PDA

צפייה בגרסה מלאה : מרזבה - ב - RZR



Gilad
17-08-25, 02:09
שלום לכולם

מתכנן טיול עם הג'וניור ב RZR לדרום ליומיים (לינה בשטח) בתחילת ספטמבר

חשבתי לצאת ממצפה רמון, לסוע לאורך נחל נקרות ומשם לעלות דרך נחל מרזבה חזרה למצפה.

1. האם ריאלי מבחינת אורך השבילים לסיים את הסיבוב ביומיים (כולל נסיעה מנהלתית למצפה) ? נקרות לא נראה לי בעייתי ליום אחד, במרזבה לא הייתי הרבה שנים.
2. מקום לינה מומלץ?


תודה מראש
גלעד

נמרוד
17-08-25, 03:52
אחלה מסלול לקבוצת ג'יפים ליומיים.
אבל RZR בודד? אפשר לעשות את הכל בפחות מיום אחד וגם זה ברגוע.

מיכה100
17-08-25, 15:40
יומיים יאפשרו היכרות מעולה עם נקודות העניין בדרך, דווקא מגניב. אני זוכר איך הוכיתי בהלם כשגיליתי את בור נקרות בפעם הראשונה, אחרי שעברתי ליידו המון פעמים עם אופנוע במוד אטרף.
מאחר וכל הבורות כבר יבשים, אפשר לשקול סיום בעין עקב.
אגב האם RZR דו מושבי עולה את המרזבה באהלן אהלן?

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Gilad
17-08-25, 16:13
תודה

עין עקב בהחלט יכול להיות מבורך אם נחליט להתחיל משדה בוקר, אחרת נראה לי שזה סיבוב די גדול.


לגבי עלייה במרזבה - אכן שני מושבים, למישהו יש ניסיון מהזמן האחרון ? עד היום לא היו לי בעיות עבירות עם הכלי, אפשר לשקול לעשות את המסלול הפוך ולרדת את מרזבה ולעלות את נקרות.

האם יש נקודת לינה מומלצת באיזור החיבור בין שני הנחלים ? מאחר ומרזבה מחוץ לשמורה, האם יש מקום לינה מומלץ שאינו מוכרז?

יונימוג אדום
17-08-25, 18:00
כמה שאני זוכר - בפרסת נקרות ישנו חניון לילה מוסדר .
כמובן - לבקר בבור נקרות ובמיצד ממול .

אילן

ehudzeelim
17-08-25, 18:49
תודה

עין עקב בהחלט יכול להיות מבורך אם נחליט להתחיל משדה בוקר, אחרת נראה לי שזה סיבוב די גדול.


לגבי עלייה במרזבה - אכן שני מושבים, למישהו יש ניסיון מהזמן האחרון ? עד היום לא היו לי בעיות עבירות עם הכלי, אפשר לשקול לעשות את המסלול הפוך ולרדת את מרזבה ולעלות את נקרות.

האם יש נקודת לינה מומלצת באיזור החיבור בין שני הנחלים ? מאחר ומרזבה מחוץ לשמורה, האם יש מקום לינה מומלץ שאינו מוכרז?

יש לא מעט נקודות כאלה במרזבה לקראת החיבור עם נקרות, תהיה עירני ותמצא עץ טוב או בצל קירות הערוץ (מחוץ לשמורה כמובן).
בסביבה לאורך המסלול יש שני חניונים בנקרות, חניון גב חולית וחניון מצד נקרות (זה החניון שאליו אילן כיוון, בפרסה אין חניון). לא רחוק משם יש גם את חניון הר משא, סטייה של רבע שעה מהמסלול.
וגם בנחל צבירה בסוף השביל (10 דקות מנקרות, קרוב לכניסה המזרחית).
כל החניונים טובים, החניונים בנקרות ובצבירה עלולים להיות עמוסים יותר מהחניון בהר משא.

מיכה100
18-08-25, 10:10
בהמשך לחניונים שציין אהוד, אם אתם מעוניינים לעשות טיול רגלי קצר לעת שקיעה או השכם בבוקר:

מחניון הר משא יש שביל שעולה להר עצמו לתצפית יפה.
מחניון נחל צבירה יש סמ"ש כחול שעולה אל סידקי אשבורן - מגניב ממש עבור הדור הצעיר.

