התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רכישת רכב חשמלי, איזה כמה ולמה



נדב ש.
28-08-25, 19:44
אז קיבלתי את עצת חנן ואסף.
להלן התלבטות כבר תקופה, כן או לא לרכב חשמלי, ואיזה דגם... כי בקצב שהם נוחתים כאן חלקם כנראה גם נעלמים.
הנסועה השנתית בערך בין 10- לעד 15k .
"הבעיה" העיקרית שהיה צורך ברכב הנוכחי פיג'ו 5008 שנת 2018 מנוע 1600 בנזין 7 מקומות, ואולי תכף המתב מתהפך, למרות שראיתי byd tang 7 מקומות...
הבנות(תאומות) כבר בדרך לרישיון נהיגה B וגם צו ראשון ככה שתכף פורסות כנף, אז ככל הנראה שכבר לא יהיה צורך ב 7 מקומות, יהיה צורך בעוד רכב נוסף.
אני דווקא לא בכיוון של רכב חדש, אלא בן שנה או יותר(תלוי בנתונים) שספג כבר איזה ירידת ערך, ראיתי את הנתונים שנמרוד הביא על ההתרסקויות.
נתון הק"מ מאוד מטריד אותי, חושב שעדיף שיהיה קרוב ל 500, כי להבנתי זה הנטו זה 400.
תקציב בגדול- שיהיה עודף מ 200k. ועדיף פחות.
מבולבלים? גם אני.
מה עוד?

נמרוד
28-08-25, 23:02
מה הנסיעות האופיניות שלך. מה הנסיעה היומית? השבועית? חודשית? משפחה שמבקרים באופן קבוע איפה גרים? נוסעים גם לאילת?

איציק - 4X6ZH
29-08-25, 03:19
אני לא מתקרב לרכב כזה בכל צורה שהיא !

איציק

Asaf-a
29-08-25, 06:01
תראה, הנסיעה השנתית שלך יחסית נמוכה כך שהחסכון על שימוש בחשמל מול דלק יהיה יחסית קטן ועדיין אם כבר מחליפים, הייתי עושה המעבר לחשמלי בהנחה שיש עמדה ביתית.

השאלה גם כמה חשובה לך איכות הנהיגה.
כללית הייתי שואף לסוללה גדולה , 84-87 קוו״ש.
אתה יכול לרכוש סקייוול et5 חדש עם סוללה 86 ב178000 לפני מיקוח, אמנם לא מהמובילים אך הצעה אטרקטיבית.

אם עדיין יש קיה ev6 אפס קמ עם סוללה 77 קווש זו. הצעה מעניינת, אמנם סוללה רק 77 אך הרכב אווירודינמי למדי שמפצה מעט על גודל הסוללה הבינוני.

כמשומשים מבין ים המותגים הייתי בודק:
Byd סיל יו
רק הדגם עם הסוללה 87 קווש (חשמלי מלא), חבילה טובה.
המוצלח ביותר יהיה איוניק5 עם הסוללה 84, אך זו גרסה מאוד חדשה, יהיה קשה למצוא משומש בתקציב.

כנ״ל פולסווגן id5, אם תמצא משומש, סוללה 82

raanan
29-08-25, 07:01
לפי הנסועה שלך,
לא אמורה להיות לך בעיה להסתדר עם הטווח עם מטען ביתי (כמובן שנסיעות לאילת תצטרך לטעון בדרך)
בתנאי שאתה לא חובב להדביק דוושה ימנית לרצפה, וזה דיי קשה עם חשמלי (מ 120 קמ"ש וצפונה הסוללה מתרוקנת בקצב מהיר).

עוד נתונים שתקח בחשבון,
התנהגות כביש של רובם מזכירה וולו של שנות ה 70 (נהג ספורטיבי לא ימצא חשמלית כייפית בתקציב שציינת ).
סביבת נהג עם מלא ג'ימיקים והסחות (כל חברה והשגעונות שלה).
רצוי לקנות סינית מיצרן גדול ויציב (עד כמה שאפשר לצפות קדימה) , BYD , ג'ילי.
אין מה לשדרג, לשפר ולתחזק, כך שאם אין לך רכב שטח בחניה, תצטרך למצוא תחביב דחוף.

חוץ מזה, נותן שקט בגיזרה של הנשים (תדאג שמטלת הטעינה תהיה שלהן מהיום הראשון ואתה מסודר).

בהצלחה
רענן

ד ו ר ו ן
29-08-25, 11:22
מה הנסיעות האופיניות שלך. מה הנסיעה היומית? השבועית? חודשית? משפחה שמבקרים באופן קבוע איפה גרים? נוסעים גם לאילת?

פגשתי מי שמחזיק במקביל חשמלי ורגיל ליתרון היחסי של כל סוג.
לנסיעות ארוכות בנזין.
לכל היום-יום במעגל מרחקים בלי צורך בטעינה, בשיא חוסר היעילות של בנזין, רכב חשמלי.

Asaf-a
29-08-25, 14:31
תראה, הנסיעה השנתית שלך יחסית נמוכה כך שהחסכון על שימוש בחשמל מול דלק יהיה יחסית קטן ועדיין אם כבר מחליפים, הייתי עושה המעבר לחשמלי בהנחה שיש עמדה ביתית.

השאלה גם כמה חשובה לך איכות הנהיגה.
כללית הייתי שואף לסוללה גדולה , 84-87 קוו״ש.
אתה יכול לרכוש סקייוול et5 חדש עם סוללה 86 ב178000 לפני מיקוח, אמנם לא מהמובילים אך הצעה אטרקטיבית.

אם עדיין יש קיה ev6 אפס קמ עם סוללה 77 קווש זו. הצעה מעניינת, אמנם סוללה רק 77 אך הרכב אווירודינמי למדי שמפצה מעט על גודל הסוללה הבינוני.

