צפייה בגרסה מלאה : חלום ישן - דרך חדשה: טויוטה היילקס 2017
בחיידק של טיולי שטח נדבקתי עוד בשירות הסדיר, במפגש שבין הסופה הצמודה לשטחי האש של שבטה. מאז הוא נשאר שם תמיד על אש קטנה וחיכה להזדמנות לפרוץ. כבר כמה שנים טובות שאני מסתובב פה בג׳יפולוג — שואב השראה, מתלבט עם עצמי וחולם ב-4x4.
ואז הגיע אוקטובר 23’ וחידד גם אצלי את הבנה שחיים פעם אחת, ואני לא מתכוון לחכות להזדמנות שאולי לא תגיע.
כך נולדה החלטה לא רציונלית בעליל – להחליף את הרכב הביתי השני ברכב טיולים. כזה שיהיה רכב שני בבית אבל ראשון בלב. שיגשים את החלום שלי להוציא את המשפחה (ואת עצמי) לשטח, לטייל, להתחבר לארץ, וליצור יחד חוויות שילוו אותנו הרבה אחרי שהאבק ירד.
מהר מאוד הבנתי שלהחזיק רכב שטח 4X4 משפחתי בלי לקחת משכנתא שנייה דורש לחזור בזמן. פאג’רו, לנד קרוזר, דיסקברי או WK2 במחירים שאני חיפשתי הם אקזמפלרים מזדקנים בני בני 12 עד 20. ככל שחיפשתי רכב אמין, נטול הפתעות, עם יכולות שטח סבירות ושיוכל להכיל את כל המשפחה בטיול של כמה ימים ולהחזיק מעמד איתי עוד לפחות עשור – כך התחזקה המסקנה שעדיף ללכת על טנדר (ובפרט - היילקס).
ואם כבר היילקס, או טנדרים בכלל, אז גם שם השוק ממש לא קל. המחירים (עשרות אחוזים מעל המחירון) והמצב שלהם (היסטוריה עגומה או קילומטראז׳׳ אסטרונומי) גרמו לי להבין שלחפש ביד 2 זו לא הדרך.
אז עברתי להתמקד במכרזי חברת חשמל, מקום בו מטפלים בטנדרים כמו שצריך ולפחות הרכב שתקבל יהיה במצב טוב בסך הכל.
אחרי מכרז ראשון שלמדתי בו את השטח, את השיטה ואת המחירים שאנשים מציעים על כלים שונים הגעתי למכרז השני מוכן וממוקד.
אז קבלו אותה:
טויוטה היילקס 2017, 4X4, גיר ידני, רמת גימור Active, כיאה ליד הראשונה שלה בחברת חשמל.
על השעון 136,000 ק״מ, במצב פנימי מצויין ובמצב חיצוני טוב מאוד לעין הסבירה שלי. אפילו טופס הבדיקה שלהם (גילוי נאות וגו׳) היה נקי מבעיות מהותיות. היא הגיעה סגורה עם ארגז ״ניתוב״ בעל דלת אחורית במצב סביר מאוד, עם תאורה פנימית ונקודת חשמל מוכנה. יש גם מגירות טכנאים ועוד איזה ארגז מתכנת בפנים שאצטרך לחשוב מה לעשות איתם כשאתחיל לארגן את הארגז בהמשך.
כבר הספקתי לעשות לה יישור קו - טיפול שנתי, שמנים, מסננים, בלמים – וקיבלתי חותמת ממוסך הבית שהיא גם במצב מכני מעולה.
היעד: לשמר, לטפח ולבנות עליה לזמן ארוך מאוד.
בינתיים, בעיקר בגלל הקיץ, עוד לא יצאנו להרפתקאות רציניות.
עשינו קצת שבילים בדרגת קושי קלה פה ושם כדי להרגיל את המשפחה לרעיון.
גם עם מתלים סטוק שחוקים וצמיגי הכביש הסיניים שהורכבו עליה – היא לוקחת את זה בשיא הקלילות.
שמחתי לגלות שבעצם גם אנחנו - ובדיוק בשביל זה הרי קניתי אותה.
בהמשך אעדכן כאן עם שדרוגים, תוספות, חוויות מהשטח ותמונות.
