צפייה בגרסה מלאה : מקרר לרכב בשימוש יומיומי - בדיקת היתכנות ושאלות תם
שלומות,
אני פותח את השרשור אחרי חיפוש די ארוך והרבה שיעורי בית. לא מצאתי מדור 'ציוד ואביזרים' כך שאני מתנצל מראש אם זה נפתח במקום הלא נכון.
תקציר מנהלים: נשקלת רכישת מקרר קטן לרכב פרטי, כרגע הדגם המוביל הוא Alpicool C15 (https://carfridge.alpicool.com/products/alpicool-c15). יש לי כמה ספקות בנושא ושאלות טכניות, לכן באתי לפה להתייעץ עם בעלי נסיון.
כשעברתי לספרד לפני כמעט עשרים שנה, נהגתי לומר שהאקלים הוא כמו בארץ אבל עם תרמוסטט - קצת פחות חם ולח בקיץ, בלי מכות קור חזקות בחורף... לצערי ב-2025 זה כבר לא המצב. השנה בכלל לא היה אביב, והקיץ נהיה מתיש וסוחט בדיוק כמו בישראל, עם טמפרטורות שקרובות לארבעים מעלות במשך שבועות ארוכים. גם הלחות קשה מאי פעם, ולא נראה שזה הולך להשתפר בעשור הקרוב.
אני לא ג'יפאי ולא מטייל במדבר, אבל יושב פה כבר הרבה זמן בתור איש טכני ונהנה לקרוא את הדיונים (מדי פעם גם משתתף). הרכב הפרטי שלי הוא יונדאי מטריקס בן 15 (מיניוואן על בסיס האלנטרה) עם אפשרות תיאורטית לחווט שקע מצית 12V אל הבגאז'. כל ההערות פה על איך ש'מקרר ברכב זה איכות חיים' גרמו לי לחשוב לאחרונה על רכישה של אחד כזה שישב באוטו ויחזיק קצת אוכל ומים קרים לימים בהם אני מחוץ לבית במשך שעות ארוכות. אני מאד לא אוהב להיות תלוי בחנויות או מסעדות כדי לרכוש מזון או שתיה, וגם לא תמיד נמצא ליד כאלה כשאני עובד בשטח או אצל לקוחות. מאז ומעולם העדפתי לארוז סנדוויצ'ים לדרך וכך לשמור על אוטונומיה עד שאחזור הביתה או אגיע לבית המלון.
בחיפושיי אחר מקרר קטן עם מדחס שלא יתפוס הרבה מקום בבגאז', ה-Alpicool C15 (https://carfridge.alpicool.com/products/alpicool-c15) נראה כמו מועמד טוב. אני לא יודע אם הדגם נמכר בישראל, אבל בטח יש שם משהו מקביל. באירופה יש ליצרן מוניטין לא רעים והמוצרים שלהם נחשבים לשילוב טוב של מחיר ואיכות בשימוש סביר. מה שאני קורא ברשת מעלה אצלי מספר תהיות עקרוניות על הקונספט של החזקת מכשיר כזה ושימוש בו:
1. האם זה ישים פשוט להחזיק שם בקבוקי מים ופחיות שתיה באופן קבוע, או שמחזורי העבודה/ניתוק של המקרר יגרמו להתעבות ועובש/פטריות בפנים כאשר הרכב יושב כמה ימים בחניה?
2. האם מקרר כזה עלול ליצור הפרעה לפעולה תקינה של המצבר או של רכיבים אלקטרוניים אחרים, עקב צריכת זרם גבוהה מדי או מפלי מתח ספונטניים? האם שימוש קבוע בו מקצר משמעותית את חיי המצבר?
3. האם יש צורך בתחזוקה תקופתית, מלבד ניגוב של הפנים עם מטלית לחה מדי פעם?
4. האם הימצאות המקרר בבגאז' מייצרת חום מסביבו, ברמה שעלולה להזיק לחפצים אחרים שנמצאים שם? (כמו סאב-וופר או בוסטר התנעה).