כמשומשים מבין ים המותגים הייתי בודק:
Byd סיל יו
רק הדגם עם הסוללה 87 קווש (חשמלי מלא), חבילה טובה.
המוצלח ביותר יהיה איוניק5 עם הסוללה 84, אך זו גרסה מאוד חדשה, יהיה קשה למצוא משומש בתקציב.

כנ״ל פולסווגן id5, אם תמצא משומש, סוללה 82

מוסיף לרשימת המשומשות שכדאי לחפש את הזיקר 001


Sent from my iPad using Tapatalk

איל מ
29-08-25, 15:11
קצת מסיט את הדיון.
יש סיבה בגללה איוניק5 נמכרות כיד2 במחיר נמוך?

raanan
29-08-25, 16:40
עוד נקודה למחשבה ברכישת חשמלית משומשת,
אני חושב שכדאי להתמקד ברכבים עם סוללות LFP שהן עם אורך חיים טוב יותר
למשטר טעינה ושימוש של טעינה מהירה וטעינה לא בטווח 40% ל 85%

בהצלחה
רענן

נדב ש.
29-08-25, 18:59
נמרוד- נסיעה של הגברת לעבודה וחזור בערך 10 ק"מ, ללימודים פעם פעמיים בשבוע עוד 40 ק"מ בערך, תיזוזים+קניות עוד 50 ק"מ בערך, ביקור באילת פעם בשנה למשפחה, חוץ מיזה עוד כל מיני הנפצות של הופעות של ילדים פה ושם וגם במרכז לפעמים. זה בגדול מאוד.


לאסף-א. - זה לא רק החיסכון בדלק, זה בנוסף גם תקלות, טיפול תקופתי וכו' וכו', לא כך?
לדעתי לא תהיה בעיה להתקנת עמדה ביתית, הבית פרטי. צריך לבדוק במה כרוך ואיך לבצע, השכנים כבר עשו.
אני גם הסתכלתי על סקייוול וסיקרן אותי, כתבת לא מהמובילים- למה הכוונה?
ופזלתי גם ל byd ודגם הטאנג, וטסלה מודל y משומשת...


דורון- חייב להיות גם וגם.

רענן- לא מבין מה זה Lfp , לגבי הטווח והטעינה, אמרנו שעדיף שיהיה גבוה, והטעינה ביתית אין בעיה.
לגבי חווית נהיגה וטיסה נמוכה, אין לנו כבישים כאלה בארץ...

Asaf-a
29-08-25, 19:37
אני מסכים אתך, גם בקילומטרז הנמוך שציינת ובהנחת עמדה פרטית הייתי בוחר חשמלית.
לגבי סקייווי, התכוונתי שזה אינו מהיצרנים הגדולים, עיצוב קצת אפור והנעה קידמית שמבדילה בין הטובים באמת (אחורית/כפולה) לבינוניים.
והיבואן אינו מהגדולים.
אבל לכן המחיר אטרקטיבי ויתכן שזו החבילה הטובה לך, תעשה סיבוב ברכב ותתרשם אם טוב לכם.

את הטאנג איני מכיר אך כבר קפצת במחיר לקטגוריה עם הרבה יותר אפשרויות בהנחה ש7 מושבים לא נדרשים.

raanan
29-08-25, 20:44
והנעה קידמית שמבדילה בין הטובים באמת (אחורית/כפולה) לבינוניים.
מה טוב באמת ? , אחורית ? או קדמית ולמה ?

raanan
29-08-25, 20:58
רענן- לא מבין מה זה Lfp , לגבי הטווח והטעינה, אמרנו שעדיף שיהיה גבוה, והטעינה ביתית אין בעיה.

בגדול יש שני סוגי סוללות ליתיום , LFP , NMC .

LFP - יכולות להיטען ל 100% מספר רב של מחזורי טעינה עם דעיכה קלה.
עמידות יותר להתלקחות בפגיעות מכניות.
חסרון - הקיבולת האנרגטית לאותו נפח קטנה ביחס לסוללות NMC
BYD מייצרת סולולות לרכבים שלה מסוג זה ולעוד חברות.

NMC - רצוי להטעינם בין 40% ל 85% כדיי לשמר את אורך חיי הסוללה שגם כך קטן יותר מ LFP .
יותר מועדות להתלקחות בפגיעה מכנית.
יתרון - לאותו נפח קיבולת אנרגטית גדולה יותר.
יחסית מרבית החברות משתמשות בסוג סוללה זה.

אני בגלל בטיחות סוללת ה LFP , בחרתי ב BYD .

נדב, מכיוון שאתה מכוון לרכב משומש, אין לך שליטה על איך הטעינו אותו שזה דיי רלוונטי
אם מדובר בסוללה NMC .
בוא נאמר, שאם זה רכב שעשה 40 אלף קמ' בשנה ואין מטען ביתי, לא הייתי מתקרב לרכב כזה.

בהצלחה בבחירה
רענן

Asaf-a
29-08-25, 21:03
מה טוב באמת ? , אחורית ? או קדמית ולמה ?

לטעמי הנעה אחורית עדיפה על קדמית.
הרכבים היום חזקים, הורדת הכוח עדיפה באחורית, בקדמית קל מדי לפרפר גלגלים.

בדרכ הרכבים עם הנעה קדמית הם רכבי בנזין מוסבים לחשמליים.

מאידך הבקרות האלקטרוניות של היום מטפלות בחסרונות שהיו בעבר עם הנעה אחורית מבחינת זריקת זנב

raanan
29-08-25, 21:20
לטעמי הנעה אחורית עדיפה על קדמית.
הרכבים היום חזקים, הורדת הכוח עדיפה באחורית, בקדמית קל מדי לפרפר גלגלים.

בדרכ הרכבים עם הנעה קדמית הם רכבי בנזין מוסבים לחשמליים.