מוזמנים להציץ, להגיב, לשאול ולהציע. הקהילה פה הייתה חלק מההחלטה ומבחינתי היא גם תהיה חלק מהסיפור.
תודה בהזדמנות זו לחבר פורום וותיק (ובעל היילקס חלומית משל עצמו) שמסייע עם ידיים טובות וטיפים נהדרים בתחילת הדרך שלי.
הגיעה בצבע ״לבן-אבק״ קלאסי של מכרז חברת חשמל והתקדמה במהירות ל-״לבן נקי״.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250719/5479556a750680d086f8eab5c6eb3f88.jpg
צופה על שפלת החוף בין הכרמים של תל גזר.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250719/8bd435aba283fa472e63741b8bebef5a.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
סחטיין. תתחדש.
שתסע בהרבה דרכים לא סלולות , הרבה קפה והרבה חוויות.
תתחדש, נראה יופי של אוטו
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
תתחדש, נראה פצצה.
תענוג
נשלח מהנייד
תתחדש! שתטיילו הרבה ובדרכים משובשות. הקיץ זה אחלה זמן לעשות את העבודות שבין עונות הטיולים. בהזדמנות, הפורום ישמח גם לתמונות של הארגז [emoji41]
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
דניאל מאירי
20-07-25, 10:17
כיף של ממש לקרוא.
מבחינתי הדרך שעשית היא הכי נכונה.
בסבלנות, ללמוד את השוק, לחפש את המועמד המתאים, לא למהר.
להיות מוכן לשלם מחיר מתאים עבור רכב ראוי.
אז תתחדש ותיהנה, נראה מעולה, ישרת אותך נאמנה (אני כבר רואה שאתה דואג לו כמו שצריך על ההתחלה),
זה רכש שישמור נהדר על הערך שלו, מתי שזה לא יקרה.
ממתין לראות איך מתקדם התהליך,
בהצלחה רבה בהמשך,
דניאל
תתחדש נראה מדהים.
עושה רושם של החלטה נבונה, מקווה שהאישה והילדים גם ירצו לטייל.
תתחדש!
נראה שקנית היילקס מצויין.
נראה שרק הצמיגים דורשים החלפה; מלא סולר וסע לטייל!
נשמע כמו מציאה, תתחדש!
Sent from my iPhone using Tapatalk
מזל טוב, נראה מעולה.
יש מצב שאנחנו שכנים, אם תראה דיסקו 4 לבן ברחוב תן הבהוב :).
AdiVitara02
23-07-25, 08:06
נשמע ונראה פצצה
מעניין אותי מאוד תהליך הרכישה
כותב לך הודעה פרטית
תודה רבה לכולם על הברכות והחיזוקים!
אמשיך לעדכן במעלה הדרך (pun intended).
השלב הבא, כפי שכבר עלה באחת ההודעות - צמיגי שטח. אני אעלה את זה בפוסט ייעודי.
- - - Updated - - -
מזל טוב, נראה מעולה.
יש מצב שאנחנו שכנים, אם תראה דיסקו 4 לבן ברחוב תן הבהוב :).
מאז שכתבת אני מחפש דיסקו 4 לבן ברחבי עיר החכמים… אם גם אתה באמת משם, ההבהוב הזה עוד יקרה – זה רק עניין של זמן.
תתחדש! שתטיילו הרבה ובדרכים משובשות. הקיץ זה אחלה זמן לעשות את העבודות שבין עונות הטיולים. בהזדמנות, הפורום ישמח גם לתמונות של הארגז [emoji41]
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
לגבי השאלה על הארגז -הנה כמה תמונות ומחשבות [emoji116]
מרבית הארגזים הסגורים שראיתי על היילקסים במכרזים האחרונים של חברת חשמל נראים די דומים – מגירות טכנאים עם תאים בגדלים שונים ועוד ארגז מתכת או עץ גדול בלי חלוקה פנימית. גם אצלי הסיפור זהה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250802/abb5984db96e7dfa9dba2725d3a5e4fd.jpg
ממגירת הטכנאים אני מתכוון להיפטר בקרוב – היא פחות שימושית לי בגודל ובגובה של המגירות, והיא גם מותקנת שם בלחץ עם חתיכת מתכת עבה אל ארגז המתכת שמוברג סביר יחסית.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250802/224bd68b43f084120ae808f963203d31.jpg
לגבי ארגז המתכת אני עדיין מתלבט. הסגירה שלו תקינה ויכול להיות שהוא יהפוך לארגז הקבע לדברים שתמיד נמצאים ברכב (ערכת חילוץ, פק״ל קפה ודומיהם) כדי שלא יטיילו חופשי ברחבי הארגז. נשמור אותו בינתיים ונראה בשטח איך זה מסתדר.
