צפייה בגרסה מלאה : רוביקון פלאג אין ?
אשמח לשמוע -
מישהו בפורום נוסע על כזה ?
דעות, חוות דעת, נקודות למחשבה, המלצות ?
בהתייחס לכל נושא -
חוויית נסיעה בכביש ובשטח,
עלויות תחזוקה,
צריכת דלק,
עלויות ביטוח,
כל נושא רלוונטי.
תודה !
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250703/d85ccb8c5e2e7b789b292afd760e8cad.jpg
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
שלום
אין לי פלאגאין אבל נוסע על רוביקון XR.
צריך להבין שעל חשמלי אתה יכול לנסוע עד כ 30 ק"מ, המערכת החשמלית ברכב לא מספיק חזקה להטעין את הבטרייה פלאגאין.
ולכן הרכב הזה כבד יותר ב כ 200 ק"ג של בטריות היושבות מתחת למושב הנוסעים (מקום ממש נחמד לעוד ציוד). ומיכל הדלק קטן יותר ב 10 ליטר.
גם כך הרכב הוא לבנה וצריכת הדלק בשמיים אז פחות דלק יותר משקל אומר פחות טווח נסיעה.
ביטוחים זה סיפור עצוב תלוי מאיפה הרכב אם יבוא אישי או קניה מהיובאן, למרות שהבנתי שמתחיל לרדת.
טיפולים ואחזקה אז תלוי איך הנהג וכמה נזק עושה בשטח, כבר שנה שלישית עם הרכב וכל שנה רק שמנים ופילרטים אז לא יקר או משהו קיצוני.
צריכת דלק כמובן תלוי נהג וסגנון נהיגה, משקל לא עושה לזה טוב, ורצוי לחץ צמיגים גבוה אבל לא נח כמו שהיצרן רושם ואפשרי להגיע 10 ק"מ לליטר, כל עוד לא עוברים את 85 קמ"ש, יש תמונה של להוכחה.
ברגיל רואה אחד ל6-7 ק"מ לליטר.
להבין הרכב לא נח כמו לאנד קורזר ולהיבא אותו לרמת נוחות כזו זה המון כסף, הרכב גדול מבחוץ אבל לא ממש גדול מבפנים שהזה מוזר, הגג מפיברגלאס או בד, אז לדעתי הרבה משקל הגג לזמן ארוך לא יעשה לו טוב.
אז לסיכום אם כל הידע שיש לי היום לאחר שלוש שנים עם הרכב, האם ההיתי קונה אותו שוב, תשובתי היא כן, לא כולם היו עונים כמוני.
מקווה שעזרתי
?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
ספציפית על ה4XE פלאג אין עליו שאלת:
https://youtu.be/50hGfTEamy0?si=LCaeVI8FW873TXqA
מכיר מישהו שמטייל עם כזה מרוצה סהכ. הגדיל צמיגים, הרכיב כננת, מיגונים הגבוהות... מטייל עם רנגלרים אבל נזהר לא ליפול לטרפת השיפורים. בסך הכל זה ג'יפ רנגלר.
אישית אני לא מתחבר לעניין של לסחוב מצבר לכל מקום שאתה הולך, זה נראה לי משקל עודף בשביל המעט מאוד חיסכון (בשטח. בכביש החיסכון יותר ניכר).
הבחירה לשים את המצבר בתוך תא הנוסעים ללא קיר אש - גם לדעתי שגויה ומסוכנת. בהחלט מהדברים שהיו מרחיקים אותי מהג'יפ הזה אם הייתי חושב עליו בתור אופציה.
אסף.
חנן-ג'יפולוג
05-07-25, 12:32
בסה"כ למעט הספרטורים הדפוקים, כל שאר הדברים שהוא נשמע דרמטי כשהוא אומר אותם הם פרקטיקה מקובלת בהיברידיים. לא אומר שטובה, אבל היא חד משמעית מקובלת. גם הnmc- למעשה לא שמעתי על היברידי עם lfp- לא אומר שאין, וגם סוללה בתא הנוסעים, ללא קיר אש. מסתובבות לפחות כמה מאות אלפי מכוניות כאלה בישראל.
לפחות בג'יפ התאים הם פריזמטיים, בניגוד לרוב ההיברידות הנפוצות כאן שניזונות מפאוצ'ים ליפו- המארז הפחות יציב.
