צפייה בגרסה מלאה : מצבר פריקה עמוקה 75 אמפר פורק מהר
לפני כשנה ומשהו התקנתי מצבר צרכנים בפאג'רו.
נרכש מצבר 75 אמפר מחברה טובה ומוכרת, נרכש VSR כל העבודה נעשתה במקום טוב, ואני מבסוט.
המצבר מספק מתח למקרר Snomaster 42l שצורך לפי המפרט 2.7 אמפר/שעה.
כיון שרכשתי מצבר פריקה עמוקה,המקרר מכוון להתנתק כאשר המצבר מגיע ל10.8 וולט.
לפי החישוב שלי, אם המצבר מחזיק 75 אמפר, והמקרר צורך 3 אמפר שעה (2.7, אבל עיגלתי לנוחות החישוב), המצבר אמור להחזיק את המקרר 48 שעות.
עם זאת, גיליתי כי לאחר שנה, המצבר מחזיק מספר שעות ולאחר מכן "מרים ידיים ".
ואני שואל למה?
להבנתי, מצבר פריקה עמוקה אמור להיות מסוגל להחזיר בדיוק תסריט כזה - צרכן שמושך ממנו את המקסימום ולאחר מכן להתאושש ולחזור לעצמו.
אשמח להבין מה אני לא מבין
גם מצברי פריקה עמוקה לא בנויים להיפרק כל כך עמוק הרבה פעמים.
יש לכל יצרן המלצות מפורטות איזה מתח לא לעבור לואיזה מתח אפשר להיפרק כמה פעמים.
10.8 זה נמוך בשביל פריקה מחזורית גם למצבר פריקה עמוקה.
אסף.
אני מניח שיכאב לך הלב, אבל, תעבור לליתיום, תקבל אינסוף פריקות וטעינות, תקבל את כמות האמפר שבאמת כתובה על המצבר ותחסוך איזה 25 קילו עופרת (או ג'ל).
רק תוודא שהמטען שלך מתאים לפרופיל טעינה של ליתיום אאל"ט lifepo4.
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
לצורך העניין 75 אמפר בג'ל / עופרת == 60 (ואפילו פחות) בליתיום, סדר גודל עלות של 1000 ש"ח בפעם האחרונה שבדקתי.
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
ולעניין החישוב בהודעת הפתיחה. אם המצבר 75 אמפר-שעה אתה יכול לקחת ממנו באופן מחזורי בערך 70 אחוז מה שנותן לך קצת יותר מ 50 אמפר- שעה או עם הצרכן שלך של 2.7 אמפר בממוצע - יש לך 19 שעות לפני שהמתח ירד נמוך מדי וייגרם נזק.
אם לוקחים בחשבון שעם ירידת מתח המצבר צריכת הזרם עולה (כי הצרכן לוקח הספק = זרם x מתח) אז החישוב הופך טיפה יותר מורכב אבל זה לא משמעותי להבנת הנקודה.
אסף.
אני חושב שטעינה עם vsr ללא dc2dc מקצרת את חיי המצבר. פרופיל הטעינה יכול להיות שונה (אני לא יודע איזה מצבר התנעה ואיזה מצבר צרכנים יש לך) אבל שווה לקחת בחשבון.
שווה לשקול התקנה של dc2dc אחרי ה vsr
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
01-06-25, 17:09
אין צריכה עם יחידת מידה של אמפר שעה. תוכל בבקשה לצלם את נתוני המקרר?
חנן-ג'יפולוג
01-06-25, 17:24
דבר נוסף: הפער בין הצריכה כשהמקרר מכוון ל6 מעלות, וטמפ' הסביבה היא 20 מעלות, לעומת הצריכה כשהמקרר מכוון למינוס 18, והטמפ' החיצונית היא 60 מעלות תחת קרינה ישירה יכול להיות פי 20 בקלות. ציון צריכה ללא ציון הפרטים האלה הוא חסר משמעות, אלא אם כן מדובר בהספק, ואז הנתון צריך לבוא עם יחידת מידה של קילוואט, או וואט.
ולעניין החישוב בהודעת הפתיחה. אם המצבר 75 אמפר-שעה אתה יכול לקחת ממנו באופן מחזורי בערך 70 אחוז מה שנותן לך קצת יותר מ 50 אמפר- שעה או עם הצרכן שלך של 2.7 אמפר בממוצע - יש לך 19 שעות לפני שהמתח ירד נמוך מדי וייגרם נזק.