מאידך הבקרות האלקטרוניות של היום מטפלות בחסרונות שהיו בעבר עם הנעה אחורית מבחינת זריקת זנב
דיי מדויק ! למעט ש BYD מפתחת פלטפורמות מ-0 ובכל זאת לרוב הדגמים העממיים היא בוחרת בהינע קדמי.

ברשותך אוסיף,
בגדול ההנעה הקדמית "נולדה" כדיי לחסוך במנהרה של הדרייבשאפט לכל אורך הרכב ועל הדרך זה הוריד עלויות ייצור.
חסרונות הנעה קידמית ציינת, רק תוסיף מלחמה של ההגה בהאצה בפניה / עקומה. אבל,
יש יתרון להנעה קדמית,
בתת היגוי הרפלקס של נהג ממוצע (לא נהג מרוצים) הוא עזיבת מצערת שמאפשרת להעביר משקל
קדימה לגלגלים הקדמיים ולסייע ביציאה מתת ההיגוי.
במצב כזה עם הנעה אחורית, עזיבת מצערת גורמת "לצלחת" בלשון הערסים...

שורה סופית,
לנהג הממוצע לא כזה משנה איזה הינע יש לו בפרט שיש את כל מערכות בקרת האחיזה והיציבות.
נהג ספורטיבי יעדיף הנאה אחורית ומנוע בנזין עתיר הספק.

רענן

ehudzeelim
29-08-25, 21:38
במצב כזה עם הנעה אחורית, עזיבת מצערת גורמת "לצלחת" בלשון הערסים.

רענן

אבל בהנעה אחורית הנטייה היא להיגוי יתר, ולא לתת היגוי כמו ההנעה קדמית...

Asaf-a
29-08-25, 21:47
1. לא כל דגמי byd נולדו מחושמלים, למשל סיל יו
2. נושא תת הגוי והגוי יתר בהנעה קדמית ואחורית בהתאמה ידוע ומוכר, מאידך שיפור הבקרה הפחיתו משמעותית את הסיכון להיגוי יתר לא מתוכנן.
3. בכל שלושת הרכבים החשמלים הנעה קדמית שעברו תחתי ב2.5 השנים האחרונות (ג׳ילי, byd אוטו3, סיל יו) קל מדי לפרפר גלגלים קדמיים.

raanan
30-08-25, 01:10
אבל בהנעה אחורית הנטייה היא להיגוי יתר, ולא לתת היגוי כמו ההנעה קדמית...

אין נטיה להיגוי יתר אלא אם אתה נוהג בפורש 911 טורבו משנות ה 70

הנעה אחורית - היגוי יתר ברכב "כוחני" בלחיצה לא מבוקרת על המצערת בסיבוב / עקומה.
תת היגוי דווקא בכניסה מהירה לסיבוב עקומה בהילוך גבוה וסל"ד נמוך (חוסר כוח).

חנן-ג'יפולוג
30-08-25, 06:08
אפילו בבוקס שלי, עם 95 כוחות סוס צנועים בהנעה קדמית אני צריך למתן את הלחיצה על דוושת ההאצה ביציאה מהמקום כדי לא לסחרר גלגלים. עם ה200כ"ס האופיינים לחשמליות אני לא מנוסה כשזה בהנעה קדמית אבל מניח שזה מאתגר הרבה יותר.
באיוניק 5 המצב הרבה יותר נוח. הנעה אחורית והכח עובר היטב. אם מגזימים בסיבוב אז הזנב יוצא הצידה 20-30ס"מ והבקרה מייצבת מייד.

לא שבגלל זה הייתי בוחר בדגם רכב כזה או אחר על שלל ההבדלים האחרים, אבל אם תיאורטית אותו רכב היה מוצע לי בהנעה אחורית או קדמית, הייתי מעדיף את זה עם האחורית, בנוקאאוט.

חנן-ג'יפולוג
30-08-25, 06:16
לגבי lfp מול nmc לא הייתי מתרגש מההבדלים יותר מדי. כן, הlfp מחזיק פי 3 מהnmc אבל גם nmc בהתייחסות סבירה יחזיק מעל חיי הרכב בלי דעיכה משמעותית.
בניגוד למעשיות שמופצות ברשת, שני הסוגים אוהבים את אותו משטר טעינה בערך. אותו יעד טעינה באחסנה והימנעות מטעינה מלאה. אצלי בבוקס עם lfp אפילו מוגדר בתנאי האחריות שהיא מוסרת אם הרכב הוטען קבוע ל98-100 אחוז.

Asaf-a
30-08-25, 06:42
וזו הסיבה (הנעה אחורית, 245 כס, בטריה 77 קוו״ש) שמבין הקטנות/בינוניות ה xrange mg4 בולט משמעותית לטובה מבין ים רכבי ההנעה הקדמית הקטנים.

נדב ש.
30-08-25, 08:00
בגדול יש שני סוגי סוללות ליתיום , LFP , NMC .

LFP - יכולות להיטען ל 100% מספר רב של מחזורי טעינה עם דעיכה קלה.
עמידות יותר להתלקחות בפגיעות מכניות.
חסרון - הקיבולת האנרגטית לאותו נפח קטנה ביחס לסוללות NMC
BYD מייצרת סולולות לרכבים שלה מסוג זה ולעוד חברות.

NMC - רצוי להטעינם בין 40% ל 85% כדיי לשמר את אורך חיי הסוללה שגם כך קטן יותר מ LFP .
יותר מועדות להתלקחות בפגיעה מכנית.
יתרון - לאותו נפח קיבולת אנרגטית גדולה יותר.
יחסית מרבית החברות משתמשות בסוג סוללה זה.

אני בגלל בטיחות סוללת ה LFP , בחרתי ב BYD .

