PDA

צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ בחירת רכב ליסינג חדש- נירו, אוקטביה, מאזדה 3, אלנטרה, צריך גו 4, MG ZS



אסף ב
31-07-25, 15:31
שלום
אז הגיע הזמן לרכב חדש מהעבודה ואני מתלבט.
כל הדגמים ברמת אבזור בסיסית כי ככה זה בליסינג.

האופציות הן- נירו, אלנטרה, מאזדה 3, מאזדה cx30, אוקטביה, MG ZS. המובילות כרגע הן נירו אוקטביה ואלנטרה.

אם יש דגם שלא כתוב פה אבל הוא שווה אז הם פתוחים לקבל בקשות באותם מחירים. חשבתי על סיטרואן c4 מה דעתכם?

דרישות-
1. נוחות- מושבים נוחים,סביבת נהיגה מאובזרת, התאמה למידות גדולות יחסית (1.9 מ', 95 קילו), שקט בנסיעה גם בכביש 6, מערכת סאונד טובה ווייז מובנה וכיוב.
2. נוחות בהטענת ציוד- 80 אחוז מהזמן המושב האחורי מקופל ואני עם ציוד ברכב.
3. נהיגה- שיהיה כיף כמה שניתן. הבנתי שבעניין הזה אוקטביה ומאדה 3 מובילות?
לצורך השוואה- קורולה לא על הפרק כי זה פשוט לא כיף ברמה קיצונית. מעדיף פיאסטה ידנית 2015 על פני קורולה
4. בטיחות- גם אקטיבית- בלימה אוטונומית וכיוב.
5. מחיר- ההיברידיות קצת יותר זולות עבורי כי ענייני מס וכיוב

תודה מראש

guyo
31-07-25, 16:09
אני עם נירו היברידית כ 10 חודשים, אין תלונות משמעותיות. רוב מה שציינת קיים. לא יודע אם אני מאוד נהנה מהנהיגה, זה אולי קצת יומרני. תא המטען בסדר גמור, מכיל כלב גדול או ציוד לכמה ימי טיול (שלא דורשים רכב שטח) מושב מקופל מאוד עוזר. הבלמים לא הכי נושכים, ולפעמים זה קצת מלחיץ.

אלנטרה- הייתה לפני הנירו. מאוד מאוד נמוכה, מרגיש כאילו אתה יושב על הכביש. כל כניסה ויציאה מהרכב מלווה ב''הופלה'' (אולי זה הגיל) אבל ביחד עם המידות שלך שציינת, חושב אולי גם תחווה את אותה התחושה של נפילה אל תוך האוטו וטיפוס החוצה ממנו.
תא המטען באלנטרה הוא בתצורת סדאן, לא מאוד נוח להעמסה וגם הורדת המושב האחורי לא מאוד משםרת את המצב.
מה שכן, האלנטרה יותר מהנה לנהיגה מהניר.
הבחירה שלי היא הנירו

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Asaf-a
31-07-25, 18:28
מבין הרשימה:
אוקטביה
מאזדה cx30

לפי ההעדפות לתצורה/גובה

איל מ
17-12-25, 19:28
החלפנו לפני זמן מה את הנירו פלוס פלאגאין היבריד, עם נירו היברידית רגילה, הדגם החדש .
התובנות בנתיים הן שמישהו בקאיה החליט לחסל את שוק הלקוחות הקיים.
כמעט כל דבר בארגון של האוטו שונה לרעה,
החל בחלוקת הקונסולה שבין המושבים הקדמיים,
דרך מקומות האחסון בדלתות שלא מאפשרים לאחסן כלום,
ממשיך במערכת השליטה במזגן והרדיו, שהיא אמנם במסך נפרד, אבל הוא גם מסך מגע וגרוע מכך, אותו מסך משמש גם לבקרת אקלים וגם לרדיו, וצריך ללחוץ על כפתור כדי להחליף ביניהם.

והכי גרוע-
מערכת "הטרף את הנהג בשלל צפצופים וצלצולים" החמירה והוסיפה לעצמה עוד מליון פרמטרים שבעתיהם היא מצפצפת לך.
כמובן, שביטול הצפצופים (אלו שניתן לבטל), היא דרך כניסה לתתי תפריטים של תתי תפריטים במסך המגע.

שורה תחתונה,
אם הייתי משלם על האוטו הזה מכיסי הייתי מאוד כועס.