באחד הצדדים למעלה ישנה רשת מתכת עבה, שכבר מיקמתי עליה מחצלות. אני שוקל לנסות לדחוף לשם גם כסאות מתקפלים – זה ידרוש חיתוך קל של הדופן ואבטוח עם רשת מטען שתחובר עם ווים לארגז. אם זה יעבוד טוב, אולי אשכפל את זה גם לצד השני.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250802/f03cd8f7a4452a5920a8f80da092fdcd.jpg
אוהלים, כסאות ושולחנות מתקפלים נכנסים כרגע בקלות, אבל בלי אבטוח מיוחד. לפני הטיול הראשון אני מתכנן לחבר רשת מטען כדי שהציוד לא יטייל בדרכים.
כמו תמיד, השטח ילמד אותי יותר טוב מכל תכנון בבית – אז אחרי הטיול הראשון שיכלול לינה נדע איך ממשיכים.
יתרון נוסף בארגז שהגיע עם הרכב הוא תאורה פנימית מסודרת – ניתנת להדלקה ממושב הנהג גם בלי סוויץ’ פתוח, וזה לגמרי מספיק כדי להעמיס ולפרוק ציוד בלילה (כבר יצא לי לבדוק). בנוסף, יש נקודת חשמל 12V במיקום נוח בדופן האחורית למעלה – לא הכי קריטי כרגע, אבל נראה לי שבהמשך עוד אמצא לה שימוש.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם אתה מעיף את המגירות ולא עושה בהן שימוש אחר, אשמח לאמץ אותן אצלי במחסן.
מה קורה במכרזים האלה לאזקמפלרים "סבבה" בנתונים - עדיין נמכרים מעל המחירון?
מה קורה במכרזים האלה לאזקמפלרים "סבבה" בנתונים - עדיין נמכרים מעל המחירון?
חד משמעית כן.
בשני המכרזים הקודמים רכבים עם קילומטראז' נמוך ובלי תקלות נמכרו בסדר גודל של 15-20% מעל למחירון משוקלל של יד ראשונה פרטית (!).
כמובן שחודש וחצי אחר כך הם מפורסמים ע"י מגרשי רכב ב- 20,000 ש''ח מעל מה שהם נרכשו מחברת חשמל (מספרי הרכב נשארים זהים, קל לזהות אותם).
Sent from my iPhone using Tapatalk
דניאל מאירי
03-08-25, 08:38
אגב, ביום ראשון הבא 10/08 יש מכרז נוסף,
יש רכבים עם נתונים יפים,
ניתן לראות באתר בידספיריט,
דניאל
149284
לנוחיותכם. תוצאות המכרז של אתמול
פרסמתי ניתוח תוצאות אבל משכתי לביקורת עמיתים... אפרסם גרסא מתוקנת
לנוחיותכם ניתוח תוצאות של טנדרים 4X4 בלבד. הוסרו שתי שורות של רכבים עם הערת מנוע לא תקין.
הטנדרים בגיל וקילומטראז' דומים ועברו את אותם חיים באותה חברת חשמל עד כמה שידוע. אבל המחירים מאד שונים.
היילקס נמכר בפועל ב46% יותר מאשר דימקס. ראוי לציון שההיילקס הזול ביותר, 396 אלף קילומטר, נמכר ביותר מאשר הדימקס היקר ביותר עם 160 אלף קילומטר.
אפשר לדון על הסיבות אבל אלו העובדות :rolleyes:
149288
מעניין מאד.
תודה!
נשלח מהנייד
דניאל מאירי
12-08-25, 09:22
לנוחיותכם ניתוח תוצאות של טנדרים 4X4 בלבד. הוסרו שתי שורות של רכבים עם הערת מנוע לא תקין.
