צפייה בגרסה מלאה : בעיית אמינות בבולמי OME BP51?
היי
בולמי אולד מן bp-51 הם בולמים מעולים, רמה אחרת של שיכוך, תענוג. הם גם יקרים מאד (מאדדדד).
ברכב שלי נתקלתי בבעייה של אורך חיים קצר של הבוקסות התחתונות בבולמים הקדמיים.
הבוקסות האלה התחילו להשמיע קולות של שחיקה, מתכת במתכת.
הרכב לנדקרוזר 2021 עם 40,000 ק"מ בלבד. מעט מאד שטח עד ינואר 2025 (היד הראשונה הרכיב את הבולמים אך לא עשה שטח כלל).
עלות ההחלפה יקרה מאד, צריך לרכוש זוג בוקסות, לבצע התקנה, ואיזון גלגלים. סה"כ סיפור של כ- 3,000 ש"ח (למי שכמוני לא מטפל לבד).
פניתי להנפלד, הם לא לקחו אחריות ולא נתנו הנחות.
לטענתם הם מכירים את הבעייה, הסיבה העיקרית שלא מתקינים נכון בארץ. אולי הם צודקים אך ההתקנה בוצעה במקום ידוע ומוכר כולל התמחות בשיפורי בולמים. (ההשערה שלי- חיזוק סופי של הבוקסות בסיום ההתקנה חייב להתבצע כאשר הרכב כבר לא על הליפט. חיזוק על הליפט יוצר זווית בעיייתית).
מבחינתי זו אכזבה- הן מהמוצר והן מלקיחת האחריות.
עוד מישהו נתקל בבעייה הזו? מצאתם פתרון טוב יותר או זול יותר?
עוד מישהו נתקל בבעייה הזו? מצאתם פתרון טוב יותר או זול יותר?
בהחלט.
הפתרון הטוב והזול הוא פשוט להחליף בעצמך. זה עבודה שדורשת זמן אבל בהחלט ניתנת לביצוע לבד. כתבתי על כך בפורום מספר פעמים כולל בעמוד הראשי בשנה שעברה - https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4074
אני יכול לכתוב מדריך מסודר על פרוק בולם קדמי בהיילקס ויגו/רבו/קרוזר 120/150 הכל אותו דבר, והחלפת הבושינג הזה עם קיט חולץ בולג'וינטים שאפשר לקנות או להשאיל. אני חושב שיש לי גם תמונות, ביצעתי כבר כמה פעמים.
בהחלט לא מצדיקים את המחיר ואת המוניטין,
גם אני חוויתי את אותה בעיה עם מיסב תחתון שך הבולם, ההתקנה בוצעה במקום מורשה עם ניסיון.
אין לי ספק שברכב הבא אחזור לבולמים הרגילים של OME
ברור לי שאם היבואן היה לוקח לפחות אחריות על עלות המיסב ללא ההתקנה הכול היה נראה אחרת.
יש אפשרות להסבה לבושינג מסורתי גמיש?
אותה בעיה בבולמי בילשטיין 7100, ביצענו הסבה לחיבורי פוליאוריטן.
בהחלט לא מצדיקים את המחיר ואת המוניטין,
גם אני חוויתי את אותה בעיה עם מיסב תחתון שך הבולם, ההתקנה בוצעה במקום מורשה עם ניסיון.
אין לי ספק שברכב הבא אחזור לבולמים הרגילים של OME
ברור לי שאם היבואן היה לוקח לפחות אחריות על עלות המיסב ללא ההתקנה הכול היה נראה אחרת.אתה מעניש רק את עצמך...
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
יש אפשרות להסבה לבושינג מסורתי גמיש?
אותה בעיה בבולמי בילשטיין 7100, ביצענו הסבה לחיבורי פוליאוריטן.
גם אני שאלתי את עצמי
יש אפשרות להסבה לבושינג מסורתי גמיש?
לדעתי לא יחזיק.
אולדמן בחרו לשים שם מיסבי קצה בגלל העומסים הגדולים שנוצרים שם בגלל אופי עבודת הבולם. עומסים שהם הרבה יותר גדולים מבולם נושא קפיץ רגיל.
בכל מקרה, גם בבולמים נושאי קפיץ רגילים משתמשים בבוקסה של גומי יצוק ולא פוליאוריטן.
אבל, כאמור, ממש לא מומלץ.
יש אפשרות להסבה לבושינג מסורתי גמיש?
אותה בעיה בבולמי בילשטיין 7100, ביצענו הסבה לחיבורי פוליאוריטן.אצלך דורון יש קפיצי עלים. ברכב עם קפיצי עלים, או מוט פיתול, או קפיץ סליל שמורכב במקביל לבולם (כל הjeepים עם קפיצי סליל לדורותיהם) הכוחות של הקפיץ והבולם נפרדים לגמרי ואפשר ומקובל להשתמש במחברים גמישים.
ברכב הנדון מקדימה מדובר על קויל אובר. כל הכוחות של הקפיץ והבולם מרוכזים ביחד לנקודה אחת במשולש.
