PDA

צפייה בגרסה מלאה : קוד תקלה P1608 - אובדן כח מנוע



Gildor
21-07-25, 12:03
קניתי לא מזמן היילקס 2015 עם 286K ק"מ
שמתי לב לאחרונה שהוא לא סוחב טוב בעליות, לא כמו שמנוע 3.0 עם 171 כ"ס אמור לסחוב, תופעה חדשה.
חיברתי מחשב עם Techstream למחשב של הרכב, ואכן הופיעה תקלה P1608 (הרכב לא הדליק נורת תקלה), שזה אובדן כח מנוע.
הורדתי את קובץ הנתונים (מצורף), והזנתי לבינה מלאכותית, שאומרת שיש פה בעיה שהשסתום EGR לא נסגר עד הסוף (נשאר על 12.5% פתיחה כשאמור להיות סגור), ושהלחץ MAP נמוך מידי, כלומר הטורבו לא מספק את מה שאמור לספק.
מישהו נתקל בתקלה כזו? זה הולך להיות יקר?

חנן-ג'יפולוג
21-07-25, 12:07
לא מכיר ספציפית, אבל נראה לי שכדאי לפרק מכלולים בעיקר באיזור היניקה וגם בפליטה, לפחות חלקית, לבחון ויזואלית, לראות שמה שצריך לזוז אכן זז על כל הטווח, שאין שברים, לנקות פיח שהצטבר, ויש סיכוי טוב שתגלה המון ממנו, וגם שהוא מקור התקלה.

Gildor
24-07-25, 10:00
חוזר לעדכן עבור הבאים
בסוף התברר שהבעיה נובעת מחלק קטן וזול (יחסית, עלה 248 ש"ח)
פילטר ואקום סתום (מק"ט טויוטה 90917-11044)
זה פילטר קטן שיושב בקו הוואקום למערכת הטורבו (VSV). כשהוא סתום, הוואקום לא מגיע לווסת הטורבו – והתוצאה היא חוסר תגובה ועלייה איטית.

Gildor
28-07-25, 17:38
טוב, מסתבר שהסיפור לא נגמר בזה.
הרכב נסע טוב כמה ימים אחרי החלפת הפילטר. והיום פתאום באמצע נסיעה המנוע איבד את כל הכח. אחרי זה נדלקה נורה P0046
מסתבר שהלך הטורבו.
נפלתי חזק עם הרכישה הזו.

ד ו ר ו ן
28-07-25, 18:25
יש מצב שהווסת התקול נגרר הרבה זמן והביא לקץ חייו של הטורבו בטרם עת?

Gildor
28-07-25, 18:35
יש מצב שהווסת התקול נגרר הרבה זמן והביא לקץ חייו של הטורבו בטרם עת?
או שהמוכר הסתיר תקלה.
קניתי את הרכב לפני חודשים. עשיתי יישור קו. זה לא עלה עד עכשיו. התקלה של הוסת הופיעה שבוע שעבר רק. והיום פתאום מת הטורבו.
כנראה יש סיבה שהיילקס הגיעה לסוחר.

-->