צפייה בגרסה מלאה : רצועת חילוץ אלסטית לטנדר - 8 טון או 11 טון?
אני רוצה לקנות רצועות חילוץ לרכב (טויוטה היילקס).
הבנתי שצריך דירוג של פי 3 ממשקל הרכב, ואני רואה דעות לכאן או לכאן האם רצועה של 8 טון או 11 טון
יש סיבה כלשהי לקחת רצועה של 11 טון? או ש-8 טון יספיק?
ברוב החילוצים ה8 טון תספיק לך וה 11 לא תמתח כמו שצריך.
אבל,
אם תעמיס את הרכב המווון, ותשקע טוב טוב,
או שתנסה לחלץ פולסייז, אזי ה11 (אגב, אני מכיר 12, ונראה שאלו תמיד אותן רצועות עם טיקט אחר כיד הדמיון של היצרן הסיני) עלולה להיות עדיפה.
כאמור, אלא אם יש לך נסיבות מיוחדות, ה8 כנראה תספיק.
WHAT SIZE SNATCH STRAP DO I NEED?
ARB Snatch Straps are nylon and can stretch up to 20% without being compromised. We advise selecting a strap with a weight rating that is two-to-three times the total weight of your fully loaded vehicle.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
בהקשר לזה.
אני בטעות התייחסתי לחבלים אנרגוקינטיים ולא לרצועות השטוחות.
מאז שהחבלים בשוק, אני לא רואה שום סיבה לקנות רצועה. הן רגישות בהרבה.
אתה מתכוון שחבלים רגישים בהרבה מרצועה.
לא.
חבל אנרגוקינטי עמיד בהתעללות הרבה יותר מרצועה אנרגו קינטית שטוחה. לרוב גם אחוזי ההתארכות שלו גבוהים יותר.(אני לא מדבר על חבלי ה6 מטר הצהליים, אלא על החבלים הנפוצים היום בשוק עם אחוזי מתיחה אמיתיים).
כשאני אומר עמידות אני מתכוון בעיקר לשני דברים:
א. באחוזים, שטח הפנים החשוף לתנאי חוץ גדול יותר ברצועה.
ב. לרצועה יש מספר מחזורי עבודה קטן בהרבה מזה של חבל (בדומה ל fall factor בחבלי טיפוס דינמיים).
יתכן וחבל בגלל המבנה שלו עלול להתפס יותר על פינה חדה, אבל אנחנו נכנסים כאן לספקולציות ספציפיות של מקרים יחידניים.
רצועה - תפורה. כמות הפעמים שתפר יחזיק מעמד בחילוץ דינמי - סופית וקטנה.
חבל - שזור. יחזיק אינסוף חילוצים דינמיים.
אסף.
אבל שפשוף קטן והוא גמור. מי פה יכול להגיד בלב שלם שהוא משך כל-כך הרבה פעמים שהרצועה התחילה להתעייף? הבלאי בדרך כלל מחיכוך.
ורצועה לא משתפשפת?
רצועת הרמה ורצועת גרירה רגילה הן מסיביות ויחסית עמידות.
אבל רצועה קינטית לא שונה בהרבה מחבל.
שפשוף קטן לא מזיק לחבל.
גרור אותו בעומס על פינה של סלע ואתה מתחיל להרוס.
בדיוק כמו רצועה.
נ.ב.
משהו כמו 10-15 מכות בריאות לרצועה, והיא כבר לא תקנית. יש יצרנים שאף מציינים זאת.
שווה צפיה.
אמנם מאט (האמריקאי) הוא קצת חאפר אבל על מה שהוא מחפף בהקשבה לחוקים, הוא מפצה בהמון נסיון (וטעיה..ותהייה..). המאט האוסטרלי כבר יותר קונפורמי.
אזור דקה 8 לגבי אורך חיים
https://www.youtube.com/watch?v=DEbHplg6baw
חבל אנרגוקינטי רגיש מאוד לשפשופים, מניסיון לצערי.
רצועה אתה יכול לשפשף, לדרוס, לחבוק לעץ ולא יקרה לה כלום.
בוא.. אף אחד מאיתנו לא עושה ביקורת איכות לתקינות רצועה. אם ויזואלית אין קרעים נמשיך להשתמש והכל בסדר. בחיים לא נתקלתי ברצועה תקינה ויזואלית שנקרעה תחת עומס. אני עם אותם רצועות כבר 15 שנה והן שלמות תקינות. לא רואה שום סיבה להחליף כל עוד אין קרע.
אני רוצה לקנות רצועות חילוץ לרכב (טויוטה היילקס).
הבנתי שצריך דירוג של פי 3 ממשקל הרכב, ואני רואה דעות לכאן או לכאן האם רצועה של 8 טון או 11 טון
יש סיבה כלשהי לקחת רצועה של 11 טון? או ש-8 טון יספיק?
