צפייה בגרסה מלאה : GMC ג'ימי שקנה חבר - יומן מסע. ושאלוהים יעזור
חבר ראה מודעה לג'ימי שנת 87, מנוע סמול בלוק קלאסי בנפח 5,700, 8 בוכנות ב-V, כמו שמנוע אמור להיות.
האוטו הגיע לחצר, נסע כמה מאות מטרים ושבק. ניסיון להניע הוצי מין רעש קל של חצי תנועה של הסטארטר וזהו.
החלפנו מצבר, שיפצנו סטארטר והתוצאה אותה תוצאה. לא רעש של תקתוק "נגמר המצבר" אלא ניסיון התנעה שנעצר מהר מדי.
הדבר הבא שנעשה זה הוצאת הפלאגים וניסיון לסובב את המנוע ולקוות שהוא לא תפוס.
לאחר מכן יש כוונה להחליף את כל המוליכים בדרך לסטארטר למשהו בריא וחדש יותר.
יש עוד רעיונות איך להתקדם?
האופצייה של לצבוע בכחול ולזרוק לים מיותרת, הוא כבר צבוע כחול.
עוד סיפורי בדיות בלי תמונות?
149122
149121
זו הכלה. כבדה מאוד הכלה אבל זו.
אני בדיות???
הכל אמת לאמיתה!
תן לי דוגמא לפעם אחת שבדיתי משהו מליבי. פעם אחת!
ננסה לעשות איתור תקלה מסודר (זה מנוע פשוט מספיק ומוכר דיו)
המנוע מסתובב ואז מפסיק?
- האם מסתובב בקלות כשהפלאגים בחוץ?
- האם מסתובב יותר מהר עם מצבר עזר?
טיפשי לשאול.... החלפתם שמן?
אסף.
אם מסתובב
יש ניצוץ?
יש דלק?
Tbi או קרב'
יש לי בגדול את אותו מנוע בשבי שלי.
לזרוק לים בגלל מנוע??? עם קצת סבלנות מוצאים אוטו תורם עם אותו מנוע ומחליפים וזה בטוח יצא יותר זול מכל מיני דיזלים שמוחלפים כמו גרביים.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
בשנים האלו זה כבר TBI. כנראה גם זה.
עדיין לא נשלפו הפלאגים, ייבדק השבוע.
לטענת המוכר נעשה טיפול לאחרונה, השמן נראה טוב.
טיפול מלא של החלפת כל השמנים יבוצע כשהרכב יגיע לליפט. השאלה אם ואיך יגיע...
זה בכלל לא עניין של דלק או ניצוץ, הוא פשוט לא מתחיל להסתובב, עושה רעש של התחלת סיבוב ונתקע. הוצאת הפלאגים תספר לנו אם זה מנוע תפוס או לא. אם יסתובב (בתקווה) אז נעבור הלאה לחפש ענייני חשמל.
חנן-ג'יפולוג
02-06-25, 22:03
זה מנוע שעבד. סטטיסטית, אין לך מה לחפש דברים רציניים מדי. זה לא שהגעת לרכב נטוש 20 שנה ביער.
שים מד מתח על המצבר בזמן התנעה. על הסטרטר בזמן התנעה, וכשתראה פער גדול בין שני המתחים, זוז עם הפרובים לאורך ההולכה עד שתמצא את מקור נפילת המתח.
תמיד יש את האופציה שמדובר במשהו כבד יותר, אבל מציע להתחיל מזה. לא פלאגים. לא ניצוץ. לא דלק. לא מחשב. אתה כרגע ממוקד בלעשות שהמנוע יסתובב במהירות נורמלית. פשוט.
ehudzeelim
02-06-25, 22:12
אם המנוע עבד, הרכב נסע כמה מאות מטרים ואז נכבה, למה שזה יהיה קשור להתנעה?
נשמע לי כמו משהו אחר.
אני הייתי מוותר על כל הבדיקות מתח, רק מוודא שהמצבר טוב ונותן פלוס ישיר לסטרטר.
אם עדיין קשה לו להסתובב, מתקדם לסובב אותו בלי הפלאגים..
אם המנוע עבד, הרכב נסע כמה מאות מטרים ואז נכבה, למה שזה יהיה קשור להתנעה?
נשמע לי כמו משהו אחר.
אני הייתי מוותר על כל הבדיקות מתח, רק מוודא שהמצבר טוב ונותן פלוס ישיר לסטרטר.
אם עדיין קשה לו להסתובב, מתקדם לסובב אותו בלי הפלאגים..
בשנים האלו זה כבר TBI. כנראה גם זה.