תחפש פה בפורום כבר נכתב עליו (גם אני כתבתי) הרבה.
לדעתי: סה"כ עסקה לא משתלמת לחובבי השטח.
אם זה רכב פוזה ואתה נוסע איתו לעבודה וחזרה עד 25ק"מ ביום, תחסוך דלק ואולי תסובב קצת ראשים במשרד.
לשטח לדעתי הוא פשוט לא! (יחסית לרנגלרים לא היברידיים כמובן).
1. יותר יקר לטפל כשיש גם במזין וגם חשמל
2. יותר נקודות כשל מאותה סיבה.
3. הטווח על החשמל הוא 25 ק"מ בלחץ, מה שאומר שכבר בכביש 6 במחלף הראשון נגמר לך החשמל ואתה על בנזין עם 200+ ק"ג עודף כל הטיול. זה בנוסף לציוד שלך, לפגושי ברזל, לכננת, לצמיגים המוגדלים, לנוסעים שלך ועוד. כמו עוד 3 אנשים ברכב קבוע. לכן הצריכת דלק דווקא תהיה פחות טובה מהבנזין בלבד ששוקל פחות וגם המיכל שלך יותר קטן בגלל הבטרייה של מערכת החשמל.
4. שוק היד-2 חלש יותר כי אנשים מכירים כבר את הבעיתיות והטווח החשמלי הקצר.
תודה לכולם, אעדכן
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
מתחילים !https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250707/d3bb8915e33b86ad8585ea7a49db8f91.jpg
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
תתחדש!
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
תתחדש. תהנה.
מקווה עבורך שלא תחווה את הצד הלא מחמיא (תקלות) של הרכב הזה
מתחילים !https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250707/d3bb8915e33b86ad8585ea7a49db8f91.jpg
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
שתדע לך שאין דבר שאני יותר אוהב מאנשים שיוצאים להרפתקאות למרות שהם קיבלו רק המלצות להימנע מהן.
מלא בהצלחה ותתעד!
שתדע לך שאין דבר שאני יותר אוהב מאנשים שיוצאים להרפתקאות למרות שהם קיבלו רק המלצות להימנע מהן.
מלא בהצלחה ותתעד!ניקח את זה כמחמאה, תודה !
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
ניקח את זה כמחמאה, תודה !
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
לא יודע :)
אם זה מעודד במשהו, אני גם עשיתי את זה עם הלנד רובר ולא מצטער על זה.
תתחדש ותהנה!
אשמח לדעת מה עמד בבסיס ההחלטה לקחת את הפלאג אין ולא JL "רגיל" מנוע 3.6 או 2.0.
תודה
תתחדש ותהנה!
אשמח לדעת מה עמד בבסיס ההחלטה לקחת את הפלאג אין ולא JL "רגיל" מנוע 3.6 או 2.0.
תודההיום יום שלי פחות מ 50 ק"מ, וזה נכנס בחשמל וחוסך בנזין.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
ב2022 חלמתי לקנות את הפלאגין , הפלאג אין הרבה יותר חזק יש לו עוד 105 כ"ס על ה270 של ה2.0 אז מבחינת זריזות וכוח ה200 ק"ג לא ממש השפיעו על הזריזות של הרכב , הוא גם יותר גבוהה באינץ ומפואר יותר מה2.0 , בקיצור על הנייר חלום של רכב, במיוחד בשבילי שאת רוב הנסיעות אני עושה בעיר מסביב לבית ו30 ק"מ על חשמל זה מספיק.
ואז התחלתי להתרוצץ בין הדילרים והמחירים היו לא הגיוניים, המחיר הרשמי של הפלאג אין היה 520K+ יבוא אישי לעומת 430K+ ל2.0 מהיבואן הרשמי , עשיתי חשבון שכדי לחסוך 90K בדלק ייקח לי יותר מ10 שנים לא ממש שווה, לאחר מיקוח קניתי את הרוביקון הרגיל הרבה יותר מזול מהמחיר הרשמי כך שזה באמת היה משתלם יותר למרות החיסכון בדלק , ויש חיסכון בדלק לא כמו שרשמו לך פה.