5. עד כמה הוא מרעיש בעת פעולה? האוטו שלי לא ממש שקט, כך שאני בונה על כך שרעשי מנוע/דרך/צמיגים יהפכו את השיקול הזה לזניח.
6. עוד משהו שלא חשבתי עליו וכדאי לקחת בחשבון?
כאמור, התכנון הוא להחזיק את המכשיר ברכב באופן קבוע, שידלק בכל נסיעה ויעבוד ברקע גם אם לא אשתמש בו או ארוקן אותו מדי יום.
מודה לכם מראש על כל עצה או תובנה.
אם מבין נכון, המקרר לא אמור להישאר דלוק 24/7 ברכב גם בלילה, אלא בשימוש רק ביומיות כשאתה נדרש לו?
חיובי, כמו כל צרכן רגיל של 12V משקע המצית.
החברה מוכרת גם בישראל ויש מדי פעם מבצעים על מקררים אלו מעליאקספרס ורבים קנו אותם.
מכל התהיות והשאלות שרשמת, לטעמי הסוגיה המהותית היחידה הינה נושא ההשפעה על אורך חיי המצבר.
כדי לקבל תשובה טובה בנושא זה חשוב להבין טוב יותר את העובדות הרלבנטיות - האם אתה מתכוון שהמקרר יעבוד כל הזמן גם בעת חניית הלילה?
כמה זמן הרכב עובד עד לחנייה וכמה זמן הוא עומד בחניה לא מונע עד הנסיעה הבאה. כמה נסיעות האלו יש היום עבודה אחד?
לא מכיר את הדגם הספציפי, אבל למקררים יש מנגנון המנתק אותם כאשר מתי המצבר נמוך.
לא תהיה לך בעיה מבחינת רעש או חום, אבל כדאי לדאוג שתהיה זרימת אוויר בנקודת היניקה והפליטה של אוויר למקרר.
נשלח מהנייד
תודה. כאמור, בחניה/לילה הוא לא יעבוד בכלל. 3-4 פעמים בשבוע כשאני בדרכים (מבקר לקוחות), הוא יעבוד בממוצע שעה כן - שעתיים לא (בין שלושה לחמישה מחזורים) כאשר בזמן מנוחה האוטו בד"כ יחנה בשמש. במהלך הסופ"ש לפעמים יצא לנסיעות של שעתיים-שלוש ולפעמים ישב יומיים בחניה המקורה של הבית.
אם אני זוכר נכון את המספרים שעלו כאן בניסוי המקררים שביצע נדב42 ועדויות החברים, מקרר צורך בשעת עבודה 2-3 אמפר (מקרר עם מדחס, שנכנס מדי פעם לפעולה ולא עובד ברציפות).
אם המצבר שלך לקראת סוף חייו - אולי זה יהיה משמעותי, אחרת לא צופה בעיה מיוחדת במתאר השימוש שתיארת.
חיובי, כמו כל צרכן רגיל של 12V משקע המצית.
אם איך לך, תזדקק לשקע פעיל גם כאשר הסוויצ' סגור.
ehudzeelim
27-07-25, 11:43
תודה. כאמור, בחניה/לילה הוא לא יעבוד בכלל. 3-4 פעמים בשבוע כשאני בדרכים (מבקר לקוחות), הוא יעבוד בממוצע שעה כן - שעתיים לא (בין שלושה לחמישה מחזורים) כאשר בזמן מנוחה האוטו בד"כ יחנה בשמש. במהלך הסופ"ש לפעמים יצא לנסיעות של שעתיים-שלוש ולפעמים ישב יומיים בחניה המקורה של הבית.
עדיף שיהיה מחובר קבוע גם בהפסקות אחרת הוא יעבוד קשה בשעה נסיעה, ובשעתיים מנוחה יתחמם,
במקררים האלה הבידוד לא משהו ( פחות טוב מצידניות).
