צפייה בגרסה מלאה : פרויקט בניה - פגוש קדמי עם מנשא ג'ריקנים ל CJ
המלחמה עצרה כמה משלוחים של אביזרי חשמל ופנסים שהזמנתי אז בינתיים הוצאתי לפועל בניה של פגוש קדמי חדש.
את הפגוש הקודם בניתי מפרופיל פלדה. הוא היה פשוט, סתם "ח" עם אוזני גרירה שמתחברות לקורות השלדה. הפעם כחלק ממהלך שיפור חלוקת המשקל בגיפ, העברתי את ההיי-ליפט ואת הדלק מהפגוש האחורי קדימה. במקום ג'ריקן 20 ליטר על המתקן גלגל ספייר - 2 ג'ריקנים 10 ליטר על הקדמי. הפעם התפנקתי ובמקום לחתוך ולעצב פרופיל סטנדרטי, שלחתי ללייזר (פלדה 4 מ"מ) אצל ספק מקומי שמצאתי בבאר שבע שנותן אחלה מחירים.
הפגוש החדש מיישם את אותו תכנון של אזני הגרירה אבל הפעם נוספו נקודות עיגון להיי-ליפט ותושבות לג'ריקנים.
אספתי מהלייזר:
149187
הרכבה ראשונה לראות שהמידות בסדר:
149188
וקדימה להרכיב ולרתך. ראשית את החיזוקים לתושבת ההיי-ליפט:
149189
את הכיפוף והסגירה של השיפועים בקצה עשיתי על ידי חירוץ , כיפוף וריתוך:
149190
149191
149192
אזני הגרירה, נשחטו מהפגוש הקודם, מוקמו ורותכו:
149193
עכשיו בנייה של תושבת הג'ריקנים שנבנו מסרגל 3 ממ ברוחב 30:
149194
149195
149196
התושבות האלה מוקמו ורותכו לפגוש:
149197
לנקודות עיגון להיי-ליפט רותוכו בוקסות כספייסרים ואומים מהצד הנגדי:
149198
והופ... יש פגוש
149199
לשאלות - הפתחים מקדימה ובאזור הג'ריקנים זה מתוך הרגל שלי לחסוך במשקל של חלקים שנחתכים בלייזר, זה גם נוח שיש פתחים שמאפשרים גישה לדחוף אצבעות לכל מיני מקומות. את הפתח מקדימה מכסה לוחית הרישוי (זה לא פתח לכננת).
כננת אגב כרגע לא בתכנית, ולכשתגיע כנראה אתאים לה תושבת משלה או אבנה פגוש חדש (יצרן זול כבר אמרתי?)
עלויות: הפגוש המרכזי - 150 ש"ח, חיזוקי עיגון ההיי-ליפט 12 ש"ח ליחידה (4 יחידות), ח"ג ל 2 מנשאי ג'ריקנים - 35 ש"ח.
עוד זווית:
149200
זהו, מכאן צבע יסוד, צבע גמר והרכבה סופית.
שבוע טוב.
עבודה יפה ומחירים מפתיעים לטובה!
מניח שאת הסיכון שבמיקום ג'ריקן דלק בחזית בעת תאונה חזיתית אתה מכיר...
מניח שאת הסיכון שבמיקום ג'ריקן דלק בחזית בעת תאונה חזיתית אתה מכיר...
החיים מסוכנים....
1. אפשר להכיר בסיכון.
2. אפשר למלא את הג'ריקנים רק לפני הכניסה לשטח.
3. אפשר למקם את הג'ריקנים ברכב ובכניסה לשטח להעביר אותם לפגוש.
בסוף זה רכב שטח לטיולים.
אצלי בסופה את המקום הזה תפסו ג'ריקנים של מים.
הג'ריקן בנזין (20 ליטר) היה מאופסן בשכיבה במדף מתחת לכל הציוד מאחור, מוכן לשליפה מהירה. על אף החששות, מעולם לא היתה נזילה ממנו.
יש פה חבר עם cj מדוגם שהג'ריקן על הפגוש הקדמי שלו מלא באויר.
