צפייה בגרסה מלאה : מערכת סולארית לשמירה על מצבר של רכב שלא מונע חודש או יותר.
מחפש משהו plug & play. למישהו יש ניסיון טוב עם מערכת ספציפית מאלי או מאמזון?
מבין שחיבור דרך ה obd יחסוך סלילת חוטים מתא המנוע לתא נוסעים, אז בעדיפות לכזו.
תודה
לביא.
אם יש לך שקע מצית שנשאר חי בסוויץ סגור הנה הפתרון.
מחפש משהו plug & play. למישהו יש ניסיון טוב עם מערכת ספציפית מאלי או מאמזון?
מבין שחיבור דרך ה obd יחסוך סלילת חוטים מתא המנוע לתא נוסעים, אז בעדיפות לכזו.
תודה
לביא.
ממש לא!!!
OBD משמש לניהול המערכות, פיקוד וניטור. המחבר הזה לא מיועד להעביר הספקים.
לא היית משאיר שום מכשיר חשמלי \ עומס על מחבר של מצת.
חיבור חשמל פשוט (כמו צרכן שמחובר למצבר) .
זיו,
בשביל פחות מא״ש לפצות על זליגות באחסנה, מה הבעיה לחבר דרך שקע מצית?
שים בצד לרגע שגם לדעתי הדבר הנכון הוא חיווט נפרד לטעינת המצבר באחסנה.
לביא,
זה הכי פשוט שיש.
אצלי יש שקע אנדרסן חיצוני ברכב במקום מוצנע.
שקע חיצוני שמאפשר גם חיבור אביזרים, והבקר טעינה מתחבר אליו וממנו כבל לפאנל כשהרכב עומד לתקופה.
אצל חברים יש בקר קבוע בתוך התא מנוע, והפאנל מקובע למכסה מנוע.
אצלך אפשר על גג הארגז למשל.
זיו,
בשביל פחות מא״ש לפצות על זליגות באחסנה, מה הבעיה לחבר דרך שקע מצית?
שים בצד לרגע שגם לדעתי הדבר הנכון הוא חיווט נפרד לטעינת המצבר באחסנה.
לביא,
זה הכי פשוט שיש.
אצלי יש שקע אנדרסן חיצוני ברכב במקום מוצנע.
שקע חיצוני שמאפשר גם חיבור אביזרים, והבקר טעינה מתחבר אליו וממנו כבל לפאנל כשהרכב עומד לתקופה.
אצל חברים יש בקר קבוע בתוך התא מנוע, והפאנל מקובע למכסה מנוע.
אצלך אפשר על גג הארגז למשל.
תודה דורון וזיו.
יש לי 2 כאלה בטויוטה שמחוברים למצברים בכבל יעודי. מכיר. מנסה לחסוך את המעבר דרך קיר האש.
אין לי שקע מצית חי. חושב להשאיר פאנל סולארי בתוך האוטו על הפדסטל מלפנים.
חנן-ג'יפולוג
28-07-25, 23:02
בדוק מה הזרם של הפאנל. אם הפאנל לא גדול במיוחד, ואין צורך בפאנל גדול לשימוש כזה, לא תהיה בעייה עם חיבור לOBD.
ככה בשליפה, הייתי אומר שאם זה 0.2 מטר רבוע ומטה, לא תיווצר שום בעייה.
תודה דורון וזיו.
יש לי 2 כאלה בטויוטה שמחוברים למצברים בכבל יעודי. מכיר. מנסה לחסוך את המעבר דרך קיר האש.
אין לי שקע מצית חי. חושב להשאיר פאנל סולארי בתוך האוטו על הפדסטל מלפנים.
אם זה מה שמפריע לך, יש גומיית מעבר עגולה ברורה בפינה שמאלית עליונה של קיר האש כשאתה מסתכל מכיוון המנוע, יוצאת מאחורי תא הכפפות שמתפרק עם שני קליפסים. לא יכול להיות יותר קל.