אם לוקחים בחשבון שעם ירידת מתח המצבר צריכת הזרם עולה (כי הצרכן לוקח הספק = זרם x מתח) אז החישוב הופך טיפה יותר מורכב אבל זה לא משמעותי להבנת הנקודה.
אסף.חושב שאתה אופטימי מדי...
לא אמורים לפרוק אותו ל 50%.
ראה טבלה מצורפת.
אני עברתי לראשי agm פריקה עמוקה שנפרק קבוע ל11.9v (לא פחות מ4 פעמים בשבוע), כבר שלוש שנים ולא מראה סימני עייפות.
149100
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
ehudzeelim
01-06-25, 21:51
סנומאסטר 42 ליטר - 66W.
בנוסף למה שכתבו מעליי, האם בדקת שהמצבר נטען כמו שצריך?
יכול להיות שהמצבר לא מלא ואז ברור שהקיבול בפועל קטן מ-75ah.
לצורך העניין 75 אמפר בג'ל / עופרת == 60 (ואפילו פחות) בליתיום, סדר גודל עלות של 1000 ש"ח בפעם האחרונה שבדקתי.
Sent from my SM-S901E using Tapatalkאני מכיר עלויות של חצי מזה, גם 50ah יהיה די והותר.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
ehudzeelim
01-06-25, 21:57
חושב שאתה אופטימי מדי...
לא אמורים לפרוק אותו ל 50%.
ראה טבלה מצורפת.
אני עברתי לראשי agm פריקה עמוקה שנפרק קבוע ל11.9v (לא פחות מ4 פעמים בשבוע), כבר שלוש שנים ולא מראה סימני עייפות.
149100
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
אם אתה פורק עד 11.9v אז אתה קרוב מאד למה שאסף כתב, ואתה אופטימי בדיוק כמוהו.
ואפרופו אופטימיות, מצבר אופטימה יכול להיפרק גם מעבר לזה, לפחות ע"פ הנחיות היצרן (96% אם זכרוני אינו מטעני).
מסכים, שלח לינק למשהו רלוונטי.
@סולי
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
המצבר מספק מתח למקרר Snomaster 42l שצורך לפי המפרט 2.7 אמפר/שעה.
כיון שרכשתי מצבר פריקה עמוקה,המקרר מכוון להתנתק כאשר המצבר מגיע ל10.8 וולט.
לפי החישוב שלי, אם המצבר מחזיק 75 אמפר, והמקרר צורך 3 אמפר שעה (2.7, אבל עיגלתי לנוחות החישוב),
זו הצריכה כשהמדחס עובד.
המדחס עובד באינטרוולים קצרים ונח.
כלומר, הצריכה השעתית נמוכה בהרבה בסיכום.
מה שמוביל לזה שהמצבר שלך מחזיק עוד פחות ממה שאתה מעריך.
והתיאור הזה יותר מייצג:
אמור להחזיק את המקרר 48 שעות.
עם זאת, גיליתי כי לאחר שנה, המצבר מחזיק מספר שעות ולאחר מכן "מרים ידיים ".
מנסיוני ב-11 שנים עם מקרר ברכב, והרבה מאד משחקים שלא לומר בזבוז כסף על שכר לימוד, החישוב והתכנון שלך לא נכון בהתאם לציפיות.
בכל חנייה מעל יממה, כדי למלא את המצבר ולא לקצר משמעותית את חייו (ולא משנה מה הסוג) אתה צריך לתכנן על ספק אנרגיה להשלמה.
הנעת הרכב או פאנל סולרי.
אם אתה חונה מעל יממה במקום אחד והעניין הוא שקט, אז פאנל זו התשובה.
עוד דרכים לחסכון צויינו בתגובות כמו תכנון טמפרטורה נכונה.
אני עם מצבר 72א״ש AGM וכמו שסולי ציין, אין שום בעיה לעבור 12 שעות בלי שהמצבר מגיע לערכי הניתוק.
אם אתה פורק עד 11.9v אז אתה קרוב מאד למה שאסף כתב, ואתה אופטימי בדיוק כמוהו.
ואפרופו אופטימיות, מצבר אופטימה יכול להיפרק גם מעבר לזה, לפחות ע"פ הנחיות היצרן (96% אם זכרוני אינו מטעני).אצלי הbatterybrain על המצבר מנתק ב 11.9v
אצלו המקרר מתנתק מהמצבר צרכנים ב10.9
אומנם שנינו אופטימים אבל לא באותה מידה...