בולם מעקפים כמו BP51 - בשוק שלנו מעשית זה רק BP51 - מגדיל עוד יותר את הכוח בקצות המהלך. הוא לוקח את התפקיד של הבאמפסטופ במידה רבה.
לכן צריך מיסב קצה קשיח שעובד קשה מאד. אולדמן שמו שם מיסבי FK טפלון מאד איכותיים שאני זוכר מעולם מכוניות המרוץ. הם מנסים להגן עליו מתנאי השטח של בוץ ורטיבות עם אורינגים. מנגנון הכשל (מהנסיון שלי) זה כשהאורינג נקרע, רטיבות נכנסת ואז החלק החיצוני של המיסב מתחיל להשחק, הצפצופים מגיעים ומתגברים ואין ברירה אלא להחליף.
צריך להדק את הבורג התחתון כשהרכב על הקרקע למומנט נכון לפי היצרן. הידוק יתר יקרע את האורינג, הידוק חסר יאפשר לרטיבות להכנס. מעבר לזה אין מה לעשות, והמיסבים האלו ידרשו החלפה מדי פעם, במיוחד אם נוסעים הרבה בבוץ ומעברי מים. 40,000 קילומטר שצוינו בתחילת השרשור זה הגיוני מנסיוני.
במיסב העליון של היחידה הקדמית אין בעייה כי הוא נסגר במפעל ולא נוגעים בו בפרוק והרכבה. הוא גם זז בזויות קטנות יותר וגם גבוה ולא חשוף לבוץ ומים כמו התחתון.
בבולמים BP51 שהם לא קוילאובר כמו האחוריים בטויוטות יש בושינגים גמישים ואין בעיות.
מי היבואן של בילשטיין בארץ?
רשמתם הנפלד ואני זוכר אספיר.
שניהם?
מדובר פה על בולמי אולדמן BP51 והיבואן הוא הנפלד.
ברכב הנדון מקדימה מדובר על קויל אובר. כל הכוחות של הקפיץ והבולם מרוכזים ביחד לנקודה אחת במשולש.
בדיפנדר מקדימה, אין עומס על החיבור התחתון?
בדיפנדר מקדימה, אין עומס על החיבור התחתון?יש אבל הוא נפרד לגמרי מהקפיץ. מצ"ב תמונות. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250608/6da2507e890e947d8948b60f7461f1a6.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250608/83f0f81278cbe8a8b6b045eafca9a55b.jpg
מקשה עוד קצת.. הבושינג המקורי בטויוטה עם גומי.
וזה מחזיק.
בהנתן חומר עמיד יותר, למה זו לא אופציה?
מקשה עוד קצת.. הבושינג המקורי בטויוטה עם גומי.
וזה מחזיק.
בהנתן חומר עמיד יותר, למה זו לא אופציה?
על מי אתה מקשה ומה האופציה שאתה מציע?
נראה לי שדורון שואל מה יש במכלול קפיץ - בולם המקורי של הרכב, וכמה זמן, זה, מחזיק לעומת המיסב עין של BP51
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
נראה לי שדורון שואל מה יש במכלול קפיץ - בולם המקורי של הרכב, וכמה זמן, זה, מחזיק לעומת המיסב עין של BP51
מצ"ב תמונה של קוילאובר BP51 ליד המקורי שהוא מחליף. במקורי יש בוקסת גומי יצוקה. זה מחזיק מן הסתם הרבה שנים בשימוש רגיל כמו כל דבר שטויוטה מייצרים.
149160
זה בדיוק העניין.. להסב את החיבור לגמיש.
אמנם במתלה עלים הבולם לא נושא בעומס כמו כאן, אבל גם שם בעומס מופחת נוצרים חופשים במיסבים האלו, וההסבה פותרת את זה.
אם זה טוב למקורי, למה לא למשופר?
כי זה סקסי להגיד שיש מיסב?
ehudzeelim
08-06-25, 21:28
לדעתי לא יחזיק.
אולדמן בחרו לשים שם מיסבי קצה בגלל העומסים הגדולים שנוצרים שם בגלל אופי עבודת הבולם. עומסים שהם הרבה יותר גדולים מבולם נושא קפיץ רגיל.
אבל, כאמור, ממש לא מומלץ.
למה העומסים יותר גבוהים?
ניקח את זה רגע לקצה. עם מתלים סטנדרטיים היילקס לא נוחת מקפיצות.
אסף.
ehudzeelim
08-06-25, 21:34
כלומר בגלל שהבולם הזה מאפשר שימוש אגרסיבי יותר?
ועוד משהו שאני לא מבין, למה צריך מיסבי קצה שמספקים יכולת תנועה תלת מימדית? הרי הבולם נע בשני צירים בלבד, כלומר במישור דו מימדי.
אז גם מיסב רגיל יכול להתאים.
וואלה? אז מה הוא אם לא נוחת? (;
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
כשהבולם עובד במקביל לקפיץ אז על הבושינגים מופעלים כוחות השיכוך של הבולם. בבולמים כאלה יש בוקסה מגומי או פוליאוריטן.
