התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעיית מזגן ומעקף מאוורר רכב קוליאוס 2011



tsabarib
20-05-25, 18:50
שלום לכולם.
יש לי בעיית מזגן שלא נפתרת. המזגן מפסיק לעבוד בתדירות של פעם לשבוע. זה בדרך כלל קורה לאחר כיבוי של המנוע למספר דקות (למשל בתדלוק). המדחס עובד לשבריר שניה מדי כל 10-20 שניות.
התקלה נעלמת מעצמה לאחר פרקי זמן של כחצי עשה או יותר. לפעמים גם סתם אחרי כיבוי הרכב והדלקתו.
חשמלאי הרכב לא יכולים לאבחן את הבעיה כאשר היא לא קיימת ולא הצלחתי להגיע אל חשמלאי כאשר הבעיה פעילה.
השארתי גם את הרכב יומיים במוסך אבל העיה לא שוחזרה ולכן לא אובחנה.
אני אמשיך לנסות להגיע, אבל כעת אני מעוניין להזרים חשמל ישירות למצמד המדחס.
אני יודע שהמעקף הזה מעט בעייתי בגלל לחצי גז וקפיאת המאייד. אמצא פיתרון לכך שלא יעבוד רצוף.

במקביל,
אני צריך להפעיל את מאורר הרכב בזמן המעקף.
יש ברכב שני מאוררים. כל אחד מהם מחובר באמצעות 4 חוטים: אדום, שחור, כחול וצהוב.
(סקרנות: מה תפקיד כל אחד מהחוטים?)
לאיזה חוט אני צריך להביא מתח? אני מבין שלא אמורה להיות בעיה של זרם חוזר למחשב הרכב כי יש ממסר אלקטרומגנטי בין המחשב למאוורר.

תודה לעונים

149040

raanan
20-05-25, 19:08
שקלת להחליף מוסך / טכנאי לפני שאתה מתעסק באילתורים ?

tsabarib
20-05-25, 19:12
הי.
כן.
הייתי אצל 6 חשמלאי רכב. הבעיה נמשכת כבר שנה וללא פיתרון.
ליסוע חצי שעה בלי מזגן זה באמת לא תענוג כך שכנראה אין לי ברירה אלא לאלתר.

asafk
20-05-25, 19:36
אתה צריך מזגניסט ולא חשמלאי.
שיתחבר עם סעפת וימדוד לחצים.
החשמל אולי תקין לחלוטין אבל חסר גז / עודף גז / מעבה סתום / מאייד סתום יגרמו למפסקי לחץ גבוה / לחץ נמוך להפסיק את פעולת המזגן לסירוגין בתנאים מסויימים. ..

אסף.

tsabarib
20-05-25, 20:01
גם אצל מזגניסטים הייתי. כולל אחד שמגיע עד הבית, אבל מחייב 250 שח אם הבעיה נעלמת עד שהוא מגיע.
כולם בדקו גז דבר ראשון.

נמרוד
20-05-25, 20:19
הבעייה מתרחשת כשהאוטו חם?
לפעמים אחרי שבודקים/ממלאים גז וכו, והמזגן תקין לחלוטין, הבעייה היא בכלל במערעת הקירור. מחשב רכב מנתק את המזגן בהתחממות קלה שאולי לא מתבטאת בשעון

tsabarib
20-05-25, 21:27
בדיוק הפעם האחרונה היתה בהנעה קרה בבוקר.
בזמן תקלה, יש מתח לשבריר שניה וכל עשר שניות בערך יש מתח לשבריר שניה.

ishc
20-05-25, 21:32
יכול להיות שחיישן חום תקול משגע את המחשב שחושב שהאוטו מתחמם

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

tsabarib
20-05-25, 22:03
אם הבעיה היא לא אמיתית אלא רק בחיישן תקול אז יש עוד חשודים.
טמפרטורת המאייד, לחץ הגז ועוד.
לו הבעיה היתה קבועה, היא היתה מאובחנת כנראה במהירות.
באחת הפעמיםשהיתה תקלה נסעתי מייד למזגניסט. בכניסה למוסך המזגן התחיל לעבוד...

