PDA

צפייה בגרסה מלאה : קוד תקלה P0672 - סליל חימום בצילינדר #2 בהיילקס



Gildor
18-08-25, 10:32
נדלק לי פעם אחת, איפסתי תקלה, אחרי כמה שבועות חזר שוב. זו תקלה שמדליקה נורה רק אם המחשב רואה אותה 3 פעמים.
השאלה, במוסך שלי (טויוטה מורשה) אמרו שאם כבר מחליפים, אז כל 4 הסלילי חימום.
האם יש באמת סיבה להחליף את כל ה-4? או אפשר להחליף רק את #2?

ehudzeelim
18-08-25, 10:51
ברור שיש סיבה להחליף את כל הרביעייה.
מהזווית של המוסך כמובן....

Gildor
18-08-25, 10:58
ברור שיש סיבה להחליף את כל הרביעייה.
מהזווית של המוסך כמובן....

כן, זה ברור לי גם בלי לשאול. השאלה אם יש סיבה לא כלכלית למוסך להמליץ להחליף את כל ה-4

ד ו ר ו ן
18-08-25, 11:48
כן.
כי מחיר התקלה אם הם מתנפחים בסעפת יכול להיות זוכור רציני.

ההנדסה שלהם די מדוייקת.
מניח שזה המקורי של הרכב?
אם אחד הלך, החברים שלו יילכו בדרוג בזמן הקרוב.
ואז תשלם x3 על עבודה.

Gildor
18-08-25, 15:13
אני גם מניח שזה המקורי של הרכב, כי אין הסטורית טיפולים מלאה.

כמה שעות עבודה אמור להיות להחליף אותם? במוסך אמרו 6 שעות, לא נשמע לי הגיוני

ד ו ר ו ן
18-08-25, 16:08
אני גם מניח שזה המקורי של הרכב, כי אין הסטורית טיפולים מלאה.

כמה שעות עבודה אמור להיות להחליף אותם? במוסך אמרו 6 שעות, לא נשמע לי הגיוני

שוב הנחה אבל בכל זאת.. לחברות יש שעתון מוגדר מראש לפי פעולות.
לא יודע כמה זה מורכב בהיילקס חדש, אבל בישנים זה עניין של שעה אם הכל יוצא ונכנס חלק.

shmil
18-08-25, 19:14
מי אתה מצפה שיישא בעלות פירוק והוצאת המחמם אם הוא נשבר? (וזה קורה)
ואם צריך להוריד ראש?

איך אתה רוצה שהמוסך יתמחר את הבלתי צפוי (שקורה) ואתה תחשוב שזה אחריותו והוא צריך לשאת בעלות ובזמן (והוא לא אחראי ולא אשם)?


רוצה שיהיה זול - תעשה לבד.

חנן-ג'יפולוג
18-08-25, 20:17
לטעמי המוסך יכול לנקוט באחת משתי דרכים, ובכל מקרה לשקף הכול ללקוח.

לתמחר את הסיכון, ואם הוא מתממש אז לקחת את העלויות עליו.
לא לתמחר את הסיכון, ואז אם העסק נדפק, הלקוח משלם.

שתי הדרכים לגיטימיות. העיקר השקיפות.

ehudzeelim
18-08-25, 20:20
מי אתה מצפה שיישא בעלות פירוק והוצאת המחמם אם הוא נשבר? (וזה קורה)
ואם צריך להוריד ראש?

איך אתה רוצה שהמוסך יתמחר את הבלתי צפוי (שקורה) ואתה תחשוב שזה אחריותו והוא צריך לשאת בעלות ובזמן (והוא לא אחראי ולא אשם)?


רוצה שיהיה זול - תעשה לבד.

אני מנסה להבין אותך, לא בטוח שהצלחתי.
אתה אומר שהמוסך מתמחר את עלות הבלתי צפוי בהחלפה רגילה כביטוח לעצמו?