כשהבולם נושא קפיץ (strut או coilover) הבושינגים רואים בנוסף לקוחות השיכוך גם את משקל הרכב. בבולמים כאלה הבושינגים הם בד"כ תותב גומי יצוק בשרוול חיצוני עם שרוול פנימי. כך בבולם המקורי וכך גם בבולמים מסדרת הניטרוצ'רג'רים של אולדמן (וכל בולם תחליפי אחר).
בולם כזה, במצב קיצון של, נניח, סגירה חזקה, יראה עומס פחות או יותר קבוע (שתלוי במהירות הבוכנה) עד שהמתלה יגיע לבאמפ-סטופ ואז כמעט כל העומס ירד מהבולם מכוון שהסרן נשען בפועל על השלדה.
ב-BP51, שהם בולמים עם שיכוך משתנה כתלות במיקום הבוכנה (יעני position sensitive), קצה המהלך מתפקד כמעט כמו באמפ-סטופ הידראולי. לכן העומסים שמופעלים על הבושינג הרבה יותר גדולים מאשר בבולם נושא קפיץ רגיל (שהוא pressure sensitive בלבד).
ehudzeelim
08-06-25, 22:57
בולם כזה, במצב קיצון של, נניח, סגירה חזקה, יראה עומס פחות או יותר קבוע (שתלוי במהירות הבוכנה) עד שהמתלה יגיע לבאמפ-סטופ ואז כמעט כל העומס ירד מהבולם מכוון שהסרן נשען בפועל על השלדה.
בסגירת מהלך העומס לא ירד מהבולם, אלא העומס העודף יעבור דרך הבאמפסטופ לשלדה. כלומר העומס המקסימלי יהיה במצב שהקפיץ מכווץ למקסימום, בלי קשר אם הבאמפ סטופ עצר או לא עצר את המתלה או את הסרן.
אם נניח שמדובר בקפיץ עם אותו קבוע קפיץ, זה כשלעצמו לא יכול לגרום לעומס גבוה יותר על הבולם.
אהוד, תקרא שוב את מה שיואב רשם. הבולמים הללו מתפקדים בצורה של בילום משתנה בהתאם למיקום הבוכנה- ככל שהבולם נסגר יותר כך ההיתנגדות ההידראולית בתוכו עולה.
זה משפיע על תדר מתלה שונה בהתאם לסגירה וישירות על תושבות הקויילאובר.
אני אומר תדר מתלה ולא קבוע קפיץ משתנה, כי אלו דברים שונים וקשורים אחד בשני מעצם השילוב של קבוע קפיץ קבוע ובילום משתנה/ מתגבר.
השאלה האם העומסים המוגברים הללו לא נותנים את אותותיהם במשולש או בחיבורים לשלדה? הרי אחרי הכל מדובר על טויוטה שמתחילה לקפוץ ולנחות.
זה בדיוק העניין.. להסב את החיבור לגמיש.
אמנם במתלה עלים הבולם לא נושא בעומס כמו כאן, אבל גם שם בעומס מופחת נוצרים חופשים במיסבים האלו, וההסבה פותרת את זה.
אם זה טוב למקורי, למה לא למשופר?
כי זה סקסי להגיד שיש מיסב?
אין מה להתלהב מבושינג תחתון גמיש בתצורה מקורית.
גומי או פוליאוריטן, מקורי טויוטה או משופר מאוסטרליה, כולם קורסים לפני שהבולם מסיים את חייו האפקטיבים.
בד"כ מלווה ברעשי חריקה, כשאוזן הבולם נוגעת בתושבת במשולש,
ממשיך בדפיקות וראיתי גם בולמים שנשברו.
למעשה, כל בולם קדמי טויוטה שפירקתי (מדובר על הילקס ופראדו מאמצע שנות האלפיים ועד היום), היה עם בושניג תחתון מעוות או קרוס.
עשרות רבות של בולמים, מכל היצרנים.
לדעתי, טויוטה שגו בתכנון, ועשו בושינג קטן מדי בקצה הבולם, ותושבת קטנה מידי במשולש, בהתאמה.
מכאן, יצרני הבולמים המשופרים נאלצים להצמד למידות הבושינג שמוכתבות ע"י גודל התושבת במשולש.
בד"כ לא מתעסקים בהחלפת הבושינג אלא מחליפים בולם קומפלט.
מיסב עין זה פתרון מצויין שאינו קורס, אבל צריך לשפר את העמידות שלו למים ובוץ.
זהו מוצר פרימיום לעולם המירוצים, אבל מעט מפונק ועדין לשימוש יומיומי ארוך טווח .
בברכה, טושי
ehudzeelim
09-06-25, 08:12
אהוד, תקרא שוב את מה שיואב רשם. הבולמים הללו מתפקדים בצורה של בילום משתנה בהתאם למיקום הבוכנה- ככל שהבולם נסגר יותר כך ההיתנגדות ההידראולית בתוכו עולה.
זה משפיע על תדר מתלה שונה בהתאם לסגירה וישירות על תושבות הקויילאובר.