גם מבחינת צריכת החשמל לא בטוח שזה לא עדיף. (זה תלוי גם במה שיש בתוך המקרר, בטמפ הסביבה ועוד)
אם הוא יעבוד קבוע והרכב יהיה מונע שעה כן שעתיים לא, ובסוף היום המקרר ינותק לא צריכה להיות שום בעיה מבחינת המצבר.
אם איך לך, תזדקק לשקע פעיל גם כאשר הסוויצ' סגור.
הערה מעניינת וחשובה.
השקע יחווט מאפס (יש רק הכנה קוסמטית בשבילו בדיפון של הבגאז'), לכן אין בעיה לעשות את זה לפני או אחרי הסוויץ'. אבל הייתי שמח להבין מדוע זה נחוץ.
אני מכניקר ולא חשמלאי, אך למיטב ידיעתי שקעי המצית הסטנדרטיים ברכב מתנתקים כשהסוויץ' אינו במצב ACC או ON - לא כך? הייתי מצפה שיצרני המקררים יבנו את החומרה שלהם בהתאם, כולל הגנה למדחס מפני עליה או ירידה פתאומית במתח ההזנה.
אם הוא יעבוד קבוע והרכב יהיה מונע שעה כן שעתיים לא, ובסוף היום המקרר ינותק לא צריכה להיות שום בעיה מבחינת המצבר.
זה אומר שצריך לזכור לנתק אותו בסוף היום, כן? ואם ישב מנותק אבל סגור מספר ימים, האם זה לא יגרום לעיבוי ועובש בתא הקירור?
ehudzeelim
27-07-25, 11:49
הערה מעניינת וחשובה.
השקע יחווט מאפס (יש רק הכנה קוסמטית בשבילו בדיפון של הבגאז'), לכן אין בעיה לעשות את זה לפני או אחרי הסוויץ'. אבל הייתי שמח להבין מדוע זה נחוץ.
אני מכניקר ולא חשמלאי, אך למיטב ידיעתי שקעי המצית הסטנדרטיים ברכב מתנתקים כשהסוויץ' אינו במצב ACC או ON - לא כך? הייתי מצפה שיצרני המקררים יבנו את החומרה שלהם בהתאם, כולל הגנה למדחס מפני עליה או ירידה פתאומית במתח ההזנה.
זה אומר שצריך לזכור לנתק אותו בסוף היום, כן? ואם ישב מנותק אבל סגור מספר ימים, האם זה לא יגרום לעיבוי ועובש בתא הקירור?
אין בעיה לנתק אותו, בתנאי שתשאיר את הדלת קצת פתוחה.
בכל מקרה בסופש בזמן שהוא יישב יומיים תצטרך להשאיר אותו מעט פתוח, לפחות עד שיתייבש.
אצלי המקרר עם דלת פתוחה מעט, שם ספוג כזה, כאשר המקרר אינו עובד.
יש רכבים המגיעים עם "שקע כוח" לא המטען, שמקבל מתח גם ללא סוויצ'. אם ממילא אתה בטח קו נפרד - אז פשוט לחבר אותו לקו עם מתח קבוע - יש לך הרבה כאלו בתיבת הפיוזים.
נשלח מהנייד
עם מקרר דומה (50 ליטר.... ) מחווט בנפרד לשקע בתא המטען. מקפיד על דלת פתוחה כשהמקרר אינו בשימוש
יש דגמים של אלפיקול שמגיעים עם סוללה נפרדת ונטענת. יכול להיות שזה יחסוך לך את הצורך בסלילת קו נפרד
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
גם אצלי כשלא בשימוש, חתיכת פלציב קטנה לתנועת אויר. אין עובש.
לעניין השימוש במקרר:
מניח שהמקרר יהיה מאחור?
עדיף לא שקע מצית.
יש להם חיווט דק שלא תמיד מתאים לצרכים של מקרר בהנעת מדחס ומפל המתח לא יאפשר למקרר לעבוד.
חיווט בריא מהמצבר למקרר.