לאחר שקניתי את ה2.0 נתקלתי בתקלה שהיבואן לא רצה לתקן ופתחתי קבוצה של נפגעי רנגלרים , נכנסו לקבוצה כ100 איש מתוכם המון בעלי הפלאג אין ביבוא אישי, נחשפתי לבעיה רצינית עם היבואנים המקבילים, הסתבר שהיבואנים המקבילים דפקו את המערכת החשמלית בזמן היבוא , בארה"ב שאתה קונה רכב פלאגין אתה מקבל קוד ופותח את היכולת ההיברידית והטעינה , כל זה כדי שדילרים לא ירוקנו את הסוללה וישאירו אותה על 0 ויהרגו אותה , היבואנים המקבילים בארץ פתחו את היכולת ההיברידית על מנת לשנע את הרכב לנמל ולהעלות אותו לאוניות, הם רוקנו את הסוללות וכל הדרך לארץ,בנמל ולמגרשים הם פשוט הרסו חלק גדול מהסוללות, סוללות תקולות פגעו במחשב שמנהל את הפעילות של המנועים החשמלי וה2.0 , ברגע שמחשב כזה הולך הרכב תקוע ולא שמיש , בזמן קצר , מוסכי סמלת התמלאו בפלאגין תקולים עם שום הבנה מה התקלה ולמה היא קוראת וגם ללא יכולת לתקן אותם , מהסיבה הפשוטה שרוב התקלות היו בישראל, בארה"ב זה כמעט לא קרה , לא היו מספיק מחשבים בארץ וגם בארה"ב לתקן את הרכבים והם ישבו חודשים בחניה של סמלת מחכים לתיקון לו"ז תיקון הגיע גם ל9 חודשים , שמעתי גם על מקרים של רוכשים שיצאו מהיבואנים המקבילים (לא אנקוט בשם) ונתקעו אחרי כמה ק"מ , חזרו ליבואן המקביל והוא התעלם מהם ושלח אותם לסמלת , בקיצור רכב שנקנה ב520K+ הועבר מיידתי למוסך סמלת לכמה חודשים ללא רכב חלופי או פתרון אמיתי , אסון ממש אסון . מכל הסיפור הזה מחיר הרכב הפלאגאין ירד בצורה דרסטית ואפשר היה לקנות יד 2 בפחות מחצי מחיר. היום אני חושב שפתרו את כל הבעיות ורוב הבעלים של הרכבים האלו די מרוצים .
תעדכן אותנו אחרי שקנית שנלמד עוד קצת על הרכב הזה ועל האמינות שלו אחרי שכנראה פתרו את בעיית המחשב , קח בחשבון דבר אחד , אל תשאיר את הסוללה הזאת ריקה, תמיד תטעין את הרכב בלילה כדי לשמור על חיי הסוללה הזאת.
בהצלחה
תתחדש!
Sent from my iPhone using Tapatalk
היום יום שלי פחות מ 50 ק"מ, וזה נכנס בחשמל וחוסך בנזין.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
תודה על התשובה המהירה.
זאת היתה ההערה הראשונה שלי בתגובה: מתאים למי שעושה ביום יום מעט קילומטרים.
אגב, בשביל 50ק"מ ביום זה אומר שאתה צריך נקודת טעינה גם בעבודה.
תעדכן בהמשך אם באמת הרכב עושה כיוון אחד (25 ק"מ) על החשמל בלבד.
כמה משקל גגון וציוד אפשר להעמיס על המרזבים של האוטו הזה ?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
וואלה תעדכן
אני אשמח לדעת ,אני חוסך שנים לרנגלר והיום עם הבעיה של הביטוח הוא מתרחק ממני עוד ועוד ...שאני לא מצליח לשכנע את עצמי לעזוב את הגרוטאות של עד ה50 ...
הפלאג אין אידאלי בשבילי - אני עושה פחות מ20 קמ ביום הלוך חזור לעבודה ...היום עם קורקינט ורכבת קלה
ומאז שיצא הפלאג אין אני חם עליו ורק בגלל חלק מהדברים שגיליתי בפורומים וגם מה שכתוב פה ,לא הכנסתי אותו בכלל לאופציות ,היום אני בכלל פוזל לברונקו אם הם סוף סוף ירדו לתקציב של משהו סביר בגיל 5 או 6 שנים על הכביש .