עדיין לא נשלפו הפלאגים, ייבדק השבוע.
לטענת המוכר נעשה טיפול לאחרונה, השמן נראה טוב.
טיפול מלא של החלפת כל השמנים יבוצע כשהרכב יגיע לליפט. השאלה אם ואיך יגיע...
זה בכלל לא עניין של דלק או ניצוץ, הוא פשוט לא מתחיל להסתובב, עושה רעש של התחלת סיבוב ונתקע. הוצאת הפלאגים תספר לנו אם זה מנוע תפוס או לא. אם יסתובב (בתקווה) אז נעבור הלאה לחפש ענייני חשמל.87-88 אלו שנות המעבר מקרב להזרקה.
אני עם חנן, תתחילו מהפשוט לפני שאתם צוללים לרציני ותבדקו בכלל את הסופיות של הכבלים הראשיים, אצלי הם התפוררו ביד
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
המשך הסיפור...
סטארטר נשלח לשיפוץ, הוחלפו כל המוליכים בדרך, חיובי ושלישי לכבלים של 35 ממ"ר כגולל נעלי כבל תואמות לחוצות בשני הצדדים.
התופעה נשארה. המנוע מסתובב חצי סיבוב, הסטארטר נשמע מתאמץ ונחנק והסיבוב נעצר.
כל הרצועות נותקו מהמנוע (אלטרנטור, מזגן, משאבת הגה וכו').
כנראה שאין מנוס מלפתוח מנוע...
אייל יקירי
כבר כתבו לך לנסות עם פלאגים בחוץ, וגם אמרת שתעשה.
רק לא כתבת שעשית ומה קרה אז.
NBNP
כן... אתם עושים ההיפך מאיתור תקלות...
אסף.
סליחה... התקדמתי הלאה מדי בכתיבה...
כל הפלאגים בחוץ. הרבע סיבוב והשתנקות קורה ללא פלאגים.
גם כל רצועות המנוע משוחררות כדי להוריד עומס או חשד לאביזר תקוע.
כל הפלאגים בחוץ. הרבע סיבוב והשתנקות קורה ללא פלאגים.
מנוע משתנק בלי פלגים?
יש מצב שיש חסימה במעברי השמן שאחרי רבע סיבוב יוצרת נעילה הידרוסטטית.
חנן-ג'יפולוג
17-06-25, 13:22
אייל פירט כאן מאוד בקצרה, אבל אני חושב שכן נעשה תהליך הגיוני במידה סבירה, ולקחתי בו חלק צנוע כחבר טלפוני.
מכיוון שאייל לא מצליח לסובב את המנוע ביד כשהמצתים בחוץ, וגם הסטרטר המשופץ שמקבל מתח סביר לא מצליח לסובב את המנוע, ההצעה הבאה שלי היתה לפתוח קרטר ומכסה שסתומים, לבחון ולהתקדם בהתאם לממצאים עד כדי פירוק מלא.
יש מצב שיש חסימה במעברי השמן שאחרי רבע סיבוב יוצרת נעילה הידרוסטטית.כשהפלאגים בחוץ לא יכולה להיות נעילה הידרוסטטית.
אסף.
לפני ריקון שמן והורדת קרטר - הסרת מכסה טיימינג. במנוע הזה העניין די קל ונותן הרבה אינפורמציה.
אסף.
כשהפלאגים בחוץ לא יכולה להיות נעילה הידרוסטטית.
אסף.
ברור שלא התכוונתי לנעילה ההידרוסטטית בצילינדר.
הסבר למה שהתכוונתי.
כיון שסיבוב המנוע מפעיל את משאבת השמן ואם יש חסימה במעברי השמן המנוע יסתובב קצת ויתקע.
הגעתי למסקנה האפשרית הזו משום שנכתב שהמנוע כן עושה רבע סיבוב בכל ניסיון הנעה.
וזאת משום שכשאשר הופסק ניסיון ההנעה, יש לשמן טווח זמן להתנקז מהמעברים עד ניסיון ההנעה הבא.
לעומת מקרה של תקיעת מנוע ע''י משהו קשיח כדוגמת בורג משוחרר, הסטרטר לא יזיז כלל את המנוע.
עדכון...
אחד החבר'ה במושב ברח באמצע קולונוסקופייה והבריח את המצלמה.
בכניסה של המצלמה לתוך חלל הצילינדרים (חלקם, הם לא בדקו את כולם) התגלתה חלודה בפנים (לפי דברי הצלם, אני לא הייתי בזמן האירוע המכונן). קצת שמן חלודה והסטארטר מסובב את המנוע.