תודה חנן ונמרוד. נראה לי שנסלול בכל זאת חוט יעודי ונשאיר את ה obd לבצע את תפקידו המקורי.
מפרסם הסירטון הזה, חושב כמוך חנן, בהסתייגות שאם יש תקלה, או שיצרן הכבל, לא מספיק מקצוען, זה עלול לגרום לתקלות.
https://www.youtube.com/watch?v=aV5jQovoaCI
עדיין, אשמח לקישור למערכת שכוללת פאנל סולארי ובקר ממי שיש לו נסיון טוב עם מערכת ספציפית.
לביא
זיו,
בשביל פחות מא״ש לפצות על זליגות באחסנה, מה הבעיה לחבר דרך שקע מצית?
שים בצד לרגע שגם לדעתי הדבר הנכון הוא חיווט נפרד לטעינת המצבר באחסנה.
לביא,
זה הכי פשוט שיש.
אצלי יש שקע אנדרסן חיצוני ברכב במקום מוצנע.
שקע חיצוני שמאפשר גם חיבור אביזרים, והבקר טעינה מתחבר אליו וממנו כבל לפאנל כשהרכב עומד לתקופה.
אצל חברים יש בקר קבוע בתוך התא מנוע, והפאנל מקובע למכסה מנוע.
אצלך אפשר על גג הארגז למשל.
דורון,
זה נורא פשוט, שקע מצית תוכנן ונולד עבור מצית.
אביזר שלוחצים עליו ואחרי פחות מ 10 שניות הוא קופץ החוצה. ואת זה הוא עושה \ עשה מצויין.
לא משנה מה הזרם, חבר תקע בשקע מצית ותשאיר את לעמוד, ברוב המקרים, מוקדם או מאוחר, זה יפסיק לעבוד.
זה סוג התקלות הכי מחורבן שיש....
אתה מכניס את הפלג בהתלהבות, רואה שזה עובד ....וטס לחו"ל.....
שאתה חוזר אתה מוצא של מצבר של 1000ש"ח מרוקן.
בעיית מגע לא טוב היא הבעיה מספר אחת בין כל התקלות שאנשים נתקלים \ מתארים פה.
ברוב המקרים , זה נובע מהרגלי עבודה לא נכונים.
זה קישור למוצר (https://www.amazon.com/dp/B09F68YDB6?starsLeft=1&ref_=cm_sw_r_cso_em_apan_dp_1FNMPYY85Q75 ZZCQW23S) שהשתמשתי בו תקופה ארוכה ועבד מצוין
מהתגובות שלי בנושא :
1 (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/128527-%D7%98%D7%A2%D7%99%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%A2%D7%9C-%D7%99%D7%93%D7%99-%D7%94%D7%A0%D7%A2%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91?p=1044222&viewfull=1#post1044222)
2 (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/128527-%D7%98%D7%A2%D7%99%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%A2%D7%9C-%D7%99%D7%93%D7%99-%D7%94%D7%A0%D7%A2%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91?p=1044224&viewfull=1#post1044224)
3 (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/125873-%28%D7%94%D7%95%D7%A2%D7%91%D7%A8%29-%D7%A7%D7%99%D7%98-%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%A8%D7%99-%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A2-%D7%9C%D7%98%D7%A2%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%97%D7%A1%D7%A0%D7%94-%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D?p=1 011951&viewfull=1#post1011951)
בהצלחה
רענן
תודה רענן. המוצר לא זמין כרגע.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
https://a.co/d/8txcIky
מוצר מעולה
פותח להחזקת סוללות משאיות בימ״ח של המרינס
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
תודה אביחי. יקררררר
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
דורון,
זה נורא פשוט, שקע מצית תוכנן ונולד עבור מצית.
אביזר שלוחצים עליו ואחרי פחות מ 10 שניות הוא קופץ החוצה. ואת זה הוא עושה \ עשה מצויין.