כל עוד אתה לא משאיר פועל בלילה, לא רואה סיבה למערכת מורכבת או עוד מצבר.
כן, כשהרכב עומד עם המקרר עובד, תשאיר רווח בחלון לתחלופת אויר ברכב.
תודה לכל המגיבים, אבל נדמה לי שכמה מהעצות פה סותרות אחת את השניה:
- הקו החדש שיסלל, כדאי שיהיה 'שקע כוח' עם חיווט בריא והזנה קבועה גם כשהמנוע לא עובד.
- כאשר האוטו יושב בחניה, מומלץ להשאיר פתח במקרר ע"מ למנוע עיבוי.
עדיין לא הבנתי בשביל מה צריך הזנה גם כשהמנוע כבוי. האם המדחס ממשיך לעבוד ברקע, או שזה בשביל להמשיך להריץ את האלקטרוניקה של המקרר ולמנוע פיקים של מתח בהתנעה וכד'?
ואם כבר עושים הזנת מתח קבועה שגורמת למקרר להמשיך לעבוד (כנראה במוד חסכוני כלשהו אבל עדיין), האם פתיחת הדלת/השארת חריץ לאוורור תא הקירור לא תעמיס עליו?
ehudzeelim
28-07-25, 13:37
הכוונה בסלילת הקו, היא שכשאתה חונה לעצירה קצרה, ומדומם מנוע, תוכל להשאיר את המקרר עובד, והמתח לא יפול בזמן התנעת המדחס לרמה שתגרום למקרר להיכנס לתקלה.
בחניית סופ"ש או כל מצב אחר שבו אתה לא רוצה שהמקרר ימשיך לעבוד, אתה מכבה אותו, או מנתק אותו, (זה אותו דבר מבחינת במקרר, זה לא כמו במקרר ביתי שכל עוד הוא מחובר לחשמל הוא עובד, למקרר לרכב יש כפתור on/off), וכך הוא לא יעבוד, ויהיה כבוי לגמרי. ובמצב זה אתה פותח את הדלת כדי שהמקרר יתאוורר.
תודה. כאמור, בחניה/לילה הוא לא יעבוד בכלל. 3-4 פעמים בשבוע כשאני בדרכים (מבקר לקוחות), הוא יעבוד בממוצע שעה כן - שעתיים לא (בין שלושה לחמישה מחזורים) כאשר בזמן מנוחה האוטו בד"כ יחנה בשמש. במהלך הסופ"ש לפעמים יצא לנסיעות של שעתיים-שלוש ולפעמים ישב יומיים בחניה המקורה של הבית.
לפני סלילת קווים וכו' - אני כמעט בטוח שבאופן שימוש שכזה, המקרר לא יקרר מוצרים שנכנסים אליו בטמפ' חדר. אני גם בספק אם מוצרים שנכנסו אליו קרים יישארו כאלה לאורך כל היום. אתה בסוף תצטרך איזה שהוא מצבר צרכנים, סולל פנימית או פתרון אחר שיאפשר למקרר לעבוד יום שלם, גם כאשר הרכב לא מונע.
אני חושב שבמקרה שלך המקרר הקטן (15 ליטר) שקישרת יעשה את העבודה מצויין, מחובר לשקע מצית מקורי. כשאתה מניע את האוטו בבוקר הוא ידלק, תכניס אליו בקבוק שתייה קר או שניים זה יעזור לו להגיע לטמפרטורה די מהר. שעה עבודה/שעתיים מנוחה כשהרכב כבוי? מצויין, לא תהיה לו בעייה להחזיק שתייה קרה וסנדוויץ' כל יום.
בשביל זה בדיוק הדגם הקטן הזה נועד פלאג אנד פליי.
אין צורך להשאיר אותו פתוח ומאוורר אם אתה משתמש בו כל יום. כשאתה משאיר אותו/את הרכב לתקופה ארוכה ללא שימוש, תשאיר אותו פתוח קצת כמו שתיארו.