נדב, מכיוון שאתה מכוון לרכב משומש, אין לך שליטה על איך הטעינו אותו שזה דיי רלוונטי
אם מדובר בסוללה NMC .
בוא נאמר, שאם זה רכב שעשה 40 אלף קמ' בשנה ואין מטען ביתי, לא הייתי מתקרב לרכב כזה.

בהצלחה בבחירה
רענן

יצאתי מבולבל...
רענן, אתה נותן עדיפות לסוג הסוללה רק בגלל הבטיחות נכון? כי בסוף בכל זאת אתה אומר שלא כדאי להטעין ל 100% , אז מה זה עוזר לגבי הטווח אם אתה לא מקבל את כל הק"מ המובטח לך מהסוללות mcn?
כתבה מתוך "אוטו" על זיקר x7.

149331

raanan
30-08-25, 08:18
לגבי lfp מול nmc לא הייתי מתרגש מההבדלים יותר מדי. כן, הlfp מחזיק פי 3 מהnmc אבל גם nmc בהתייחסות סבירה יחזיק מעל חיי הרכב בלי דעיכה משמעותית.


חנן,
נדב חושב על לרכוש רכב חשמלי משומש לכן התייחסתי :


נדב, מכיוון שאתה מכוון לרכב משומש, אין לך שליטה על איך הטעינו אותו שזה דיי רלוונטי
אם מדובר בסוללה NMC .
בוא נאמר, שאם זה רכב שעשה 40 אלף קמ' בשנה ואין מטען ביתי, לא הייתי מתקרב לרכב כזה.

בהצלחה בבחירה
רענן

ehudzeelim
30-08-25, 08:54
אין נטיה להיגוי יתר אלא אם אתה נוהג בפורש 911 טורבו משנות ה 70

הנעה אחורית - היגוי יתר ברכב "כוחני" בלחיצה לא מבוקרת על המצערת בסיבוב / עקומה.
תת היגוי דווקא בכניסה מהירה לסיבוב עקומה בהילוך גבוה וסל"ד נמוך (חוסר כוח).

לא ניכנס לזה כי זה לא נושא השרשור אבל רק אציין שמעולם לא היתה לי פורשה 911 וגם לא הייתי קרוב להחזיק אחת,
אבל היגוי יתר היה גם היה, וקיים בכל רכב סטנדרטי עם הנעה אחורית , מ-40 כ"ס ומעלה...
היגוי יתר לא בהכרח אומר שבעקומה ב-100 קמש בלחיצה אתה זורק את הזנב אלא מדבר על הנטייה התנהגותית של הרכב , שבתנאים הנכונים (או הלא נכונים...) מתממשת.

נדב ש.
30-08-25, 09:34
חנן,
נדב חושב על לרכוש רכב חשמלי משומש לכן התייחסתי :

שמע, לא מצאתי יותר מידי נתונים, אז מישהו אמר לך תישאל את צ'אט gpt, אז שאלתי, וואלה הכין טבלה מסודרת עם נתוני שחיקת סוללה בין אם מטעינים ל 80% ובין אם מטעינים ל 100%, אם נוסעים מיד או משאירים רכב חונה בשמש, ניפרס על גבי 8 שנים(כנראה שלזה מכוונים כל יצרני החשמליות), אז במקרה הכי גרוע תהיה ירידה של 20% בסוללה אחרי 8 שנים של טעינות ל 100% והתעללות מתמשכת.
אז גם אם מטעין ל 80%-90% ולא יורד מתחת ל 20% , מה נישאר לנו מהטווח המוצהר של הכלים האלה בפועל?
מה אני מפספס?
או שאלה אחרת, האם בבדיקת רכב חשמלי משומש דו"ח מצב סוללה הוא אמיתי או חארטה כמו בדיקת רכב במכון ישראבלוף?
מה עוד בודקים בכלל ברכב חשמלי חוץ מאין מנוע בעירה וברקסים/מייסבים/מתלים/צמיגים?

shmil
30-08-25, 14:09
האם בבדיקת רכב חשמלי משומש דו"ח מצב סוללה הוא אמיתי או חארטה כמו בדיקת רכב במכון ישראבלוף?

דוח מצב סוללה הוא נתון שנשאב ממחשב הרכב.
ומכאן תבין מה שתבין.

raanan
30-08-25, 14:26
או שאלה אחרת, האם בבדיקת רכב חשמלי משומש דו"ח מצב סוללה הוא אמיתי או חארטה כמו בדיקת רכב במכון ישראבלוף?
זה כמו מה שכותבים על מצב גיר אוטומטי פלנטרי ...


מה עוד בודקים בכלל ברכב חשמלי חוץ מאין מנוע בעירה וברקסים/מייסבים/מתלים/צמיגים?
בודקים שלא עבר תאונות - מרכב מלמטה וגוף מלמעלה (תבוא אליי אשאיל לך מד עובי צבע דיגטלי).
מסרק הגה, חופשים בגלגלים, מזגן קירור וחימום, שאין התראות לתקלות בתצוגה.

בהצלחה
רענן

מיכה100
30-08-25, 15:34
אז גם אם מטעין ל 80%-90% ולא יורד מתחת ל 20% , מה נישאר לנו מהטווח המוצהר של הכלים האלה בפועל?
מה אני מפספס?

