נמרוד
03-06-25, 14:05
לא זוכר דיונים בנושא פה וגם באינטרנט באופן כללי אין הרבה. אולי כי זה פשוט מאד, אולי כי האגזוזנים עושים עבודה מעולה, אולי זה לא מאד חשוב. נראה לי שווה שרשור.
ג'יפ CJ-7 הנדון (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/97879) הגיע עם צנרת אגזוז לא מקורית, שרותכה בגסות מצינורות בקטרים שונים בהזדמנויות שונות והיתה די חלודה וגמורה. המשתיק, "ספידרקס" למי שזוכר מה זה, מרעיש כשמנענעים אותו מה שרומז שתוכו במצב דומה לאיך שהוא נראה. בג'יפ מהשנים האלו בכל מקרה יש דוד משתיק, אין ממיר/חיישני חמצן או שום דבר בסגנון.
הצינור הראשי שיורד מהסעפת הוא החלק היחיד שנראה מקורי. הקוטר הוא 2 אינץ'. התקשיתי למצוא תחליף בארץ (אין במלאי בינוביץ') וגם בחו"ל הזמינות והמחיר לא אטרקטיביים. חתכתי את הצינור איפה שהיה מחובר לצנרת 2.5 לא מקורית והשחזתי את החלודה. נשארתי עם צינור שלם שנראה סביר לשימוש.
חתיכת צינור מתאים ישר מצאתי אצל ארנון. דוד משתיק 2 אינץ' אוניברסלי מצאתי באמזון ב44$ עם משלוח חינם. הוספתי גם כיפוף U כדי להשלים את המשלוח שיאפשר לי לשחק קצת עם זויות, וחיכיתי בסבלנות.
https://a.co/d/4NPTdDz
https://a.co/d/0gbx9FR
עכשיו שהדברים הגיעו סידרתי אותם מתחת לג'יפ.
כרגע אני מתכנן להוציא האגזוז מהצד, כמו בסופה, לא אחורה כמו בCJ. קצר ופשוט. בסופה האגזוז מגיע מצד ימין של המנוע, עושה מסלול מעל הדרישפט האחורי, מעל קורת השלדה הימנית ויוצא מתחת לבודי לפני הגלגל השמאלי אחורי. בג'יפ CJ7 זה כנראה לא אפשרי - אין מספיק מקום בין המדרגה באמבטיה לגלגל האחורי. נראה לי שלהוציא את הצינור מתחת לקורת השלדה סמוך לפני תושבת הקפיץ האחורי הקדמית זה מקום מספיק בטוח מבחינת מרווח גחון.
העסק יהיה תלוי מהשלדה עם תושבת גומי בערך איפה שהצינור הסופי עובר מתחתיה, ותהיה נקודת חיבור נוספת בהמלצת ארנון בצורה קשיחה לגיר או תושבת הגיר כדי להוריד את עומס התליה מהברגים שמחזיקים את ראש הצינור לסעפת הפליטה.
מעלה כאן כמה תמונות בתקווה לתובנות והצעות. עוד לא ריתכתי ולא התחייבתי לכלום.
149126
149127
149128
ג'יפ CJ-7 הנדון (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/97879) הגיע עם צנרת אגזוז לא מקורית, שרותכה בגסות מצינורות בקטרים שונים בהזדמנויות שונות והיתה די חלודה וגמורה. המשתיק, "ספידרקס" למי שזוכר מה זה, מרעיש כשמנענעים אותו מה שרומז שתוכו במצב דומה לאיך שהוא נראה. בג'יפ מהשנים האלו בכל מקרה יש דוד משתיק, אין ממיר/חיישני חמצן או שום דבר בסגנון.
הצינור הראשי שיורד מהסעפת הוא החלק היחיד שנראה מקורי. הקוטר הוא 2 אינץ'. התקשיתי למצוא תחליף בארץ (אין במלאי בינוביץ') וגם בחו"ל הזמינות והמחיר לא אטרקטיביים. חתכתי את הצינור איפה שהיה מחובר לצנרת 2.5 לא מקורית והשחזתי את החלודה. נשארתי עם צינור שלם שנראה סביר לשימוש.
חתיכת צינור מתאים ישר מצאתי אצל ארנון. דוד משתיק 2 אינץ' אוניברסלי מצאתי באמזון ב44$ עם משלוח חינם. הוספתי גם כיפוף U כדי להשלים את המשלוח שיאפשר לי לשחק קצת עם זויות, וחיכיתי בסבלנות.
https://a.co/d/4NPTdDz
https://a.co/d/0gbx9FR
עכשיו שהדברים הגיעו סידרתי אותם מתחת לג'יפ.
כרגע אני מתכנן להוציא האגזוז מהצד, כמו בסופה, לא אחורה כמו בCJ. קצר ופשוט. בסופה האגזוז מגיע מצד ימין של המנוע, עושה מסלול מעל הדרישפט האחורי, מעל קורת השלדה הימנית ויוצא מתחת לבודי לפני הגלגל השמאלי אחורי. בג'יפ CJ7 זה כנראה לא אפשרי - אין מספיק מקום בין המדרגה באמבטיה לגלגל האחורי. נראה לי שלהוציא את הצינור מתחת לקורת השלדה סמוך לפני תושבת הקפיץ האחורי הקדמית זה מקום מספיק בטוח מבחינת מרווח גחון.
העסק יהיה תלוי מהשלדה עם תושבת גומי בערך איפה שהצינור הסופי עובר מתחתיה, ותהיה נקודת חיבור נוספת בהמלצת ארנון בצורה קשיחה לגיר או תושבת הגיר כדי להוריד את עומס התליה מהברגים שמחזיקים את ראש הצינור לסעפת הפליטה.
מעלה כאן כמה תמונות בתקווה לתובנות והצעות. עוד לא ריתכתי ולא התחייבתי לכלום.
149126
149127
149128