תודה, ההסברים האחרונים עזרו לי לענות על מעט השאלות שעוד נותרו.
אני חושב שהכל ברור כרגע, אעדכן בעתיד אם הוחלט ללכת על זה.
אני חושב שבמקרה שלך המקרר הקטן (15 ליטר) שקישרת יעשה את העבודה מצויין, מחובר לשקע מצית מקורי.
הכל שאלה של מרחק פיזי משקע המצית ביחס לעובי החוטים.
אם זה בחיווט לחלק האחורי של הרכב אני צופה תקלות ניתוק די מהר. בהתחשב במאפייני הרגישות של מקררי רכב.
תוסיף על זה רכב סגור באמצע היום, שווה עומס מוגבר.
לדוגמא ממש עכשיו בטיול בצפון.
מצבר משני לצרכנים.
3 שנים של פריקות חוזרות, שנה מעל לאחריות, למרות מתח לכאורה תקין, המדחס לא מצליח להכנס לעבודה בלי מנוע עובד.
קלאסי.
בחיווט דק זו בדיוק התופעה.
כמה שנים עם מקרר 40 ליטר באוטו. אחרי הרבה לילות ללא קירור והרבה התעסקויות נמצא הסידור הסביר.
מצבר עופרת 100 אמפר בבאגז' צמוד למקרר. כבל עובי 10 מהמצבר שהכוונה המקורית הייתה לחבר אותו אחרי הסוויץ' אבל הוא חובר בינתיים ישירות מהמצבר. הבינתיים הזה מחזיק נהדר ואין בעיה של הפסקת עבודה של המקרר או בעיות התנעה (גם כל 12 הימים של המלחמה כשהאוטו עשה רק נסיעות קצרות וריבוי התנעות).
המקרר משמש ביום יום כל השבוע על 4 מעלות.
ואיך המצבר הנוסף נטען?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
ehudzeelim
28-07-25, 22:02
ואיך המצבר הנוסף נטען?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
מהאלטרנטור.. הוא פשוט הגדיל את הקיבול של המצבר הראשי, הוסיף לו עוד 100ah
:D
ככה זה טנדר עבודה (של העבודה)
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
הסטאפ שלי- מקרר בארגז של הטנדר עם מצבר 80אמפר - טעינה עם dc2dc כשהרכב בנסיעה. בנוסף פאנל סולארי שמחזיק אותו טעון בשמש.
המקרר על 3 מעלות, אין הפסקה בקירור (למעט מקרים נדירים של שעות רבות בחניון תת קרקעי).
הפאנל של 90W מייצר כ-4 אמפר קבוע. המקרר צורך כ-5.5 אמפר בזמן פעולה (לא רציף).
ככה זה טנדר עבודה (של העבודה)
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
א. זה נכון.
ב. מה הבעיה עם הסטאפ הזה לאוטו שנוסע הרבה כל יום?
לפי מה שאני מבין אייל, המקרר עלול לרוקן את המצבר הראשי אין שום רכיב בין שני המצבריםת
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
המקרר צורך כ-5.5 אמפר בזמן פעולה (לא רציף).
זה מקרר שצורך המון. פי-2 ממקררים מקבילים בנפח.
לפי מה שאני מבין אייל, המקרר עלול לרוקן את המצבר הראשי אין שום רכיב בין שני המצבריםת
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
עובדתית זה לא קורה. אפילו אין קולות של "קשה לי" בהתנעה.
אני מניח שלאורך שנים זה עשוי להיות בעייתי.
באוטו הבא הטעינה למצבר המשני תהיה אחרי הסוויץ'.
הסטאפ שלי- מקרר בארגז של הטנדר עם מצבר 80אמפר - טעינה עם dc2dc כשהרכב בנסיעה. בנוסף פאנל סולארי שמחזיק אותו טעון בשמש.
המקרר על 3 מעלות, אין הפסקה בקירור (למעט מקרים נדירים של שעות רבות בחניון תת קרקעי).