יש פה חבר עם cj מדוגם שהג'ריקן על הפגוש הקדמי שלו מלא באויר.
נחשפתי אליו במפגש האחרון. הרבה רעיונות יש לשאוב ממנו.
אחלה פרוייקט ושוב שאפו על כל הבניה שלך. לגבי האוזני גרירה כנראה פספסתי אבל לא רואה איך הן מחוברות, רק לפגוש או גם לשלדה?
לגבי הגריקנים, תחשוב טוב על הרצועות קשירה ושיכוך גומי מתחת.
ותודה על התגובה מעל:rolleyes:
אחלה פרוייקט ושוב שאפו על כל הבניה שלך. לגבי האוזני גרירה כנראה פספסתי אבל לא רואה איך הן מחוברות, רק לפגוש או גם לשלדה?
לגבי הגריקנים, תחשוב טוב על הרצועות קשירה ושיכוך גומי מתחת.
ותודה על התגובה מעל:rolleyes:
תודה!
לגבי האזניים - האוזן למעשה נראת ככה (פלדה בעובי 16 מ"מ):
149202
כשהחור הקטן זה תבריג M16.
האוזניים מורכבות מהצד הפנימי של קורות האורך של השלדה ומחוברות עם בורג M16 לקורות שלדה. הפגוש מורכב עליהם ולמעשה "תלוי" עליהם.
149203
הפגוש מרותך לאוזניים, ובמישור העליון של הפגוש יש עוד 2 ברגי M12 (בכל צד) שמתברגים למישור העליון של קורות השלדה.
לגבי רצועות קשירה לג'ריקנים, עשיתי מבעוד מועד חריץ בחלק התחתון של תושבת הג'ריקן להעביר רצועה שתחבוק את הג'ריקן אל התושבת (כמובן שעם שופין שברתי פינות ועיגלתי את נקודות המגע עם הרצועה):
149204
אתה מתכנן הנדסי, נכון, אלגנטי, זול, עובד ונראה נהדר. מנסיוני יש נקודת תורפה אחת נוספת שאולי שווה להציף לגבי פגושים ובמיוחד קדמי בCJ - מה שידפק ויתעקם זה הקצה שמעבר לשלדה. אם במכה מקדימה, זה ברור, והפגוש היפה שלך עקום. ואם במשיכה החוצה... נשמע בלתי סביר אבל עובדה הברק הכה אותי פעם ופעמיים. עמודים, סלעים מוזרים.
הכי טוב לג'יפ אמיתי בשטח - בלי קצוות. זה מה שהיה לי בג'יפ הישן שלי וזה מה שאני מתכנן בסבן. פגוש "שורטי" כמו שהאמריקאים אומרים.
אתה רוצה את הלוק של פגוש מלא ואפילו יותר מזה, עם הג'ריקנים הבולטים. אז אני הייתי מחזק את הקצוות לכפיפה (=לסגור את הפרופיל).
אתה מתכנן הנדסי, נכון, אלגנטי, זול, עובד ונראה נהדר. מנסיוני יש נקודת תורפה אחת נוספת שאולי שווה להציף לגבי פגושים ובמיוחד קדמי בCJ - מה שידפק ויתעקם זה הקצה שמעבר לשלדה. אם במכה מקדימה, זה ברור, והפגוש היפה שלך עקום. ואם במשיכה החוצה... נשמע בלתי סביר אבל עובדה הברק הכה אותי פעם ופעמיים. עמודים, סלעים מוזרים.
הכי טוב לג'יפ אמיתי בשטח - בלי קצוות. זה מה שהיה לי בג'יפ הישן שלי וזה מה שאני מתכנן בסבן. פגוש "שורטי" כמו שהאמריקאים אומרים.
אתה רוצה את הלוק של פגוש מלא ואפילו יותר מזה, עם הג'ריקנים הבולטים. אז אני הייתי מחזק את הקצוות לכפיפה (=לסגור את הפרופיל).
תודה על הקומפלימנטים....
הפגוש הקודם היה מקוצר:
149205
אני מעדיף את המראה שלו ללא ספק אבל הלכתי הפעם על פונקצינוליות (תושבת היי ליפט וג'ריקנים).