בנוסף, הוציאו שמן מהקרטר שיצא דליל ממים.
המסקנה המתבקשת היא חדירת מים לחלל הצילינדר.
קיט שיפוץ ראש עולה באמזון 70 דולר רק שקצת קשה לנסוע להביא.
איפה קונים קיט כזה בארץ הקודש המופצצת?
https://www.amazon.com/Cylinder-Gasket-Roadmaster-1987-1995-Engine/dp/B0C857TMZG/ref=sr_1_5?af=eyJ2ZWhpY2xlTmFtZSI6IjE5OD cgR01DIEppbW15IiwidmVoaWNsZSI6IjE5ODctND gtNTI5LS0tLS0tLS0tLS0tNiJ9&dib=eyJ2IjoiMSJ9.BovrTjI_jWImkRy7vkosVGT-9MCidBhB47E84cBw7acJKRy9yCUNrXCZkLlA5IRQ eYGM-Dw2sY77iOgrSNlbDPDI77HB7EHJVPvRUi2EZ9wtl 74b-cBGofAYGMTKLlNx7hWVdjaTqyFnszr1I90DtreV6 qlHSf8baLYkkeg5wZFHwV-p06TefUZLeg4r5nXd3YUmgQoDx18JcmbWzUpWqoG x89Edj6-slE7dC64-XmqLiFWhatz9oVDGHaZU8vbKl8I6L2VL5K08kpP5 Mqy3f7YWfuon5b6onK44h-bQt2Q.2fvDd_V284A1SEzq1bLym4cFzi2D4JjEJM YRJsr0Noc&dib_tag=se&qid=1750184811&s=automotive&sr=1-5&vehicle=1987-48-529------------6&vehicleName=1987+GMC+Jimmy
יונימוג אדום
18-06-25, 15:41
עדכון...
אחד החבר'ה במושב ברח באמצע קולונוסקופייה והבריח את המצלמה.
בכניסה של המצלמה לתוך חלל הצילינדרים (חלקם, הם לא בדקו את כולם) התגלתה חלודה בפנים (לפי דברי הצלם, אני לא הייתי בזמן האירוע המכונן). קצת שמן חלודה והסטארטר מסובב את המנוע.
בנוסף, הוציאו שמן מהקרטר שיצא דליל ממים.
המסקנה המתבקשת היא חדירת מים לחלל הצילינדר.
קיט שיפוץ ראש עולה באמזון 70 דולר רק שקצת קשה לנסוע להביא.
איפה קונים קיט כזה בארץ הקודש המופצצת?
https://www.amazon.com/Cylinder-Gasket-Roadmaster-1987-1995-Engine/dp/B0C857TMZG/ref=sr_1_5?af=eyJ2ZWhpY2xlTmFtZSI6IjE5OD cgR01DIEppbW15IiwidmVoaWNsZSI6IjE5ODctND gtNTI5LS0tLS0tLS0tLS0tNiJ9&dib=eyJ2IjoiMSJ9.BovrTjI_jWImkRy7vkosVGT-9MCidBhB47E84cBw7acJKRy9yCUNrXCZkLlA5IRQ eYGM-Dw2sY77iOgrSNlbDPDI77HB7EHJVPvRUi2EZ9wtl 74b-cBGofAYGMTKLlNx7hWVdjaTqyFnszr1I90DtreV6 qlHSf8baLYkkeg5wZFHwV-p06TefUZLeg4r5nXd3YUmgQoDx18JcmbWzUpWqoG x89Edj6-slE7dC64-XmqLiFWhatz9oVDGHaZU8vbKl8I6L2VL5K08kpP5 Mqy3f7YWfuon5b6onK44h-
bQt2Q.2fvDd_V284A1SEzq1bLym4cFzi2D4JjEJM YRJsr0Noc&dib_tag=se&qid=1750184811&s=automotive&sr=1-5&vehicle=1987-48-529------------6&vehicleName=1987+GMC+Jimmy (https://www.amazon.com/Cylinder-Gasket-Roadmaster-1987-1995-Engine/dp/B0C857TMZG/ref=sr_1_5?af=eyJ2ZWhpY2xlTmFtZSI6IjE5OD cgR01DIEppbW15IiwidmVoaWNsZSI6IjE5ODctND gtNTI5LS0tLS0tLS0tLS0tNiJ9&dib=eyJ2IjoiMSJ9.BovrTjI_jWImkRy7vkosVGT-9MCidBhB47E84cBw7acJKRy9yCUNrXCZkLlA5IRQ eYGM-Dw2sY77iOgrSNlbDPDI77HB7EHJVPvRUi2EZ9wtl 74b-cBGofAYGMTKLlNx7hWVdjaTqyFnszr1I90DtreV6 qlHSf8baLYkkeg5wZFHwV-p06TefUZLeg4r5nXd3YUmgQoDx18JcmbWzUpWqoG x89Edj6-slE7dC64-XmqLiFWhatz9oVDGHaZU8vbKl8I6L2VL5K08kpP5 Mqy3f7YWfuon5b6onK44h-bQt2Q.2fvDd_V284A1SEzq1bLym4cFzi2D4JjEJM YRJsr0Noc&dib_tag=se&qid=1750184811&s=automotive&sr=1-5&vehicle=1987-48-529------------6&vehicleName=1987+GMC+Jimmy)
תנסה אצל - אוטוליין , מורד חלפים , יודן חלפים , רונית חלפים .