הפאנל של 90W מייצר כ-4 אמפר קבוע. המקרר צורך כ-5.5 אמפר בזמן פעולה (לא רציף).
מעניין!
כמה שאלות ברשותך:
1. הסטאפ: מהמצבר הראשי כבל למטען DC 2 DC . ממנו כבל למצוא משני. נכון?
2. יש פאנל סולארי עם בקר כלשהו שמתחבר למצבר המשני. נכון?
3. האם אתה מנתק את הפאנל מהמצבר לפני שאתה מניע? או שאין בעיה שהמצבר יטען גם מהרכב וגם מהפאנל?
4. או שהפאנל בכלל מתחבר דרך הdc2dc?
5. איזה dc2dc?
וכמובן: תודה!
מעניין!
כמה שאלות ברשותך:
1. הסטאפ: מהמצבר הראשי כבל למטען DC 2 DC . ממנו כבל למצוא משני. נכון?
2. יש פאנל סולארי עם בקר כלשהו שמתחבר למצבר המשני. נכון?
3. האם אתה מנתק את הפאנל מהמצבר לפני שאתה מניע? או שאין בעיה שהמצבר יטען גם מהרכב וגם מהפאנל?
4. או שהפאנל בכלל מתחבר דרך הdc2dc?
5. איזה dc2dc?
וכמובן: תודה!
כל זה נדון בהרחבה בפורום.
כמה חברים נוסעים בסידור הזה מספר שנים.
ehudzeelim
12-08-25, 14:43
מעניין!
כמה שאלות ברשותך:
1. הסטאפ: מהמצבר הראשי כבל למטען DC 2 DC . ממנו כבל למצוא משני. נכון?
2. יש פאנל סולארי עם בקר כלשהו שמתחבר למצבר המשני. נכון?
3. האם אתה מנתק את הפאנל מהמצבר לפני שאתה מניע? או שאין בעיה שהמצבר יטען גם מהרכב וגם מהפאנל?
4. או שהפאנל בכלל מתחבר דרך הdc2dc?
5. איזה dc2dc?
וכמובן: תודה!
התשובות על מה שאני מכיר, אצלי אין dc2dc אבל יש מצבר צרכנים שנטען מהאלטרנטור ומפאנל סולארי במקביל.
2. כן
3. אין בעיה, לא צריך לנתק כלום, הכל מחובר במקביל.
כל זה נדון בהרחבה בפורום.
כמה חברים נוסעים בסידור הזה מספר שנים.
תודה דורון!
חיפשתי ולא הצלחתי למצוא. תוכל להפנות אותי?
התשובות על מה שאני מכיר, אצלי אין dc2dc אבל יש מצבר צרכנים שנטען מהאלטרנטור ומפאנל סולארי במקביל.
2. כן
3. אין בעיה, לא צריך לנתק כלום, הכל מחובר במקביל.
מה שאהוד כתב זו התמצית הכי בסיסית ומדויקת לטעמי.
מכאן זה מתפלפל לגבי הדקויות של הדרישות שלך ומאזן אנרגיה בהתאם לצרכים,
חפש את ניסוי המקררים הגדול של נדב42
מעניין!
כמה שאלות ברשותך:
1. הסטאפ: מהמצבר הראשי כבל למטען DC 2 DC . ממנו כבל למצוא משני. נכון?
2. יש פאנל סולארי עם בקר כלשהו שמתחבר למצבר המשני. נכון?
3. האם אתה מנתק את הפאנל מהמצבר לפני שאתה מניע? או שאין בעיה שהמצבר יטען גם מהרכב וגם מהפאנל?
4. או שהפאנל בכלל מתחבר דרך הdc2dc?
5. איזה dc2dc?
וכמובן: תודה!
1. כן
2. כן
3. לא
4. לא במקרה שלי, יש dc2dc עם חיבור לפאנל
5. renogy לא בטוח שזה הקניה הכי טובה היום
לגבי ה-Dc2DC,
אם יש ממסר שמנתק בינן המצברים כשהרכב כבוי, אין ממש סיבה לזה.