חדש ממש לא ריאלי לתקציב שלי ,כיוונתי לכלי בגיל 7 או 6 בערך, וה4xe היום בתקציב סביר יחסית ...מובן למה
אז תעדכן את השרשור פה ,בעיקר - תגובות ועלויות ממוסכים - זמינות מכונאי וכמה הוא לוקח עוד בגלל החשמל וכו (האם היחס כמו לכלים הם המערכת גז) , הבנתי שיש קבוצה לדגם הזה ויש מכונאי שמטפל סביר אבל בצפון הארץ
זה יהיה נהדר מצידך לתת פה ידע וסע בדרכים משובשות .- וואלה אולי בזכותך יהיה קל יותר לקחת סיכון על הכלי הזה
אין בעיה, אשמח לעדכן.
...אז מישהו בכל זאת יודע לומר משהו על עמידות המרזבים לגגון ?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
כמה משקל גגון וציוד אפשר להעמיס על המרזבים של האוטו הזה ?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
תולה מגדירה 100 ק"ג מטען על המערכת שלה שנועדה לחיבור למרזבים לרנגלר.
מקור:
https://www.thule.com/en-il/roof-rack/car-roof-racks/thule-probar-evo-_-39xx?fitassistant=make%3AJEEP%7CJeep%2Cm odel%3AWrangler+%28Hard+Top%29+4-dr+SUV%7CWrangler%2520%28Hard%2520Top%29 %25204-dr%2520SUV%2Cyear%3A2007-%7C2007-%2Cvariation%3Aroof-type-617954%7CRain%2520gutters
https://www.thule.com/-/s/approved/std.lang.all/14/36/1161436.pdf?rev=1.3
ehudzeelim
08-07-25, 22:58
תולה מגדירה 100 ק"ג מטען על המערכת שלה שנועדה לחיבור למרזבים לרנגלר.
מקור:
https://www.thule.com/en-il/roof-rack/car-roof-racks/thule-probar-evo-_-39xx?fitassistant=make%3AJEEP%7CJeep%2Cm odel%3AWrangler+%28Hard+Top%29+4-dr+SUV%7CWrangler%2520%28Hard%2520Top%29 %25204-dr%2520SUV%2Cyear%3A2007-%7C2007-%2Cvariation%3Aroof-type-617954%7CRain%2520gutters
https://www.thule.com/-/s/approved/std.lang.all/14/36/1161436.pdf?rev=1.3
93 ק"ג (בקישור השני ששלחת)
לפות"ש, תתחדש על הרכב
יש גגונים כמו בתמונה, שבנויים לעומסים יותר גבוהים.
אם לא לקנות, נראה לי די פשוט לייצר כזה, בטח בשבילך.
149216
אני אבקש להוסיף שאלה:
ל 4XE יש 375 כ"ס בשילוב החשמל והבנזין. למנוע 2 ליטר טורבו יש 270 כ"ס.
האם אני צודק באמירה הבאה: כל זמן שיש בטרייה לנסיעה, (25-30 ק"מ ראשונים) יש לרכב 375 כ"ס. אולם, מרגע שנגמרת הבטרייה הרכב נשאר "רק" עם המנוע המוגדש ועם 270 כ"ס?
כי אם זה נכון, אז המנוע הזה סוחב רוב הזמן 200+ק"ג עודפים של המערכת החשמלית ולכן לדעתי, בממוצע צריכת הדלק לא תשתפר לעומת הרנגלר בנזין בלבד. ברור שאצל מי שעושה 20 ק"מ לעבודה וחזרה ביום, יהיה שיפור, אבל אצל מי שזה לא רכב יום יומי ועושה איתו בעיקר טיולים, לדעתי (ופה אני מחפש תשובה..) צריכת הדלק על טיול של נניח 500ק"מ, מתוכם 400 בכביש ו 100 בשטח, לא תהיה עדיפה.
דעתכם?
אין לי רוביקון פלאג אין. גם לא מומחה גדול בעניין. אבל, מידע כללי לגבי אופן פעולת ההיברידיות פלאג אין אז יש אופציה להפעלה משולבת. במצב כזה, קודם כל, אם אני לא טועה, הבלימה הרגנטיבית ממלאת את הסוללה חלקית (נכון?).
שנית, המנןע החשמלי מצטרף למנוע הבנזין כנדרש מאמץ מהמנוע (עלייה בכביש, האצה וכו')
אז השאלה והתמיהה של שי בשאלתו והתשובה לכך מורכבת יותר מפני שבנסיעת כביש משולבת כשנכנס לפעולה המנוע החשמלי יש הספק גבוה יותר למנוע והסוללה לא נגמרת אחרי 50 ק"מ = חיסכון כללי בדלק ולא רק בנסיעה לטווח 50 ק"מ על חשמל בלבד.
