PDA

צפייה בגרסה מלאה : גימני 2015: חום מנוע 110 מעלות בעלייה ב-Low - תקין?



yehuda7
03-06-25, 21:03
אהלן חברים,

לאחרונה התחדשתי בגימני 2015 עם 175k ק״מ, גיר ידני.
לפני כמה ימים בטיול עליתי מעמק החולה לרמת הגולן בשטח, לא היה אתגר טכני רק עליה תלולה וארוכה שטיפסתי ב low.
בשלב מסוים באמצע העליה נעמדתי והחום מנוע (נמדד בעזרת obd) טיפס ל110 מעלות, ואז המאוורר החשמלי נכנס לפעולה והוריד את הטפטרטורה לאזור ה 108 וחוזר חלילה עד שהמשכתי תנועה.

שמעתי כמה דעות מכמה מומחי ג׳ימני בנושא, יש האומרים שזה טמפטרטורת עבודה תקינה והכל בסדר. יש האומרים שזה לא תקין וזה שהמאוורר החשמלי נכנס לפעולה מעיד על מצב קיצון של המנוע ובאופן כללי מערכת קירור תקינה מסתפקת רק בפאן קלאץ ולא אמורה להעזר במאוורר החשמלי אם המזגן כבוי.

מצורף סרטון בדיקה של הפאן קלאץ: כאשר חום המנוע עומד על 93 מעלות דוממתי והמאוורר לא עצר מייד, שלחתי את הסרטון למומחים יש האומרים שהפאן קלאץ תקין ויש האומרים שצריך להחליף.
https://photos.app.goo.gl/5AftMNKojZncLDmu7

כמה פרטים:
מלבד עליות תלולות ואיטיות בשטח לא נתקלתי שהמנוע מגיע לחום כזה בעבודה רגילה בכביש או בשטח.
רדיאטור מקורי הוחלף כתחוזקה מונעת.
לא הבחנתי באיבוד של נוזל קירור.

מוטי ג.
03-06-25, 21:13
נתון חשוב שחסר, נסעת עם מזגן פועל?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ehudzeelim
03-06-25, 21:21
לעניות דעתי הפאן קלאץ' לא תקין לפי הסרטון.

opl
03-06-25, 21:56
גם לדעתי. עוד ניסוי שאפשר לבצע בזהירות:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=fqnvOYwfxbU&ab_channel=BIMMERZEIT

ehudzeelim
03-06-25, 22:16
השיטה הכי פשוטה לבדוק היא כשהמנוע כבוי וחם, לסובב את המניפה עם היד בכוח, דחיפה אחת.
אם אתה מצליח לסובב יותר מחצי סיבוב-3/4 סיבוב, הפאן קלאץ' כבר עייף.

yehuda7
03-06-25, 23:27
נתון חשוב שחסר, נסעת עם מזגן פועל?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

בגימני, המאוורר החשמלי נדלק כאשר המזגן עובד. תוך כדי העליה הדלקתי וכיביתי את המזגן לסירוגין כדי לבדוק אם יש השפעה על חום המנוע.

- - - Updated - - -


לעניות דעתי הפאן קלאץ' לא תקין לפי הסרטון.

אם זה המצב, לא הייתי אמור לחוות התחממויות משמעותיות יותר?
למעט המקרה שתיארתי הרכב לא מגיע לחום כזה תחת עומס סטנדרטי.

ד ו ר ו ן
04-06-25, 07:22
נדלקה נורת חום?
איזה חיווי תקלה?

ehudzeelim
04-06-25, 07:40
אם זה המצב, לא הייתי אמור לחוות התחממויות משמעותיות יותר?
למעט המקרה שתיארתי הרכב לא מגיע לחום כזה תחת עומס סטנדרטי.

לא בהכרח, ההשפעה של הפאן קלאץ תהיה הכי משמעותית בנסיעה איטית.
בנסיעה יותר מהירה, האוויר נדחף דרך הרדיאטור ומפצה על התקלה.
ותלוי גם בתנאי הסביבה.

yehuda7
04-06-25, 08:12
נדלקה נורת חום?
איזה חיווי תקלה?

לא, חום המנוע בלוח השעונים נשאר בטווח התקין

ד ו ר ו ן
04-06-25, 08:20
לא, חום המנוע בלוח השעונים נשאר בטווח התקין

יש של סיבה שאתה לא רואה את ספרות החום עולות ויורדות תו״כ שינויי העומס בנסיעה.
כי זה מחרפן נהגים וכי זה תקין שמנוע עובד בטווח עבודה.

חנן-ג'יפולוג
04-06-25, 09:03
110 מעלות זו ממש לא טמפ' מדאיגה כשלעצמה. למעשה זה בתוך מנעד הטמפ' הנורמלי של רכבים רבים.


אבל, אם זו לא הטמפ' האופיינית לרכב הספציפי או לדגם, אז יש מקום לבדיקה נוספת כדי לאתר מבעוד מועד תקלה מתפתחת.

asypeer
04-06-25, 14:18
בגיר ידני זה בטווח שמתקרב ללא תקין, ואנחנו עדיין לא בשיא הקיץ. תבצע ניקוי לרדיאטור והחלפת נוזל הקירור אם לא ידןע מתי בוצע.
את הפאן קלאץ׳ ייעצו לך איך לבדוק.


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->