לא משנה מה הזרם, חבר תקע בשקע מצית ותשאיר את לעמוד, ברוב המקרים, מוקדם או מאוחר, זה יפסיק לעבוד.
זה סוג התקלות הכי מחורבן שיש....
אתה מכניס את הפלג בהתלהבות, רואה שזה עובד ....וטס לחו"ל.....
שאתה חוזר אתה מוצא של מצבר של 1000ש"ח מרוקן.
בעיית מגע לא טוב היא הבעיה מספר אחת בין כל התקלות שאנשים נתקלים \ מתארים פה.
ברוב המקרים , זה נובע מהרגלי עבודה לא נכונים.
״בעיות חיווט ומגעים זה משפט אוניברסלי לכל מקום שיש חשמל.
חיבור פאנל קטן לשימור מצבר דרך שקע מצית ״חי״ זו אחת השיטות הנפוצות בפורומים של רכבי טיולים בחו״ל.
זה לא טעינה למקרר וצרכנים.
מציע שתפתח דיון נפרד אם רוצה להתפלפל.
לביא,
תצטרך לרכוש רכיבים בתפזורת. זה לא בעיה.
יש לי בקר כזה לשימוש הנ״ל בעיקר.
https://a.co/d/ehjMFK4
פאנל:
חפש פאנל 20wמה שמשתלב לך בקיייה למשלוח או סע ליבנה.. לחנות שמחזיקה מלאי.
יש להם גם בקרים, אבל תמצא באמזון בזול יותר.
http://www.giantsafety.co.il/product/category/81/%D7%90%D7%A0%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%94-%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%90%D7%A8%D7%99%D7% AA-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%AA.asp x
149272
תודה לכולם על העזרה.
הזמנתי כזה. מחיר הטעות לא כזה גבוהה ויש לי פאנל סולרי גמיש של 50w אם לא יספיק.
אעדכן.
Sent from my iPad using Tapatalk
מוטי טויוטה
30-07-25, 10:38
היי לביא
אשמח אם תוכל לעדכן לאחר שימוש קצר, אני גם רוצה אחד בשבילי.
תודה רבה
149272
תודה לכולם על העזרה.
הזמנתי כזה. מחיר הטעות לא כזה גבוהה ויש לי פאנל סולרי גמיש של 50w אם לא יספיק.
אעדכן.
Sent from my iPad using Tapatalk
30W זה מעל ומעבר לטובת שמירת מצבר מלא, בהינתן שאין זליגות גדולות.
אני משתמש בפאנל ישן שפעם היה 60W והיום ביום טוב נותן פחות מ-1א״ש שווה ערך לפאנל 20W חדש.
מחזיק יפה מתח מצבר 13~ + במנוחה.
זה עם אזעקה דרוכה.
מצד שני המחיר של הערכה מאד נמוך.
בקר כזה נמכר בחצי ממחיר הערכה, ובתמחור רגיל זה צריך להיות לפחות פי-2.
עדכן אחרי שיגיע ויעבוד.
אני בדיפנדר עם ערכה זהה כבר 3-4 שנים. מדי פעם הפאנל שיושב על הגגון נפגע פיזית ממשהו ומוחלף בעלות זניחה. עובד.
למזדה 323 הישנה של אבא שלי קניתי משהו אפילו פשוט יותר שמונח על הדאשבורד ומתחבר לשקע OBD שמחובר ישירות למצבר, ככה לא צריך למשוך שום חוט או בכלל להתחבר ישירות למצבר, אין שם צג, אפילו לא נורה, אבל זה עובד ומאז אין בעיות בהנעה ברכב שיושב שבועיים ללא שימוש. לא מוצא כרגע את הקישור...
