PDA

צפייה בגרסה מלאה : רעש החלקה/טחינה מכאני



ishc
22-08-25, 16:50
הפציינטית שברולט G30, מנוע 5.7 tbi מוגז, גיר 4l80e, טרנספר בורגוורנר 4401, סרן אחורי gm14 קטן, יחס 4.1, דיפ פתוח.

בנסיעה ב-2x4 בעיקר שעוזבים את הגז יש רעש של החלקה/טחינה מכאנית, קצת כמו רעש של בטרור שמחליק. מסתדר בלחיצה עדינה על הגז.
קורה גם לפעמים במעבר מדרייב ל-R או הפוך.

לא ברור לי איפה הבעיה, אני חושד בדיפ אחורי שאני יודע שיש בו חופש מסויים או בטרנספר.

האם לצורך דיאגנוסטיקה ראשונית הגיוני רוקן שמן ולחפש שבבים/שחיקה?

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

BeAsT
22-08-25, 16:52
אצלי זה היה קורונה פיניון טחונים.. מצטער בשבילך אם זה האירוע..

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

נמרוד
22-08-25, 18:04
הפציינטית שברולט G30, מנוע 5.7 tbi מוגז, גיר 4l80e, טרנספר בורגוורנר 4401, סרן אחורי gm14 קטן, יחס 4.1, דיפ פתוח.

בנסיעה ב-2x4 בעיקר שעוזבים את הגז יש רעש של החלקה/טחינה מכאנית, קצת כמו רעש של בטרור שמחליק. מסתדר בלחיצה עדינה על הגז.
קורה גם לפעמים במעבר מדרייב ל-R או הפוך.

לא ברור לי איפה הבעיה, אני חושד בדיפ אחורי שאני יודע שיש בו חופש מסויים או בטרנספר.

האם לצורך דיאגנוסטיקה ראשונית הגיוני רוקן שמן ולחפש שבבים/שחיקה?

Sent from my CPH2465 using Tapatalkלמה לא לפתוח את המכסה ולראות בעיניים?

ehudzeelim
22-08-25, 18:30
קורה גם לפעמים במעבר מדרייב ל-R או הפוך.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

אתה מתכוון כשהאוטו בעמידה? אם כן אז זה לא קורונה פיניון.
אם זה המקרה, אני מהמר על משהו בגיר.

ishc
22-08-25, 18:32
אפתח מכסה, אולי אפילו מחר.
קורונה ופיניון עד הבית זה 2100 שח של יוקון גיר

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

בדאלק
22-08-25, 18:51
בדוק חופש ביוק אחורי (אחיזה והפעלת כח לצדדים ומעלה מטה - לא סיבוב), יש מצב למיסב עליון גמור בפניון.

ishc
22-08-25, 19:26
בגדול יש מצב להרבה דברים.
העיקר שהגענו הביתה אחרי שבוע שבגדול האוטו צועק עלינו.
מבדק בצורה מדוקדקת ואדווח אחרי בדיקה.
היתרון שיש כבר נעילה אחורית מחכה במחסן.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ishc
23-08-25, 20:50
פתחתי דיפ אחורי והכל נראה בסדר סה"כ (שני סרטונים ביוטיוב מצורפים)
הורדתי שמן טרנספר גם בלי ממצאים.
בגלל שהעניין קרה ב-2x4 יש לי חשד בגיר.
אני אסגור את המסלולים ואסע לחבר מכונאי לעזרה באבחון.
אני עוד שוקל כבר לנצל את ההזדמנות, לטפל בסרן הקדמי, להתקין נעילה ורק אח''כ לשלוח את הרכב לשיפוץ גיר.

https://youtu.be/ShxpG6XTiok?si=Cn8d12nhXhAtaPK1ל

https://youtube.com/shorts/9ev9BDkvyrQ?si=0k60sQ1YughH2ENE

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ehudzeelim
23-08-25, 21:31
בסרטונים לא בדקת חופש במיסב פיניון, כמו שכתב בדאלק.
ובכל מקרה קרא שוב את תגובה 4...

ishc
23-08-25, 21:39
בדקתי, אין חופש

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

מוטי ג.
23-08-25, 23:06
האם על בית הסטליטים יש עדויות לשמן בגוון חאקי?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ishc
23-08-25, 23:35
מוטי, צר לי, אני עיוור צבעים.
תסביר מה הכוונה ולאן אתה חותר.