המוסך צריך לתמחר את הבלתי צפוי אם הוא קורה, ולהתאים ציפיות למקרה ומשהו ישתבש.
אבל לא לגלם את זה בעלות הבסיסית של החלפת פלאג חימום כמובן.
אגב, 6 שעות עבודה להחלפת 4 פלאגים? נשמע לי הזוי.

shmil
18-08-25, 21:24
אני לגמרי מסוגל להבין מוסך שיגיד "ב-X% מהמקרים מסתבך לי החלפת מחממים, ולכן אני משקלל את זה בהצעת המחיר בכך שאני מוסיף לכל הצעה כך שבכללי אצא EVEN

נמרוד
19-08-25, 11:48
מי אתה מצפה שיישא בעלות פירוק והוצאת המחמם אם הוא נשבר? (וזה קורה)
ואם צריך להוריד ראש?

איך אתה רוצה שהמוסך יתמחר את הבלתי צפוי (שקורה) ואתה תחשוב שזה אחריותו והוא צריך לשאת בעלות ובזמן (והוא לא אחראי ולא אשם)?


רוצה שיהיה זול - תעשה לבד.

עזבו את החישובים של המוסך.

עבודה עצמית היא גם הדבר הנכון וגם כיף וגם רוח האתר וזה בדיוק סוג העבודות שאפשר ומשתלם לבצע לבד.

לקנות חלקים איכותיים, אם צריך אז גם כלי עבודה טובים לכל החיים (ידית מומנט אם אין לך) להתכונן עם הוראות יצרן ולראות סרטונים ודגשים - וללכת על זה.

ehudzeelim
19-08-25, 12:16
עזבו את החישובים של המוסך.

עבודה עצמית היא גם הדבר הנכון וגם כיף וגם רוח האתר וזה בדיוק סוג העבודות שאפשר ומשתלם לבצע לבד.

לקנות חלקים איכותיים, אם צריך אז גם כלי עבודה טובים לכל החיים (ידית מומנט אם אין לך) להתכונן עם הוראות יצרן ולראות סרטונים ודגשים - וללכת על זה.

במקרה כזה כדאי להכיר טיפ חשוב מאד,
על ההברגה של הפלאגים רצוי למרוח מעט חומר סיכה לפני ההתקנה, כדי שבפעם הבאה הם יצאו בקלות ולא יתקעו/ישברו/יקחו איתם את האלומיניום של הראש..

אני משתמש בגריז, המחמירים בטח ימצאו איזה תכשיר ייעודי..

בהצלחה

איל מ
19-08-25, 15:29
גריז נחושת

amirmoshe
19-08-25, 19:33
במקרה כזה כדאי להכיר טיפ חשוב מאד,
על ההברגה של הפלאגים רצוי למרוח מעט חומר סיכה לפני ההתקנה, כדי שבפעם הבאה הם יצאו בקלות ולא יתקעו/ישברו/יקחו איתם את האלומיניום של הראש..

אני משתמש בגריז, המחמירים בטח ימצאו איזה תכשיר ייעודי..

בהצלחהחשוב רק לשים לב שכאשר שמים חומר סיכוך המומנט הידוק יורד.
אם מהדקים לפי המומנט הרגיל מקבלים אובר הידוק ושחיקה של ההברגות

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

asafk
26-08-25, 11:10
איזה מנוע זה?
אם מדובר במסילה משותפת - 6 שעות בתור שעתון נשמע בהחלט הגיוני. אין גישה למצתים בלי הרבה פירוקים מקדימים.
יחד עם זה - מוסך לא של היבואן בדרך כלל יחייב לפי שעות העבודה בפועל ולא לפי השעתון וזה כנראה יהיה פחות.

אסף.

Gildor
31-08-25, 10:10
איזה מנוע זה?
אם מדובר במסילה משותפת - 6 שעות בתור שעתון נשמע בהחלט הגיוני. אין גישה למצתים בלי הרבה פירוקים מקדימים.
יחד עם זה - מוסך לא של היבואן בדרך כלל יחייב לפי שעות העבודה בפועל ולא לפי השעתון וזה כנראה יהיה פחות.

אסף.

מנוע 3.0, ויגו 2015

asafk
31-08-25, 20:03
אז כן... תראה היכן הסלילים חבויים וכמה פירוקים מקדימים יש בדרך.

אסף.

-->