אתן לך את הדוגמא של האיוניק 5 מודל 22: סוללת NMC בקיבולת 72.6KWH, טווח מוצהר 470 ק"מ.
צריכה ממוצעת אמיתית בנסיעה משולבת עירונית ובין עירונית 0.18KW לקילומטר.
כך שהטווח האמיתי הוא סביב 400 ק"מ (שזה "ממוצע" בין 300 ק"מ ב130 קמ"ש בחמסין או בקור, ו 500 ק"מ בתנועה עירונית רגועה באביב ובסתיו).
תכלס, בפרופיל נסיעות שהזכרת למעלה, אתה תטען ביום יום ל80% ותשתדל לא לרדת מ 20%, מה שנותן לך טווח יומי שמיש של 240 ק"מ.
שיקול שלך האם 240 ק"מ זה סבבה לצרכים היומיים, פלוס בלת"מ כזה או אחר.
רק להסיר ספק, כל זה היה בשימוש יומיומי רגיל.
לפני נסיעה לטיול סופ"ש או לאילת או להעביר את הדירה של הילד מחיפה לבאר שבע, אתה תטען ל 100% (אין עם זה שום בעיה) ותגיע אם צריך גם ל 10% בחזרה הביתה. או שפשוט תעצור ביילו לקפה ותוסיף 20%-30% לסוללה תוך רבע שעה.
בנושא השרידות שלסוללות NMC, ראוי לציין שה SOH של הסוללה אצלי אחרי 100K ק"מ ו3.5 שנים הוא עדיין 100%.
מילה על ההנעה האחורית של האיוניק:
קל מאוד להוציא זנב איתה ביציאה מפניה ימינה בצומת, ועל אחת כמה וכמה כשהכביש רטוב.
מתרגלים ללחוץ בעדינות על דוושת הכיף, עד שהאוטו מתיישר. ואז WARP SPEED.

raanan
30-08-25, 16:10
אתן לך את הדוגמא של האיוניק 5 מודל 22:

בנושא השרידות שלסוללות NMC, ראוי לציין שה SOH של הסוללה אצלי אחרי 100K ק"מ ו3.5 שנים הוא עדיין 100%.

לי זה נשמע פנטנסטי שמזכיר לי מחוון טמפ' מנוע (דלקי כמובן) שכל הזמן מראה אמצע סקלה בלי תזוזה גם
כשמטפסים את עליות סדום עמוסים ביום לוהט בשיא הכוח.

מקווה שחנן ירחיב טכנית איך מבוצעת בדיקה כזאת והאם ניתן לגשת ולבדוק כל תא ותא במארז הסוללות (בלי לפרק כלום כמובן).

רענן

מיכה100
30-08-25, 17:35
יש מצב שזה "יונדאי גייט" שכזה..
ואולי זה בגלל שאני שומר על הסוללה בקנאות דתית, דבר שמתאפשר מן הסתם ע"י פרופיל השימוש המשפחתי:
בשנתיים הראשונות טענתי בשיגרה ל 80%, ומאז ועד היום ל 70%.
בדרך כלל הסוללה לא יורדת מ 40%, נדיר ביותר שיורדת מה 20%.
הטעינות בדרך כלל שטוחות, סדר גודל 20%-30%.
רוב מוחלט של הטעינות הן בבית, טעינות מהירות הן נדירות ביותר.
פעם בחודש בממוצע טוען ל100%, אבל משתדל שזה יהיה שעות ספורות לפני הנסיעה, לא יום שלם לפני.
אגב הCar Scanner נותן פירוט רב מאוד על נתוני הסוללה והיסטוריית הטעינה שלה, אם זה מעניין אותך.

חנן-ג'יפולוג
30-08-25, 18:38
זה אמין לגמרי. אצלי לאחר 233000 ק"מ, הsoh הוא 96.7 אחוז, ומרגישים את הפער בהגעה לאילת. נשארים עשרים וקצת אחוז במקום 25 אחוז שהיו נשארים כשהרכב היה חדש.


פנטסטי.

- - - Updated - - -


יש מצב שזה "יונדאי גייט" שכזה..
ואולי זה בגלל שאני שומר על הסוללה בקנאות דתית, דבר שמתאפשר מן הסתם ע"י פרופיל השימוש המשפחתי:
בשנתיים הראשונות טענתי בשיגרה ל 80%, ומאז ועד היום ל 70%.
בדרך כלל הסוללה לא יורדת מ 40%, נדיר ביותר שיורדת מה 20%.
הטעינות בדרך כלל שטוחות, סדר גודל 20%-30%.
רוב מוחלט של הטעינות הן בבית, טעינות מהירות הן נדירות ביותר.
פעם בחודש בממוצע טוען ל100%, אבל משתדל שזה יהיה שעות ספורות לפני הנסיעה, לא יום שלם לפני.
אגב הCar Scanner נותן פירוט רב מאוד על נתוני הסוללה והיסטוריית הטעינה שלה, אם זה מעניין אותך.



אהבתי. לדעתי בהתחלה התעצבנת שאני שומר על הסוללה ונראה שהשתכנעת.

או שאני מבלבל עם מישהו אחר.

מיכה100
30-08-25, 18:47
ממש לא אני.. אתה דווקא היית היועץ הראשי שלי.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

raanan
30-08-25, 19:03
זה אמין לגמרי. אצלי לאחר 233000 ק"מ, הsoh הוא 96.7 אחוז,
טכנית איך הבדיקה מתבצעת ?
כמו בדיקת מצבר עופרת רגיל ?

חנן-ג'יפולוג
30-08-25, 19:14
מה, בדיקת התנגדות פנימית?

לא.

להבנתי הוא עוקב אחרי כמות האנרגיה שמועברת במהלך הטעינה/פריקה ורואה את ההשפעה על המתח כפונקציה של העברת האנרגיה.

סתם מספרים לדוגמא, אם הוא רואה שהמצבר נטען ב36kwh והשינוי במתח מתחילת הטעינה לסופה מקביל ל50 אחוז soc אז הקיבול הכללי הוא 72kwh שזה הנתון של סוללה חדשה באיוניק5. אם עבור אותה טעינה המתח יעלה בהקבלה לעלייה של 75 אחוז, אז החיווי של הsoh יהיה נמוך בהתאמה. זה אומר ש36kwh הם 75 אחוז מקיבול הסוללה הנוכחי, שהוא 48kwh. חיווי הsoh יראה 48 חלקי 72 כפול 100, שזה 66 אחוז.