ehudzeelim
20-05-25, 23:15
שלום לכולם.
יש לי בעיית מזגן שלא נפתרת. המזגן מפסיק לעבוד בתדירות של פעם לשבוע. זה בדרך כלל קורה לאחר כיבוי של המנוע למספר דקות (למשל בתדלוק). המדחס עובד לשבריר שניה מדי כל 10-20 שניות.
התקלה נעלמת מעצמה לאחר פרקי זמן של כחצי עשה או יותר. לפעמים גם סתם אחרי כיבוי הרכב והדלקתו.
חשמלאי הרכב לא יכולים לאבחן את הבעיה כאשר היא לא קיימת ולא הצלחתי להגיע אל חשמלאי כאשר הבעיה פעילה.
השארתי גם את הרכב יומיים במוסך אבל העיה לא שוחזרה ולכן לא אובחנה.
אני אמשיך לנסות להגיע, אבל כעת אני מעוניין להזרים חשמל ישירות למצמד המדחס.
אני יודע שהמעקף הזה מעט בעייתי בגלל לחצי גז וקפיאת המאייד. אמצא פיתרון לכך שלא יעבוד רצוף.

במקביל,
אני צריך להפעיל את מאורר הרכב בזמן המעקף.
יש ברכב שני מאוררים. כל אחד מהם מחובר באמצעות 4 חוטים: אדום, שחור, כחול וצהוב.
(סקרנות: מה תפקיד כל אחד מהחוטים?)
לאיזה חוט אני צריך להביא מתח? אני מבין שלא אמורה להיות בעיה של זרם חוזר למחשב הרכב כי יש ממסר אלקטרומגנטי בין המחשב למאוורר.

תודה לעונים

149040

אתה מתאר תקלה שמתרחשת באקראיות אם הבנתי נכון,
הייתה לי תקלה דומה שנגרמה ממגע לא תקין (הסיבים בחוט שמתחבר אל המדחס נגעו/לא נגעו) וזה היה בנקודה כלשהי בתוך הבידוד, לא בחיבורים.
תנסה ללכת לאורך החוט ולשחק איתו, אולי תעלה על משהו.

asypeer
21-05-25, 10:37
תבדוק אם המאוורר מנוע שלדעתי אצלך גם של המזגן מפסיק לעבוד - היה לי את זה בניסאן ג׳וק, הפחמים בפנים נשברו וזה תמיד חזר לעבוד אחרי מכה קלה (כמובן לא לנסוע ככה, יכול לחמם את הרכב למוות)
מחשב הרכב מכבה את המדחס במצב הזה כדי להוריד עומס.
תבדוק עם התקן OBD ואפליקציה כמו Torque מה טמפ׳ המנוע כשזה קורה, מד הטמפ׳ לרוב לא יישקף זאת.


Sent from my iPhone using Tapatalk

tsabarib
21-05-25, 11:29
תודה לעונים.
לגבי חוטים רופפים -שווה בדיקה. חשפתי חצי מטר חוט והכל נראה תקין. בפעם הבאה שתהיה תקלה אנסה לנדנד מעט ובעדינות את המשך הצמה.
לגבי המאווררים -גם כשמופיעה התקלה הם עובדים.
התקלה הזו כל כך אקראית שזה מעצבן. נסעתי לצפון. אחרי שעה נסיעה עצרתי לתדלוק. דוממתי. כשהנעתי שוב אחרי מספר דקות המזגן לא עבד...

בכל מקרה, אשמח לקבל עזרה לגבי חיווט המאווררים המופיע בתמונה ששלחתי.

אני מתכוון לקטע הזה:
אני צריך להפעיל את מאורר הרכב בזמן המעקף.
יש ברכב שני מאוררים. כל אחד מהם מחובר באמצעות 4 חוטים: אדום, שחור, כחול וצהוב.
(סקרנות: מה תפקיד כל אחד מהחוטים?)
לאיזה חוט אני צריך להביא מתח? אני מבין שלא אמורה להיות בעיה של זרם חוזר למחשב הרכב כי יש ממסר אלקטרומגנטי בין המחשב למאוורר.

raanan
21-05-25, 19:29
יש ברכב שני מאוררים. כל אחד מהם מחובר באמצעות 4 חוטים: אדום, שחור, כחול וצהוב.
(סקרנות: מה תפקיד כל אחד מהחוטים?)
לאיזה חוט אני צריך להביא מתח? אני מבין שלא אמורה להיות בעיה של זרם חוזר למחשב הרכב כי יש ממסר אלקטרומגנטי בין המחשב למאוורר.
עם 3 חוטים הייתי דיי בטוח שיש 2 סלילים ל 2 מהירויות למאורר.
ייתכן שלא חסכו ולכל סליל הוציאו זוג חוטים.
עדיף להשיג סכמה חשמלית. אם לא, עם מד מתח ניתן להבין מה כל חוט. אבל,
זה צריך להעשות במשנה זהירות כשהמנוע פועל ומגיע לחום עבודה נורמלי ואחר כך מעט יותר (זה ממש לא נעים לחטוף את האוויר החם מהמאוררים שעובדים במלוא העוצמה).