הטנדרים בגיל וקילומטראז' דומים ועברו את אותם חיים באותה חברת חשמל עד כמה שידוע. אבל המחירים מאד שונים.
היילקס נמכר בפועל ב46% יותר מאשר דימקס. ראוי לציון שההיילקס הזול ביותר, 396 אלף קילומטר, נמכר ביותר מאשר הדימקס היקר ביותר עם 160 אלף קילומטר.
אפשר לדון על הסיבות אבל אלו העובדות :rolleyes:
149288
עוד נתון חשוב - הדימקסים אוטומטיים וההיילקסים ידניים כך שהפער באמת אפילו גדול יותר,
דניאל
ורק לדימקסים יש תופעת מנוע לא תקין
Sent from my iPhone using Tapatalk
עוד נתון חשוב - הדימקסים אוטומטיים וההיילקסים ידניים כך שהפער באמת אפילו גדול יותר,
דניאל
בקובץ שצירפתי למעלה אתה יכול גם לראות את המחירים של הדימקסים הידניים (וגם הידניים 2X4)
עדכון – צמיגים חדשים ומדרכות צד
בהמשך לפוסט ההתלבטויות וההמלצות הזה (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/130485-%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7% A1-%E2%80%93-%D7%9C%D7%A7%D7%A4%D7%95%D7%A5-%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9D-%28MT%29-%D7%90%D7%95-%D7%9C%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%90%D7%A8-%D7%A2%D7%9D-%D7%94%D7%91%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%94%D7%A9%D7%A4%D7%95%D7%99%D7%94-%2850-50%29).
אחרי לא מעט קריאה, בדיקות ושיחות טלפון הבנתי את המציאות בשוק: ב־MT וב- AT כמעט ואין מבחר בעת הזו במידה הסטנדרטית שלי (265/65R17), אלא אם מוכנים לשים 1,300–1,500 ש”ח לצמיג של BF (ואני לא, לפחות לא כרגע).
בסוף, בשקלול יתרונות וחסרונות של מעט הדגמים שהיו זמינים, בחרתי להתקין General Grabber AT3. קיבלתי הצעת מחיר מצוינת אצל אדי בצמיגי אנטון סניף רחובות והותקנה חמישייה טרייה בת חודשים בודדים. ההזמנה הגיעה במהירות, מועד ההתקנה שקבעתי היה פנוי והכל בוצע ביעילות, במהירות ובנעימות. עד כה הצמיגים עושים רושם מצוין: שקטים, נעימים על הכביש, מרגישים יציבים ובטוחים. השטח עוד לפניי, והם ייבדקו כמו שצריך במדבר בסוכות.
על הדרך השבוע הוספתי גם מדרכות צד.
לא התחברתי לפתרונות המוכנים של החברות הגדולות אז הלכתי על מדרכות הצד של אומרי בן יהודה – אמן ברזל עם ידיים של זהב.
הכול נבנה מאפס, מדוד ומותאם אישית לרכב שלי שהיה שם לאורך כל העבודה, בלי שבלונות ובלי חלקים מוכנים.
התוצאה – ברמה גבוהה מאוד, בדיוק כמו שרציתי, ובחצי מחיר ממה שהציעו לי בסדנאות הגדולות.
השעות עם אומרי לאורך בניית והתקנת המדרגות היו חוויה אמיתית של צפייה באיש מקצועי אמיתי של פעם, שלא מפחד שתעמוד לו מעל הראש (או תשכב איתו מתחת לאוטו) ומסביר לך כל צעד במה שהוא עושה. אני ממליץ עליו בחום לכל מי שמחפש מדרכות צד או גגונים איכותיים ומדויקים ובטוח שאני עוד אחזור אליו להתקנה עתידית של פגוש צינורות אחורי. מס׳ הטלפון שלו למעוניינים - 050-4444545.
השלב הבא: הגבהה ומיגון, יותקנו עוד לפני הטיול הקרוב בסוכות ועדכון עליהם יגיע בהמשך.
וקצת תמונות:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250919/b694a049a8eb76105b5eaf9218861c91.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250919/2d2cedc8889ae615aef56da356cce94d.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250919/cddee6c79d18de8a946b7d0baf23016f.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250919/5a4ae69a12ea3bdd8806333b725efbbf.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250919/c984bcd980d33563d29141bdf1a6d9c1.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
נראה ממש טוב. כמה עלו המדרכות?