...בהזנחת הפסדים וכו'...

נדב ש.
30-08-25, 19:15
אתן לך את הדוגמא של האיוניק 5 מודל 22: סוללת NMC בקיבולת 72.6KWH, טווח מוצהר 470 ק"מ.
צריכה ממוצעת אמיתית בנסיעה משולבת עירונית ובין עירונית 0.18KW לקילומטר.
כך שהטווח האמיתי הוא סביב 400 ק"מ (שזה "ממוצע" בין 300 ק"מ ב130 קמ"ש בחמסין או בקור, ו 500 ק"מ בתנועה עירונית רגועה באביב ובסתיו).
תכלס, בפרופיל נסיעות שהזכרת למעלה, אתה תטען ביום יום ל80% ותשתדל לא לרדת מ 20%, מה שנותן לך טווח יומי שמיש של 240 ק"מ.
שיקול שלך האם 240 ק"מ זה סבבה לצרכים היומיים, פלוס בלת"מ כזה או אחר.
רק להסיר ספק, כל זה היה בשימוש יומיומי רגיל.
לפני נסיעה לטיול סופ"ש או לאילת או להעביר את הדירה של הילד מחיפה לבאר שבע, אתה תטען ל 100% (אין עם זה שום בעיה) ותגיע אם צריך גם ל 10% בחזרה הביתה. או שפשוט תעצור ביילו לקפה ותוסיף 20%-30% לסוללה תוך רבע שעה.
בנושא השרידות שלסוללות NMC, ראוי לציין שה SOH של הסוללה אצלי אחרי 100K ק"מ ו3.5 שנים הוא עדיין 100%.
מילה על ההנעה האחורית של האיוניק:
קל מאוד להוציא זנב איתה ביציאה מפניה ימינה בצומת, ועל אחת כמה וכמה כשהכביש רטוב.
מתרגלים ללחוץ בעדינות על דוושת הכיף, עד שהאוטו מתיישר. ואז WARP SPEED.

המתנתי לתגובה הזאת, פירוט נתוני השימוש בזמן אמת והתוצאות. תודה רבה.
200 ק"מ ליומיומי יספיקו לדעתי.
עכשיו רק נישאר להחליט מה לקנות, ובא לי חדש אבל לא בא לי על הירידת ערך הדרסטית שלו, כי מחר יבוא לי ג'וק על משהו אחר זה בעייתי.
ממשיך להיתלבט עם עצמי.
תודה לכל המגיבים...

Asaf-a
30-08-25, 19:37
שים לב שליצרנים ויבואנים שונים יש משך שונה לאחריות על הסוללה.
לא קראתי את האותיות הקטנות של האחריות הנ״ל ועד כמה שווה משהו.

אישית הייתי קונה משומש רק ממישהו שאני מכיר או חדש מהניילון גם אם דגם נחות יותר, להערכתי כיום קונה רכב חדש כאשר יש זליון רכבי 0 קמ מהיבואן הוא המלך ויכול ללחוץ ולקבל עסקה טובה, ולכן כנראה לא הייתי מתעסק עם משומש.

נמרוד
30-08-25, 21:55
המתנתי לתגובה הזאת, פירוט נתוני השימוש בזמן אמת והתוצאות. תודה רבה.
200 ק"מ ליומיומי יספיקו לדעתי.
עכשיו רק נישאר להחליט מה לקנות, ובא לי חדש אבל לא בא לי על הירידת ערך הדרסטית שלו, כי מחר יבוא לי ג'וק על משהו אחר זה בעייתי.
ממשיך להיתלבט עם עצמי.
תודה לכל המגיבים...

הנסיון שלי דומה מאד לשל מיכה.

איוניק 5 אצלנו שנתיים ושמונה חודשים, עוד מעט סוגרים 90,000 קילומטר. נסיעות יומיומיות קצרות רבות, פעם-עד-שלוש פעמים בשבוע לאזור המרכז, בשביל זה הטעינה הרגילה ל80% מספיקה די והותר. מהבית שלי בעמק לתל-אביב לוקח בערך 20-25% סוללה לכיוון תלוי במהירות - אז אין שום בעייה. פעם בחודש בממוצע נסיעות דרומה של 200 ק"מ לכיוון שמחייבות טעינה DC בחוץ. לפני שנוסעים דרומה טוענים ל100% ובדרך חזרה עוצרים לטעינה מהירה מ40-50% חזרה ל80% שלוקחת 12-18 דקות תלוי בעמדה. לאילת נסענו כבר 5-6 פעמים, בפעמים האחרונות בפברואר ומאי השנה ממש התרשמתי מכמות העמדות המהירות בדרך ובמיוחד באילת. זה באמת כבר נון אישיו.

לדעתי, שנובעת מנסיון אמיתי ולא מהתבוננות צרת עין מהצד, יכולת טעינה מהירה חשובה יותר מקיבולת הסוללה. אני מעדיף רכב כמו האיוניק 5 שלי עם טווח 400 קילומטר אבל שיכול להטען בקצב אמיתי של 200 קילוואט, מאשר רכב עם סוללה קצת יותר גדולה אבל שמוגבל בטעינה מהירה.