רענן

nozza
25-05-25, 14:42
תודה לעונים.
לגבי חוטים רופפים -שווה בדיקה. חשפתי חצי מטר חוט והכל נראה תקין. בפעם הבאה שתהיה תקלה אנסה לנדנד מעט ובעדינות את המשך הצמה.
לגבי המאווררים -גם כשמופיעה התקלה הם עובדים.
התקלה הזו כל כך אקראית שזה מעצבן. נסעתי לצפון. אחרי שעה נסיעה עצרתי לתדלוק. דוממתי. כשהנעתי שוב אחרי מספר דקות המזגן לא עבד...

בכל מקרה, אשמח לקבל עזרה לגבי חיווט המאווררים המופיע בתמונה ששלחתי.

אני מתכוון לקטע הזה:
אני צריך להפעיל את מאורר הרכב בזמן המעקף.
יש ברכב שני מאוררים. כל אחד מהם מחובר באמצעות 4 חוטים: אדום, שחור, כחול וצהוב.
(סקרנות: מה תפקיד כל אחד מהחוטים?)
לאיזה חוט אני צריך להביא מתח? אני מבין שלא אמורה להיות בעיה של זרם חוזר למחשב הרכב כי יש ממסר אלקטרומגנטי בין המחשב למאוורר.

אם המאווררים עובדים גם כשמופיעה התקלה, למה בכלל להתעסק איתם?
תן מתח רק למצמד המדחס, כמו שרשמת.

tsabarib
26-05-25, 20:44
תודה. הם עובדים, אבל לא במהירות מלאה. כאשר הבקרה מפעילה את המדחס היא גם אוטומטית מעבירה את שני המאוררים למקסימום. אני רוצה לחקות את המצב הזה כדי לא ליצור לחץ גז חם במזגן. הרי במעקף שלי אני מדלג על חיישן לחץ הגז (וגם על חיישן טמפרטורת המאייד)
רני לוקח סיכון במעקף כל החיישנים, אבל אני רוצה להוריד אותו למינימום ולכן אני רוצה להפעיל את המאווררים על מקסימום.

nozza
26-05-25, 22:30
בהצלחה. תמשיך לעדכן. יש לי עניין אישי כאן כי גם אצלנו במשפחה יש קוליאוס 2011.

כיוון אחר,
הייתה לי פעם רנו מגאן שגם שם המזגן עבד / לא עבד לסירוגין.
מסתבר שהבעיה נבעה מקורוזיה בחיווט הספידומטר שלא תפקד. חשבתי שזו בעיה נפרדת אך רק אחרי שתיקנתי את הספידומטר המזגן חזר לעבודה תקינה.

tsabarib
04-06-25, 10:28
התקדמות מסוימת.
הצלחתי להגיע למזגניסט כשהמזגן לא עובד.
תוך עשר דקות הוא חזר לעבוד המלעון, אבל בינתיים המזגניסט שלל לחצי גז גבוהים, תקלת מצמד וחוסר גז. צריך להגיע לחשמלאי.
איך הצלחתי? קמתי בשבע בבוקר, נסעתי עם הרכב חצי שעה. כיביתי מנוע והדלקתי אחרי חמש דקות. המזגן עבד. ירדתי בתשע שוב לאוטו והמזגן לא עבד. ככה הצלחתי להגיע למוסך עם התקלה...

nozza
04-10-25, 11:15
הצלחת לפתור את הבעיה?

לאחרונה הייתי צריך להתעסק עם בעיות במזגן שלי. על הדרך הבנתי שאם רגש הטמפרטורה של המזגן מנותק (או משהו דומה - מחובר מאחורי הפאנל מול ברכי הנהג), המזגן לא עובד. ייתכן ואצלך יש מגע רופף שקפיצה או מכה עם הברך מכניסה/מוציאה אותו מפעולה.

BeAsT
04-10-25, 14:31
אצלי הממסר של המאוורר של המזגן היה תקול ומדי פעם הפסיק להעביר זרם, זה גרם לחימום המנוע ולעליית לחץ שגרמה לבריחת גז ושמן.
זה היה קורה מדי פעם..


