PDA

צפייה בגרסה מלאה : צמיגים



zivo
16-07-25, 09:57
אני לא רוצה לחטוף את השרשור הזה, אז אני אשים פה הודעה אחת (ואם זה יתפתח, שאסף יפצל).
יש את הדיון האין סופי על MT לעומת AT.
ואכן, כמו שאיל כתב, בצמיגי MT יש את הבעיה של רעידות ורעש.
הצמיג M/T של קנדה נקרא M/T KR29 ובגדול הוא נראה כמו צמיגי MT אחרים (גודל קוביות וכו').

149239
אבל לקנדה יש צמיג נוסף, שהם מגדירים 80/20, שנקרא RT KR601.
זה צמיג שהדוגמה של הסוליה מזכירה BT KO2 (AT), אבל יותר גס וקוביות יותר גבוהות.

149240
במידה של 31X10.5XR15 (זו לא המידה שאסף חיפש, ולמייטב ידעתי אין כרגע בארץ במידה שאסף חיפש) , לדעתי זה צמיג מענין מאוד.
הוא לא גס כמו ה MT, אבל כן מסיבי כמו צמיגי MT (משקל, 3 שכבות בדופן, גובה קוביות).
אני משתמש חדש של הצמיגים האלו, ועד עכשיו רק מילים טובות.
לא הספקתי לנסוע בגשם, ואני לא יודע איך מתיישנים (שנתיים שלוש, 20K+ ק"מ..) אבל השילוב של התנהגות כביש ושטח, נראה לי מושלם.

רק בשביל להבין (ומכאן גם באה השאלה שלי על המשקל של ה MT לאסף)-
צמיג AT סיני זול (450-600 ש"ח), שוקל בסביבות ה 16 ק"ג.
צמיג BF AT KO2 שוקל בסביבות ה 19ק"ג
צמיג KR601 שוקל 22 ק"ג
(כל המשקלים מתייחסים ל 31X10.5R15)

לחזור להערה של איל בהודעה הקודמת, בגלל גודל הקוביות והמרווחים שלו, אני מקווה שהצמיג הזה יסבול פחות מבעיות הרעידות והרעש של MT.

ושלא נתבלבל (אם מישהו שוקל לקנות), בהרבה מובנים יש תחושה שמתקרבת לMT (הרכב מאיץ לאט יותר וצורך יותר דלק), אבל לא מרעיש כמו MT :-)

ד ו ר ו ן
16-07-25, 11:38
ן יש באתרי חוות דעת זה לא מעט דיווחים על שחיקה לא שווה וגלים שמייצרים רעש ורעידות. אופייני להרבה צמיגי mt, ולרוב ככל שהקוביות גדולות ורחוקות זו מזו (אגרסיביות) זה נפוץ יותר.

מוכר בכל מותג שניסיתי בצמיגי שטח מלא.

בתקופה שהרכב נסע יום-יומי/בנסועה משמעותית, מרגע שהתחלתי להעביר פעם בשנה צמיגים קדימה-אחורה (בלי לשנות כיוון גלגול) זה נעלם.
השחיקה שווה עד להחלפת הצמיג.

ד ו ר ו ן
16-07-25, 11:40
בהרבה מובנים יש תחושה שמתקרבת לMT (הרכב מאיץ לאט יותר וצורך יותר דלק), אבל לא מרעיש כמו MT :-)
זה נטו משקל הצמיג ולא הפרופיל.

אחרי מאות אלפי ק״מ עם שטח מלא, מכמה דגמים, ההבדל בדלק לא מדיד.

סולי
16-07-25, 11:59
גם כשעוברים מ-KM2 משומש ויבש ל-KM2 טרי, נפעמים מהשקט.. ואחיזה.

כל פעם מפתיע מחדש ההבדל.הוא לא היה יבש , יחסית טרי ורענן.


Sent from my SM-S721B using Tapatalk

zivo
16-07-25, 16:11
זה נטו משקל הצמיג ולא הפרופיל.

אחרי מאות אלפי ק״מ עם שטח מלא, מכמה דגמים, ההבדל בדלק לא מדיד.
אם לא הייתי ברור, במעבר מAT ( לא משנה BF או איזה סיני עלום) ל KR601 , יש עליה ברורה בצריכת דלק.

asafk
16-07-25, 17:11
מוכר בכל מותג שניסיתי בצמיגי שטח מלא.