בחזרה לשאלה המקורית שהייתה על רצועת חילוץ רגילה.
מן הסתם רצועה שמוגדרת ל8 טון תספיק אבל אני לא רואה סיבה למעט חסכון כספי קטן לא לקנות רצועה של 11 טון. במיוחד אם מדובר על מותג מדבקה שאיכותו לא ברורה כמו רוב מה שיש בשוק היום.
לעניות דעתי עדיף 11 טון.
אולי לא תנצל את כל אפקט האלסטיות, אבל פחות סכוי לקריעה בזמן שימוש.
זה מה שאני עשיתי
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
לעניות דעתי, 8 טון.
אם יש לך עודף כסף, מקום, משקל...
אז תקנה פעם וחצי יותר ארוך, שתהיה משימה חריגה , תכפיל.
חבל אנרגוקינטי רגיש מאוד לשפשופים, מניסיון לצערי.
רצועה אתה יכול לשפשף, לדרוס, לחבוק לעץ ולא יקרה לה כלום.
בוא.. אף אחד מאיתנו לא עושה ביקורת איכות לתקינות רצועה. אם ויזואלית אין קרעים נמשיך להשתמש והכל בסדר. בחיים לא נתקלתי ברצועה תקינה ויזואלית שנקרעה תחת עומס. אני עם אותם רצועות כבר 15 שנה והן שלמות תקינות. לא רואה שום סיבה להחליף כל עוד אין קרע.
לפני 15 שנה היה נדיר עד מאוד למצוא רצועה אנרגוקינטית.
לפני 15 שנה היה נדיר עד מאוד למצוא רצועה אנרגוקינטית.
לא מוזכר על ידי פותח השירשור שהוא מחפש אנרגוקינטית
בימינו רצועת חילוץ היא רצועה גמישה. נגמרו ימי רצועות הנפה לחילוץ.
אסף.
ehudzeelim
30-06-25, 23:28
בימינו רצועת חילוץ היא רצועה גמישה. נגמרו ימי רצועות הנפה לחילוץ.
אסף.
אבל יש רצועת גרירה (לא להרמה) שאינה אנרגוקינטית, ויש אנרגוקינטית שהיא גמישה הרבה יותר,
אלה שני דברים שונים, לא?
מה החשיבות של אורך המתיחה ? למה זה מעניין אם רצועה של 11 טון תימתח פחות מ8 טון , האם צבירת האנרגיה הקינטית על החבל תהיה שונה ?
פחות אלסטיות = יותר מתקף. האנרגיה זהה אבל ברצועה פחות גמישה המכלולים ירגישו יותר ״מכה״ מאשר הצטברות איטית ומבוקרת יותר של אנרגיה.
לא מוזכר על ידי פותח השירשור שהוא מחפש אנרגוקינטית
וואלה צודק.
אפילו לא שמתי לב.
פשוט 8 ו 11 אלו בדיוק הנתונים של הקינטיות למיניהן אז זה התיישב לי על סכמה מוכנה במוח ונשאר שם.
פותח השרשור פה.
דיברתי על הרצועות האלסטיות עם המקדם מתיחה 20%, לא חבל אנרגו-קינטי
ראיתי מצד אחד כאלה שאומרים שאם אני נניח מחלץ ג'ימני, רצועה של 11 טון לא תימתח כמו שצריך, וזה יכול להזיק לרכב.
מצד שאני יש כאלה שאומרים שזה מיתוס, ורצועה של 11 טון מספיק אלסטית בשביל להמתח גם אם לא מגיע לחצי מהמשקל המקסימלי.
מאתר arb
(מתורגם)
בעת בחירת רצועת חילוץ ("סנאץ' סטרפ"), מומלץ שהרצועה שתבחר תהיה בעלת חוזק קריעה מינימלי (MBS) הגבוה פי שניים עד שלושה ממשקל הרכב הכולל (GVW) שלך. כאשר משתמשים ברצועת חילוץ כדי לחלץ רכב תקוע, יש לבחור רצועה עם חוזק קריעה מתאים למשקל הרכב הקל מבין שני הרכבים המעורבים בתהליך החילוץ.
חברת ARB מציעה רצועות חילוץ עם חוזק קריעה של 17,600, 24,000 ו-33,000 ליברות. רצועות החילוץ של ARB מיוצרות מ-100% רצועות ניילון וכוללות לולאות מחוזקות לעמידות נוספת. חשוב לבחור את רצועת החילוץ הנכונה עבור הרכב שלך. אם משתמשים ברצועה עם חוזק קריעה גבוה מדי עבור רכב קל, ייתכן שהמתיחה הרצויה לא תושג וייווצר עומס רב יותר על נקודות החילוץ של הרכב.
https://arbusa.com/news/recovery-basics-part-i?utm_source=perplexity
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.