אני אומר תדר מתלה ולא קבוע קפיץ משתנה, כי אלו דברים שונים וקשורים אחד בשני מעצם השילוב של קבוע קפיץ קבוע ובילום משתנה/ מתגבר.
השאלה האם העומסים המוגברים הללו לא נותנים את אותותיהם במשולש או בחיבורים לשלדה? הרי אחרי הכל מדובר על טויוטה שמתחילה לקפוץ ולנחות.
כן את זה הבנתי, זה ההסבר למה בבולם הנ"ל העומס על התושבות עלול להיות גבוה יותר מאשר בבולם רגיל.
רק הדגשתי את הנקודה שכשהמתלה נשען על הבאמפסטופ, זה לא אומר שהעומס יורד מתושבת הבולם,
אלא ש"עודפי העומס" עוברים לשלדה. אך עדיין, העומס של כיווץ מלא של הקפיץ מופעל על תושבות הבולם במצב זה.
אהוד
אתה, כמובן, צודק.
הניסוח שלי לא היה טוב
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אהוד, תקרא שוב את מה שיואב רשם. הבולמים הללו מתפקדים בצורה של בילום משתנה בהתאם למיקום הבוכנה- ככל שהבולם נסגר יותר כך ההיתנגדות ההידראולית בתוכו עולה.
זה משפיע על תדר מתלה שונה בהתאם לסגירה וישירות על תושבות הקויילאובר.
אני אומר תדר מתלה ולא קבוע קפיץ משתנה, כי אלו דברים שונים וקשורים אחד בשני מעצם השילוב של קבוע קפיץ קבוע ובילום משתנה/ מתגבר.
השאלה האם העומסים המוגברים הללו לא נותנים את אותותיהם במשולש או בחיבורים לשלדה? הרי אחרי הכל מדובר על טויוטה שמתחילה לקפוץ ולנחות.
נמרוד,
אם אני זוכר נכון, חלק מהקיט כולל איזה חיזוק?
נמרוד,
אם אני זוכר נכון, חלק מהקיט כולל איזה חיזוק?
הקיט עבור היילקס כולל גם חיזוקים לשלדה, נכון. לא יודע לגבי רכבים אחרים.
אין לי את הידע הטכני כדי להבין 20 אחוז ממה שנכתב בשירשור הנ״ל.
כצרכן, נראה לי לא סביר לטפל טיפול מהותי (וגם לא זול), פעם בשנה, במערכת מרכזית שמותקנת ברכב.
זו הסיבה שפסלתי על הסף את המערכת הזו כשהתקנתי מתלים בהיילקס.
לביא
כצרכן, נראה לי לא סביר לטפל טיפול מהותי (וגם לא זול), פעם בשנה, במערכת מרכזית שמותקנת ברכב.
במחשבה ראשונה - אני מסכים.
במחשבה נוספת - רכב שנוסע 40אק"מ בשנה, עובר 3 החלפות שמן ופילטר, החלפת פילטר אוויר, בחלק מהרכבים גם פלאגים, ואם נניח רכב ספורטיבי שנוהגים בו חזק גם יכול לעבור החלפת רפידות וצמיגים.
מדובר ב-3 ביקורים במוסך ועוד ביקור בחנות הצמיגים.
אז האם כזה נורא (להוציא המחיר) להוסיף גם לאחד מהטיפולים האלה החלפת מיסבים במתלים?
במיוחד שמדובר במערכת מתלים פרימיום על רכבים שנוסעים הרבה בשטח ובוץ, שגם ככה הבלאי שלהם מוגבר.
במחשבה ראשונה - אני מסכים.
במחשבה נוספת - רכב שנוסע 40אק"מ בשנה, עובר 3 החלפות שמן ופילטר, החלפת פילטר אוויר, בחלק מהרכבים גם פלאגים, ואם נניח רכב ספורטיבי שנוהגים בו חזק גם יכול לעבור החלפת רפידות וצמיגים.
מדובר ב-3 ביקורים במוסך ועוד ביקור בחנות הצמיגים.
אז האם כזה נורא (להוציא המחיר) להוסיף גם לאחד מהטיפולים האלה החלפת מיסבים במתלים?
במיוחד שמדובר במערכת מתלים פרימיום על רכבים שנוסעים הרבה בשטח ובוץ, שגם ככה הבלאי שלהם מוגבר.
בסוף זה נורא פשוט ,
כמה זה יותר יקר בקניה?
כמה זה יותר יקר בתחזוקה?
מה זה נותן בנוחות ?
שווה לא שווה לי???
ודרך אגב לגבי המספרים בדוגמה \ שאלה -
אף אחד מאתנו לא עושה 40K שטח בשנה.
השאלה אם יש לבולם כזה יתרון ( משמעותי?) בכביש?
אם הוא לא תורם בכביש, לא נכון להכניס אותו בחשבון של 3 החלפות שמן למשל או צמיגים כל שנה.
יצא לי לטייל עם נמרוד, במהירות ובסגנון נהיגה שלו, אני מבין למה הוא שם בולמים כאלו :-)
הכוכב הכחול
11-06-25, 19:10
השאלה אם יש לבולם כזה יתרון ( משמעותי?) בכביש?
