צפייה בגרסה מלאה : איזה דבק על מנת להדביק מתכת
אז רכשתי מצנן שמן גיר שהגיע ללא תושבות או חורים שיאפשרו התקנה.
חשבתי להדביק תושבות עם אפוקסי כל שהוא.
אשמח לשמוע חוות דעת ועצות באיזה דבק להשתמש אם בכלל.
הלחמת כסף?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
כנראה שהוא נועד להתקנה בהידוק עם חבקים כלשהם. שים תמונה
2 הגוש שלי,
לא חבקים ולא דבקים!
אומר את זה מניסיון (השמן מגיע בקלילות ל 140 מעלות צלזיוס) ואז לא נעים שהקולר פוגש את הוונטה של מערכת המיזוג.
לחפש את הדרך לקיבוע עם ברגים וספייסרים + אומי נעילה עצמית.
רענן
כנס לפה נמרוד
https://www.amazon.com/Derale-13300-Tube-Cooler-Core/dp/B004XONREK/ref=pd_ci_mcx_mh_pe_im_d1_hxwPPE_sspa_dk _det_cao_p_2_0?pd_rd_i=B004XONREK&pd_rd_w=t4EyI&content-id=amzn1.sym.179b0a9f-c7da-43b2-999c-9ae4175e9a43&pf_rd_p=179b0a9f-c7da-43b2-999c-9ae4175e9a43&pf_rd_r=Z96ZY06FKHGD220ZEH9H&pd_rd_wg=bdNuN&pd_rd_r=3a4887c5-f197-4fcc-80a3-1f5985762d3a
באחת התמונות בלינק ששלחת הם מראים התקנה עם בורג עובר
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250521/241fbdcb2ec5fac52f6ba4646ed325db.jpg
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
21-05-25, 18:44
זה מיועד להתקנה עם ברגים / תפסנים שעוברים דרך הרדיאטור של המנוע או של המזגן
מצמידים אותם אחד לשני מקפידים שיהיה רווח.
מקפידים ששהם יהיו צמודים ולא ירעדו אחד בתוך השני
מקפידים שהצינורות יהיו מקובעים ולא יעבירו משקל בזמן קפיצות
בקיצור התקנה פשוטה שהיא מאד מסובכת עם פטנציאל לנזקים .
איציק
אלו אזיקונים מפלסטיק שאמורים להצמיד את המצנן למצנן אחר. הם גם לא נכנסים ברווחים.
גם בורג לא יכנס.
אני מתקין את המצנן כשהוא לא צמוד למצנן אחר.
חוזר להצעה שלי ללכת למתקן רדיאטורים ולהתקין זויתנים בהלחמת כסף
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
חוזר להצעה שלי ללכת למתקן רדיאטורים ולהתקין זויתנים בהלחמת כסף
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
זה תופס על אלומיניום?
פחחחחח, תתיעץ שם, בטוח יש להם פתרון
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
ehudzeelim
21-05-25, 19:09
אין שום בעיה לקדוח בפרופיל החיצוני של הרדיאטור הזה, ולהתחבר אליו עם אוזניים המתאימות לצורת ומקום ההתקנה
*רק להקפיד לשמור מרחק מהצנרת*
אין שום בעיה לקדוח בפרופיל החיצוני של הרדיאטור הזה, ולהתחבר אליו עם אוזניים המתאימות לצורת ומקום ההתקנה
*רק להקפיד לשמור מרחק מהצנרת*
אי אפשר לקדוח. זה לא פרופיל מלבני זאת תעלה.
באחת התמונות בלינק ששלחת הם מראים התקנה עם בורג עובר
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250521/241fbdcb2ec5fac52f6ba4646ed325db.jpg
Sent from my SM-S928B using Tapatalkאם ככה אמורים להתקין את זה אז מה הבעייה? הידוק עם מוטות הברגה ושייבות גדולות וקצת גומי בצד של התושבת.
ehudzeelim
22-05-25, 08:07
אי אפשר לקדוח. זה לא פרופיל מלבני זאת תעלה.
כן ראיתי שזו תעלה, למה אי אפשר לקדוח?
בדופן האנכית יש חורים, אפשר להתבסס עליהם עם ברגי פח בקוטר קצת יותר גדול.
