התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טראקאן - התייעצות בנושא תקלת טעינה חוזרת



guylehavi
26-08-25, 12:50
היי,*


התייעצות לגבי תקלה חוזרת וסיבות אפשריות:*

במרץ החלפתי אלטרנטור בעקבות בעיית טעינה. המשפץ אמר שבסבירות גבוהה מקור הבעיה במצבר של בוש (אע"פ שהוא חדש) שהרס את האלטרנטור, מאחר שמצברי בוש ידועים ככאלו שמקצרים אלטרנטורים. אני עם בוש כבר 6 שנים ולא מכיר בעיה כזו.


בשבוע שעבר הנעתי (בקלות) את האוטו לאחר 3 שבועות בהם המצבר היה מנותק לטובת נסיעה לחו"ל, ושוב חוסר טעינה.

בנוסף, האלטרנטור עישן ונראה שהוא מלא שמן שאף נזרק החוצה.

פניתי למשפץ, והאלט' הוחלף מאחר שמחזיר השמן האחורי (לכיוון משאבת הואקום) נפרץ וכל אזור הוסת והפחמים היה מוצף שמן. נראו גם סימני התכה במס' מקומות בסלילים ובהלחמות.

המשפץ המשיך לטעון שאני חייב להחליף את המצבר של בוש.

לאחר ההחלפה נסעתי בערך שעה עם טעינה תקינה לחלוטין. בערב הנעתי את האוטו ולאחר דקה בערך ריח שרוף מהמנוע והטעינה נפסקה.*בפתיחת מכסה מנוע נראה לרגע עשן קל מכיוון האלטרנטור והקוטב החיובי רתח.*

פיוזים תקינים, רכב מניע בקלות, המזגן עובד היטב וגם כל מערכות החשמל. הרכב לא מתחמם (נבדק דרך obd( לכן מניח שהרצועה תקינה.

לפני שאני מחליף עוד אלטרנטור ומצבר במסע אבחון יקר, יש רעיונות לסיבת שורש אפשרית?

תודה, גיא




Sent from my SM-S911B using Tapatalk

asafk
26-08-25, 13:08
אתה צריך להיעזר בחשמלאי שיש ברשותו בודק מצברים. תוך כמה דקות תוכל לדעת אם הבעיה אכן במצבר.
אבל לפני כן כדאי לבדוק היטב את כל החיבורים. חיבור לוהט משמעותו מוליך שלא מסוגל לשאת את הזרם שזורם בו. זה יכול להיות כל דבר מקורוזיה בחיבור נעל הכבל לחוט ועד כבל לא מהודק.

אסף.

ehudzeelim
26-08-25, 14:27
לא שזה בהכרח המקרה אצלך,
אבל היתה לי סאגה דומה שנגרמה עקב החלפה של האלטרנטור המקורי באלטרנטור חליפי, זה היה בתקופת הקורונה והמשפץ שאני מכיר חלה ולכן הלכתי למישהו אחר שלקח את האלטרנטור המקורי שלי ונתן לי במקומו חליפי משופץ. טעות קשה, זה נגמר בשלוש החלפות אלטרנטור בתקופה של פחות מחצי שנה (כולל העשן וכל המסביב). אני למדתי מהניסיון הזה שעדיף לשפץ את המקורי (ועם חלקים מקוריים, בוש במקרה של אלטרנטור אצלי).

zivo
26-08-25, 16:57
מצבר שמניע את הרכב ( בקלות) אחרי שעמד 3 שבועות, הוא מצבר תקין.
עדיף להחליף את המשפץ, לא את המצבר.

נדב ש.
26-08-25, 17:16
אם האלטרנטור רותח הוא לא תקין. עידן השיפוצים כנראה ניגמר.
אין שום בעיה ולדעתי עדיף אלטרנטור חדש בקופסא מהמפעל, מקורי או תחליפי.
ועוד דבר שצריך לשים לב- גודל הפולי ומרווח הרצועות, יכול להגיע עם פולי שונה.

יונימוג אדום
26-08-25, 18:23
תתקשר לגרינוואלד בתל אביב .
הם מייבאים סטרטרים ואלטרנטורים מצויינים ובמחיר שלרוב יותר זול משיפוץ .
אני רוכש מהם לא מעט סטרטרים ואלטרנטורים חדשים ומצויינים - יש לי מספר מכונות קידוח באדמה וכן משאיות ורכבי אספנות .
גרינוואלד - 03-5370781 .
נמצאים בתל אביב אבל עושים משלוחים לכל הארץ .

אילן

guylehavi
26-08-25, 18:38
תודה על העצות.
אבדוק את המצבר והחיווט מהאלט' לתיבת הנתיכים והמצבר כדי לנקות את הענפים האלו בעץ.