זה המצב כרגע:
149206
אתה אומר לחזק. אולי ככה:
149207
יותר טוב מלסגור את הפרופיל לא?
תודה על הקומפלימנטים....
הפגוש הקודם היה מקוצר:
149205
אני מעדיף את המראה שלו ללא ספק אבל הלכתי הפעם על פונקצינוליות (תושבת היי ליפט וג'ריקנים).
זה המצב כרגע:
149206
אתה אומר לחזק. אולי ככה:
149207
יותר טוב מלסגור את הפרופיל לא?
לא ממש, תחשוב פיתול כי המכה לא תהיה בדיוק בקו של החיזוק הזה. לדעתי פשוט לסגור את הפרופיל. ומצד שני, מה זה משנה אם יתעקם קצת עד שתשיג כננת ותייצר את הפגוש הבא.
מציע לך לשקול לחלק את הפגוש ל-3 חלקים.
המרכזי, ברוחב השלדה, תפוס עליה, מעובה ומתאים גם לכננת.
2 ״כנפים״ שמשלימות מול הגלגל, מחובר בברגים 6ממ לראשי.
במקרה תאונה/מכה בפינת הפגוש, הברגים ניגזרים ואין נזק לשלדה ולא צריך להחליף פגוש שלם.
רעיון יפה שחבר יישם ברכב שלו, ועמד למבחן.
ehudzeelim
03-07-25, 09:55
פרויקט יפיפה, והג'יפ מדהים אין מילים.
הייתי מתקין את ההיי ליפט הפוך, עם הבליטה כלפי מטה (נראה שיש מקום מאחורי פינת המפגש של הפגוש והשלדה)
אז גם נקודות החיבור לתושבת שלו היו נמוכות יותר (פחות מומנט על התושבות),
וגם הבליטה הייתה נסתרת - למראה יותר חלק ואסתטי.
אבל קטונתי מלייעץ לך, הפרויקט מדהים בכל מקרה.
פרויקט יפיפה, והג'יפ מדהים אין מילים.
הייתי מתקין את ההיי ליפט הפוך, עם הבליטה כלפי מטה (נראה שיש מקום מאחורי פינת המפגש של הפגוש והשלדה)
אז גם נקודות החיבור לתושבת שלו היו נמוכות יותר (פחות מומנט על התושבות),
וגם הבליטה הייתה נסתרת - למראה יותר חלק ואסתטי.
אבל קטונתי מלייעץ לך, הפרויקט מדהים בכל מקרה.
תודה, אין שם מקום, מתחת יש תיבת הגה. זה או ממש באמצע ואז ההי ליפט בולט בצד אחד או לקצת מעבר לקורת שלדה ואז הוא דוחף את הג'ריקן קדימה (מה שלא רציתי) כמו שזה עכשיו זה מאפשר להצמיד יחסית את הג'ריקן לכנף וזה עדיין לא מסתיר את פנסי הוינקר. התושבות הייליפט חוזקו בהתאם.
פרויקט יפיפה, והג'יפ מדהים אין מילים.
הייתי מתקין את ההיי ליפט הפוך, עם הבליטה כלפי מטה (נראה שיש מקום מאחורי פינת המפגש של הפגוש והשלדה)
אז גם נקודות החיבור לתושבת שלו היו נמוכות יותר (פחות מומנט על התושבות),
וגם הבליטה הייתה נסתרת - למראה יותר חלק ואסתטי.
אבל קטונתי מלייעץ לך, הפרויקט מדהים בכל מקרה.
האמת שאני שם לב שאני קשקשן… תראה בתמונה של הפגוש הקצר שיש פלטה מקורית של השלדה בין 2 קורות השילדה. כך שזה לא מעשי.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
ehudzeelim
03-07-25, 22:01
התכוונתי לא בין הקורות, אלא בצמוד לקורה מהצד החיצוני,
אבל אתה אומר שזה לא מסתדר עם הג'ריקן אז זה לא רלוונטי.
בכל מקרה לא קריטי בכלל..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.