PDA

צפייה בגרסה מלאה : ירידת ערך רכבים חשמליים - נתונים



נמרוד
27-06-25, 11:49
יש נתונים ראשוניים לגבי ירידת ערך. באתר icar ריכזו בטבלה את ירידת הערך אחרי שלוש שנים של רכבים חשמליים פופולריים לפי מחירון לוי יצחק. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250627/cf862475052f82cac3418f9b082b9c20.jpg
https://www.icar.co.il/electric-cars/s1inibyvgx/

מ ש ה
27-06-25, 12:43
השאלה היא אם מחירון לוי יצחק משקף את המציאות בשטח.

הרבה פעמים זה מנותק לחלוטין.

sgill
27-06-25, 12:46
צריך לקחת בחשבון שברוב הרכבים המוזכרים בטבלה, הדגם עבר שינוי/שדרוג או לפחות מתיחת פנים בתקופה הזאת. בעיקר הסינים, כל הזמן מתחדשים.
זאת ועוד, לרוב רכב סיני שמושק בארץ, מגיע רגע לפני הופעת הדגם המחודש בסין וככה היבואנים מקבלים רכבים בזול ודוחפים אותם בשוק הישראלי. כמה חודשים אחרי זה פתאום "צץ" הדגם החדש ומי שקנה את הקודם סובל ירידת ערך גבוהה.

נמרוד
27-06-25, 13:33
הנתון המעניין בעיני הוא ירידת הערך הגדולה יחסית של טסלה, לא ברור למה.

ירידת הערך המינימלית של כ25% היא של ג'ילי, יונדאי איוניק 5 וBYD. אגב זו ירידת ערך לא שונה מהותית מרכבים לא חשמליים מקבילים.

המשותף לדגמים האלו? יבואנים ישראלים גדולים וחזקים. כלמוביל, יוניון, צ'מפיון.

nir.samo
27-06-25, 13:46
מנצל את המקום לשאול בעלי חשמליות ובמיוחד סיניות - האם יש בדעתכם לבצע איזה סוג של תחזוקה לבד? מאיפה מזמינים חלקי חילוף לרכבים סיניים? לרכבים לא סיניים יש - מי יותר ומי פחות - קטלוגים מסודרים עם מלא אתרים. מה עושים עם רכב סיני הולכים לאתר בסין ומתרגמים? זה מתכון לטעויות ותסכול.
אני מבין ש 99% מתייחסים כמו לפלפון ומחזיקים רק עד סוף האחריות אבל פה זה גיפולוג אז נראה לי שהשאלה לגיטימית.
אישית זה מה שמונע ממני בכלל לחשוב בכוון (זה וזה שאין לי שקע בחנייה).

sgill
27-06-25, 14:07
הנתון המעניין בעיני הוא ירידת הערך הגדולה יחסית של טסלה, לא ברור למה.

ירידת הערך המינימלית של כ25% היא של ג'ילי, יונדאי איוניק 5 וBYD. אגב זו ירידת ערך לא שונה מהותית מרכבים לא חשמליים מקבילים.

המשותף לדגמים האלו? יבואנים ישראלים גדולים וחזקים. כלמוביל, יוניון, צ'מפיון.

טסלה הציגו מודל Y משודרג משמעותית בסוף 2024. גם שינוי צורה, גם השקיטו את רעשי הרוח, הוסיםו מסך אחורי ועוד הרבה. לכן היתה נפילה במחירון של הדגם הקודם.
בנוסף, היו מקרים שטסלה בעצמה הורידה את מחירי הרכבים החדשים, מה שהשפיע גם על המשומשות.

רני דקל
27-06-25, 14:15
נסה לכתוב בגוגל את הביטוי ״טסלה חותכת מחירים״ ותראה כמה פעמים הם הורידו עשרות אלפי שקלים מדגמים מסויימים כדי למכור בכל העולם. כל צעד כזה חותך את השווי במכה. אני מניח שזו הסיבה העיקרית כי להבנתי הן מזדקנות יפה יחסית מבחינה מכאנית.

אומי5
29-06-25, 09:46
צריך לקחת בחשבון שברוב הרכבים המוזכרים בטבלה, הדגם עבר שינוי/שדרוג או לפחות מתיחת פנים בתקופה הזאת. בעיקר הסינים, כל הזמן מתחדשים.
זאת ועוד, לרוב רכב סיני שמושק בארץ, מגיע רגע לפני הופעת הדגם המחודש בסין וככה היבואנים מקבלים רכבים בזול ודוחפים אותם בשוק הישראלי. כמה חודשים אחרי זה פתאום "צץ" הדגם החדש ומי שקנה את הקודם סובל ירידת ערך גבוהה.

הסיבה לא רלוונטית, אם היא עקבית, אז נתון ירידת הערך צריך להלקח בחשבון.

sgill
29-06-25, 12:10
הסיבה לא רלוונטית, אם היא עקבית, אז נתון ירידת הערך צריך להלקח בחשבון.

