התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הורדת חום בסככה לרכב



Aviram
28-06-25, 16:10
היי,

בניתי לרכב האספנות שלי סככה מברזל לטובת הצללה והגנה.

הקירוי של הגג הוא סנטף bh ובצדדים סגרתי עם שמשונית
כדי שלא תהיה שמש ישירה/גשם.

את הצדדים לא סגרתי עד הרצפה. השארתי כ30 סמ רווח.

שמתי לב שנורא חם שם.

האם רשת הצללה או דשא סנטטי יועילו על גבי הסנטף יועילו?

או שהפתרון היחידי הוא לשים פנל מבודד על הגג?

guyo
28-06-25, 16:19
חבר שהשתמש בגדר במבוק על הסנטף, חוץ מהורדת הטמפ, זה גם משקיט רעשי גשם על הסנטף

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

הדסופה
28-06-25, 16:43
תאפשר לחום להימלט מלמעלה , בין היריעה לגג או
אפשר לעשות חורים ולדחוף שם ראש ארובות יונקות מסתובב כמו במנגל


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishc
28-06-25, 16:56
תעשה את שמשונית גלילה ושאתה עובד שם תפתח.
מסקרנות, הרכב אספנות זה עדיין ה-86 שלך?

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

asafk
28-06-25, 17:01
בנית חממה.
אז חם.

יש לך שני מקורות חום. הראשון הוא קרינה, המקסימום הוא 1200 וואט למטר רבוע בצהריים בקיץ. על השטח של הקירות שפונים לשמש זה יכול להיות הרבה מאוד. מהצד הפנימי של החומר חשוף לשמש יהיה חם באופן ישיר ובנוסף לזה אם לחומר הזה יש מסה תרמית בעלת משמעות הוא גם ישמור על החום ולא ייתן לטמפרטורה לרדת בלילה.
המקור השני הוא טמפרטורת הסביבה - האוויר פשוט חם, גם בצל. זה אומר שגם המשטחים מסביב לסככה חמים ומתחממים גם מהאוויר וגם מהשמש ואז אתה שוב מקבל חום מוקרן - הפעם מהאדמה או מקירות של בניינים אחרים.

מה עושים?
נכון שבידוד המבנה - במבוק, פנל מבודד, כל דבר אחר - עוזר. אבל רק באופן מוגבל כי עדיין הצד החיצוני מתחמם.
אז קודם כל - צל. אם הסביבה חשופה ולא מוצלת זו בעיה, כאמור הכל מתחמם ומה שמתחמם מחמם.
אבל אתה כן יכול לבנות מעל הסככה גג נוסף, עם ריווח בין הגג השני לראשון. אז הגג החיצוני מתחמם מהקרינה אבל הרווח ביניהם משמש בידוד. הוא מצל על הגג המקורי. אם הרווח גדול מספיק ומאוורר לחלוטין יזרום שם אויר וזה בכלל טוב. אם מתכננים את הגג העליון בצורה נכונה - כלומר בעל קעירות מסויימת ולא מפולס יחסית לקרקע - אפשר להרוויח אפקט של הזרמת אויר מאולצת בזכות הפרשי לחצים - אבל זה למתקדמים. עוד פיצ'ר חשוב הוא שהגג השני יבלוט מהשוליים של הסככה לפחות בצד דרום ככה שהוא יטיל צל על הדופן. קח בחשבון שזווית השמש בקיץ היא 81 מעלות מעל האופק ובחורף סביב 60 מעלות בצהריים. אם הגג יבלוט כדי להטיל צל על כל הדופן כשהשמש ב60 מעלות מעל האופק זה יהיה גג ענק, אז אפשר להסתפק בזה שהוא יטיל צל כשהשמש ב81 מעלות וגם אם זה לא אפשרי - כל צל מועיל. אבל כדאי לשאוף לכמה שיותר עודף גג בכיוון דרום.
חוץ מזה שים מאוורר. זרימת אויר תמיד מורידה את הטמפרטורה גם כשבחוץ 50 מעלות בצל, כשהאוויר עומד הוא מתחמם מעבר לזה בגלל כל הסיבות שכתבתי קודם אז כשמחליפים אותו הוא לא מתחמם.

זה היה על קצה המזלג....

אסף.

Aviram
29-06-25, 14:52
תעשה את שמשונית גלילה ושאתה עובד שם תפתח.
מסקרנות, הרכב אספנות זה עדיין ה-86 שלך?

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ה86 עדיין איתי, אבל הסככה לרכב אחר.

אני אסביר קצת יותר

החניה תחומה בין הבית בצד צפון לחומה גבוהה בצד דרום. ככה שאין שמש ישירה מהצדדים.

את הדופן המערבית עשיתי קבועה, והמזרחית כדי להכנס עם ריצרצים.

גם את הצד שקרוב לבית (צפון) עשיתי עם ריצריץ לכל האורך.

כרגע מכיוון שהרכב לא מכוסה ורציתי להמנע מלכסות אותו פתחתי את הצד.

אולי רשת צל בצד הצפוני ביחד עם רשת/במבוק על גבי הגג?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ehudzeelim
29-06-25, 15:35
בנית חממה.
אז חם.

יש לך שני מקורות חום. הראשון הוא קרינה, המקסימום הוא 1200 וואט למטר רבוע בצהריים בקיץ. על השטח של הקירות שפונים לשמש זה יכול להיות הרבה מאוד. מהצד הפנימי של החומר חשוף לשמש יהיה חם באופן ישיר ובנוסף לזה אם לחומר הזה יש מסה תרמית בעלת משמעות הוא גם ישמור על החום ולא ייתן לטמפרטורה לרדת בלילה.


אסף.

האפקט העיקרי הגורם לחימום הוא דווקא לא אלה שהזכרת, אלא זה הידוע בכינויו - אפקט החממה..
שזה אומר קרינה קצרת גל (קרינת השמש הישירה) עוברת בקלות את היריעה, וכשהיא פוגעת בקרקע החממה חלקה נבלעת בקרקע וחלקה מתפזרת והופכת לקרינה ארוכת גל שאינה עוברת את היריעה, וכך האנרגיה נכלאת והטמפ' עולה.

-->