תודה אביחי. יקררררר
Sent from my SM-S921B using Tapatalkמסכים אבל זה מריקה .......[emoji6]
זה מוצר שלם שעובד
הוא גם על הדרך מתחזק את המצבר (פולסציה)
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
מסכים אבל זה מריקה .......[emoji6]
זה מוצר שלם שעובד
הוא גם על הדרך מתחזק את המצבר (פולסציה)
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
לא נעים להגיד אבל להגיד ״פולסים״ כפיצ׳ר לבקר סולרי שעובד במצב טפטוף גם ככה.. מממ.. בעיקר עוזר להוסיף פי-2 במחיר.
מוטי טויוטה
04-09-25, 21:30
שלום חברים
הזמנתי והתקנתי את הקיט שבקישור:
https://a.aliexpress.com/_oCfJwwR
כרגע הבקר דלוק גם בחושך, מה שבוודאי צורך מהמצבר.
יש אפשרות לגרום לו לעבוד רק כשהוא מזין את המצבר (שעות חשיפה לשמש?)
תודה
149334149335149336149337
בזכות זה שהדיון הוקפץ אני יכול להמליץ על המוצר הזה - פנל משולב במטען חכם - ששומר על המצבר בקמפר שלי טעון כבר די הרבה חודשים... כולל טעינה ממצבר כמעט לא מניע למצבר מניע בנגיעה.
https://amzn.to/4mKqWBT
בלי לגרוע מחדוות היצירה והחיסכון של בניית ערכה ממיטב המוצרים של אליאקספרס, העדפתי מוצר אחד סגור על עצמו שנרכש תודות להמלצה כאן בפורום.
אסף.
בזכות זה שהדיון הוקפץ אני יכול להמליץ על המוצר הזה - פנל משולב במטען חכם - ששומר על המצבר בקמפר שלי טעון כבר די הרבה חודשים... כולל טעינה ממצבר כמעט לא מניע למצבר מניע בנגיעה.
https://amzn.to/4mKqWBT
בלי לגרוע מחדוות היצירה והחיסכון של בניית ערכה ממיטב המוצרים של אליאקספרס, העדפתי מוצר אחד סגור על עצמו שנרכש תודות להמלצה כאן בפורום.
אסף.
אחרי כמה שנים של שמש יוקדת הגיע הזמן לחדש את הפאנלים מתוצאת צ׳אנג.
התפוקה שלהם הפכה זניחה.
החזירו עצמם במכפלות++ על הארכת חיי המצברים שחסכו.
הפעם ניתן צאנס לאמזון.
דעתי:
10 מילי אמפר לשעה זה כלום בפיתה במנוחי פריקה. גם שלי (אותו בקר בדיוק) דלוק קבוע.
נניח שזה שקר סיני, והוא לוקח 50 מילי לשעה. נניח שלילה זה 8 שעות. זה פחות מחצי אמפר ללילה צריכה, המצבר שלך הוא 90/100 אמפר אני מניח.
מוטי טויוטה
05-09-25, 00:05
תודה על המענה
גם אצלך הסט של 10A ופאנל של 30w?
מדדת כמה אמפר אתה מקבל בשעות היום?
תודה על המענה
גם אצלך הסט של 10A ופאנל של 30w?
מדדת כמה אמפר אתה מקבל בשעות היום?
כפי שציינתי, היו 30w כשהפאנל היה חדש.
ועדין גם כשהוא גוסס נותן בקושי 0.5אש באמצע היום, המצבר נשאר מלא גם אחרי שבועיים של אי-הנעה ומערכת אזעקה דרוכה ברקע.
שלי אותו בקר אבל פנל פשוט של 20W סיניים. מדדתי פעם בשיא השמש אני לא זוכר תוצאה יותר טובה מ250 מילי. אבל סיקרנת אותי ויש לי מכשיר לבדוק... נעשה בדיקה חוזרת שבוע הבא, הפנל הכי פשוט, לא נוקה שנה. נעשה מדידה לפני ואחרי ניקוי.
