yehuda7
03-06-25, 21:03
אהלן חברים,
לאחרונה התחדשתי בגימני 2015 עם 175k ק״מ, גיר ידני.
לפני כמה ימים בטיול עליתי מעמק החולה לרמת הגולן בשטח, לא היה אתגר טכני רק עליה תלולה וארוכה שטיפסתי ב low.
בשלב מסוים באמצע העליה נעמדתי והחום מנוע (נמדד בעזרת obd) טיפס ל110 מעלות, ואז המאוורר החשמלי נכנס לפעולה והוריד את הטפטרטורה לאזור ה 108 וחוזר חלילה עד שהמשכתי תנועה.
שמעתי כמה דעות מכמה מומחי ג׳ימני בנושא, יש האומרים שזה טמפטרטורת עבודה תקינה והכל בסדר. יש האומרים שזה לא תקין וזה שהמאוורר החשמלי נכנס לפעולה מעיד על מצב קיצון של המנוע ובאופן כללי מערכת קירור תקינה מסתפקת רק בפאן קלאץ ולא אמורה להעזר במאוורר החשמלי אם המזגן כבוי.
מצורף סרטון בדיקה של הפאן קלאץ: כאשר חום המנוע עומד על 93 מעלות דוממתי והמאוורר לא עצר מייד, שלחתי את הסרטון למומחים יש האומרים שהפאן קלאץ תקין ויש האומרים שצריך להחליף.
https://photos.app.goo.gl/5AftMNKojZncLDmu7
כמה פרטים:
מלבד עליות תלולות ואיטיות בשטח לא נתקלתי שהמנוע מגיע לחום כזה בעבודה רגילה בכביש או בשטח.
רדיאטור מקורי הוחלף כתחוזקה מונעת.
לא הבחנתי באיבוד של נוזל קירור.
לאחרונה התחדשתי בגימני 2015 עם 175k ק״מ, גיר ידני.
לפני כמה ימים בטיול עליתי מעמק החולה לרמת הגולן בשטח, לא היה אתגר טכני רק עליה תלולה וארוכה שטיפסתי ב low.
בשלב מסוים באמצע העליה נעמדתי והחום מנוע (נמדד בעזרת obd) טיפס ל110 מעלות, ואז המאוורר החשמלי נכנס לפעולה והוריד את הטפטרטורה לאזור ה 108 וחוזר חלילה עד שהמשכתי תנועה.
שמעתי כמה דעות מכמה מומחי ג׳ימני בנושא, יש האומרים שזה טמפטרטורת עבודה תקינה והכל בסדר. יש האומרים שזה לא תקין וזה שהמאוורר החשמלי נכנס לפעולה מעיד על מצב קיצון של המנוע ובאופן כללי מערכת קירור תקינה מסתפקת רק בפאן קלאץ ולא אמורה להעזר במאוורר החשמלי אם המזגן כבוי.
מצורף סרטון בדיקה של הפאן קלאץ: כאשר חום המנוע עומד על 93 מעלות דוממתי והמאוורר לא עצר מייד, שלחתי את הסרטון למומחים יש האומרים שהפאן קלאץ תקין ויש האומרים שצריך להחליף.
https://photos.app.goo.gl/5AftMNKojZncLDmu7
כמה פרטים:
מלבד עליות תלולות ואיטיות בשטח לא נתקלתי שהמנוע מגיע לחום כזה בעבודה רגילה בכביש או בשטח.
רדיאטור מקורי הוחלף כתחוזקה מונעת.
לא הבחנתי באיבוד של נוזל קירור.