PDA

צפייה בגרסה מלאה : ריח של שרוף ממזגן מיני מרכזי - תובנות והסבר התהליך



Yuvali1971
05-06-25, 19:18
אז המיני מרכזי שלי התחיל לעשות ריח של שרוף בחדרים ברגע שמפעילים אותו.
שאלתי פה בפורום, לא היתה היענות גדולה, אז אני חקרתי, וסיימתי עם הבעיה, אתן קצת תובנות למי שמעוניין.
בדיקה של שקע החשמל אליו מחוברת היחידה הפנימית (מעבה) - הכל תקין.
בדיקה של חיבורי החשמל ללוח הפיקוד במעבה - נראה תקין.
בדיקה של יחידה על הגג (מדחס) (שבדיעבד אין קשר לבעיה - הכל נראה תקין, יש מאווררים, אין ריח ממנה).
חזרה ליחדה פנימית.
התחלתי לקרוא בגוגול, לנסות להבין מה הבעיה אולי - דיברו על מספר אלמנטים שיכולים לגרום לריח שרוף - לוח פיקוד, קבל, מנוע מאוורר מעבה.
טוב מה עושים? אני לא טכנאי מזגנים, סהכ אדם עם ידיים טובות, חוש טכני, ומחסור חמור במזומנים.
התקשרתי למספר טכנאים - אמרו לי שככל הנראה הלך מנוע המאוורר של המעבה - מחיר ממוצע - 2500 שח להחלפת המנוע.
טוב רגע, מה 2500, זה מחיר של גלשן חדש ללא חרבות, אין מצב אני זורק מחיר כזה.
קיצר, אין ברירה, צריך להתחיל להבין מה עושים.
אז חיפשתי סרטונים, מצאתי אחד שצריך דימיון סופר מפותח להבין מה עשה כדי להגיע למנוע, ואיך פירק אותו.
התחלתי לפרק את המכסה במעבה, מגיע ללוח הפיקוד שמחובר לכיסוי, מפרק את הכיסוי - וואלה - הנה המנוע.
אחלה, יש 3 אומים לפי ההסבר של הבחור בסירטון - אז זהו שלא, יש גם בערך 8-10 ברגים קטנים שתופסים מכסה של המאיץ (שזה בעצם הכנפיים שזורקות את האויר לחלל), פותחים את הברגים הללו, את 3 האומים - המנוע משוחרר - צריך יכולות הנדסיות להבין איך לשלוף אותו החוצה, מצליך בלי להרוס על הדרך משהו אחר.
פגז, בוא נתפלל שהבעיה באמת במנוע - אין לו ריח של שרוף, לי הוא נראה בסדר, אבל, פורק כבר, נלך לרכוש חדש.
נסעתי לדובין בחולון עם המנוע הישן, נתנו לי מנוע חדש, על הדרך אמרו לי שהקבל הישן תקין - כלומר כנראה הבעיה אכן במנוע. נתנו לי הסברים איזה צבע הולך לאן (הצבעים של החוטים שונים מעט מהמנוע המקורי), ויאללה, אני בדרך לאסון שהולך לפקוד אותי.
מגיע שמח וטוב לבב, מתחיל לחבר את התושבות על המנוע, את המאיץ על המנוע, נראה לי פגז, מתמתח, וקדימה לסולם למקם את המנוע במקום שלו במעבה.
מצליח להשחיל אותו, מתחיל לסגור קצת 3 אומים, ואז את כל הברגים הקטנים מסביב, ואז חוזר להדק את 3 האומים.
מסתבר, שיש לי כוחות מעל הממוצע, כי בעודי מסובב את אחד האומים, דואג שיהיה מהודק למשעי - רחמנא ליצלן!!! נשבר הבורג שמחזיק את המנוע!!
מה????
מה עושים, סהכ יש 3 ברגים שמחזיקים את המנוע, אחד נשבר, המנוע לא נראה יציב עם 2 בלבד, אולי בחתיכה שנשארה אפשר למקם?? לא היא קצרה מידי - איזה נאחס!
טוב, מה עכשיו? קללות בלי הפסקה, רצון למוות מיידי, ויאללה, לפירוק המנוע מחדש, על מנת לנסות למצוא פיתרון.
המנוע חוזר לריצפה, אני חוזר לסולם, מכניס את היד לתוך המעבה על מנת להבין איזה ראש יש לבורג שנשבר - אין ראש!! הוא מרותך לפח מבפנים!!
אכלתי אותה!
איזה טמבל, רציתי לחסוך ודפקתי את המזגן.
טוב כשיש נאחס, הוא לא בא בבודדת..
נזכרתי שאני מה אומרים עם ידי זהב, בוא נחשוב מה עושים - אולי נפרק את הדופן של המעבה , נקדח מחדש, ונוציא ברגים חדשים.
וכך עשיתי - פירקתי דופן, שמחוברת עם קליפסים מפח + 3 ברגים, לא היה פשוט אבל אפשרי, אחרי התלבטות איך למקם ברגים חדשים - החלטתי לחתוך את הישנים, ולקדוח במקומם בדיוק באותו מיקום.
אחרי רכישת ברגים מתאימים, סגרתי אותם עם אומים - ונראה שהמנחוס מתחיל לפנות את מקומו.
טוב - את החזרת הדופן של המעבה למקום - זה היה מבצע שת׳אמת חששתי שלא אצליח בו - בכל זאת, המזגן באויר, לא במקום נוח, אני בלי ניסיון בכזו עבודה - אבל, אחרי שעה בערך, הצלחתי גם בזה - חשמל!
הרכבתי שוב את המנוע, סוגר הכל, מפעיל מזגן - כינים. לא יוצא אויר בחדרים.
מתקשר לדובין - תגיע נבדוק ת׳מנוע.
נוסע היום לדובין, בודקים - המנוע תקין, מה הבעיה? הוא מסתובב הפוך ממה שאני צריך (נגד כיוון השעון) - החלפתי את הכיוון של החוטים כפי שהסביר לי שלמה, מרכיב המנוע - בה בם! המזגן עובד!!
סוגר הכל, מנקה את ההנמחת תיקרה משאריות של אזיקונים וכו - וסיימתי ת׳עבודה.
לקח לי 3 ימי עבודה, אני לא מועסק (מובטל הייטק) כך שלא הפסדתי ימי עבודה, אבל זה היה פרויקט מאתגר.
בשבילי לפרק מנוע של יחידה פנימית היום, יקח לא יותר משעתיים עד לסיום העבודה.
זהו, רציתי לשתף, אם מישהו יתקל בבעיה דומה, אולי יעזור לו, יש קצת תמונות, רציתי לעשות וידאו תוך כדי, אבל לא היה לי נוח, אז תדמיינו.
ערב טוב לכולם וסופש מוצלח
:cool:

guyo
05-06-25, 19:23
מעולה
תודה!

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

-->