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
ehudzeelim
02-06-25, 08:15
אצלי הbatterybrain על המצבר מנתק ב 11.9v
אצלו המקרר מתנתק מהמצבר צרכנים ב10.9
אומנם שנינו אופטימים אבל לא באותה מידה...
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
עד כמה שהבנתי את תשובתך לאסף.. (ציטטת אותו)
הוא כתב 70%, זה בערך 11.9-11.8 וולט.
כנראה שהתכוונת לפות"ש והבנתי אותך לא נכון
לפני כשנה ומשהו התקנתי מצבר צרכנים בפאג'רו.
נרכש מצבר 75 אמפר מחברה טובה ומוכרת, נרכש VSR כל העבודה נעשתה במקום טוב, ואני מבסוט.
המצבר מספק מתח למקרר Snomaster 42l שצורך לפי המפרט 2.7 אמפר/שעה.
כיון שרכשתי מצבר פריקה עמוקה,המקרר מכוון להתנתק כאשר המצבר מגיע ל10.8 וולט.
לפי החישוב שלי, אם המצבר מחזיק 75 אמפר, והמקרר צורך 3 אמפר שעה (2.7, אבל עיגלתי לנוחות החישוב), המצבר אמור להחזיק את המקרר 48 שעות.
עם זאת, גיליתי כי לאחר שנה, המצבר מחזיק מספר שעות ולאחר מכן "מרים ידיים ".
ואני שואל למה?
להבנתי, מצבר פריקה עמוקה אמור להיות מסוגל להחזיר בדיוק תסריט כזה - צרכן שמושך ממנו את המקסימום ולאחר מכן להתאושש ולחזור לעצמו.
אשמח להבין מה אני לא מבין
שים לב שיש לך טעות בחשבון הבסיסי ( 3ah כפול 48 שעות זה פי שניים מהקיבול התאוריטי - 75).
את כל השאר אסף כבר סיכם ( לגבי מחזורי טעינה) ואחרים לגבי למה ליתיום עדיף.
בהנחה שהמקרר מכוון לטמפ' הגיונית ( התרמוסטט לא מעניין, מעניין הטמפ' של התכולה) גם בשימוש אינטנסיבי, אין סיבה שהממוצע יעלה על 2ah.
לדעתי, במחירים של היום, שמשווים הספק "אמיתי" ( ליתיום 100%פריקה ומצבר agm עד 70%) המחיר של ליתיום נמוך ממצבר פריקה עמוקה.
לדעתי, במחירים של היום, שמשווים הספק "אמיתי" ( ליתיום 100%פריקה ומצבר agm עד 70%) המחיר של ליתיום נמוך ממצבר פריקה עמוקה.
לפני שרצים לקנות עוד ציוד, כדאי לברר מה הצורך.
ואז להבין מה המענה.
יש הבדל גדול בין מחנאות לטיול, או שימוש בעבודה.
תודה לכל העונים והמגיבים!
הרכב נוסע בערך יום כן/יום לא.
הטמפרטורה במקרר מכוונת ל4 מעלות.
המקרר מכוון לcut-off ב11.8 ולא מה שנכתב קודם (לא בטוח אם טעות סופר או טעות זיכרון).
שאלת תם: מה המתח על המצבר ומה המתח על המקרר כשהמדחס עובד ?
יכול להיות שבכלל יש לך בעייה במוליכים/מחברים ?
זה יכול להיות בצד של הטעינה ו/או בצד של הפריקה. חשוב למדוד כשהמדחס עובד כי בריקם לא יהיה הבדל...
הרכב נוסע בערך יום כן/יום לא.
והמקרר עובד כל הזמן?
והמקרר עובד כל הזמן?
המקרר עובד כל הזמן, עד שהמצבר נפרק
בדקת אם המצבר באמת נפרק או שזה רק נדמה למקרר ?
המקרר עובד כל הזמן, עד שהמצבר נפרק
אז פרופיל השימוש שלך לא מתאים למערכת ולא קשור ליתיום או פריקה.
אתה צריך תגבור אנרגיה באמצע.
בדקת אם המצבר באמת נפרק או שזה רק נדמה למקרר ?
+++
תבדוק שאין מפל מתח בכניסה למקרר.
יכול להיות שיש עוד הרבה במצבר וההולכה לא מתאימה.
+++
תבדוק שאין מפל מתח בכניסה למקרר.
יכול להיות שיש עוד הרבה במצבר וההולכה לא מתאימה.
תודה.
עשיתי את הבדיקה.
מה שרואים על המצבר מגיע גם למקרר.