בתקופה שהרכב נסע יום-יומי/בנסועה משמעותית, מרגע שהתחלתי להעביר פעם בשנה צמיגים קדימה-אחורה (בלי לשנות כיוון גלגול) זה נעלם.
השחיקה שווה עד להחלפת הצמיג.בטויו הצלבה כל 10000 קמ הביאה לשחיקה אחידה ויפה. עד שהם כבר ממש היו גמורים.
וגם הרעש היה ממש נסבל ולא אופייני.

אסף.

יונימוג אדום
16-07-25, 19:36
בטויו הצלבה כל 10000 קמ הביאה לשחיקה אחידה ויפה. עד שהם כבר ממש היו גמורים.
וגם הרעש היה ממש נסבל ולא אופייני.

אסף.

היום , כאשר הצמיגים רדיאלים אסור לעשות הצלבה אלא להחליף קדימה/אחורה בלבד !!
ישנן בצמיג רשתות פלדה אשר במהלך חיי הצמיג מקבלות עיוות מסויים כנגד כיוון הנסיעה , כאשר מצליבים - כלומר הופכים כיוון סיבוב הרשתות משנות את כיוונן וגורמות לשכבות להתנתק ומכאן הדרך לפיצוץ צמיג קצרה .
לאחר כשנה עם BF,KM3 , מכרתי את הצמיגים כמעט חדשים וחזרתי למקסיס טרפאדור - 8060 , צמיג שטח אמיתי , רך על הכביש וגם בשטח , מצויין בדיונות ולא מרעיש כלל בכביש .
כמו כן - אחיזת כביש ( רטוב ) מצויינת ותצרוכת הדלק קטנה - סביב 15% .
ה -BF קשים בטונדה , מרעישים , אחיזת כביש גרועה , וחופרים את הדיונה למוות .

אילן

איל מ
16-07-25, 20:07
אני אשאל שניה שאלה. אם הצמיג רואה כוחות האצה ובלימה בשני הכיוונים, כמה זה באמת משנה?

raanan
16-07-25, 20:31
אני אשאל שניה שאלה. אם הצמיג רואה כוחות האצה ובלימה בשני הכיוונים, כמה זה באמת משנה?
גם אם תנהג על פרארי , תמיד כוח ההאטה גדול משמעותית מההאצה.

יונימוג אדום
16-07-25, 20:32
אני אשאל שניה שאלה. אם הצמיג רואה כוחות האצה ובלימה בשני הכיוונים, כמה זה באמת משנה?

תראה - הצמיג לא יכול לענות לך על השאלה הזאת :)
אולם בפועל אני אישית ( ובטוח שעוד חברים כאן ) מכיר יותר ממקרה אחד שצמיג התפוצץ זמן קצר יחסית לאחר שהפכו לו כיוון נסיעה .
אם מסקרן אותך - מזמן לנסות .

אילן

raanan
16-07-25, 20:33
.
לאחר כשנה עם BF,KM3 , מכרתי את הצמיגים כמעט חדשים וחזרתי למקסיס טרפאדור - 8060 , צמיג שטח אמיתי , רך על הכביש וגם בשטח , מצויין בדיונות ולא מרעיש כלל בכביש .
כמו כן - אחיזת כביש ( רטוב ) מצויינת ותצרוכת הדלק קטנה - סביב 15% .
ה -BF קשים בטונדה , מרעישים , אחיזת כביש גרועה , וחופרים את הדיונה למוות .

אילן

10+
למסקנה הזאת הגיעו עוד רבים (ואני בתוכם).
טויו MT טובים יותר אבל הטרופדור נותנים תמורה מצוינת למחיר.

רענן

asafk
16-07-25, 21:24
א. זו דעתכם ואני מכבד אותה.
ב. הוראות היצרן (טויוטה במקרה זה) הן לבצע הצלבה וגם אותן אני מכבד (העליתי בעבר צילום מהספר).
ג. מעשית כאשר אני מצליב כל 10000 קמ מאז הצמיגים היו חדשים הצמיגים החזיקו קילומטרז' יותר ארוך באופן משמעותי מאשר כשלא הצלבתי גלגלים. זה לא מוכיח כלום, מקרה אחד פרטי.
ד. יכול להיות שאם מחליפים כיוון אחרי עשרות אלפי קילומטרים זה באמת הורס את הצמיג. לא יודע. אף פעם לא הייתי צמיג.