לגבי השאלה שבכותרת, מניח שקראת בעיון את השרשור הבא: https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118175-%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%94-%D7%9E%D7%A8%D7%96%D7%91%D7%94

ד ו ר ו ן
18-08-25, 11:49
בהמשך לחניונים שציין אהוד, אם אתם מעוניינים לעשות טיול רגלי קצר לעת שקיעה או השכם בבוקר:

מחניון הר משא יש שביל שעולה להר עצמו לתצפית יפה.
מחניון נחל צבירה יש סמ"ש כחול שעולה אל סידקי אשבורן - מגניב ממש עבור הדור הצעיר.

]

לא הייתי משאיר רייזר לבד בשטח, לא שם ולא בשומקום.
מניח שהתלות של פותש במסלול מעגלי היא העגלה?

נדב ש.
18-08-25, 19:16
אגב האם RZR דו מושבי עולה את המרזבה באהלן אהלן?

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

עולה עולה.
אלה כלים נעולים, קטנים וממזרים, אבל-
הכלים האלה שקרנים, הם נותנים לך הרגשת ביטחון וזה מסוכן.
בעבירות(ובכלל לדעתי)לאט לאט ובחירת נתיב לפי הכלי. צריך לשים לב ולא להיתפתות למהירויות. זה קשה.

בתחילת יוני עשינו טיול מתבגרים עם 2 ריינג'רים דיזל, ראם ולנדקרוזר מלווים, מצוק ההעתקים, ג'בל חרמון, מעבר אוגמנטין וכו'.

de fox
18-08-25, 19:20
יכול להיות שהשווית בין ריינג׳ר דיזל ל RZR?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

נדב ש.
18-08-25, 21:11
כן. בעבירות הכלים זהים. הריינג'ר דיזל אפילו לוקח. דהירה בשבילים פתוחים זה לא.

Asaf-a
20-08-25, 06:45
המסקנה שלי שונה, רייזר ודומה בעלי עבירות גבוהה בהרבה, מרכז כובד נמוך , רחבים יותר ומפסק גלגלים ובסיס גלגלים גדול יותר.

אצלנו במושבים היו כמה מקרים של ריינגרים שהתהפכו בקלות יחסית בתוואי שטח לא מורכב ופציעות עקב הכלוב היחסית פתוח לטובת כניסה ויציאה נוחות, הרייזר800 שהיה לנו 5 שנים היה מאוד יציב ועלינו עליות מכובדות תלולות וקצרות בקלות ובהרגשת בטחון גבוהה .
אחת הסיבות שהעדפתי שהנוער אצלי יסע ברייזר800 (עדיין לא חזק מאוד כמו המפלצות המודרניות) ולא בריינגר היה הבטיחות (כלוב, יציבות).

PW
20-08-25, 21:35
שמעתי שאייל גולן קנה RZR
הרכיב עליו בוקסות
והוא שומע אייל גולן

נדב ש.
21-08-25, 00:33
המסקנה שלי שונה, רייזר ודומה בעלי עבירות גבוהה בהרבה, מרכז כובד נמוך , רחבים יותר ומפסק גלגלים ובסיס גלגלים גדול יותר.

אצלנו במושבים היו כמה מקרים של ריינגרים שהתהפכו בקלות יחסית בתוואי שטח לא מורכב ופציעות עקב הכלוב היחסית פתוח לטובת כניסה ויציאה נוחות, הרייזר800 שהיה לנו 5 שנים היה מאוד יציב ועלינו עליות מכובדות תלולות וקצרות בקלות ובהרגשת בטחון גבוהה .
אחת הסיבות שהעדפתי שהנוער אצלי יסע ברייזר800 (עדיין לא חזק מאוד כמו המפלצות המודרניות) ולא בריינגר היה הבטיחות (כלוב, יציבות).