אסף.
2,000 ש''ח כולל הכל
Sent from my iPhone using Tapatalk
מוטי טויוטה
20-09-25, 22:36
עומרי בעל מקצוע נהדר!
לפני יותר מ8 שנים התקנתי אצלו מדרגות, גגון ואוזני עגינה ויצאתי מבסוט מאוד.
נראה אחלה, מברוק!
GodsFather
20-09-25, 23:36
גם אני מהלקוחות המרוצים מאד של עמרי, שמח לקרוא שהוא ממשיך לשמור על המקצועיות והמוניטין.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
טיול סוכות היה טבילת האש של ההיילקס המשפחתית.
ארבעה ימים בדרום - נחל צין, ציר המעיינות, נחל עשוש, נחל פארן ועוד - התגלו כשילוב מדויק ומוצלח של שבילים, נופים, אבק, עצירות יום וחניוני לילה. וכמובן אוכל - הרבה, הרבה אוכל.
אז מה למדנו?
הארגז הסגור אכל בלי מלח את כל מה שמשפחה בת חמש נפשות צריכה לארבעה ימים, ועוד נשאר מקום פנוי.
אני צריך להתאפס טוב יותר על אופן הסידור של הציוד. בגלל שאין דלתות שחף ויש דלת אחת שנפתחת הצידה, ולמרות שהאוהלים ורוב ציוד הלינה נזרקו לעומק הארגז, עדיין בכל עצירה הייתי צריך לפרוק ולהעביר ציוד שלא היינו צריכים באותו רגע. אצטרך לשפר זאת בעתיד.
המיגון החדש (Rival – גחון ותיבת העברה) ומדרכות הצד שהותקנו רגע לפני היציאה עשו את עבודתם נאמנה פעם-פעמיים, וטוב שהיו שם. חמשת החלקים הנוספים של המיגון כבר בדרך מחו”ל ויותקנו בקרוב גם כן.
ההיילקס טיילה בנונשלנטיות יחסית עם המתלים המקוריים, למרות שהם עייפים וללא הגבהה. בקרוב יותקן סט הגבהה מלא שיחסוך חלק מהמכות הקטנות שקיבל המיגון ואת התחושה של רכיבה על עז הרים. (למרות שהילדים דווקא אהבו את זה 😄)
הצמיגים החדשים הוכיחו את עצמם לטובה. במסלול שמבחינתי הוא הקצה העליון ברמת העבירות שאליה אקח את המשפחה (רמת ברק, נחל ברק, ירידה בעיקוף של מעלה ורדית) לא הרגשתי חוסר אחיזה בשום מקום. גם על הכביש – נוחים ושקטים לאורך כל הדרך לשטח ובחזרה.
המשפחה חזרה מאובקת, עייפה ומאושרת, וכבר מחכה לטיול הבא. Mission Accomplished!
149766
149767
149768
149769
טוב לראות שנהינתם
אגב, אם המשפחה חזרה מאובקת אולי כדי לשקול סידור של מקלחת שטח [emoji12]
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אבל אז איך הם יוכלו לחזור מאובקים?
geva dover
15-10-25, 06:25
נראה מדהים! תוכל לשלוח קובץ מסלול?
Sent from my SM-S938B using Tapatalk
נראה מדהים! תוכל לשלוח קובץ מסלול?
Sent from my SM-S938B using Tapatalk
אין לי מסלול מוכן. אנסה להעלות לעמוד ענן ולהעלות לכאן
Sent from my iPhone using Tapatalk
החלון האחורי בארגז הוא סוג של פרספקס. שמתי לב לאחרונה שהוא יצא מהגומיות המקיפות אותו ואוטמות אותו בכמה מקומות.
לא משהו שהצלחתי להכניס חזרה לבד לצערי.
בדקתי אצל שני זגגי רכב אבל הם לא מתעסקים עם מה שאינו זכוכית לדבריהם.
מישהו נתקל במשהו דומה ויודע להפנות אותי לבעל מקצוע שידע לתקן את זה? בעדיפות לאזור השפלה (רחובות-אשדוד והסביבה)
Sent from my iPhone using Tapatalk
למה צריך חלון אחורי?
אסף.
למה צריך חלון אחורי?