יתקנו אותי המומחים ממני לגבי הערכתי
הכל נכון שלמה אבל בוא נניח את האופטימום:
הג'יפ יוצא מהבית עם מיכל מלא בדלק ומצבר מלא 100%.
נניח שיש לו 60 ליטר במיכל (לא יודע כמה באמת אבל פחות מרנגלר רק בנזין).
ונניח שנוסעים רק בכביש ישר והג'יפ עושה 1:8 (צריכה יחסית טובה לרנגלר)
אז על הבנזין הוא יעשה 480 ק"מ
על המצבר נניח שיוסיף עוד 30 ק"מ
אז סה"כ 510ק"מ על 60 ליטר שזה: 8.5 קמ"ל. לא הבדל גדול. (וגם החשמל עלה קצת אבל נתעלם מזה).
וצריך לזכור שצריכת הדלק תהיה גבוהה יותר בגלל המשקל של המערכת ההיברידית. ובנוסף, במהירות 90-100 אופטימלית בכביש ישר אין רגנרציה. וגם כשיש, היא מוסיפה קילומטרים בודדים.
לכן לדעתי, אם לא עובדים מצבר לחוד ודלק לחוד, אי אפשר לשפר את המצב האופטימלי שהוזכר למעלה.
כן, יש לרכב כמה מצבים, אבל כשהמצבר מחזיק כל כך מעט, איך שלא תהפוך את זה, זה לא ממש משפר את צריכת הדלק או נותן לך את כל ה 375כ"ס במהלך הטיול.
הרנגלר ההיברידי אכן לא מתוכנן אופטימלית לשטח. או לכביש. בעצם זה נטו להורדת ממוצע פליטות יצרן ולא קשור בכלל ללקוח.
אבל אם זה הופך את המחיר כמשומש לאטרקטיבי, למה לא.
הרנגלר ההיברידי אכן לא מתוכנן אופטימלית לשטח. או לכביש. בעצם זה נטו להורדת ממוצע פליטות יצרן ולא קשור בכלל ללקוח.
אבל אם זה הופך את המחיר כמשומש לאטרקטיבי, למה לא.
לדעתי, ובלי בחינה מעמיקה, רק הגיון - מהסיבות של עלויות אחזקה ומספר גדול יותר של נקודות כשל שיכולות להפתיע אותך בשטח. (הכל בהשוואה לרנגלר בלי המערכת ההיברידית).
לדעתי, ובלי בחינה מעמיקה, רק הגיון - מהסיבות של עלויות אחזקה ומספר גדול יותר של נקודות כשל שיכולות להפתיע אותך בשטח. (הכל בהשוואה לרנגלר בלי המערכת ההיברידית).
אתה צודק, אבל אני מבין שזה מגולם במחיר קנייה זול.
טוב, קפצתי בשני עשורים קדימה,
הרכב נהדר, עוד לא נסעתי מספיק כדי לפרט, בטח לא בשטח,
אבל דבר אחד ברור וצפוי - הוא נוקשה, בטח יחסית ללנדקרוזר.
צמיגים על 30 psi.
מישהו החליף בולמים לרוביקון וריכך אותו ? איזה בולמים ?
האם כולל הגבהה או בלי ?
תודה.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
הרוביקון נוקשה לך כי אתה רגיל ללנדקרוזר שהוא רך מדיי ומתנדנד מדיי לטעמי.
הרוביקון הסטנדרטי לטעמי בסדר גמור על גבול הרך - המדד שלי הוא לא בהכרח באמפרים ומהמורות בכביש אלא בעיקר זווית הגילגול ותחושת הרכב בסיבוב.
לפני שאתה ממהר להחליף מתלים בגלל נוקשות יתר נסה לנסוע עם לחץ עוד יותר נמוך נניח 28PSI - זה לא נמוך מדיי לנסיעת כביש וישנה תהומית את התנהגות הרכב.
אצלי JK על קפיצי רוביקון אקספרס ובולמי פוקס.
הרגיש בהתחלה נוקשה, מתרגלים.
35 בכביש, 20-15 בשטח (מרגיש אחלה).