מה שכן, אצלי בדיפנדר מסיבות של לוקאס יש ברז חשמל ככה שכשלא נוהגים רק הסולארי מחובר למצבר.
האם אתם בטוחים שאתם מודדים נכון ?
האם מודד הזרם מחובר בטור במעגל ? (לא מודד השראתי שאינו מדויק במתח ישר וזרמים נמוכים)
איזה צרכן מחובר ? (מצבר זה לא צרכן "נכון" לבצע המדידה איתו, אלא אם כן הוא דיי פרוק)
רענן
מוטי טויוטה
05-09-25, 11:45
איך באמת אפשר למדוד ולראות בכמה הוא טוען?
בבקר אני לא רואה חיווי לזה. יש עוד דרך חוץ מלחכות ולראות אם האוטו פשוט לא יניע?
תמדוד מתח על המצבר. זה הכי פשוט. לא חייב להיות מדוייק.
אסף.
האם אתם בטוחים שאתם מודדים נכון ?
רענן
תצוגה של הבקר.
מצב נוכחי+מצטבר ליממה.
הפאנל והבקר שקניתי באליאקספרס מחוברים ל 2 מכוניות שנשארו בארץ. נראה אם יעבוד כשנחזור.
בינתיים, חזרתי לטויוטה באירופה שעמדה 73 ימים, והניעה בנגיעה כששני המצברים על 100 אחוז.
פאנל סולארי גמיש של renogy מחובר ל 2 ממירים סולאריים (אחד לכל מצבר).
אלה הממירים:
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B0CHVQPN2R?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title
לביא
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
אני מודד עם המכשיר הזה. רכב לא מונע, אורות נמוכים דולקים.
אם יש לכם דרך אחרת שבה הייתם רוצים שאמדוד - תכתבו
149338
אני מודד עם המכשיר הזה. רכב לא מונע, אורות נמוכים דולקים.
אם יש לכם דרך אחרת שבה הייתם רוצים שאמדוד - תכתבו
149338
יש לי כזה.
יכול להיות בעייתי בגלל זיוף הקריאה של הבקר מהמצבר, וטעינה לא מיטבית.
לא ממש הבנתי...מה משפיעה הקריאה של הבקר על המדידה של המכשיר הזה? וטעינה לא מיטבית זה בדיוק מה שאנחנו באים למדוד.
לא ממש הבנתי...מה משפיעה הקריאה של הבקר על המדידה של המכשיר הזה? וטעינה לא מיטבית זה בדיוק מה שאנחנו באים למדוד.
הבקר דוגם את המצבר ומאזן טעינה.
אתה מחבר את המודד בין הבקר והמצבר, נכון?
למודד יש נפילת מתח מסויימת+פער קריאת מתח בחוזר של הבקר, ומכאן הוא לא רואה את המצבר בצורה נקייה.
ראיתי סקרים שזה בלבל אותם.
אני כנראה ברמת הבנה נמוכה מידי... אני שם מד זרם בטור על הקו בין הבקר למצבר ומודד אותו מול צרכן פעיל.
הבקר תלוי בדגימת מתח המצבר כדי לכייל טעינה.
למודד יש צריכה והתנגדות וזה מוריד מעט ממה שהבקר דוגם מכיוון המצבר.
לחיבורים ולחיווט שלכם יש יותר התנגדות מאשר למודד זרם, ולבטח הרבה פחות מהתנגדות פנימית של הסוללה.
מדובר על אולי מיליאוהם בדידים לעומת אוהם שלמים.
לחיבורים ולחיווט שלכם יש יותר התנגדות מאשר למודד זרם, ולבטח הרבה פחות מהתנגדות פנימית של הסוללה.
מדובר על אולי מיליאוהם בדידים לעומת אוהם שלמים.
זה לא רק ההתנגדות, חלקם חד-כיוניים (דיודה?) והבקר משתבש.
זה הנסיון שלי עם חלקם(ניסיתי כמה).