Sent from my SM-S901E using Tapatalk

tsabarib
27-10-25, 19:32
[QUOTE=nozza;1069145]הצלחת לפתור את הבעיה?


לא. רק עקפתי אותה. חיברתי ממסר שמנתק את החוט שמפעיל את המזגן ממחשב הרכב ומחבר מקור מתח ישיר מהמצבר אל מצמד המזגן.
כאשר מחשב הרכב לא מפעיל את המזגן (חיברתי נורה שמהווה חיווי האם מגיע למזגן חשמל ממחשב הרכב), אני מפעיל את הממסר והוא עוקף את הבקרה מבלי להזרים אליה חשמל אלא רק למצמד.
הרבה פעמים בשניה שאני מפעיל את המעקף, הבקרה הרגילה חוזרת לעבוד. סתם קנאית.
אני עוקב אחר חום המנוע ואין שינוי בעת פעולה באמצעות המעקף. יש סיכונים אחרים, אבל כרגע אין לי פיתרון יותר טוב.

רפי לין
28-10-25, 00:01
נא העלה תמונה של לוח בקרת המזגן.
לרוב, הפעלת המזגן שולחת אות למחשב נהול המנוע שמצידו מוציא אות הפעלה למדחס המזגן (דרך הגנות כחיישן לחץ, טרמוסטט וכו').
צריך לבדוק את המסלול הזה (מומלץ בעזרת שרטוט חשמלי של המע') אבל זה קשה מאוד כשהתקלה אינה קיימת.
בברכה - רפי לין

tsabarib
01-11-25, 22:33
הי רפי.
זו התמונה אליה התכוונת? הכפתור למטה מפעיל את המעקף.

149859

רפי לין
02-11-25, 14:37
רציתי לראות אם זה מזגן ידני או מע' אקלים ממוחשבת.
מכיוון שזה מזגן ידני אז יותר אפשרי לעקוב אחרי קו ההפעלה, כפי שכתבתי קודם
אבל את זה צריך לעשות עם שרטוט חשמלי של המע' (לראות היכן יש מחברים, צבעי חוטים וכו'
ועם מישהוא מקצועי ועם סבלנות ורצון לאתר תקלות.
אם התקלה קיימת כשהמכונית אצל בעל המקצוע אז יותר קל לאתר את מקור הבעייה.
אם היא אינה קיימת אז רק לבדוק בעין נקודות תורפה אפשריות.
אישית הייתי מתחיל באמצע בממסר המדחס וסביבתו.
בעברי המקצועי (חשמלאי רכב) בתקלות זמניות הייתי מחבר נורות בקרה קטנות
על הקו הנבדק ומנחה את בעל הרכב לשים לב ולדווח לי כשהבעייה קימת איזו נורת ברה נדלקת
ואיזה לא וכך הייתי מצמצם את האזור שבו הייתה הבעיה עד למציאתה.
כאמר, זה מצריך רצון, סבלנות וזמן שלא יש לכולם.
בברכה רפי לין

tsabarib
02-11-25, 22:00
שיטה מדהימה נורות הבקרה.
אני עשיתי רק נורה אחת. שאם זה לא עובד, אני מייד נוסע למוסך.
לא עזר לי.
אני מבין שממסר המדחס הוא בלוח הנתיכים שבמנוע? אולי אעשה שם נורת בקרה כדי לשלול אותו, או שיותר קל להחליף אותו? בטח לא יקר.
החשוד שלי הוא החיישן של המאייד. להגיע אליו זה סיפור רציני אז לא קופצים עליו ישר.
מה שכן, לרגלי הנוסע נמצא החיבור שלו במקום נגיש. בעל 3 רגליים. ברגע שאני מנתק אותו, המזגן מפסיק לעבוד מייד.
האם יש דרך "לקצר" את שלוש הרגליים של הקונקטור כך שיגרום לו לעבוד גם כשניתקתי מהחיישן? כך אוכל לבדוק האם ההחיישן שקבור בפנים הוא הבעיה.
או לחילופין לחבר לקונקטור חיישן שאחזיק ביד ואדאג לו לטמפרטורה בטווח הנדרש להפעלת הבקרה?
הבעיה:
לא יודע איזה חיישן לקנות.
לא יודע לקצר ואיש המזגנים סרב להתעסק עם זה כי פחד להרוס את מחשב הרכב.

רפי לין
03-11-25, 01:34
שאלה נוספת מהיכן אתה בארץ?
בברכה - רפי לין

tsabarib
03-11-25, 10:38
פתח תקווה

-->