הנסיון שלי עם שיפוצי אלט' בטרקאן סביר מינוס - 4 שנים בין שיפוצים. לצערי טרם נתקלתי במשפץ שמרכיב וסתים שאינם סיניים.

5 חודשים ואז שעתיים זה כבר מוגזם, ומכאן החשד שהפעם מתחבאת עז אחרת.

במקביל אברר עם גרינוולד לגבי מקורי.

גיא

Sent from my SM-S911B using Tapatalk

ehudzeelim
26-08-25, 21:00
יש רק משפץ אחד שאני משפץ אצלו כבר 30 שנה פלוס. האלטרנטור האחרון שהוא שיפץ לי לפני כ-8 שנים כבר עשה 300,000 ק"מ, ככה גם זוג הסטרטרים ששיפצתי אצלו לפני כעשור, ועוד כל מיני בעבר הרחוק. קוראים לו דוד (שם העסק סופר סטארט) והוא נמצא בא.ת. רחובות. כשהשיפוץ הוא של החלק המקורי הוא מצליח תמיד. מאד ממליץ עליו.

איל מ
27-08-25, 09:05
לא מבין גדול בטראקאן,
אבל בדיסקברי עלות של אלטרנטור חדש מקורי (טוב, של אותו יצרן של המקורי אבל לא מגיע מחברת המזרח, ולא ממותג לנדרובר) עלה לא הרבה יותר משיפוץ. מכיוון שזה אלטרנטור עליו גם יושבת משאבת הואקום, לא היתה אצלי התלבטות.
גם לי המכונאי אמר שבד"כ שיפוץ לא מחזיק הרבה.

guylehavi
27-08-25, 11:50
מבדיקה, אלט' חדש יש רק סיני.

משלוח מאירופה יעלה קצת יותר, אבל אין ערובה שגם מה שיגיע לא יהיה סיני או מחודש.

כרגע הכיוון הוא סיני חדש, ובדיקת החיווט מהאלט' לתיבת הפיוזים והמצבר לפני התקנה.

גיא

Sent from my SM-S911B using Tapatalk

guylehavi
27-08-25, 20:37
עוד התייעצות - כבל מהאלט' לתיבת הפיוזים, אפשר להשתמש בכבל רתכת 25 ממ"ר?
גיא

Sent from my SM-S911B using Tapatalk

guylehavi
28-08-25, 18:05
היי,

כך נראה הכבל בצד של האלטרנטור. הצד השני נראה תקין.
יוחלף לפני התקנת האלט' החדש.

גיאhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20250828/2fe00d91abd6d2a81cb910f6213be88b.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250828/5083db3d260e8939f7e54ed591873a04.jpg

Sent from my SM-S911B using Tapatalk

asafk
28-08-25, 19:47
אם הוא קשה ולא גמיש זה אומר שהוא חווה התחממות - כמו שכבר תיארת - ואז המוליכות שלו נפגעת מאוד.

אסף.

raanan
29-08-25, 05:38
מצבר שמניע את הרכב ( בקלות) אחרי שעמד 3 שבועות, הוא מצבר תקין.
עדיף להחליף את המשפץ, לא את המצבר.

100+

guylehavi
29-08-25, 09:05
עוד שאלה לפני הרכבה - חשמלאי הכין כבל חלופי, והמליץ בחום לחבר ישירות מהאלטרנטור למצבר ומשם לגשר לתיבת הפיוזים, ע"מ לעקוף מפלי מתח טעינה בתיבה, אולי שם הבעיה שגרמה להתחממות הכבל.


נשמע רעיון לא משהו , מאחר שמבטלים פיוז 120A וגם הכבל בצד התיבה תקין לחלוטין.

מה דעתכם?

Sent from my SM-S911B using Tapatalk

ehudzeelim
29-08-25, 11:38
עוד שאלה לפני הרכבה - חשמלאי הכין כבל חלופי, והמליץ בחום לחבר ישירות מהאלטרנטור למצבר ומשם לגשר לתיבת הפיוזים, ע"מ לעקוף מפלי מתח טעינה בתיבה, אולי שם הבעיה שגרמה להתחממות הכבל.


נשמע רעיון לא משהו , מאחר שמבטלים פיוז 120A וגם הכבל בצד התיבה תקין לחלוטין.

מה דעתכם?

Sent from my SM-S911B using Tapatalk

למה לבטל את הפיוז? אפשר להוסיף פיוז 120A על הכבל החדש.

guylehavi
30-08-25, 09:42
מקבל.. כרגע הותקן וחווט במסלול המקורי, יעודכן בהמשך לחיווט ישיר עם פיוז.

תודה על העזרה!

גיא

Sent from my SM-S911B using Tapatalk

-->