תראה את התמונה שגזרתי מהסרטים:

Sent from my CPH2465 using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250823/205e0d734fe31f32c8ecd137142667f8.jpg

מוטי ג.
23-08-25, 23:36
איך נראה השמן שיצא? (ללא קשר לתקלה)

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ishc
23-08-25, 23:39
איך נראה השמן שיצא? (ללא קשר לתקלה)

Sent from my SM-S928B using Tapatalkכמו שמן ממסרות, מסריח וסמיך אבל בלי שברים וחתיכות.
גם אףזכרתי שיש חופש אבל דווקא אין ולכן דווקא הדיפ נראה לי תקין.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

מוטי ג.
23-08-25, 23:40
לפי הגוון בסרט נראה שהוא גם מכיל מים.
אבל אולי אני טועה.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ishc
23-08-25, 23:47
אני לא חושב אבל אולי, לא מתווכח.
בכל מקרה, לא נראה לי שזה מקור הרעש.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ishc
24-08-25, 22:14
חזר לי החשד לטרנספר לאחר התייעצות עם קולגה לבעלי הונדורות/שבי ואן שחווה רעש דומה.
החלטתי לסגור סרן ולמלא שמן טרי בטרנספר ובדיפ האחורי.
על הדרך מצאתי שהנאשם של הטרנספר קרוע ומלא ג'יפה. העפתי את החתיכות צינור, בדקתי שהוא פתוח והארכתי נשם עם צינור חדש.
יצאתי לנסיעה של 40 דק וכלום, אין רעש.
עצרתי, ניסיתי להעביר לבין רוורס לדרייב וחזרה, ניסיתי לתת קיק ולעזוב את הגז וכל מיני נסיונות לגרום לרעש וכלום.
חוזר להתמקד בשיפוץ סרן קדמי ונעילה אחורית ונקווה שבאמת זה נפתר בזה.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ishc
25-08-25, 00:00
פה מתועד טרנספר כמו שלי שכנראה הגיע למצב פחות טוב אבל הוא מתאר בדיוק את הרעש מדובר.
אני מקווה שאצלי המצב לא גרוע כמו אצל הבחור בסרטון אבל אם כן והרעש יחזור לא יהיה מנוס מלפתוח טרנספר.
מה שכן אני חושב שאכניס החלפת שמן טרנספר לרוטינה השנתית.

https://share.google/5hudAW7wnjBqoSC2u

תודה לחבר המכונאי המחונן על הייעוץ

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

איל מ
25-08-25, 09:28
אני לא מבין איך רעש של משהו שנטחן יכול להעלם.
אלא אם כן ה"משהו" נטחן עד הסוף וכבר לא עובד.
הטרנספר שלך הוא עם שרשרת נכון?

נדב ש.
25-08-25, 12:20
יש מה שנקרא "שחק". מין משחת מתכת שמסתובבת בשמן ונידבקת לחלקים נעים. נובע משחיקת חלקי מתכת.
אם השחק גבוה הוא גורע מהשמן והשימון של החלקים הנעים, נידבק במעברים ובמייסבים וגורם לרעשים.
כנראה שלא החליפו שמן בטרנספר הזה הרבה מאוד זמן, הייתי נוסע קצת איזה טיול כולל שילוב 4x4 ומבצע החלפה נוספת כדי לוודא שמן נקי.

ishc
25-08-25, 13:05
אני החלפתי שמן לפני שנתיים וחצי בערך במסגרת היישור קו.
ברור שיש סיכוי שזה יחזור אבל כמו שנדבר רשם,מכל עוד זה עובד ומשלב זה עובד וכן, כנראה שאחרי הטיול הבא אבצע החלפה יזומה.
ואם זה יחזור, אוריד טרנספר ונמשיך משם

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

הדסופה
25-08-25, 13:45
מיסב
תקשיב עם סטטוסקופ כשהרכב נוסע על הליפט
כן זה אמיתי
ד״ר אסף הלוי מדגמן , רגע לפני שנקרא לחדר יולדות

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250825/3efc51599e397f95242e8a01fb30ecc7.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
25-08-25, 15:13
אני מציע שתתן למכונאי לעמוד מתחת לרכב כשהוא "נוסע". אני פעם ניסיתי את הטריק הזה לנסיון מציאת ויברציות ממערכת ההינע, וזה אחד הדברים הכי מפחידים שראיתי בחיים שלי (וזה עוד היה מכונאי שקשר את האוטו לליפט גשר).
מה גם שהרבה פעמים בנסיעה חופשית ללא התנגדות, קשה לשחזר זאת. ראיתי פעם סרטון על יצירת התנגדות ע"י חיבור מניפות לגלגלים, אבל זה כבר על גבול המד"ב ורק במהירויות גבוהות.

ishc
25-08-25, 16:12
אתה מתנדב?

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ehudzeelim
25-08-25, 18:09
אני עדיין מנסה להבין איך טרנספר יכול להיות מקור הרעש אם הוא נשמע גם כשהרכב עומד (במעבר בין דרייב לרוורס).

נדב ש.
25-08-25, 21:37
אל תנסה. זה בורגוורנר, מניסיון יש להם כל מיני רעיונות איך לשתול בפנים דברים שלא באמת צריכים ומשמיעים רעשים מוזרים.

בדאלק
26-08-25, 01:12
אני עדיין מנסה להבין איך טרנספר יכול להיות מקור הרעש אם הוא נשמע גם כשהרכב עומד (במעבר בין דרייב לרוורס).
או איך משהו חוץ מהסרן קשור לרעש כשהחלפת שמן בסרן בלבד השתיקה אותו.

-->