לדעתי היא רלוונטית כי זה קורה לרוב בסמוך להשקת הדגם "הישן" בישראל. ככה היבואנים קונים בהנחה ואחרי חודשים מועטים צץ לו דגם חדש.
רכבי בנזין לרוב עושים מתיחת פנים כל 3 שנים ודגם חדש/מחודש עם יותר שינויים כל 5-6 שנים.
אני מסכים שבחשמליות זה פרקי זמן קצרים יותר אבל התנהלות היבואנים בארץ מעצימה את התופעה וירידת הערך.

Asaf-a
29-06-25, 20:12
אני חושב שהטבלה הזו מטעה כי מערבבת בין קניות ראויות וקניות גרועות (מהרגע הראשון )שבאופן לא מפתיע השוק יודע להעניש הגרועות בהמשך, זה לא עניין של ירידת ערך חשמליות אלא ירידת ערך של דגמים/יצרנים לא מוצלחים

סרס3 - רכב רע במקור עם בטריה 52 שגם ממנה נתן טווח קצר

קונה - למעט באיוניק5, יונדאי וקיה (נירו) תמחרו רע, מחיר גבוה מאוד במקור, וחלק מהקונה עם בטריה מצחיקה 39 וטווח בהתאם, לא יפתיע אם משליך גם על מחיר הקונה עם הבטריה הסבירה

אייוויס - יצרן שנכחד, להערכתי ערכו כמשומש נמוך יותר בפועל

את ניתוח הטבלה וחלוקת אופן הירידה בין הדגמים הייתי מצפה שיעשו עיתונאי הרכב…ולא יסתפקו בכותרת ירידת ערך רכב חשמלי…

אישית אני חושב שbyd אוטו3 רכב רע (טווח, התנהגות) שלא שווה את מחירו כחדש וכמשומש, מוזר שלא ירד יותר בערכו, כנראה חוזק המותג מעוור השוק.

raanan
30-06-25, 00:33
אישית אני חושב שbyd אוטו3 רכב רע (טווח, התנהגות) שלא שווה את מחירו כחדש וכמשומש, מוזר שלא ירד יותר בערכו, כנראה חוזק המותג מעוור השוק.
רע ? תלוי למי,
אישתי מרוצה עד הגג (כשנתיים איתו) .
טווח, פעם אחת בלבד הטענו בעמדה ציבורית.
התנהגות, לא נהגת ספורטיבית.

ויש לו עוד יתרונות,
יצרן מהגדולים בעולם, יבואן בארץ עם שרות לא רע, סוללה בטיחותית מאד וניתנת לטעינה ל 100% ללא בעיה,
עבר מבחן ריסוק וקיבל 5 כוכבים, עדכונים ושדרוגים "מהאוויר" בתדירות של כמה חודשים, תפעול הרכב מרחוק ע"י האפליקציה.
בטוח שיש עוד יתרונות ולא בכדי הכביש מוצף בהם (אפילו פעם אחת בצומת רופין היו עוד 3 רכבים מלבד שלנו ברמזור).

רענן

Asaf-a
30-06-25, 05:38
אני לא רוצה להסיט יותר מדי הדיון, ספציפית לגבי האוטו3 , אני כותב מנסיון לאחר 20,000 קמ, הטווח המעשי של הרכב הוא 220-300 קמ שזה פשוט מעט מדי ומתרסק על כל באמפ מה שמחייב האטה משמעותית נמוכה יותר ביחס לרכבים אחרים, שמחתי מאוד להחליף הרכב בחשמלית אחרת, מבחינת איכות ייצור ממשק ותנאי סביבת הנוסעים - הרכב בסדר גמור, אבל אלו פרמטרים לבדיקת סלון באיקאה..

sgill
30-06-25, 11:31
אם בג'יפים אנחנו לומדים מהאמריקאים, מה טוב, איך לשדרג, מה מחזיק מעמד בשטח ומה שורד, למה לא ללמוד מהם גם בנוגע לחשמליות?
האמריקאים לאט לאט מתרחקים מהחשמליות, לא רק מהסיניות או מטסלה החצי סינית, גם מהטנדרים הגדולים שלהם עצמם.
הם חוזרים לבנזין, ל V8 המגרגר וזונחים את החשמל.
גם היצרנים האירופאים עושים חישוב מסלול מחדש. החל מפולקסוואגן העממית ועד פרארי האקזוטית שהחליטה לוותר על החשמל אחרי שהשקיעה המון בפיתוח הדגם.
לסינים (בעיקר לממשלה שתומכת במימון) יש אינטרס גדול שהחשמליות יהפכו לנורמה ויכבשו את השוק. אין להם משהו אחר בתחום. כל שאר התחומים כבר נכבשו על ידם וזה שוק שהיה בתולי עבורם.