לדעתי, כן. מאוד.
[emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]]]]]]בסוף זה נורא פשוט ,
אני מבין למה הוא שם בולמים כאלו :-)
זה כי הוא רצה והוא יכול, באמת שאין צורך לחפש היגיון אוניברסלי.
ת׳אמת שיש בתחום החלטות ומעשים שהם הרבה יותר שנויים במחלוקת מאשר הנ״ל…
וגם,
לא חושב שכשהוא קנה, הוא ידע שזה מה שיהיה.
בנוסף,
הפטנט של מיסב קצה שהולך קאקען אחרי פרק זמן מביך מתרחש גם ברכבים בהם תצורת הבולם סטנדרטית (כלומר במקביל לקפיץ או חופשי בתוך אחד).
לפני הרבה שנים עבדתי כטכנאי של בולמי פוקס לאופניים.
מוצרי קצה, עם ביצועי קצה, שעולים בהתאם.
כמו כל דבר שהוא טרנד, גם בתחום הזה אפקט העדר נותן עבודה, וכל רוכב שיכול היה להרשות לעצמו התהדר במדבקה של השועל על האופניים.
וזה כלל רוכבים מסוגים שונים ומגוונים, כולל מהסוג שלא יודעים שצריך לשמן שרשרת ונהנים לשטוף את האופניים הנוצצות עם גרניק בסיום כל רכיבה.
ליצרן יש לוח טיפולים מחמיר מאוד, שנועד להבטיח אריכות ימים ואיכות עבודה מושלמת של הבולם, שיועד במקור לרוכבים תחרותיים.
היבואן בארץ הרחיב את האינטרוואלים מיוזמתו (לפעם בשנה), תוך מתן שירות והארכת אחריות, כדי להנגיש את המוצר.
הטיפולים לא זולים...
מיותר לציין שחלק לא מבוטל מהלקוחות התעלמו מההנחיה לטיפול של פעם בשנה, והגיעו לחנות נניח אחרי שנתיים, אולי עם תקלה בבולם או לפעמים בכלל בלי קשר לבולם.
בהרבה מקרים, הבולם סבל מתקלות קשות שהצריכו החלפה של חלקים יקרים, שלא במסגרת אחריות (שלא הוארכה עקב חוסר טיפול).
לא פעם, הלקוחות התאכזבו ממש, גם מאמינות המוצר וגם מעלות התיקון.
במחיר הקנייה המופרע, הם ציפו לקבל בולם שעובד לנצח. או לפחות יותר מהמתחרים, ולא הבינו את הצורך בטיפול תקופתי.
אז זהו. שלא.
בולם תחרותי לא תוכנן להיות אמין ולהחזיק לנצח.
מה שעומד מול המהנדסים זה בעיקר ביצועים.
ומה לעשות, ביצועים באים על חשבון אמינות.
מוצרי קצה תמיד יהיו מפונקים.
מנועים משופרים
צמיגים עם אחיזה מטורפת
שלדות קלות משקל...
בקיצור
מי שמצפה לקבל בולם קצה שגם יהיה אמין יותר מהמתחרים, לדעתי צריך להבין שיש לו שגיאה בגישה.
ועדיין, אולי יש מקום לשפר את התכן של נקודת הכשל הספציפית הזאת.
https://youtu.be/y0ztaYoBUnw?si=pQNi986UOzUh3oWR
שווה לראות את התגובה של אולדמן (לראת הסוף)
כדי לתכנן ולייצר מוצר שיהיה גם מאוד אמין וגם עם ביצועים מעולים צריך להשקיע הרבה כסף.
בטוח אפשר לייצר פתרון אמין יותר - אבל כנראה במחיר לא סביר לקונה שהוא קהל היעד.
במקום זה מתפשרים על תשלום בהחלפת מיסבים (ואני משוכנע שהיצרן לקח זאת בחשבון גם אם לא היה ידוע מה אורך החיים של המיסבים בתנאי סביבה כאלו או אחרים).
כל אחד צריך לעשות לעצמו את החשבון. טיול כל חודש חודשיים , רוצה ביצועי על ומוכן להחליף מיסבים כל שנה? או אולי יוצא למסע סובב יבשת ומוכן לקבל סתם ביצועים טובים אבל לא לגעת בתחזוקת בולמים?
החשוב כאן הוא שקיפות. לתת ללקוח להיכנס לסיפור בעיניים פקוחות ולדעת מה המשמעות.
אסף.
תודה על הדיון, החכמתי.
לדעתי רצוי שהיבואן הנפלד יעדכן את הגישה שלו בעניין:
1. למעשה זה סוג של טיפול שוטף לבולמים האלה. זה לא מה שהוא אומר. הוא מאשים את המתקינים. אם יש הנחיות לבעלי הרכבים, נא להגדיר מהן.
2. באחריותו לוודא מול כל המתקינים, שהם מכירים את התופעה ומתקינים נכון (נמרוד כתב- חיזוק כאשר הרכב על הקרקע, במומנט מדויק).