אסף.אמנת ז'נווה?
זה לא עניין של צריך, ככה זה הגיע ואין תכנית להחליף את הארגז בשלב זה לקנופי או כל סגירה אחרת.
אז בינתיים נכנסים דרך הפרספקס הלא אטום הזה מים ואבק לארגז ואני רוצה למנוע את זה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
להדביק עם סיליקון?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
שאלתי למה חלון כי הכי קל יהיה לך לסגור אותו בפח. (ניטים או ריתוך עניין של טעם אישי).
אסף.
שאלתי למה חלון כי הכי קל יהיה לך לסגור אותו בפח. (ניטים או ריתוך עניין של טעם אישי).
אסף.
כן, שיערתי שכיוונת לסגירה מוחלטת שלו.
סגירת פח עם ניטים תהיה בכלל אטומה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
ehudzeelim
19-10-25, 18:46
זגג רכב, שמעון 052-2946172
ברחובות,
תנסה, לא יודע אם הוא עושה דברים כאלה או אם עובד עדיין בתחום,
בפעם האחרונה שהייתי צריך הוא עוד היה פעיל..
כן, שיערתי שכיוונת לסגירה מוחלטת שלו.
סגירת פח עם ניטים תהיה בכלל אטומה?
Sent from my iPhone using Tapatalkאם תשים מספיק סופר 7 בין השכבות אין סיבה שלא.
אסף.
אם תשים מספיק סופר 7 בין השכבות אין סיבה שלא.
אסף.
אין על סופר7
כשרעבים ממש, זה אפילו משביע.
ועכשיו ברצינות, אחד השימושים המוצהרים שלו זה בידוד בין פאנלים ברכב.
דניאל מאירי
30-10-25, 17:19
אגב,
ביום ראשון הקרוב עד שלישי נפתח מכרז של מינהל הרכב הממשלתי יש בו ים של היילקסים.
אז אם מישהו מחפש זה הזמן וזו העונה לכו על זה.
דניאל
Sent from my iPhone using Tapatalk
החלון האחורי תוקן ע"י המרובע בנס ציונה. כמה דקות עבודה ופתרו את זה לגמרי.
עכשיו זה גם אטום וגם רואים אחורה - win win.
אחרי טיול קליל באזור כיסלון היום - השבוע תהיה התקנה של מיגון והגבהה. עדכון ותמונות לקראת סוף השבוע
Sent from my iPhone using Tapatalk
עוד שלב בדרך להשלמת הסטנדרט הרצוי:
הותקן סט הגבהה חדש ומלא – Old Man EMU MT64.
ההתלבטות הראשונה, בעקבות קריאה של כל שרשור הגבהה שהיה בפורום בעשור האחרון, הייתה בכלל בין קפיצים רגילים לפרבוליים.
פרבוליים אטרקטיביים מאוד על הנייר לרכב שהוא גם דיילי אבל הם פשוט לא מתאימים כשאתה מסתובב עם תוספת 300 ק”ג ביום-יום עוד לפני טיפת ציוד (בעיקר ארגז הברזל הקיים), ועוד סדר גודל של 100 ק''ג נוספים באופן קבוע.
מכאן הבחירה הטבעית הייתה ללכת על קפיצים רגילים, ואולדמן היא הבחירה הקלאסית שאי אפשר לטעות בה.
בין הסט הבסיסי של OME לבין סדרת ה־MT64, החלטתי לשלם יותר ולקבל תמורה טובה יותר בשיכוך ובנוחות – גם בכביש וגם בשטח.
בגלל העומס הקבוע, ואחרי שיחה מעמיקה עם ניצן מהנפלד ואפיון מדויק של הצרכים, הוחלט על סט Medium של 300 ק”ג עם תוספת עלה, שמתאים בפועל לכ־450 ק”ג עומס.
התרשמות ראשונית:
1) ההיילקס גבוהה. ממש. אפילו המתקין במוסך טויוטה נתניה הרים גבה (או שתיים).
2) הסט פשוט נראה טוב. כן, זה לא מוסיף לעבירות – אבל בהחלט מוסיף חיוך.