בעל משמעות בעיקר בהבדל משמעותי בין סוגי המצברים הנטענים אם הם צריכים מתח טעינה שונה.
מתעלק על השרשור. האם יש משמעות מבחינת עומס כל האלטרנטור בטעינת מצבר הצרכנים מיד עם ההתנעה? אצלי ה dc2dc עם ניתוק בין המצברים עד קבלת 12v מהסוויץ'. האם כדאי להוסיף vsr לפני המטען כדי להשהות את תחילת הטעינה של מצבר הצרכנים ולאפשר לאלטרנטור לטעון קודם את מצבר ההתנעה? מיותר?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אני הייתי מוסיף vsr גם מהסיבות שציינת, אבל בעיקר כדי למנוע מצב שבו אתה מייצר עומס גדול על האלטרנטור בסל"ד סרק, כלומר, vsr שנדרך ב 13.3 או יותר, וחותך ב 12.8.
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
מתעלק על השרשור. האם יש משמעות מבחינת עומס כל האלטרנטור בטעינת מצבר הצרכנים מיד עם ההתנעה? אצלי ה dc2dc עם ניתוק בין המצברים עד קבלת 12v מהסוויץ'. האם כדאי להוסיף vsr לפני המטען כדי להשהות את תחילת הטעינה של מצבר הצרכנים ולאפשר לאלטרנטור לטעון קודם את מצבר ההתנעה? מיותר?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
גם על זה היה דיון ארוך בפורום.
הדעות היו חלוקות בנטייה של לא לעשות כלום אם אתה לא מתכוון לעמוד שעות בתור גנרטור נייח.
אתה תמיד יכול לשים מתג לממסר, ולחבר מצבר צרכנים רק אחרי זמן מסוים אחרי הנעה כדי לוודא מצבר הנעה מלא.
לא יודע אם כבר קישרו את זה באחד משרשורי המקררים,
אבל לecoflow יש היום מקררים עם סוללה שיודעת להחזיק (לטענתם) ל48 שעות.
פותר את כל סוגיית המקרר/מערכת צרכנים לתמיד. רק לדאוג לנקודת 12v יציבה בבגאז'.
זול זה לא:
https://davinciworkshop.co.il/product/%D7%9E%D7%A7%D7%A8%D7%A8-%D7%A0%D7%98%D7%A2%D7%9F-35-%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%A8-ecoflow-glacier-classic/
ehudzeelim
14-11-25, 11:49
לא יודע אם כבר קישרו את זה באחד משרשורי המקררים,
אבל לecoflow יש היום מקררים עם סוללה שיודעת להחזיק (לטענתם) ל48 שעות.
פותר את כל סוגיית המקרר/מערכת צרכנים לתמיד. רק לדאוג לנקודת 12v יציבה בבגאז'.
זול זה לא:
https://davinciworkshop.co.il/product/%D7%9E%D7%A7%D7%A8%D7%A8-%D7%A0%D7%98%D7%A2%D7%9F-35-%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%A8-ecoflow-glacier-classic/
בקישור נראה שזה *עד* 43 שעות ל-35 ליטר, ו"*עד* 39 שעות לשני הדגמים הגדולים יותר.
ובמחיר הזה,,, רחוק מלהיות תחרותי, בעיניי.
נראה מקרר מעולם אחר.
40% קטן יותר (ממקררים אחרים), בידוד עבה יותר ב 60% (ממקררים אחרים).
ככה כתוב, במפורש.
נראה פיתוח חללי......
"הדיוק" הזה כנראה גם נכון לגבי הסוללה המובנת.
אני מכיר אותם מתחום הסוללות הניידות. יש להם מוצרים טובים. לא יודע לגבי המקררים.
אני מכיר אותם מתחום הסוללות הניידות. יש להם מוצרים טובים. לא יודע לגבי המקררים.