Asaf-a
30-06-25, 18:36
אני לא מכיר נתונים שמי שיש לו חשמלית חוזר אחורה, לפחות לא במספרים גדולים.

כן מכיר שקצב המכירה יורד כי כנראה רוב מי שחשמלי תפור עליו (גישה לעמדה ביתית) כבר קנה וכעת זו כבר אוכלוסיה שסובלת יותר מהחסרונות.

מנסיוני ונסיון חברים, מי שנוהג בחשמלית ראויה ובעל גישה לעמדה, לא ירצה לחזור לאחור, יש יותר סיבות למה לא לחזור לעומת למה כן לחזור

asafk
30-06-25, 18:53
לאירופאים עם משבר אנרגיה, לאוסטרליה עם טווחים ענקיים ולאמריקאים שגם נוסעים הרבה וגם מחזיקים כמה מכוניות וסולדים ממה שסיני - יש סיבה להפסיק לקנות חשמליות והטרנד מראה שמי שהתאים לו קנה חשמלית והשוק הפסיק לגדול.
אנחנו לעומת זאת אי קטן. תנאים אחרים. יש חשמל בשפע, טווחים קטנים, פקקים מהגיהנום.

אסף.

הדסופה
01-07-25, 13:39
פקקים מהגהינום זה ( רק ל) אי בתוך האי

אמריקאים זה לא מקשה אחת , כל אזור מתנהג אחרת . יושב בניו אינגלנד בעיר על בירה מסתכל על המכוניות החולפות ברחוב . בערך 1 מ 10 היא אמריקאית , 8 מה 9 האחרות מיפן , והאחרונה אירופאית. כמעט כל האמריקאיות הן טסלה , הרבה מהן חדשות דנדשות, או שקשה להעריך במדינה בלי אבק


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוני אורבך
01-07-25, 13:57
למיטב הבנתי לטסלה באמריקה יש צבע וריח חדשים, צבע וריח שרוף...

YoavR
01-07-25, 14:12
פקקים מהגהינום זה ( רק ל) אי בתוך האי

אמריקאים זה לא מקשה אחת , כל אזור מתנהג אחרת . יושב בניו אינגלנד בעיר על בירה מסתכל על המכוניות החולפות ברחוב . בערך 1 מ 10 היא אמריקאית , 8 מה 9 האחרות מיפן , והאחרונה אירופאית. כמעט כל האמריקאיות הן טסלה , הרבה מהן חדשות דנדשות, או שקשה להעריך במדינה בלי אבק


Sent from my iPhone using Tapatalkרוב היפניות שאתה רואה שם הם מייצור מקומי. ז"א אמריקאיות...

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Asaf-a
01-07-25, 19:58
נורא מפתיע, גם רכבים פלאג אין תכף יאבדו מערכם.
אולי קשור ליצרן שמפסיק למכור בארץ??


https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/h1weambhge?utm_source=m.calcalist.co.il&utm_medium=Share&utm_campaign=Whatsapp&utm_term=h1weambhge&utm_content=Article_Top

yoni_0000
01-07-25, 20:56
למי שלא מכיר את הפודקאסט של תומר הדר סיפורים מהבגאז׳, מומלץ בחום בעיקר למי שחושב לקנות רכב חדש או כמעט חדש. יש תובנות שכדאי להתוודע אליהם בינהם ירידת ערך של רכבים חשמליים ואיך היבואנים דופקים את הלקוחות שלהם. בנוסף משעשע בטירוף.

asafk
01-07-25, 21:09
בתור בידור זה אחלה.

אסף.

איל מ
01-07-25, 22:26
בתור אחד שקונה רכב, מחזיק אותו לנצח, ומוכר אותו כשהוא שווה פחות ממשקלו בברזל (והרבה פחות ממשקלו במתכות שמרכיבות את הסוללה), מעניין לי את התחת הירידת ערך. מי שמחליף רכב כל שלוש שנים, כנראה יכול להרשות לעצמו.

ishc
02-07-25, 22:04
אני עם אייל.
המכוניות אצלנו נקנות בתקציב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו ללא הלוואות. נבחרים דגמים שהם יחסית הימור בטוח או שנעשו עליהם שיעורי בית.
הם אמורים להחזיק אצלנו או עד שימותו או עד שיגיעו לגיל 20 ואז ילכו לעולם שכולו שני טסטים.
כל מה שרשמתי לא כולל את השברולט שכל קשר בינה לבין היגיון הוא מקרי בהחלט.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

asafk
06-07-25, 19:01
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/bkxwstvhle

ניתוח טוב של תומר.
ולנושאנהדיון...ץ.
ירידת נתח השוק - על פי הסטוריה של מותגים שונים שקרנם ירדה בעיני הרוכשים - תשפיע בהכרח גם על הביקושים בעתיד למשומשות וכך באופן עקיף גם על ירידת הערך.

אסף.

-->