אני אקח את המצבר לאחת התחנות שירות ואבקש שיעבירו לבדיקת מעבדה.
boaz avrahami
02-06-25, 22:25
מצבר פריקה עמוקה הם לא באמת פריקה עמוקה כמו שאנחנו חושבים ובטח כמו מה שמכירים היום מליתיום. הרבה פחות.
בנוסף פעם התעניינתי בגלל ארוע דומה לשלך אז הרשת ממנה עשויות לוחיות המצבר רגישה הרבה יותר לרעידות עד שהמצבר קורסּ
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה.
עשיתי את הבדיקה.
מה שרואים על המצבר מגיע גם למקרר.
.
בדקת כשהמדחס עובד?
מפל מתח תלוי בזרם. כלומר כשיש עומס יהיה מפל מתח, כשאין עומס לא יהיה.
אסף.
מפל מתח תלוי בזרם. כלומר כשיש עומס יהיה מפל מתח, כשאין עומס לא יהיה.
אסף.
זו הסיבה לשאלת הבהרת אופן הבדיקה.
מזכיר שזה יכול להגמר (שוב..) בבעיית מינוס בכלל.
אני רק הסברתי מה שכתבת ...
אסף.
אז אני אסביר את מה שכתבתם- מפל מתח תלוי בהתנגדות ולא בזרם ,הזרם הוא סייד אפקט של שניהם.
מוליך או חיבור חשמלי עם התנגדות גבוהה יחסית לצרכן יגרור על על עצמו מפל מתח שניתן להתיחס אליו.
כמו חישוב פשוט של שני נגדים בטור למקור מתח.
ehudzeelim
04-06-25, 12:53
וכדאי לבדוק את מפל המתח לא רק בזמן עבודת המדחס, אלא ברגע כניסת המדחס לעבודה, כי זו נקודת הזמן הכי בעייתית.
הפיק הריגעי בטל בשישים , תתיחס לאינטגל של תצרוכת ההספק הכללי למשך זמן ותראה שזה זניח.
ehudzeelim
04-06-25, 13:42
הפיק הריגעי בטל בשישים , תתיחס לאינטגל של תצרוכת ההספק הכללי למשך זמן ותראה שזה זניח.
אני מתכוון שהפיק גורם לנפילת מתח רגעית, שתכניס את המקרר לתקלה למרות שאילולא הפיק, המקרר היה ממשיך לעבוד כי נשאר במצבר עוד מספיק מיץ.
הובהר שהמקרר מחובר ועובד 24/7 בעוד הרכב נוסע יום כן יום לא, הבעייה די ברורה והיא לא משהו שמזעור הפסדים במוליכים יפתור. או שאני מפספס לגמרי.
חסר לנו נתון: אחרי שהמקרר מחליט להתנתק, ולפני שמתחיל מחזור טעינה נוסף, מה המתח על המצבר ?
הובהר שהמקרר מחובר ועובד 24/7 בעוד הרכב נוסע יום כן יום לא, הבעייה די ברורה והיא לא משהו שמזעור הפסדים במוליכים יפתור. או שאני מפספס לגמרי.זה לא עניין של הפסדים מבחינת אנרגיה.
יש כאן שלוש אפשרויות עיקריות ואנחנו מנסים להבחין ביניהן:
א. מאזן האנרגיה שלילי - מחזורי הטעינה לא מספקים מספיק אנרגיה
ב. בעיית מגעים - ואז המקרר יראה נפילת מתח רגעית בהתנעה למרות שבמצבר יש מספיק אנרגיה
ג. המצבר באמת התפגר.
כמובן שגם שילובים שונים של האפשרויות לעיל אפשריים.
עוד שאלה חשובה לגבי מאזן האנרגיה: כמה פעמים ביום פותחים את המקרר והאם זה קורה גם בימים שהרכב לא נוסע ?
ehudzeelim
04-06-25, 14:48
חסר לנו נתון: אחרי שהמקרר מחליט להתנתק, ולפני שמתחיל מחזור טעינה נוסף, מה המתח על המצבר ?
זה נתון שבהחלט יעזור להבין
הובהר שהמקרר מחובר ועובד 24/7 בעוד הרכב נוסע יום כן יום לא, הבעייה די ברורה והיא לא משהו שמזעור הפסדים במוליכים יפתור. או שאני מפספס לגמרי.
היא באה לידי ביטוי כשמתח המצבר יורד, ובגלל בעיית הולכה המקרר חווה את מה שאהוד תיאר.
זה יכול להתפרש כמצבר חלש בעוד שיש לו עוד הרבה מה לתת.