אני ממש לא מצליח לעקוב אחרי כל הדגמים הסיניים וגם לא מנסה, אני בספק אם מישהו באמת מצליח, כולל כתבי הרכב, עד שהאבק ישקע ונראה מה הדגמים שנשארים לטווח ארוך. המצב מזכיר את תעשיית הרכב האמריקאית בשנות ה20' מבחינת מספר המותגים, לפני שעברו קונסולידציה לשלוש חברות. אני רק יכול להגיד שהאיוניק 5 היא רכב יוצא מן מהכלל והברירת מחדל לכל נסיעה. אם זה בתור קלאב-קאר בתוך המושב (המזגן מקרר במהירות שיא) ועד הנסיעות לאילת. הרעיון שמישהו כאן העלה לגבי החזקת מכונית בנזין במקביל בשביל הנסיעות הארוכות, הוא ... בוא נגיד, שגוי מהיסוד. טוב בסדר, התכוונתי מטומטם :rolleyes:

ד ו ר ו ן
30-08-25, 22:00
הרעיון שמישהו כאן העלה לגבי החזקת מכונית בנזין במקביל בשביל הנסיעות הארוכות, הוא ... בוא נגיד, שגוי מהיסוד. טוב בסדר, התכוונתי מטומטם :rolleyes:
ציפיתי שתתעמק מעט יותר, ולא לעוות
את הדברים.
זה היה תיאור מצב של מישהו, לא ״רעיון״, בלי לנקוט עמידה.
ובהתייחס לחסרונות שאתה עצמך תיארת של החשמליות הפחות גמישות תפעולית, זה גם לא תלוש.

נדב ש.
30-08-25, 22:34
תודה נמרוד, דגש חשוב הקצב טעינה מהירה.
ולגבי הרכב הנוסף בבית- הכוונה שחובה שיהיה 4×4 עם low כזה שמסוגל לטייל במדבר...

Asaf-a
31-08-25, 05:50
הנסיון שלי קצת שונה ומסקנות שונות, עושים כ36,000 קמ בשנה

הג׳ילי היה רכב בינוני קטן (לא מתאים למשפחה ) עם סוללה 70 קוו״ש וההתנהלות בשוטף הייתה סבירה.

הbyd אוטו3 היה רכב גדול יותר עם סוללה 60, בלתי נסבל ביום יום, כל היום מתעסקים עם טעינה.

הbyd סיל יו שברשותינו עם סוללה 87 (יש גם דגם עם 72 ולהערכתי לא מספיק ומזכיר את האוטו3), ותומך בטעינה עד 140, וזה כבר ממש שיפור גדול באיכות החיים גם ביום יום (יש לנו כבר במצטבר 5 נהגים במשפחה בסופש), ביום יום אין בעיה לעבור 380-400 קמ עד טעינה כאשר אני והבנים נוהגים בקצב ראוי בכביש המהיר, כאשר אשתי נוהגת מתקרבת ל450.

כך שאני מאוד ממליץ לא להתפשר על סוללה ולשאוף לגדולה כמה שניתן גם כאשר תומך בטעינה מהירה.

נקודה נוספת, לקחת בחשבון לרכוש גלגל ספייר דק, יש פתרונות איכסון, כאלפיה ₪.

נמרוד
31-08-25, 11:49
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/b1sbvubqgx

סקירה מהיום של תומר הדר.
שיקול משמעותי בבחירת מותג סיני.

מיכה100
31-08-25, 14:31
מקווה שחנן ירחיב טכנית איך מבוצעת בדיקה כזאת והאם ניתן לגשת ולבדוק כל תא ותא במארז הסוללות (בלי לפרק כלום כמובן).

רענן

בעקבות הדיון הלכתי לדגום את הסוללה של האיוניק 5 שלי, בעזרת דונגל Obd2 של Veepeak ואפליקצית Carscanner. הנה הממצאים, למי שמעוניין להתעמק. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250831/2f4d3a341e1635befd091147a440f753.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250831/b34449d7c22bdf469ea8bc1f5be4a06b.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250831/24e0f149cc85691043c163907b569e67.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250831/b028ce1d658c2075fd2d8ff3b56332c1.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250831/539d17fe063c7500b206a6a89a0398d2.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250831/c7bcdda36f0be79913aed0e815404235.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250831/1d6abcd503999cdcf02d50914ed6e700.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250831/a021e3d75e5dd200816900301152a4d9.jpg

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

nirs
31-08-25, 18:47
שאלת תם, מדוע לא מוזכרת טסלה 3 או y?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
31-08-25, 19:37
שאלה טובה, זו ההבנה שלי (ויש לי חברים נאמני טסלה):
1. מיעוט דגמים או 3 או Y
2. איילון מאסק ממש מעצבן רבים
3. היעדר תמיכה באפל קאר ואנדרואיד אוטו שזה מגוחך בימינו, כנ״ל היעדר וילון לגג החממה שמחייב אילתורים
4. ה3 היא סדאן , מאוד נמוכה, תצורה הרבה פחות מבוקשת
5. מקבלים בטריה קטנה מאוד ביחס למחיר, 60 או 75 קוו״ש, בעיני זה החיסרון המרכזי.
6. הדגמים היותר נכונים לארץ בעיני הם הנעה אחורית ובטריה גדולה, רק לאחרונה התחילו להגיע, הדגמים הבסיסים הנעה אחורית עד כה הגיעו עם בטריה קטנה מדי, מאידך הקפיצה לבטריה 75 חייבה כבר שני מנועים, עלייה גדולה במחיר ובהספק, והרכב כבר חזק מדי לנהג המצוי (גם רכבים סינים חוטאים בכך, בטסלה זה בכלל מוגזם), לא בדקתי אך שמעתי שלבטח נהג חדש בטסלה זה יקר מאוד.
7. הטסלות בהחלט מהנות לנהיגה, בוודאי ביחס לרוה הסיניות

מצד שני די קשה למכור טסלה3 משומשת, מי שמתאימה לו ומוכן לחפש ימצא עסקאות יפות.

לטסלה יש יתרונות במבחר עמדות הטעינה , מחיר הטעינה ובמהירות הטעינה. לא חם

סולי
01-09-25, 08:54
אבא של חבר מוכר, נהג יחיד שמורה במיוחד.