אומרים שהקפיצים של מופאר רכים יותר.
מצד שני, הרכב שלי לא איבד גובה כלל מאז שהוגבה, גם זה משהו.
לגבי הגבהה, אם לא חייבים לא מומלץ לדעתי.
הרכב מתחיל להיות רגיש ל Death Wobble (אלא אם מתחילים להחליף זרועות כדי לפצות זווית קאסטר).
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני (על רוביקון JL) התקנתי את ערכת ההגבהה של מופאר (בולמי פוקס) 2" שנחשבת לסטנדרט האיכותי. זה יותר יקר מערכות ההגבהה של לנדקרוזר ומעבר לבולמים וקפיצים כולל מספר רכיבים נוספים כגון מוטות רדיוס, מקשרים למוט מייצב, במפ סטופים ואולי עוד משהו ששכחתי.
זה אמור לשמור על גיאומטריה נכונה ואני לא חווה רעידת מוות גם במהירויות גבוהות (לא אכתוב כאן כמה). בסופו של דבר רעידת מוות נובעת מהתפתחות חופשים או מגיאומטריה לא נכונה.
לטעמי התנהגות הכביש סבירה ואף יותר טובה משל הלנדקרוזר. אני מעדיף את זה שהרכב פחות מגלגל ומרגיש יותר מהודק. מה שכן, הרנגלר רועש יותר ומרגיש יותר "ג'יפ".
בכביש נוסע בלחץ 37 לפי הספר. לחץ 30 לא מפעיל התראה אצלך?
לטעמי הגבהה (חוקית) של 2" נדרשת אם אתה מתכוון לטייל בשטח (ואם לא, אז למה להחזיק רוביקון?). זווית הבטן בעייתית אחרת כפי שכבר נכתב בשרשורים אחרים והגובה המקורי עלול להגביל.
כמוך עשיתי את המעבר מלנדקרוזר לרוביקון. הגובה של הלנדקרוזר המוגבה היה זהה לרוביקון במצב סטוק אך רוחק הסרנים של הרנגלר גדול בהרבה משל הלנדקרוזר כך שזוית הבטן הרבה יותר גדולה.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
בחזרה לעניין הגגון,
אני פחות מחפש את הקונספט של גגון עם תמיכות חיצוניות שעוטפות את הגג, אלא כזה שיישב על המרזבים.
יש בשני צידי הרכב מרזבים שמחולקים בכל צד של הרכב לשני חלקים,
3/4 מהאורך בחלק האחורי כולל החלון האחורי עד קו הדלת הקדמית, ו 1/4 מעל החלון הקדמי.
בגלל הרגישות למשקל של הגג ברכב הזה, אני שוקל לשים 3 רגליים בחלק האחורי, ואחת בקדמי.
העניין הוא שהגג הקדמי ניתן לפירוק מהיר, כולל קטע המרזבים שלו. אם אני רוצה להשאיר את האופציה הזו אני צריך שהרגל הקדמית תהיה פריקה גם מהגגון וגם מהמרחב, ובנוסף, שהגגון יהיה בגובה שניתן להרים את הגג לפירוק.
חלופה פחות טובה היא שהגגון יישב רק על המרזבים האחוריים ורבע הקדמי שלו יהיה באוויר.
אשמח כמובן למחשבות ואמשיך לעדכן.
עוד נושא שמתחיל להתעניין בו הוא איפה לשים מיכל מיים, שבשונה מהטויוטה, לא יכול להיות מתחת הרכב.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
בARB התמיכה לגגון בתוך הרכב...
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
בARB התמיכה לגגון בתוך הרכב...
Sent from my SM-G970F using Tapatalkלא הבנתי...
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
ל ARB ליין גגונים שנקרא BASE RACK.
ספציפית, עבור הJL, תושבת הגגון היא קונסטרוקציה פנימית. כדי להימנע מחיבור למרזבים המקוריים שלא באמת יודעים לשאת משקל משמעותי.
כתבתי את זה בתגובה לך שכתבת שאתה מעדיף להימנע מקונסטרוקציה חיצונית.
כמו כל דבר, יש לזה יתרונות וחסרונות.
כמו כל דבר ARB - זול זה לא. אבל ברמה מאוד גבוהה
הבנתי, תודה,
ראיתי את הסרטון, מרשים ויקר.