אכלתי סרטים עם תקלה כזו, כולל החלפת מצבר מיותרת.
כולל בעלי מקצוע שהספידו את המקרר ובסוף הבעיה הייתה מינוס בלוי מתחת לבידוד של כבל המקרר.
מקרר עובד על המצבר הזה (אופטימה?) פרקי זמן של 24-36 שעות ללא טעינה, באופן קבוע. ככה אני מבין ממה שנכתב.
תשובות על השאלות הנכונות שנשאלות פה יוכלו לדייק אם המצבר חווה פריקה ממוצעת כזאת או אחרת, 30%, 60%... אבל זה בכל מקרה מחזורי פריקה עמוקים ובעיקר רבים הרבה מעבר למה שמצבר כזה תוכנן אליו.
הדיון צריך להיות על תכנון מערכת שכן תוכל להחזיק את אופי השימוש הזה, מה שדורון ואחרים מכנים "מחנה" אבל על בסיס יומיומי.
ועל זה בעצם היו כאן המון דיונים - מצברי ליתיום, טעינה נוספת סולארית ועוד.
ehudzeelim
04-06-25, 21:35
מקרר עובד על המצבר הזה (אופטימה?) פרקי זמן של 24-36 שעות ללא טעינה, באופן קבוע. ככה אני מבין ממה שנכתב.
תשובות על השאלות הנכונות שנשאלות פה יוכלו לדייק אם המצבר חווה פריקה ממוצעת כזאת או אחרת, 30%, 60%... אבל זה בכל מקרה מחזורי פריקה עמוקים ובעיקר רבים הרבה מעבר למה שמצבר כזה תוכנן אליו.
הדיון צריך להיות על תכנון מערכת שכן תוכל להחזיק את אופי השימוש הזה, מה שדורון ואחרים מכנים "מחנה" אבל על בסיס יומיומי.
ועל זה בעצם היו כאן המון דיונים - מצברי ליתיום, טעינה נוספת סולארית ועוד.
אתה צודק באופן כללי, רק שים לב למשפט בהודעה הפותחת בשרשור זה:
לאחרונה המצבר מחזיק *מספר שעות*, ולאחר מכן "מרים ידיים". כלומר לפני זה החזיק כנראה יותר(?)
זה נשמע כמו התדרדרות במצב, השאלה למה.
למצבר אופטימה איל בעיה להיפרק 70%, הוא לא צריך לההרס אחרי שנה בעקבות פריקה כזו.
תודה לכולם על התיחסויות.
בתחילת דרכו, המצבר אכן החזיק 36 שעות +.- ולאחר מכן פרק הזמן הזה התחיל להתקצר.
אני מקווה כי בסופ"ש אצליח להגיע לחבר עם ציוד מדידה מדויק יותר ממה שיש לי ואוכל להעלות נתונים בצורה מסודרת
אתה צודק באופן כללי, רק שים לב למשפט בהודעה הפותחת בשרשור זה:
לאחרונה המצבר מחזיק *מספר שעות*, ולאחר מכן "מרים ידיים". כלומר לפני זה החזיק כנראה יותר(?)
זה נשמע כמו התדרדרות במצב, השאלה למה.
למצבר אופטימה איל בעיה להיפרק 70%, הוא לא צריך לההרס אחרי שנה בעקבות פריקה כזו.
אני רק שאלה -
כמה מחזורים של 70% מצבר כזה אמור להחזיק?
נראה לי שפרקת את המצבר לדעת וקצת הרגת אותו.
לצורך השוואה, אצלי 120 אמפר lifepo4.
סופש האחרון בצפון, שהיה די קריר בלילה.
חנינו סביב 16:00 והנענו סביב 12:00 למחרת.
שני מקררים מכוונים על 4-5 מעלות, משאבת מים וקצת תאורה ובבוקר הייתי על 50% בערך מה שאומר ש"שתיתי" בערך 60 אמפר ב-20 שעות, או 3 אמפר בשעה במומצע. ביום/לילה קיץ חם יש סיכוי שכבר בבוקר הייתי מתרוקן לדעתי.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
אני רק שאלה -
כמה מחזורים של 70% מצבר כזה אמור להחזיק?מאות בודדות.
אסף.
תודה לכולם על התיחסויות.
בתחילת דרכו, המצבר אכן החזיק 36 שעות +.- ולאחר מכן פרק הזמן הזה התחיל להתקצר.
נשמע בדיוק כמו הניסוי שעשיתי לפני 11 שנים והביא למוות של מצבר פריקה.
מאות בודדות.
אסף.
זו גם ההבנה שלי.