אני מכיר נהג וותיק שהפך rzr 800 בשביל מוכר ליד המושב.
הריינגר כלי וותיק יותר ויש המון דגמים. בחדשים יותר יש גם מערכות עזר לנהג, לא יודע אם גם ב rzr קיימות, ודבר נוסף-דיפרנציאל פתוח ונישלט, ב rzr?
ה 500 קטן וצר. ה 1000 רחב יותר. וכמובן 1000 בנזין זה כבר נושא אחר.
בגלל זה אני היתייחסתי לדיזל ספציפית, בטרקטור נוהגים כמו בטרקטור, חוגרים חגורה ואוחזים בהגה בשתי ידיים.

Asaf-a
21-08-25, 04:22
ברייזרים עד 2014 כולל בעלי רשיון טרקטור משא יש דיפ פתוח לטובת נסיעת כביש

חנן-ג'יפולוג
21-08-25, 06:55
לגבי עלייה במרזבה - אכן שני מושבים, למישהו יש ניסיון מהזמן האחרון ? עד היום לא היו לי בעיות עבירות עם הכלי, אפשר לשקול לעשות את המסלול הפוך ולרדת את מרזבה ולעלות את נקרות.


אתה יכול לעלות את זה, אבל אם אתה לא לחוץ על האדרנלין שבסיכון של זה, עדיף להפוך את המסלול.

taylorh
21-08-25, 10:47
יש לא מעט נקודות כאלה במרזבה לקראת החיבור עם נקרות, תהיה עירני ותמצא עץ טוב או בצל קירות הערוץ (מחוץ לשמורה כמובן).
בסביבה לאורך המסלול יש שני חניונים בנקרות, חניון גב חולית וחניון מצד נקרות (זה החניון שאליו אילן כיוון, בפרסה אין חניון). לא רחוק משם יש גם את חניון הר משא, סטייה של רבע שעה מהמסלול.
וגם בנחל צבירה בסוף השביל (10 דקות מנקרות, קרוב לכניסה המזרחית).
כל החניונים טובים, החניונים בנקרות ובצבירה עלולים להיות עמוסים יותר מהחניון בהר משא.

אחד החניונים המומלצים הסמוכים לנחל נקרות מרזבה , הוא חניון הלילה שאיננו בשמורה בנחל נמיה.

בנחל נמיה 3 חניוני לילה טובים. והם מסומנים : חניון נמיה 1 , חניון נמיה 2 , חניון נמיה 3 באופרואוד

oferc
21-08-25, 12:14
חנן צודק , הייתי הופך את המסלול רק כדי לא לעלות את המרזבה , קרו שם המון מקרים לא נעימים לרייזרים וטרקטורונים שהתהפכו בקלות , נכון שהרייזר אמור לעלות שם בקלות אבל לא הרייזר בעייתי , ברוב המקרים זה טעות של הנהג ובמעלה מרזבה מי שעושה טעות משלם ביוקר , תהפוך את המסלול ותהנה , יש לך לעלות את מעלה נוח ואת מעלה נקרות בסוף . אחלה מסלול .

ד ו ר ו ן
21-08-25, 15:39
חנן צודק , הייתי הופך את המסלול רק כדי לא לעלות את המרזבה , קרו שם המון מקרים לא נעימים לרייזרים וטרקטורונים שהתהפכו בקלות , נכון שהרייזר אמור לעלות שם בקלות אבל לא הרייזר בעייתי , ברוב המקרים זה טעות של הנהג ובמעלה מרזבה מי שעושה טעות משלם ביוקר , תהפוך את המסלול ותהנה , יש לך לעלות את מעלה נוח ואת מעלה נקרות בסוף . אחלה מסלול .

כן אבל.. נאמר שמחפשים מסלול שיוצא וחוזר למצפה.
כדי להגיע לשם זה חתיכת סיבוב שאני לא בטוח שמצדיק את המרחק.

מיכה100
21-08-25, 17:18
תכלס לא דובר איך הוא מגיע ממצפה רמון לנחל נקרות (או הפוך). במסגרת יומיים אפשר בהחלט להרחיב את הלופ מערבה ממצד סהרונים אל הר גוונים ומעלה רמון, ולהתחבר למצפה דרך הכביש של מצפה הכוכבים.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

נדב ש.
21-08-25, 17:26
חברים שעשו את המסלול הפוך(מרזבה בירידה) ב sbs מכל מיני דגמים הפכו שם כלי.
אז לא לטעות ולחשוב בטעות שירידה זה לא הבעיה.

-->