הכי יעיל זה בקר שמציג בעצמו את הנתונים.
בקיצור אלירן, אם אתה רוצה לעמוד בסטנדרטים המחמירים הנדרשים כאן בדיון אתה צריך להשקיע בציוד חדש. אין מה לעשות.
אסף.
סבבה אבל וועדת BR מתכנסת אחת לחצי שנה ואז רכש זה עוד שנה...
אני אומר, נמדוד עם מה שיש. נעלה תמונות ונמשיך משם. אני מוכן גם למדוד עם הרב מודד האולטרא משוכלל שקניתי מהדוד ב-8 שקל.
מוטי טויוטה
07-09-25, 08:12
בוקר אור
היום בבוקר הופיע 12.5 בבקר( אחרי יומיים שלא הנעתי).
אתמול בבוקר היה 12.6 והיה גם 12.7 קודם לזה.
האם זה אומר שהוא לא טוען כמו שצריך את המצבר?
יש מישהו עם בקר זהה שאוכל להתייעץ איתו?
תודה
זה אומר שמאזן הטעינה לרעת הצריכה/פריקה.
מוטי טויוטה
07-09-25, 10:31
בדקתי זליגה טרם החיבור ולא עברתי 40 מילי אמפר. לא בדקתי זליגה אחרי חיבור הבקר.
מצד שני, כן יצא לי להגיע אחרי שבועיים לרכב שלא מניע כך שאולי הזליגה תלויה /משתנה.
בשעות היום בבקר מופיע חיווי של פאנל סולארי שלא קיים בשעות הלילה מה שגורם לי לחשוב שהכל מחווט בסדר.
יש מצב שהפלוס מינוס שלו מחוברים הפוך?החייוט שלו הגיע שחור ושחור מפופספס . חיברתי את המפוספס לפלוס ואת השחור סוליד למינוס.
משהו שאני מפספס בהגדרות שמישהו עם בקר דומה יכול להכווין ?
תודה
להלן תוצאות הבדיקה המעמיקה.
שני מדידות הראשונות בוצעו ב-10 בבוקר. הייתי צריך לחכות לחלון בין העננים.
נמדד רק עם רב מודד בטור.
אפשר לראות את ההבדל בין הנקי למלוכלך
149354
149355
מדידה הבאה כבר עם המוניטור, צולם בצהריים אחרי נסיעה
149353
בדקתי זליגה טרם החיבור ולא עברתי 40 מילי אמפר. לא בדקתי זליגה אחרי חיבור הבקר.
מצד שני, כן יצא לי להגיע אחרי שבועיים לרכב שלא מניע כך שאולי הזליגה תלויה /משתנה.
בשעות היום בבקר מופיע חיווי של פאנל סולארי שלא קיים בשעות הלילה מה שגורם לי לחשוב שהכל מחווט בסדר.
יש מצב שהפלוס מינוס שלו מחוברים הפוך?החייוט שלו הגיע שחור ושחור מפופספס . חיברתי את המפוספס לפלוס ואת השחור סוליד למינוס.
משהו שאני מפספס בהגדרות שמישהו עם בקר דומה יכול להכווין ?
תודה
בן כמה המצבר?
אם הבקר היה מחובר הפוך היה נשרף (אל תשאל איך אני יודע).
תחפש ביוטיוב איך מגדירים את הבקר.
יש אופציה לכמה סוגי מצברים.
יכול להיות שאתה טוען במתח נמוך מדי...
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
תחפש ביוטיוב איך מגדירים את הבקר.
יש אופציה לכמה סוגי מצברים.
יכול להיות שאתה טוען במתח נמוך מדי...
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
הנמוך של הבקר זה 14.2V והגבוה 14.5.
זה עונה לטווח טעינה.
היה לי בקר כזה בעבר.
החזיק תקופה ואפילו לא זוכר מה קרה איתו.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.