מאחר וגם ה 70% לא בהחלט מדוייק ( יכול להיות יותר) ומדובר בשנה של שימוש רצוף, ובנוסף בכלל לא בטוח שבכל הפעמים הייתה טעינה מלאה, אז בהחלט יכול להיות שזו לא בעיית מצבר, הוא פשוט עשה את שלו.
זה נראה כמו בעיית תכנון \ ציפיות ולא פגם.
- - - Updated - - -
המקרר עובד כל הזמן, עד שהמצבר נפרק
יש לך איזה הבנה \ מחשבה, כמה מחזורים כאלו קורים בשנה?
אם אני מבין טוב את אופי השימוש, מדובר בכמה מאות?
- - - Updated - - -
יש לך איזה הבנה \ מחשבה, כמה מחזורים כאלו קורים בשנה?
אם אני מבין טוב את אופי השימוש, מדובר בכמה מאות?
לכל היותר 365 :)
לצורך העניין, נאמר שהרכב נוסע יומיים ואז נח יומיים בהם הוא נפרק. הוא לא יכול להפרק יותר מפעם אחת בכל cycle כזה, אז לצורך קלות העניין נאמר 100 אירועי פריקה.
המצבר אצלי ~10 חודשים
חנן-ג'יפולוג
05-06-25, 10:44
לא קיבלתי תשובה לשאלה שלי לגבי נתון הבסיס, ולכן אני לא רואה טעם להשתתף בדיון חסר יסודות. רק מלראות את יחידות המידה שהמהנדסים והלא-מהנדסים משתמשים בהן נהיה לי עצוב. אלוהים, איזה סלט.
לגבי "המקרר עובד קבוע כשהרכב עובד יום כן יום לא" :
.
אם אין לך סיבה מאוד טובה להשאיר את המקרר עובד, כשהרכב לא בשימוש, אני מציע לך בחום לא לעשות את זה אלא לכבות אותו.
אני גם עם מקרר, בשלושה רכבים, שבכולם מצברי אביזרים, קטנים משמעותית ממה שציינת ואין תלונות בכלל. להשאיר את המקרר עובד סתם, זה לאתגר את המערכת, את הגודל שלה, את מחיר הבנייה, ומחיר התחזוקה.
אם אין לזה ערך מוסף, אז חבל. אם יש ערך מוסף, אז סבאבה, מתכננים בהתאם, כמו שצריך ועם רזרבות.
ehudzeelim
05-06-25, 14:41
חנן אל תתייאש מאיתנו...
לגבי הסוגיה, הוא אמר שבכל מחזור פריקה המתח ירד ל-11.9v,
וזה אומר שאם יש בעיית הולכה המצב אפילו פחות גרוע.
כלומר 100 פריקות של כ-70%, מה שנשאר לבדוק אם זה סביר לתוחלת חיים של המצבר.
לדעתי לא, הוא היה אמור להחזיק יותר מזה (לפחות שנתיים אם לא שלוש, אופטימה מדברים על 350 מחזורי פריקה וטעינה, ולדעתי הם מתכוונים לפריקה של כ-70%).
סתם לקבל פרופורציות, המצבר צרכנים שלי (מצבר סיני ג'ל פריקה עמוקה שמשמש במלגזות חשמליות) מספיק למלגזות שעובדות יום יום למשהו בין שנה לשנתיים. כל ערב טוענים את המצבר, ולמחרת מרוקנים אותו בעבודה, לפעמים לגמרי, לפעמים חלקית. כלומר בין 200 ל-300 מחזורים של פריקה עמוקה מאד.
אני לא חושב שהאופטימה נחות ממנו.
- - - Updated - - -
לכל היותר 365 :)
לצורך העניין, נאמר שהרכב נוסע יומיים ואז נח יומיים בהם הוא נפרק. הוא לא יכול להפרק יותר מפעם אחת בכל cycle כזה, אז לצורך קלות העניין נאמר 100 אירועי פריקה.
המצבר אצלי ~10 חודשים
אפשר לשים חייכן ליד המספר 365, אבל אם לא הייתי מספיק ברור ( וגם ההערה של אסף) אני אנסה לחדד את הנקודה-
לדעתי, אם אני צריך לנחש ( כי חסר הרבה) את הארוע, המצבר פשוט סיים את חייו ( מוות "טבעי" לפי הספר).
יש פה איזה קביעה שהמצבר נפרק 70%, אני לא יודע על מה זה מבוסס ( צריך להבין שהבדל של 0.1V , שזו שגיאת מדידה סבירה, יכולה להשפיע הרבה על אחוזי הפריקה).