3) הגלגלים נראים עכשיו ממש קטנים… אם רק היה אפשר לשנות מידה בצורה חוקית [emoji6]
4) בכביש – שיפור מורגש מאוד בקבינה. משייטת בקלילות, סופגת יפה מהמורות ואספלט ישראלי ממוצע בלי דרמות ובלי תחושת הספינה שמטלטלת על הגלים שהייתה לפעמים לפני כן.
5) העברת ההילוכים מרגישה אחרת. המנוע מרגיש נוח וגמיש בטורים קצת גבוהים יותר מבעבר, והילוך שני שאפשר היה להתחיל איתו נסיעה קודם מרגיש עכשיו לא יציב ביציאה מהמקום. עניין של הרגל אני מניח, אני כבר בדרך.
שטח עוד לא נבחן – זה יקרה בקרוב מאוד.
ככה זה נראה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251111/7c25d331be7be5b62d4f891384f14a85.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251111/a3c35420e7f455d79d0da179aa000f7c.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251111/d229e71a4357263cb41470c39a789f53.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251111/5b1b5a3d86058ded9a024a27f5d5c442.jpg
יישור הקו הראשוני כמעט הושלם.
נשאר רק להתקין את יתר חלקי המיגון בשבוע הבא ואז באמת אוכל לומר שהבסיס מוכן לטיולים רציניים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תתחדש!
ממליץ בחום להשקיע עוד טיפה ולהתקין שאקלים מתגרזים ופין קדמי לקפיצי העלים.
היכולת לגרז את כלל הבושינגים של העלים תאריך את חייהם ותדאג לפעולה חלקה ושקטה של הקפיצים.
ehudzeelim
11-11-25, 13:15
פרבוליים אטרקטיביים מאוד על הנייר לרכב שהוא גם דיילי אבל הם פשוט לא מתאימים כשאתה מסתובב עם תוספת 300 ק”ג ביום-יום עוד לפני טיפת ציוד (בעיקר ארגז הברזל הקיים)
Sent from my iPhone using Tapatalk
תתחדש,
אתה בטוח סגירת הארגז שוקלת קרוב ל-300 ק"ג?
לא נשמע לי הגיוני
תתחדש!
ממליץ בחום להשקיע עוד טיפה ולהתקין שאקלים מתגרזים ופין קדמי לקפיצי העלים.
היכולת לגרז את כלל הבושינגים של העלים תאריך את חייהם ותדאג לפעולה חלקה ושקטה של הקפיצים.
מנסיון, ++++ להמלצה של יואב.
ההתלבטות הראשונה, בעקבות קריאה של כל שרשור הגבהה שהיה בפורום בעשור האחרון, הייתה בכלל בין קפיצים רגילים לפרבוליים.
פרבוליים אטרקטיביים מאוד על הנייר לרכב שהוא גם דיילי אבל הם פשוט לא מתאימים כשאתה מסתובב עם תוספת 300 ק”ג ביום-יום עוד לפני טיפת ציוד (בעיקר ארגז הברזל הקיים), ועוד סדר גודל של 100 ק''ג נוספים באופן קבוע.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אין קשר.. גם עלה פרבולי בוחרים בהתאם למשקל הנדרש.
היתרון וההתנהגות שונים.
רוב המשאיות המודרניות נוסעות עם קפיצים פרבולים.
(גם אצלי יש אולדמן, סט שלישי כבר)
תתחדש!
ממליץ בחום להשקיע עוד טיפה ולהתקין שאקלים מתגרזים ופין קדמי לקפיצי העלים.
היכולת לגרז את כלל הבושינגים של העלים תאריך את חייהם ותדאג לפעולה חלקה ושקטה של הקפיצים.
תודה על ההמלצה!
אתה יודע לומר לי אם זה משהו גנרי שמתאים לכל סט קפיצים או שזה צריך התאמה מיוחדת לסט שלי?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תתחדש,
אתה בטוח סגירת הארגז שוקלת קרוב ל-300 ק"ג?
לא נשמע לי הגיוני
לקחתי את הרכב לשקילה מסודרת.
המשקל שלו ריק (רטוב) היה 300 ק''ג מעל המשקל שלו כשהוא ריק לפי הספר
Sent from my iPhone using Tapatalk
אין קשר.. גם עלה פרבולי בוחרים בהתאם למשקל הנדרש.
היתרון וההתנהגות שונים.