מאמין שתמצא .
אילן
אם זה לא לחוץ שיחכה.
המחירים בארץ יקרים פי מלא.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
אם זה לא לחוץ שיחכה.
המחירים בארץ יקרים פי מלא.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
בנוהל הרגיל... מוסיפים אפס מימין וממירים לשקל. 600 ש"ח.
אם התגלתה חלודה על קירות הצילנדר לא מדובר פה במשהו קצת יותר רציני מקיט שיפוץ ראש?
אם התגלתה חלודה על קירות הצילנדר לא מדובר פה במשהו קצת יותר רציני מקיט שיפוץ ראש?למה את מריץ את הסרט קדימה? תן להם להנות מכל השלבים.
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3644-%D7%90%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%9C-%D7%A4%D7%9C%D7%95%D7%A1-%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%94-%D7%9E%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%A9%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%9C%D7%98-V8-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90
אסף.
ומצד שני.... זה מנוע אמריקאי של פעם. מניסיוני המועט עם כאלה - מפרקים מנקים זורקים פנימה חלקים באופן אקראי סוגרים וזה יעבוד עוד 50 שנה.
אסף.
https://he.aliexpress.com/item/1005005189724014.html?spm=a2g0o.productl ist.main.7.27b9oHjcoHjcVp&algo_pvid=4a6fb320-c575-40f1-9b32-abef8fa57310&algo_exp_id=4a6fb320-c575-40f1-9b32-abef8fa57310-6&pdp_ext_f=%7B%22order%22%3A%22173%22%2C% 22eval%22%3A%221%22%7D&pdp_npi=4%40dis%21ILS%2127.03%2121.93%21 %21%2154.53%2144.24%21%402151e6dc1750348 3013062888e4044%2112000032037484371%21se a%21IL%21176983939%21X&curPageLogUid=XkeY11xRC3M0&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A
149181
בטח לא צריך יותר מזה...
בשלב הבא מכניסים את הדבר הזה לסככה כדי לעבוד בתנאים סבירים.
מתחילים לפתוח, מצלמים, מעלים כאן ושואלים לאן פנינו מועדות.
פרטים בהמשך...
**** המינוח שאלוהים יעזור מתעה כיוון שאנחנו מכירים את אלוהי הג'יפ, כאן זה אלוהים אחר לחלוטין. צריך ללמוד משניות אחרות, גמרא שונה. מזל שהמידות גם כאן באינטש ימ"ש ****
עדכון:
השמן הוצא מהקרטר, הצבע סבבה המרקם מים. הצעתי להעמיד אותם כמה ימים ולהפריד וככה נוכל שוב להשתמש בשמן (סתם!).
הרדיאטור פורק, נראה רע כמו רדיאטור שהיה מלא במי ברז. ילך לשיפוץ או החלפה.
מתקדמים לפירוק המסכה והאביזרים סביב המנוע.
אייל, מה יהיה? קצת תמונות? משהו? או שהכל בדמיונך?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
צודק...
אבל הידיים מלוכלכות תוך כדי עבודה אז יש בעיה לצלם.
יטופל בהמשך.
עדכון:
השמן הוצא מהקרטר, הצבע סבבה המרקם מים. הצעתי להעמיד אותם כמה ימים ולהפריד וככה נוכל שוב להשתמש בשמן (סתם!).
הרדיאטור פורק, נראה רע כמו רדיאטור שהיה מלא במי ברז. ילך לשיפוץ או החלפה.
מתקדמים לפירוק המסכה והאביזרים סביב המנוע.
אני מוכרח להגיד ששם השרשור "...ושאלוהים יעזור" מרגיש לי בדיוק מה שהולך להיות כאן.
הוא, ולא אחר.
אם.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.