אני חושב שמספר של 300 מחזורים של פריקה ל 70% הוא בהחלט מספר סביר.
מספיק שבטעות יהיו כמה פריקות מעט נמוכות יותר וזה בכלל גומר את המצבר.
לעשות סיפור ארוך קצר...
זו שאלה בפני עצמה למה להשאיר מקרר עובד( תראה את ההערה של חנן) אבל דבר אחד ברור, אם אתה רוצה לבנות מערכת שתעשה מאות מחזורי פריקה בשנה (למה???), הצעד הראשון זה לעבור לליתיום.
ehudzeelim
05-06-25, 21:11
[QUOTE=zivo;1065431]
יש פה איזה קביעה שהמצבר נפרק 70%, אני לא יודע על מה זה מבוסס ( צריך להבין שהבדל של 0.1V , שזו שגיאת מדידה סבירה, יכולה להשפיע הרבה על אחוזי הפריקה).
אני חושב שמספר של 300 מחזורים של פריקה ל 70% הוא בהחלט מספר סביר.
זה מבוסס על מה שפות"ש כתב - המקרר מכוון על ניתוק ב-11.8V (בתגובה 19).
זו לא מדידה שלו, זה הבקר הפנימי במקרר.
אם המקרר מכוון על הערך הזה במשך כל התקופה, אפשר בקירוב טוב להעריך שהפריקה היא סביב 70% פלוס מינוס אחוזים בודדים.
100 מחזורי פריקה וטעינה כאלה לא צריכים לחסל מצבר פריקה עמוקה.
מספיקה פעם אחת של פריקה של יותר מאותם 70% כדי לדפוק את הכימיה במצבר ולהרוס אותו לטווח הארוך, עכשיו בהצלחה למצוא מתי זה קרה ולמה..
הסשן דיבאג הזה נחמד מאוד, סתכל על תגובה 3.
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
ehudzeelim
06-06-25, 10:18
מספיקה פעם אחת של פריקה של יותר מאותם 70% כדי לדפוק את הכימיה במצבר ולהרוס אותו לטווח הארוך, עכשיו בהצלחה למצוא מתי זה קרה ולמה..
הסשן דיבאג הזה נחמד מאוד, סתכל על תגובה 3.
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
מצבר הלך אחרי 10 חודשים, זה לא קרוב לטווח ארוך,
ובשביל לקנות מצבר חדש לא צריך דיון בפורום.
יכול להיות מצבר דפוק מהחברה, בשביל זה יש אחריות ולדעתי יש פה סיבה טובה לממש אותה.
הפרופיל שימוש אמנם לא בריא למצבר וזה עניין שצריך לפתור, זה לא חייב להיות על ידי החלפת סוג המצבר, יש כמה דרכים נוספות לעשות זאת.
ניתוק המקרר ב-11.8V על ידי המקרר (סנומאסטר, לא איזה סיני שלא עומד בשום סטנדרט) זה מספיק מדויק כדי לדרוש שהמצבר יעמוד בנתונים שהחברה מתחייבת עליהן, ולא ימות אחרי 100 מחזורים כשהוא צריך להחזיק 350.
מצבר הלך אחרי 10 חודשים, זה לא קרוב לטווח ארוך,
ובשביל לקנות מצבר חדש לא צריך דיון בפורום.
יכול להיות מצבר דפוק מהחברה, בשביל זה יש אחריות ולדעתי יש פה סיבה טובה לממש אותה.
הפרופיל שימוש אמנם לא בריא למצבר וזה עניין שצריך לפתור, זה לא חייב להיות על ידי החלפת סוג המצבר, יש כמה דרכים נוספות לעשות זאת.
ניתוק המקרר ב-11.8V על ידי המקרר (סנומאסטר, לא איזה סיני שלא עומד בשום סטנדרט) זה מספיק מדויק כדי לדרוש שהמצבר יעמוד בנתונים שהחברה מתחייבת עליהן, ולא ימות אחרי 100 מחזורים כשהוא צריך להחזיק 350.
אני אנסה פעם אחרונה.....
למה להשאיר מקרר עובד כל הזמן שווה דיון בפני עצמו.
אבל בהינתן שזו הדרישה, אנחנו מדברים על למעלה מ 300 מחזורי פריקה של 60-70% בשנה ( אפשר לעשות קצת יותר מחזורים של פחות פריקה או קצת פחות מחזורים של פריקה יותר עמוקה) זה בפני עצמו אומר בערך (גס) מצבר (פריקה עמוקה - יקר) בשנה.
