו לאחרונה. ב55 קיבל 2014 יד 01, 196 קמ, מוגבה ממוגן וצמיגי 5050 עם טסט לשנה.
אקטיון טנדר עם המנוע הזה בשנתונים הללו אמור להיות זהה לגמרי לרקסטון מה שיכול לאפשר לך רכישה של רכב "זהה" במחיר זול יותר. קח בחשבון כיעור מוגזם ורק 5 מקומות אל מול ה7 של הרקסטון בהיבטי סחירות עתידית.
לא הייתי מתעסק עם דגמי 2008-2012 אם המטרה היא שטח קשה.
הגעתי מסוזוקי קטנים לפני כן ולכן לא אוכל לחוות דעה ממקור ראשון על דגמים נוספים.
בהצלחה!
זרח מפרחוני אבל שווה להזכיר לכולם.
מי שגר בעיר טוב יעשה אם לא יקנה רכב דיזל פחות מיורו 4. חוק אויר נקי ודברים כאלה.
אסף.
מוסיף יד לליברטי.
עבירות טובה ושוק שדרוגים שלא חסר בו כלום.
לדעתי זול לאחזקה מהגראנד, גם שותה קצת פחות דלק בגלל המשקל.
עבירות עדיפה על גראנד חוקי בגלל מרווח סרנים קצר יותר בליברטי.
שוק יד2 לא רע כשרוצים למכור.
עדיין ניתן למצוא שמורים שלא ראו שטח.
מתפלא שלא הוזכר כאן הצ'רוקי כרכב שתואם בול לדרישות פותח השרשור. עם קצת סבלנות בהחלט ניתן למצוא אקזמפלרים משופרים ושמורים. רכב שאם בנוי נכון מתמודד בקלות גם עם עבירות מאד קשה ואקסטרימית , שוק חלפים זול יחסית, שוק שיפורים ענק, פשוט לתחזוקה עצמית, מנוע אמין ועוד
החיסרון הממשי היחידי - מימדים קטנים וצפוף יחסית גם בתא הנוסעים וגם בתא המטען
מתפלא שלא הוזכר כאן הצ'רוקי כרכב שתואם בול לדרישות פותח השרשור. עם קצת סבלנות בהחלט ניתן למצוא אקזמפלרים משופרים ושמורים. רכב שאם בנוי נכון מתמודד בקלות גם עם עבירות מאד קשה ואקסטרימית , שוק חלפים זול יחסית, שוק שיפורים ענק, פשוט לתחזוקה עצמית, מנוע אמין ועוד
החיסרון הממשי היחידי - מימדים קטנים וצפוף יחסית גם בתא הנוסעים וגם בתא המטעןהוזכר גם הוזכר.
הבעייה האמיתית של צ'רוקי XJ היא נדירות. אבל אם מוצאים - הכל נכון.
boaz avrahami
24-05-25, 12:53
לא משכנע איש אבל הגראנד ZJ לא כל כך נדיר. די דומה טכנית, ואם ארבעה סלילים.
לא קראתי את השרשור אז מקווה שלא פספסתי
Sent from my iPhone using Tapatalk
XJ יהיה לרוב בן 25 שנה ויותר...
ליברטי KJ עד 2008 יהיה קצת יותר חדש ובנוסף, יש הרבה כאלו שלא ראו מעולם שטח.
מעלה כאן טרופר עד 98 ממוע 3.1 דיזל ידני או בנזין 3.2. פשטות של איפון אבל נראה לי קצת יותר גבוה ונוח לעיכול בעין.... חלפים זמינים בשוק האמריקאי. למה לא בעצם?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אם פאג'רו אז גם פאתפיינדר אופצייה.
מעלה כאן טרופר עד 98 ממוע 3.1 דיזל ידני או בנזין 3.2. פשטות של איפון אבל נראה לי קצת יותר גבוה ונוח לעיכול בעין.... חלפים זמינים בשוק האמריקאי. למה לא בעצם?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
כי זה כבר חד קרן
כי זה כבר חד קרןאני עם 3.0 ובינתיים טפו טפו מבסוט, אבל לתחזוקה עצמית טוטאלית, אולי 3.1 עדיף
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.