3. בהחלט ראוי לתת הנחה, הרי מדובר בלקוחות שכבר רכשו ממנו את הבולמים, ואין להם שום ברירה.
מה דעתכם?
מה לגבי עטיפת המיסב עם סוג של גרב אטומה?
זה לא אמור להאריך את חיי המיסה?
https://www.kartek.com/parts-categories/rod-end-boots.html
אני מכיר כאלה להיימג׳וינטס, לא סגור על תאימות ליוניבולים המדוברים עם גוף הבולם.
ehudzeelim
15-06-25, 22:13
גוזרים חתיכת יריעת פוליאתילן עבה,
מורחים גריז על המיסב
עוטפים עם היריעה, משאירים נפח וקצת חופש לאפשר מרווח תנועה, ומהדקים אזיקון..
שיטה לשמר צלבים קטנים ללא פטמת גירוז, אולי אפשר ליישם גם כאן..
תודה על הדיון, החכמתי.
לדעתי רצוי שהיבואן הנפלד יעדכן את הגישה שלו בעניין:
1. למעשה זה סוג של טיפול שוטף לבולמים האלה. זה לא מה שהוא אומר. הוא מאשים את המתקינים. אם יש הנחיות לבעלי הרכבים, נא להגדיר מהן.
2. באחריותו לוודא מול כל המתקינים, שהם מכירים את התופעה ומתקינים נכון (נמרוד כתב- חיזוק כאשר הרכב על הקרקע, במומנט מדויק).
3. בהחלט ראוי לתת הנחה, הרי מדובר בלקוחות שכבר רכשו ממנו את הבולמים, ואין להם שום ברירה.
מה דעתכם?
אחריות על מתקינים והדרכתם- כן.
החלפת מייסב במחיר מוזל? למה?
אתה קונה בולם מירוץ, עם אורך חיים של בולם מירוץ, זה המחיר. המיסב הוא חלק מתכלה.
זה כמו לבקש מיבואן טויוטה לתת הנחה על פילטר אוויר.
או מקטמ הנחה על טיפולים כי האינטרוולים קצרים.
גוזרים חתיכת יריעת פוליאתילן עבה,
מורחים גריז על המיסב
עוטפים עם היריעה, משאירים נפח וקצת חופש לאפשר מרווח תנועה, ומהדקים אזיקון..
שיטה לשמר צלבים קטנים ללא פטמת גירוז, אולי אפשר ליישם גם כאן..
קטע שרוול ניאופרן/פלציב.
אחרי הדיון כאן, הולך לעטוף את המיסב קצה ברכב.
החזיק מעמד יפה עד עכשיו, אבל יש מצב שהוא יקרא את הדיון ויחבור למרפי.
טוב, השרשור הזה תופס כוון שמתרחק מהעובדות...
כשהתחילו התלונות על מיסבי קצה בBP שמרעישים, כמו רובכם, גם אני חשבתי שמדובר בחדירה של מזהמים.
הנחתי את הסדנאות לתת מריחה של גריז בזמן ההתקנה. ההגיון שלי היה שהגריז יעזור באיטום ומניעת חדירת מים ואבק.
בדיעבד התברר שזו היתה טעות וARB בפרוש מתנגדים לכך. המיסבים בעלי ציפוי עם מאפייני שימון-עצמי ושימון או גרוז שלהם רק הורס אותם.
בהנפלד בנתיים המשכנו לספק מיסבים באחריות או בהנחה מתוך דאגה למוניטין המותג.
באיזושהי נקודת זמן הוצאנו הזמנה לכמות מיסבים שהדליקה נורה אדומה אצל ARB כי הכמות שביקשנו הייתה יותר גדולה ממה שהם מחזיקים במלאי. אז קמה "וועדת חקירה" ואחרי בדיקות שלי וברורים מצאנו שהבעיה היא הידוק יתר של בורג העיגון התחתון של הבולם.
בסדנאות אף אחד לא טרח לקרוא את ההוראות הרכבה (באופן מפתיע) והיו מהדקים את (האם-אמא של) הבורג עם פטיש אויר ולא עם ידית מומנט לפי ההוראות.
ההידוק יתר גרם לעומס ועיוות של המיסב והוא היה מסיים את חייו בטרם עת.
מאז שירדה ההנחיה לסדנאות ולמוסכים להקפיד על סגירה במומנט הנדרש כמות הכשלים של המיסבים האלה נחתכה בצורה משמעותית.
לצערי הסטטיסטיקה לא משקרת ומעט התלונות שממשיכות להגיע הם מרכבים שעברו ק"מ גבוהה או מרכבים שההתקנה התבצעה במקום שלא יודע/לא מכיר/לא מחזיק ידית מומנט...
אז כן, הבולם הזה מיצר עומסים גדולים יחסית שאיתגרו את המהנדסים של אולדמן. מתוך הכרות שלי עם תהליכי פיתוח מוצר ותכנון הנדסי, אני מנחש שהם חיפשו להשתמש במוצר סטנדרטי (משיקולי עלות) שיהיה מתאים למגבלות הפיזיות של תושבת הבולם המקורית במשולש. מכלול הדרישות הובילו אותם לאחד מספקי המיסבים האיכותיים ביותר שבנמצא.