אפשר להתעקש על עופרת, וזה אומר להגדיל את המצבר, או פשוט לעשות את מה שנאמר כבר בתשובה #3, לעבור לליתיום.
זה יותר זול ויותר אמין ואורך חיים בסקלה אחרת (תשאלו את כל יצרני הרכב החשמליים).
כל המשחקים עם דגם מקרר, ועוד עשירית וולט פחות או יותר, זה לשרוף זמן ולזרוק כסף טוב אחרי כסף רע (לקנות עוד מצבר ולגמור גם אותו).
המצבר הזה לא מתאים למתאר הזה.
ובינתיים - להחליף באחריות.
אסף.
ehudzeelim
06-06-25, 14:37
אני אנסה פעם אחרונה.....
למה להשאיר מקרר עובד כל הזמן שווה דיון בפני עצמו.
אבל בהינתן שזו הדרישה, אנחנו מדברים על למעלה מ 300 מחזורי פריקה של 60-70% בשנה ( אפשר לעשות קצת יותר מחזורים של פחות פריקה או קצת פחות מחזורים של פריקה יותר עמוקה) זה בפני עצמו אומר בערך (גס) מצבר (פריקה עמוקה - יקר) בשנה.
אפשר להתעקש על עופרת, וזה אומר להגדיל את המצבר, או פשוט לעשות את מה שנאמר כבר בתשובה #3, לעבור לליתיום.
זה יותר זול ויותר אמין ואורך חיים בסקלה אחרת (תשאלו את כל יצרני הרכב החשמליים).
כל המשחקים עם דגם מקרר, ועוד עשירית וולט פחות או יותר, זה לשרוף זמן ולזרוק כסף טוב אחרי כסף רע (לקנות עוד מצבר ולגמור גם אותו).
המצבר הזה לא מתאים למתאר הזה.
הבנתי כבר בפעם הראשונה..
אתה טועה רק בדבר אחד, שמשנה קצת את התמונה, מדובר על 100 מחזורים בשנה ולא 300.
(פריקה וטעינה כל 4 ימים).
לעבור לליתיום זה סבבה, אבל אם היית קונה מצבר ב-1500 שקל (בערך המחיר של אופטימה), והוא היה הולך אחרי 10 חודשים, היית פשוט זורק אותו?
אני לא :rolleyes:
בשביל זה יש אחריות.
אחרי שיהיה מצבר חדש, אפשר לשנות את מתאר השימוש, או להוסיף טעינה סולארית או כל פתרון אחר.
הבנתי כבר בפעם הראשונה..
אתה טועה רק בדבר אחד, שמשנה קצת את התמונה, מדובר על 100 מחזורים בשנה ולא 300.
(פריקה וטעינה כל 4 ימים).
לעבור לליתיום זה סבבה, אבל אם היית קונה מצבר ב-1500 שקל (בערך המחיר של אופטימה), והוא היה הולך אחרי 10 חודשים, היית פשוט זורק אותו?
אני לא :rolleyes:
בשביל זה יש אחריות.
אחרי שיהיה מצבר חדש, אפשר לשנות את מתאר השימוש, או להוסיף טעינה סולארית או כל פתרון אחר.כשניגשים לממש את האחריות, עדיף לא לספר את כל מה שנכתב בשרשור הזה.
עניינית, זו תעודת הצטיינות למצבר אופטימה פריקה עמוקה. אם הוא עובד שנה בתנאי שימוש בלתי סבירים בעליל כאלו, הוא יחזיק נצח בתנאי שימוש סבירים, כלומר מצבר יחיד ראשי ברכב טיולים שצריך להחזיק מקרר ללילה כמה פעמים בשנה.
ehudzeelim
07-06-25, 21:38
כשניגשים לממש את האחריות, עדיף לא לספר את כל מה שנכתב בשרשור הזה.
עניינית, זו תעודת הצטיינות למצבר אופטימה פריקה עמוקה. אם הוא עובד שנה בתנאי שימוש בלתי סבירים בעליל כאלו, הוא יחזיק נצח בתנאי שימוש סבירים, כלומר מצבר יחיד ראשי ברכב טיולים שצריך להחזיק מקרר ללילה כמה פעמים בשנה.
בהחלט אין צורך להגיד את כל מה שנכתב בשרשור הזה,
עדיף להתרכז במידע הרלוונטי.
100 פריקות עד 11.8V, בעשרה חודשים.
זה כל מה שצריך.
:rolleyes:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.