נמשיך לחשוב.
https://youtu.be/lDH2lJ4_LiY?si=xVd_l_hrEuV2KM0u (https://youtu.be/lDH2lJ4_LiY?si=xVd_l_hrEuV2KM0u)
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
לגבי מיכל מים, יש מיכלים משולבים בפגוש אחורי, לדוגמא של AEV.
בהנחה שזה לא למי שתיה, יכול להיות פרויקט... או לקנות כמובן
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
לגבי גגון- למשקלים סבירים יש גגונים רגילים לכל הסדנאות בארץ- תחפשתמצא ואפילו במחירים נורמאליים.
אם מתכנן משקלים כבדים או אוהל גג אז מחייב גגון עם תמיכה לשלדה יש גם לריינו רק עם שלדת מתכת פנימית (בסגנון הגגון של ARB שהועלה כאן) מחייב קידוח בגג אבל לדעתי יותר זול מARB (עדיין יקר כשלעצמו) .
לגבי מיכל מים - יש מגוון אופציות לאיחסון בתוך הרכב בתא המטען כולל מיכלים שטוחים וכו'.
אופציה נוספת מיכל חיצוני סטייל רוטופקס - מותקן על גג או צד הרכב - יש כזה כולל צנרת ומשאבה במחיר לא יקר אצל ג'וזף
טוב, קפצתי בשני עשורים קדימה,
הרכב נהדר, עוד לא נסעתי מספיק כדי לפרט, בטח לא בשטח,
אבל דבר אחד ברור וצפוי - הוא נוקשה, בטח יחסית ללנדקרוזר.
צמיגים על 30 psi.
מישהו החליף בולמים לרוביקון וריכך אותו ? איזה בולמים ?
האם כולל הגבהה או בלי ?
תודה.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
לחץ אוויר בצמיג זה לא תחליף לבולם זעזועים או קפיץ, אתה מחפש לרכך את הנסיעה תקנה צמיגים רכים יותר או שתחליף קפיצים, לצמיגים יש לחץ אוויר מומלץ לכל משקל, בלחץ אוויר המומלץ הביצועים של הצמיג אופטימליים , הBF המקוריים שמגיעים עם רוביקון מוגדרים ל37PCI בלחץ הזה הוא מותאם ל160 קמ"ש מקסימלי וזו הסיבה שיש ניתוק הצתה ב160 , אם תוריד לחץ ל30 או 28 אי אפשר לדעת מה המגבלות החדשות של הצמיג ומתי יתפוצץ אולי זה 140 קמ"ש ואולי זה גם 100 קמ"ש ובלי קשר אתה מאיץ את הבלאי של הצמיג ומחמם אותו יותר בנסיעה על אספלט, בקיצור אתה המסכן את הצמיג ופוגע בבטיחות. בדגם 4xe יש עומס נוסף של 50 ק"ג על כל צמיג יכול להיות שההמלצה היא אפילו עולה ל38 או PCI 39 , כי ככל שהמשקל של הרכב עולה צריך להעלות לחץ אוויר.
מצבר start-stop (בתמונה) -
שמתי לב שגם כשהמצבר מלא, המקרר מפסיק לפעול לא פעם כשהרכב כבוי.
1. מה אני צריך לדעת על השימוש בו לטובת צרכנים בעמידה בשונה ממצבר רגיל ?
2. האם ניתן לחבר אליו פנל סולארי עם בקר כמו ברגיל ?
3. מה אורך החיים הסביר שלו ?
4. האם בזכותו ובזכות אופן הטעינה שלו ברכב הזה אין צורך במצבר צרכנים נפרד ? (קראתי בכמה מקומות)
תודה !https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250719/ff9195870a14054b805e6e18e3ea8c16.jpg
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
לגבי המצברים:
התייחסתי לזה בשרשור מצברים.
2 המצברים אצלי ברכב מהסוג הזה וקרובים בהספק (לא אותו המותג)
אופי השימוש מוכר.
לא מבטל צורך במצבר צרכנים עשיש צרכנים אמיתיים (מקרר תאורה מים).
האריכו במעט את אורך החיים של המערכת בין סבבי החלפת מצברים.
לא הרגשתי הבדל ניכר שיכולתי לכמת כהבדל ברור.
בקר סולרי סביר+ שיודע לעבוד עם כמה. סוגי מצברים עושה את העבודה בלי בעיה.