אסף.

raanan
16-07-25, 22:05
ב. הוראות היצרן (טויוטה במקרה זה) הן לבצע הצלבה וגם אותן אני מכבד (העליתי בעבר צילום מהספר).

אסף.
מניח שהיצרן מתייחס לצמיגים במפרט שהוא בחר להתקין

ד ו ר ו ן
16-07-25, 22:06
וחופרים את הדיונה למוות .
אילן
כי זה מה שצמיג שטח מלא אמור לעשות וזה בניגוד למה שאתה מחפש בצמיג ייעודי לנסיעה בחול.

אם צמיג אחר פחות התחפר זה בעיקר מעיד שהוא פחות אגרסיבי ובהתאמה יהיה פחות יעיל היכן שהם אמורים להיות טובים (לא בחול)

ד ו ר ו ן
16-07-25, 22:10
למקסיס טרפאדור - 8060 , צמיג שטח אמיתי , רך על הכביש וגם בשטח , מצויין בדיונות ולא מרעיש כלל בכביש .
כמו כן - אחיזת כביש ( רטוב ) מצויינת ותצרוכת הדלק קטנה - סביב 15% .

חברות גדולות נאבקות על שברי אחוזים עד אחוזים בודדים בשיפור תצרוכת הדלק כדי להתבלט ביחס למתחרים.
אז אתה השגת 15%?
מממ.. פחות קונה.

מנסיוני עם מספר מותגים, ברכב חלש שכל דבר קטן מורגש לסחיבה, ההבדל צריכת הדלק בין דאנלופ/BF/Goodyear/ ברידגסון היה זניח ביותר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
17-07-25, 10:55
טלי נסעה פעם לתקן תקר בהיילקס. לאחר מכן נהגתי בו ושמעתי רעש נוראי מהגלגל שתוקן.
הסתבר שהפנצ'רמעכר החליף את כיוון הצמיג על החישוק.
חזרתי אליו, הצמיג הוחזר לאורינטצייה המקורית והשקט (היחסי) חזר.
צמיג ללא הגדרת כיווניות במקור.

asafk
17-07-25, 14:52
גם אני כתבתי כאן בפורום לפני 20 שנה לא להחליף כיוון של צמיג רדיאלי.
זה בטוח נכון גם היום לצמיג שמשך קילומטרים רבים נסע לאותו כיוון כמו בתיאור של חנן.

אבל אז קראתי ולמדתי והבנתי שאם מיום התקנת הצמיגים לא נותנים להם להתרגל - זה טוב יותר מבחינת שחיקה אחידה כן לעשות רוטציה בשיטה של הצמיגים הקדמיים עוברים אחורה באותו כיוון והאחוריים קדימה בהצלבה או ההיפך העיקר להיות עקבי. הצלבה ראשונה אחרי 5000 קמ ומאז כל טיפול 10000.

אפשר להתווכח על זה אבל שני הסטים האחרונים שלי החזיקו בערך 50000 קמ בלי שחיקה לא אחידה שהיא די מאפיינת צמיגי שטח, ועוד מעבר לכך באלפי הק"מ האחרונים התחילו להיראות רע (אבל ממש רע) . עם זה אי אפשר להתווכח.
הנוכחיים מוחלפים אחרי 55000 קמ. עד לפני כמה חודשים היו שחוקים בצורה אחידה למדי. כיוון שהם כבר היו מאוד שחוקים אני לא חושב שהייתי מוציא מהם יותר ממה שכבר סחטתי אותם אם לא הייתי עושה הצלבות.
כמובן שאני מציג רק מקרה אחד בודד, והקשה מהפרט אל הכלל היא שגיאה לוגית, אבל בצירוף העובדה שאלו הוראות היצרן הייתי מרגיש נוח להמשיך לנהוג כך (רק יש בעיה פרקטית - אין לי יותר ליפט ולכן נראה לי שנגמר עניין הצלבות הגלגלים.).

אסף.

-->