ועדיין, אורך חיי המיסב קצר יחסית למה שאנחנו רגילים מבולמים סטנדרטיים. אבל, כמו שציינו אחרים כאן בשרשור, הוא לא קצר או חריג עבור מכלול שמכוון לביצועים במהות שלו.
אין צורך למצוא ולהמציא למיסב שרוולים ואיטומים בנוסף לאו-רינגים שהוא מגיע איתם.
הנפלד, כמו כל יבואני האביזרים, ובהתאם למדיניות היצרנים, לא מכסים את עבודת הפרוק וההרכבה של המכלול שנדרש לתיקון או החלפה.
מעניין, רק בישראל היתה הבעיה של הידוק יתר?
רגע, יואב, לחץ הבורג לוחץ ישירות על ״ג׳ולת״ המיסב או שיש ספיירים שלוקחים את העומס הנ״ל?
רגע, יואב, לחץ הבורג לוחץ ישירות על ״ג׳ולת״ המיסב או שיש ספיירים שלוקחים את העומס הנ״ל?
יש ספייסרים. תמונה מתוך קובץ הוראות התקנה לנדקרוזר מצ"ב.
149178
אז אתם בעצם אומרים שקוטר הבורג המקורי עם פסיעת ההברגה שלו גדולים מידי לחוזק הקריסה של הספיירים הנ״ל (לפני שהברגת הבורג/ אום נטחנת) לחיזוק של כל הדיוט מצוי שלא פועל לפי הוראות ספק .
לא מכיר את זה מתחום מיסבי הקצה גם עם הידוק ברגים גרייד 9.
גרייד תשע
נחוי בלאט עם כל הג׳יבריש הזה.
תיאוריה אחרת, כמו שכתבתי, היא שלכלוך גורם לבלאי עם הזמן. במרוצים זה ידוע ומקובל להחליף כל כמה מאות או אלפי ק"מ, פה האורינג נועד לעכב את הבלאי.
והידוק יתר דופק את האורינג. אני ראיתי אורינגים קרועים.
כמובן שבחקר כשלים לעיתים "כל התשובות נכונות"
ehudzeelim
17-06-25, 22:11
יש ספייסרים. תמונה מתוך קובץ הוראות התקנה לנדקרוזר מצ"ב.
149178
איפה נוצר החופש? בספייסר (כלומר בקדח, בין הבורג למפרק) או במפרק הכדורי עצמו?
לא בא לי להיות הטרחן , אבל אם עקב הידוק יתר האורינגים נקרעים, משהו בהידוק קורס שם.
במידה והמיסב עובד במישור אחד ובהידוק שני חלקי הספייסרים ניגשים זה לזה ולוקחים את רוב עומס ההידוק, זה בלאי טבעי.תלוי באופי השימוש , ההיתעללות וההזנחה.
יש תותבים (ספייסרים) אבל בדקתי ומצאתי שהאורך הכולל של השרוול שלהם קטן בכמ"מ מהאורך של הקדח בכדור המיסב.
לכן, לשאלת טל - כן, לחץ הבורג מועבר ישירות לג'ולת המיסב. לא יודע להסביר למה זה ככה אבל זה כן מסביר את החשיבות של הידוק במידה.
נמרוד, אתה לא זוכר נכון, האו-רינג לא נמצא מאחורי התותב. הוא בהיקף שלו.
הידוק הבורג לא מועך את האו-רינג.
149179
......
ועדיין, אורך חיי המיסב קצר יחסית למה שאנחנו רגילים מבולמים סטנדרטיים. אבל, כמו שציינו אחרים כאן בשרשור, הוא לא קצר או חריג עבור מכלול שמכוון לביצועים במהות שלו.
......
אני מוכרח להודות שאני חוטף פריחה מהטיעונים האלו, זה מזכיר לי שעל כל בעיית תכנון \ יצור בבולם פוקס, מסבירים לי שזה בולם ספורט.
זה קישקוש זול של אנשי מכירות.
אף אחד מאלו שכתבו פה לא מחפש מוצר ספורט או מתכוון להתחרות עם הרכב שלו באיזה מרוץ באחה...
כולנו מחפשים מוצר טוב יותר מהממוצע \ OEM ומוכנים לשלם על זה.
הרבה טכנולוגיות בתחום הרכב התחילו את דרכם בעולם המרוצים והספורט ( אפילו F1), אבל שמחליטים להכניס טכנולוגיה כזו למוצר שהולך לשוק "החופשי" , הטכנולוגיה עוברת התאמה.
אם זה כל כך ברור שבגלל הביצועים של המוצר מחזורי התחזוקה שלו קצרים יותר ועלויות השימוש שלו גדלות, למה היצרנים לא כותבים את זה??? האם מתבצעת פה הטעייה והסתרה?
לדעתי, התשובה היא לא, לא מתבצעת פה הסתרה.