לגבי ניתוק המקרר:
קודם כל לבדוק מינוס לשלדה ואחרי זה את חיבור המינוס למקרר.
אח״כ לבדוק האם עובי החוט + למקרר לא גורם לנפילת מתח בגלל שטח חתך נמוך מידי.
מה שאתה חושב שמספיק, תכפיל.
אם החוט קטן מידי או גבולי, גם במתח לכאורה תקין המקרר יתנתק בעבודת מדחס.
על קטבי המצבר יש מתח תקין, אבל המקרר מזהה את נפילת המתח כמצבר חלש ומתנתק.
מצבר start-stop (בתמונה) -
שמתי לב שגם כשהמצבר מלא, המקרר מפסיק לפעול לא פעם כשהרכב כבוי.
1. מה אני צריך לדעת על השימוש בו לטובת צרכנים בעמידה בשונה ממצבר רגיל ?
2. האם ניתן לחבר אליו פנל סולארי עם בקר כמו ברגיל ?
3. מה אורך החיים הסביר שלו ?
4. האם בזכותו ובזכות אופן הטעינה שלו ברכב הזה אין צורך במצבר צרכנים נפרד ? (קראתי בכמה מקומות)
תודה !https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250719/ff9195870a14054b805e6e18e3ea8c16.jpg
Sent from my SM-S721B using Tapatalkהמקרר מחובר ישירות למצבר או דרך שקע מצית או שקע יעודי של הרכב?
יש איזה טריק לפחות ב JK שאם מזיזים את אחד הפיוזים בתיבת פיוזים צעד אחד, זה משאיר את כל היציאות חמות גם כשהג'יפ מכובה.
יש סרטונים ביוטיוב.
לגבי מצברים, בהנחה והפלאג-אין לא שונה מיתר הJL שים לב שיש מצבר קטן נסתר נוסף מתחת לקופסת הפיוזים. זה תכנון די גרוע של ג'יפ ונראה שתפקידו העיקרי הוא לעשות בעיות ולחסל את המצבר הגדול. ניתן לנתק אותו בצורה פשוטה ואפילו זה לא מנטרל את פונקצית הסטופ-סטארט. יש שלל אינפורמציה בנושא ברשת.
לגבי המצבר שלך, מוטבע עליו שהוא משנת 2022. זה בסך הכל יפה מאוד למצבר סלובני שלא מהשורה הראשונה להחזיק 3 שנים ולא מפתיע שהוא לקראת סוף חייו.
לי באופן אישי אין מצבר צרכנים נוסף אך יש לי מקרר עם סוללה פנימית.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
היה מחובר לשקע מצית.
העברתי הבוקר כבל עבה ועכשיו מחובר ישירות למצבר עם אנדרסן.
שאלה מעניינת : הבנתי שברכב אין אלטרנטור, והמצבר נטען ממערכת החשמל.
לא יודע אם ישירות מהבטריה או רק מהדינמו האינטגרלי שלה.
אם מהבטריה, אז בעצם לא צריך מצבר צרכנים כל עוד היא לא ריקה, לא ?
מישהו יודע האם זה כך ?
נלמד ונעדכן.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
י באופן אישי אין מצבר צרכנים נוסף
יש לך מצבר במקרר..
אך יש לי מקרר עם סוללה פנימית.
My two cents...
תתעלם מרוב ההודעות האחרונות בנושא המצבר.
ברכב שלך יש סידור מיוחד של העברת אנרגיה מהמצברי ליתיום של הנסיעה למצבר 12V.
היתה תקופה שטייל איתנו בקבוצה 4xe חדש.
הוא לא הוסיף מצבר..
מצד אחד, הוא גמר מצבר התנעה תוך פחות משנה, מצד שני, הוא לעולם לא נתקע עם בעיית התנעה.
הטענה היתה שגם עם סוויטש סגור, יש מעבר אנרגיה מהליתיום למצבר 12V.
נסיתי כמה פעמים לצלול לעומק המערכת, אבל לא הצלחתי להבין עד הסוף.
בקיצור -
אין שום דמיון בין המערכת חשמל של ה 4XE לבין המערכת של כל מני רכבי שריפה פנימית בני עשרות שנים.
צריך לעשות שיעורי בית.
ברכבים האלו, טעות במערכת חשמל יכולה להיות יקרה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.