רוב המשאיות המודרניות נוסעות עם קפיצים פרבולים.
(גם אצלי יש אולדמן, סט שלישי כבר)
לא מתווכח איתך.
בדקתי בכמה מקומות שונים, להיילקס שלי האופציה של הפרבוליים ירדה מהפרק בשל המשקל בכולם.
כולם אמרו שמעל ל- 200 קילו בערך הם לא יחזיקו כמו שצריך ושאין לרכב שלי פתרון פרבולי מתאים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא מתווכח איתך.
בדקתי בכמה מקומות שונים, להיילקס שלי האופציה של הפרבוליים ירדה מהפרק בשל המשקל בכולם.
כולם אמרו שמעל ל- 200 קילו בערך הם לא יחזיקו כמו שצריך ושאין לרכב שלי פתרון פרבולי מתאים.
Sent from my iPhone using Tapatalkלי אמרו פחות או יותר את אותו הדבר לגבי
היילקס 2022. האופציה היחידה היתה efs ולא המליצו מעל 300 קג.
לביא
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
תודה על ההמלצה!
אתה יודע לומר לי אם זה משהו גנרי שמתאים לכל סט קפיצים או שזה צריך התאמה מיוחדת לסט שלי?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לכל דגם רכב מק"ט משלו. יש מצב שיש חפיפה בין כמה דגמי טנדרים. אני לא זוכר. אבל זה לא אוניברסלי
לא מתווכח איתך.
בדקתי בכמה מקומות שונים, להיילקס שלי האופציה של הפרבוליים ירדה מהפרק בשל המשקל בכולם.
כולם אמרו שמעל ל- 200 קילו בערך הם לא יחזיקו כמו שצריך ושאין לרכב שלי פתרון פרבולי מתאים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא משנה, כבר קנית אחלה קפיצים.
אבל מה שאמרו לך לא נכון. לאולדמן קפיצים פרבוליים לכל המשקלים.
149885
לכל דגם רכב מק"ט משלו. יש מצב שיש חפיפה בין כמה דגמי טנדרים. אני לא זוכר. אבל זה לא אוניברסלי
לא משנה, כבר קנית אחלה קפיצים.
אבל מה שאמרו לך לא נכון. לאולדמן קפיצים פרבוליים לכל המשקלים.
149885זה חדש אצלכם יואב? לא זוכר שהיתה כזו אופציה ב 2022.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
זה חדש אצלכם יואב? לא זוכר שהיתה כזו אופציה ב 2022.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
יחסית. לפחות שנה...
לי אמרו פחות או יותר את אותו הדבר לגבי
היילקס 2022. האופציה היחידה היתה efs ולא המליצו מעל 300 קג.
לביא
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
אולי כי פשוט אין מלאי פרבולי בארץ.. ?
יכול להבין אותם, שוק מאד מצומצם.
לפרבוליים למרות היתרונות יש גם חיסרון לפעמים. הקפיץ עומס הוא ארוך וישר. זה לא מתאים למי שנוסע באמת בשטח.
חוץ מזה... אם היה לטנדר הישן שלי זה בהחלט היה משהו שברשימת הקניות שלי.
אסף.
לפרבוליים למרות היתרונות יש גם חיסרון לפעמים. הקפיץ עומס הוא ארוך וישר. זה לא מתאים למי שנוסע באמת בשטח.
חוץ מזה... אם היה לטנדר הישן שלי זה בהחלט היה משהו שברשימת הקניות שלי.
אסף.
אצל האוסטרלים יש דווקא רושם חיובי לרכבי טיולים עמוסים.
שנוסעים בשטח? או רק בשבילים?
אסף.
שנוסעים בשטח? או רק בשבילים?
אסף.
שטח.. עמוס.
ע״ע אנדרו הדרום אפריקאי/אוסטרלי.
וגם רוני דאל.. ועוד.
לפרבוליים למרות היתרונות יש גם חיסרון לפעמים. הקפיץ עומס הוא ארוך וישר. זה לא מתאים למי שנוסע באמת בשטח.
חוץ מזה... אם היה לטנדר הישן שלי זה בהחלט היה משהו שברשימת הקניות שלי.
אסף.אם אין פרבוליים לרכב שלך, אז אולי תנסה ליסוע באמת בשטח?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.