אף אחד באולדמן לא התכוון שיהיו בעיות עם המייסב הזה. זה פשוט קרה (ואני סומך עליהם שהם ימצאו פתרון. או שבאמת זו רק בעיית הרכבה, וגם אז אולי אפשר לשפר את המוצר).
בשום מקום לא כתוב שבולם אם כיוונון וביצועים טובים יותר צריך להחזיק פחות זמן.
בולם קידמי טוב של טרופר (אולדמן, בילסטיין) עולה בארץ בסביבות 1000 ש"ח (100$ בארהב), בולם פוקס עולה 1700ש"ח!!!
הסיבה היחידה שהתותב פלדה של הפוקס מתפרק (מהגוף אלומיניום) זה פאק בתכנון \ יצור, זה לא קשור לסיפור של "בולם ספורט" , בשביל הספורט הם הם מקבלים 70% על כל בולם.
(אני שאלתי אותך על ה MT64 בגלל שנמאס לי מסיפורי פוקס ואני סומך על אולדמן, במיוחד בנושא שרידות).
מי שקונה בולמים בלמעלה מ 20,000 ש"ח לא צריך לסבול מבלאי כזה גבוהה.
"יש מנהלים שיודעים להסביר את המאזן, ויש כאלו שלא צריכים"
זה הכל אותו דבר , אנשים מחפשים ״ ספורט ״ בלי להבין משמעויות ובלי לדעת שהם מחפשים ספורט
באופניים למשל ככל שרמת הציוד יותר גבוהה ( יותר ספורט ) והמחיר עולה המשמעות היא שהמכלול יותר קל . למשל קסטה של הילוכים . יותר יקר ויחזיק פחות זמן כי הוא יותר קל ויותר ספורט
Sent from my iPhone using Tapatalk
אף אחד מאלו שכתבו פה לא מחפש מוצר ספורט או מתכוון להתחרות עם הרכב שלו באיזה מרוץ באחה...
כולנו מחפשים מוצר טוב יותר מהממוצע \ OEM ומוכנים לשלם על זה.
ברכב שלי יש סט בילשטיין 7100 מעל 10 שנים.
הותקנו אחרי התנסות עם אולדמן, טאפדוג (מאד אהבתי), קוני פשוטים, וקוני מתכווננים.
הבילשטיין עברו שיפוץ שני בתקופה, ועוד שיפוץ לאחד שנפגע באשמתי.
אין לי רכב מירוץ.
אבל יש לי רכב טיולים עם משקל מכובד בשטח, והבולמים האלו פשוט נהדרים לרכב בדיוק איפה שצריך, בנסיעה ממושכת, בפספוס נתיב וחריץ שלא שמתי לב וכו׳.
עם עלות השיפוץ לכשירות ״0״ מחדש לא הגעתי לעלות רכישת סט חדש של בולמים טובים ברמה פחותה מה-7100.
אם הייתה אופציה ל-BP51 הייתי מתקין בתור המדרגה הבאה .
מי שלא רוצה איכות שיכוך עדיפה יותר זה בסדר.
אבל על מה אתה מתלונן לא הבנתי?
אל תקנה.
בולם קידמי טוב של טרופר (אולדמן, בילסטיין) עולה בארץ בסביבות 1000 ש"ח (100$ בארהב), ח!!!
150$+ ותוסיף משלוח, אבל למה להפריע לסיפור
וכן, עוד 50$ זה הבדל משמעותי.
קניתי את הרכב עם הבולמים האלה כי רציתי שיכוך ברמה גבוהה. אני מסיע תיירים בשטח.
ממש לא רכב מירוץ!
בולמי פרימיום שלא שורדים (בשימוש רגיל לגמרי) הם לא בולמי פרימיום.
בנוסף כפי שכתבתי אני חושב שראוי שהיבואן יתנהל אחרת.
ליאור,
רק הערה חשבונאית קטנה, לפי מה שאתה כותב העלות של ההחלפה 3000 ש"ח.
לפי נמרוד עלות כל קיט 250ש"ח, כלומר רוב העלות (2500 מתוך ה 3000 ) בכלל לא בשליטה של היבואן.
חוץ משקיפות ( כמו שאסף כבר כתב, וגם אני נסיתי להעיר ) , מה אתה רוצה שהיבואן יעשה?
מחיר אצל המתקין לבוקסה אחת (!!!) הוא 480 + מע"מ. צריך שתיים.
לפני עבודה.
כנראה ליבואן יש מחיר אחר לכל מיני לקוחות .
מחיר אצל המתקין לבוקסה אחת (!!!) הוא 480 + מע"מ. צריך שתיים.
לפני עבודה.
כנראה ליבואן יש מחיר אחר לכל מיני לקוחות .
המחיר שכתבתי הוא מחיר מחירון (נכון לזמן הכתיבה כמובן) שגם אתה תקבל אם תגיע לקנות בעצמך. אני משתדל להקפיד על דיוק בעניינים כאלו.
מה הרווח שלוקח המתקין זה כבר עניינו. אני כן יכול להגיד לך שאין שום סיבה לבצע כיוון פרונט אחרי פירוק והרכבה של בולם ברכבים שלנו.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.