בחיית אייל,
40% קטן יותר , עם בידוד 60% עבה יותר? יש גבול לזלזול באינטיליגנציה.
זה מקרר שתוכנן ע"י ליאור סושר? :-)
במחיר שהם מבקשים, וזה עוד בלי סוללה, שעולה כמו מקרר בעצמה, אני לא מתכנן לבדוק. אני כן יכול להגיד לך שבחלק מהמקררים הזולים שנמכרים בשוק, הבידוד הוא בדיחה כך שההשוואה לא מופרכת.
לא ניסיתי,
לא יודע,
לא מתכנן לבדוק.
יונימוג אדום
15-11-25, 17:45
מקרר אינדל B ממש מעולה ועם בידוד מעולה וממש ממש דק - אצלי נפח של 50 ליטר אשר החליף מקרר באייר 45 ליטר מצויין גם הוא אך גדול משמעותית מהאינדל B .
כלומר מה שמופיע בפרסומת הזאת - קישקוש בלבוש .
רכשתי לא מזמן מקרר נוסף באתר של אייס - 30 ליטר ממש איכותי ובגודל פיזי - 32/33/60 ס''מ , סביר פלוס - המחיר - 899 ש''ח .
אילן
במחיר שהם מבקשים, וזה עוד בלי סוללה, שעולה כמו מקרר בעצמה, אני לא מתכנן לבדוק. אני כן יכול להגיד לך שבחלק מהמקררים הזולים שנמכרים בשוק, הבידוד הוא בדיחה כך שההשוואה לא מופרכת.
לא ניסיתי,
לא יודע,
לא מתכנן לבדוק.
אייל,
אין מה לבדוק, זה לוגיקה בסיסית.
אם הבידוד יותר עבה ( אני בכלל לא מתייחס לאיכות ולבדוד), איך יכול להיות ( שעבור אותו הנפח) הגודל יותר קטן ( ב 40%)???
ehudzeelim
15-11-25, 18:29
מקרר סיני 50 ליטר (מה שיש אצלי): נפח חיצוני 123 ליטר.
מקרר אקופלו 45 ליטר: נפח חיצוני 135 ליטר.
40% אולי ביחס לאמקור 10 ;)
אייל,
אין מה לבדוק, זה לוגיקה בסיסית.
אם הבידוד יותר עבה ( אני בכלל לא מתייחס לאיכות ולבדוד), איך יכול להיות ( שעבור אותו הנפח) הגודל יותר קטן ( ב 40%)???
לא יודע
לא ניסיתי
לא מתכוון לבדוק.
אני יודע שהמוצר של אותה חברה שמשווק בארץ כ "תחנת כוח ניידת" (סוללת ליתיום גדולה שמוציאה 12, 5 ו220 וולט) עובד יפה.
כשיש מוצר מעניין אני זורק קישור (להזכירך, אני בכלל איש של צידניות). יכול להגיד שבמקרר noname בשקל תשעים שקנו אצלי בעבודה יש המון חלל לא מנוצל, ולפי המשקל שלו, גם אין בידוד. סתם אוויר (אני יודע. אוויר הוא מבודד מצוין).
אם הנושא כל כך מטריד מישהו (שגם מתכוון להוציא 5000 שח על מקרר) הוא מוזמן לשאול את היבואן.
אעדכן בעתיד אם הוחלט ללכת על זה.
הוחלט ללכת על זה.
מבצעי נובמבר אפשרו לי לרכוש את האלפיקול C15 בקצת מעל מאה יורו, מה שדי סגר את ההתלבטות. החורף מבושש להגיע השנה ובאזור מגוריי אנו נהנים מסתיו ארוך וחמים, כך שבקרוב אקח את המקרר לנסיעת מבחן של מספר ימים כולל מעבר מ-DC ל-AC. לקראת הקיץ כבר אדאג לחווט את השקע בתא המטען לצורך שימוש תדיר יותר.
אירופה מתחממת
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.