כן ראיתי שזו תעלה, למה אי אפשר לקדוח?
בדופן האנכית יש חורים, אפשר להתבסס עליהם עם ברגי פח בקוטר קצת יותר גדול.
אני אצטרך לסמוך על ברגים ללא אום וזה לא סימפטי.
אני רציתי להימנע מהחיבור לרדיאטור עם הפלסטיקים האלו, אז ייצרתי תושבת שמתחברת לחורים קיימים בפח חזית עם 2 ברגים ואומי נעילה, החיבור לקולר ע"י 3 ניטים לחורים המקוריים עם גומיות באמצע
149055
איציק - 4X6ZH
22-05-25, 19:53
אני רציתי להימנע מהחיבור לרדיאטור עם הפלסטיקים האלו, אז ייצרתי תושבת שמתחברת לחורים קיימים בפח חזית עם 2 ברגים ואומי נעילה, החיבור לקולר ע"י 3 ניטים לחורים המקוריים עם גומיות באמצע
149055
זאת התקנה מכנית טובה
אבל התקנה טרמית לא נכונה
צינורות הנוזל צריכים להיות לרוחב .
יש חשיבות מי צינור הכניסה .
הצינור החם זה שמביא את הנוזל החם מהגיר צריך להיות מחובר לחלק העליון של הרדיאטור .
איציק
ehudzeelim
22-05-25, 20:32
זאת ועוד,
ההתקנה הזו חוסמת את הרדיאטור של המזגן או/ו המנוע, וכך מה שהרווחת בקירור שמן גיר בעזרת המצנן, הפסדת במידה מסויימת בקירור המנוע. ואם המצנן שמן גיר מחובר בטור עם החליל של רדיאטור המנוע, אז גם הקטנת את היעילות של המצנן לגבי הגיר.
הצינור החם זה שמביא את הנוזל החם מהגיר צריך להיות מחובר לחלק העליון של הרדיאטור .
איציק
דווקא הפוך (בקולר נחשוני)
קולר עמודים (כניסה ויציאה מלמעלה )
רענן
איציק תודה!
להתקין לרוחב לא היה נכנס ומבחינת החיבורים דורש יותר אלתורים, אם היו החורים של המסגרת גם בצד הרחב, היה אפשר להתקין יפה (אבל עדיין בעיית מקום)
לא יודע אם רואים בתמונה, אבל בין הקולר הזה לרדיאטור של המנוע יש איזה 5 ס"מ
זאת ועוד,
ואם המצנן שמן גיר מחובר בטור עם החליל של רדיאטור המנוע, אז גם הקטנת את היעילות של המצנן לגבי הגיר.
מחובר בטור לחליל ברדיאטור ע"פ הכתבה פה באתר. לא ירדתי לסוף דעתך בעניין היעילות.
הרכב הוא טרופר דיזל ארוך, דגם אקסטרים (כלומר מזגן כפול) - המעבה של המזגן יושב בצד השני, צד הנוסע, ויש לו מאורר נוסף משלו לכן אין שם מקום לקולר נוסף לגיר.
מיקום נמוך יותר לקולר הנוסף יהיה בעייתי מבחינת פגיעות בשטח, בנוסף צורת ההתקנה הזאת נשמר מקום להתקין כננת למטה אם אראה לנכון.
אשמח לתובנות איך אפשר היה להתקין אחרת
בברכה,
אלכס.
אני גם עם אקסטרים.
אני פחות מתרגש מכיווני הפתחים, אבל לא אוהב את ה 5 סמ בין הרדיאטורים.
בהנחה שאין פאן חשמלי על הראדיאטור שמן, מה שמקרר אותו זו זרימת האוויר דרך הראדיאטור הראשי.
בכביש פתוח, במהירות גבוהה, אין בעיה.
בשטח טכני בשטח ( נסיעה איטית ועומס על הגיר) , כל הזרימה של האוויר היא מהפאן המכני ( הראשי), הרחקה של הראדיאטורים ( אחד מהשני) מפחיתה מאוד את הזרימה של האוויר.
אצלי מוצמד ויש מדי חום נוספים גם על הגיר וגם על המנוע, הסידור הזה עובד מצויין .
נ.ב.
עוד פעם תודה לרענן על הכתבה המפורטת.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.