asypeer
18-12-25, 03:32
טוב אז אחרי שנתיים די מהנות עם האטקה 1.5 בליסינג אני נאלץ לשקול החלפה:
החברה שבה אני עובד מכניסה רק רכבים חשמליים לצי מ2026
אז האופציות:
1. להישאר עם האטקה עד סוף 2026, שווי רכב 4100₪
ואז לקבל חשמלית עד 180 אלף, בהנחה שההטבה הירוקה תישאר אז השווי יורד לאיזה ה2800₪
בנוסף לקבל 8000₪ לברוטו חד פעמי (מניח שזה בערך חצי בנטו) ולהוסיף עוד 4000₪ מכיסי לעמדת טעינה. זה מה שהחשמלאי לוקח כולל הכל, בנוסף 600₪ תוספת לברוטו עבור החשמל בבית. הטענה במשרד בחינם.
מבחינת רכבים;
Link and co / jaecoo / sealion byd
וכל הסיניות בסגנון, אפשר להוסיף 20K שיורד במשך 3 שנים מהנטו ולקחת אקספנג g6 שלהבנתי רמה מעל.
אופציה שניה - להזמין רכב לפני 2026 ולהחזיר את האטקה לפני 3 שנים
2. להזמין רכב פלאג אין כמו
Link and co q1 pro זיבי
או איך שלא קוראים לו
או jaecoo 7 פלאג אין
לקבל הטבת שווי שימוש של 1050₪, שווי שימוש יורד ל3000₪ לערך ולא צריך עמדה / תוספת לברוטו וממשיכים לתדלק בפזומט ולנסוע 70-80 ק״מ ראשונים על סוללה (מתאימים במשרד אם מתחשק, לא חובה כי יש מנוע בנזין..)


חשוב לציין כי בשנתיים עשינו 29 אלף ק״מ עם הרכב, אישתי עובדת 3 ק״מ מהבית ואני נוסע 3 פעמים בשבוע למשרד עם הרכב השני..


מה כדאי?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
18-12-25, 03:54
בהתאם ל4 השורות האחרונות בסיפורת:
לא לקחת רכב מהעבודה, ולהוסיף למשכורת את עלותו…

asypeer
18-12-25, 05:19
לא אפשרי לצערי, רכב תפקיד


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
18-12-25, 05:24
1. מה חשוב לך ברכב?
2. ברוב המקרים ציינת חברות רכב ולא דגמים, תהיה יותר ספציפי.

asypeer
18-12-25, 07:04
אני אישית אוהב רכבים עם אופי קצת יותר דינאמי, האטקה באמת שילוב מנוע-גיר מוצלח, גבוה יחסית ובלי הרבה קשקושים.
יודע שבחשמליות אין את זה והכל גאדג׳טים כמו סמארטפון, משעמם..
הדגמים המדויקים שמוצעים:
1. jaecoo 7 PHEV elegance 1.5
2. BYD Sealion 05 Comfort
3. Lynk & CO 01 pro

זה בפלאג אין
בחשמלי
אותם רכבים בחשמלי
ויש את הEv3 של קאיה
בגרסאת פרימיום
יש עוד מלא סיניות כמו הATTO 3
שרוב מי שלקח אותו מתחרט בגלל טווח לא ריאלי של 250 ק״מ

Asaf-a
18-12-25, 07:38
תראה, בחשמליות לא הייתי לוקח דגם עם בטריה מתחת ל70 קוו״ש, וזה המינימום, אם יש ev3 עם הבטריה 81 ולא 58, אז זו הבחירה.

מתוך הרשימה שנתת לפלאג אין , הראשונה שהייתי בודק זו הלינק אנד קו001 שחולקת רבות עם וולבו xc40, חייב להודות שלא נהגתי בהן כך שזו המלצה לא בדוקה.

Asaf-a
18-12-25, 21:06
אני חלוק עליך חנן,
בהנחה שזה. רכב הראשי בבית, ובסופ״ש נוסעים רחוק, טווח קצר זה ממש מבאס.
נכון שבממוצע לאורך השנה זה לא קורה הרבה, אבל עדיין מבאס.

לטעמי חשמלי (כרכב ראשי) עם טווח ראוי או לוותר ולבחור קומבינציה אחרת.

עדיין יש לנו בבית זכרונות רעים מאוד מהאוטו3…

asypeer
18-12-25, 21:19
בשביל הLR אני צריך להוסיף סדר גודל של 10K על פני 36 חודשים, שווה את ה300₪ בנטו?


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
18-12-25, 22:08
לא בטוח שאתה צריך את הטווח הנוסף בהתחשב בקילומטראז' שציינת. תלוי כמה נסיעות חריגות אתה צופה.

יש לי רכב עם טווח טוב, ורכב עם טווח גרוע, וזה שמשמש אותי ביומיום זה הרכב עם הטווח הגרוע, וזה לא מפריע לי בכלל. אני עושה כל יום 170 ק"מ ולאחר 36000ק"מ לא נזקקתי אפילו פעם אחת לטעינה מחוץ לבית.

חנן-ג'יפולוג
18-12-25, 22:18
אני חלוק עליך חנן,
בהנחה שזה. רכב הראשי בבית, ובסופ״ש נוסעים רחוק, טווח קצר זה ממש מבאס.
נכון שבממוצע לאורך השנה זה לא קורה הרבה, אבל עדיין מבאס.

לטעמי חשמלי (כרכב ראשי) עם טווח ראוי או לוותר ולבחור קומבינציה אחרת.

עדיין יש לנו בבית זכרונות רעים מאוד מהאוטו3…

אבל הוא לא אתה. הוא צריך לבדוק את המוצר אל מול הצרכים שלו.
יתכן שלצרכים שלו אין מה להשקיע 300ש"ח נוספים בחודש.

-->