מצאתי מודעה ביד2 שחשבתי שתעניין אותך:
יונדאי|איוניק 5|2022
https://www.yad2.co.il/s/c/v0wyhayf

Sent from my SM-S721B using Tapatalk

נדב ש.
04-09-25, 13:03
וזו הסיבה (הנעה אחורית, 245 כס, בטריה 77 קוו״ש) שמבין הקטנות/בינוניות ה xrange mg4 בולט משמעותית לטובה מבין ים רכבי ההנעה הקדמית הקטנים.

תשמע... נראה שהשוק מוצף בהם, יד 2 מלא, וגם כנראה רכבי 0 קילומטר יש במלאי מלא....
וואלה מפתה לזרוק שם את הפיג'ו בטרייד ולקחת חדש....
מה אומר...? :confused:

חנן-ג'יפולוג
04-09-25, 13:29
לגבי הsoh ברכבים יד שנייה, אז מילה על נגישות המידע.

בחלק מהרכבים זה מופיע כתפריט לנהג.

בחלק אחר, ניתן לגשת לנתון עם דונגל מעלי אקספרס בשלושה דולר ויישומון חינמי בטלפון שמתחבר לדונגל.

בתי קנתה השבוע גילי משומש. 38000ק"מ. בדקתי אותו עם דונגל בחנייה אצל הדילר. יצא 100% soh, ועל הדרך גם בדקנו ביישומון שאין תקלות.

אחר כך היא לקחה את הרכב למכון בדיקה ואחת השאלות המקדימות היו אם היא צריכה בדיקה לסוללה. אין לי מושג מה זה אומר - כנראה אותה בדיקה שעשיתי עם הדונגל ומן הסתם זה בתוספת תשלום. היא ויתרה. הבדיקה שעשיתי בנוסף לאחריות יצרן לעוד שבע שנים הרגיעה אותה.

הבוקס שלי למרבה הצער לא מתחבר לדונגל הנ"ל. בינתיים מה שהצלחתי למצוא זה מכשירים ב400דולר לפני מיסים, שכן מתחברים אליו. לא קניתי. במקרה הזה נתון הsoh שלו מופיע בתפריטי הנהג.


אני מכיר שני מקרים אחרים, בשני דגמים שונים שבהם בדיקה כזו העלתה נתון soh לא מחמיא. במקרה אחד הבנתי את ההגיון שכן מדובר היה ברכב עם סוללת nmc קטנה, ללא הגנת יעד טעינה. במקרה שני זה הפתיע אותי- רכב עם lfp שירד ל93 אחוז.

נדב ש.
04-09-25, 15:36
חנן, אל תתקמצן זרוק קישורים לדונגל ולישומון, מה זה הישומון הזה מתאים לכולם?

erezgur
04-09-25, 16:00
נסה car Scanner מחנות היישומים.
לגבי ה דוגנל, יש לא מעט כאלו לרכישה ב-5 דולר, לפעמים פחות. חפש בעלי אקספרס, למשל OBD. בחר אחד ששולח מוכר עם חוות דעת טובות וגם מגיע מהר ארצה.

Asaf-a
04-09-25, 16:17
תשמע... נראה שהשוק מוצף בהם, יד 2 מלא, וגם כנראה רכבי 0 קילומטר יש במלאי מלא....
וואלה מפתה לזרוק שם את הפיג'ו בטרייד ולקחת חדש....
מה אומר...? :confused:

עניין של טעם, כללית רוב הMG הן לטעם הסיני, קרוסאוברים גבוהים, וגם דגמי הפלאג אין מאוד לא מרשימים ולכן נחשבים יחסית נחותים.

אבל, הMG4 נולד עבור אירופה, להתחרות בגולף, כלומר קומפקטית איכותית בגובה רגיל, למי שחשובה לו הנאה מנהיגה וטווח, אבל בישראל הדגם סובל מתדמית המותג.

אם אחרי סיבוב התרשמות הMG4 xrange מתאימה לכם למרות הקומפקטיות והיעדר המזגן מאחור, הייתי חוטף

חנן-ג'יפולוג
05-09-25, 06:32
חנן, אל תתקמצן זרוק קישורים לדונגל ולישומון, מה זה הישומון הזה מתאים לכולם?



I just found this on AliExpress:
US $3.14 | New Mini ELM327 Bluetooth V2.1 OBD2 Auto Car Diagnostic Scanner elm 327 Bluetooth For Android/IOS ODB2 Scan Code Reader OBD2
https://a.aliexpress.com/_oD0qpHD



Car Scanner

מיכה100
05-09-25, 11:17
אני משתמש בדונגל Veepeak, בדרך כלל זרוק בדיסקו לשם תפעול ראשוני של תקלות בשטח.
מנסיוני לא כל הדונגלים נבראו שווים, לא הייתי הולך על הכי זול.

https://www.amazon.it/Veepeak-4333089710-OBD2-Scanner/dp/B073XKQQQW/ref=asc_df_B073XKQQQW?mcid=9944769e8a843 d2eb4f4632d6755ea2a&tag=googshopit-21&linkCode=df0&hvadid=701213345643&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=12637809198094159003&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1008463&hvtargid=pla-809055141793&psc=1&hvocijid=12637809198094159003-B073XKQQQW-&hvexpln=0

חנן-ג'יפולוג
05-09-25, 12:31
ככל שמשלמים יותר על סורק, מקבלים יותר פונקציות ויותר כיסוי של רכבים וזה מגיע גם לעשרות אלפי דולרים.


ספציפית לסורק שהעליתי את הקישור שלו, הוא מספיק טוב לנושא הנדון ללא מעט רכבים.

יש לי גם סורק שעולה פי 20 ממה שהעליתי, אבל הסורק הזה מספיק זול כדי שיהיה בתא הכפפות של כל אחד מהרכבים שלנו.

raanan
06-09-25, 11:40
ככל שמשלמים יותר על סורק, מקבלים יותר פונקציות ויותר כיסוי של רכבים וזה מגיע גם לעשרות אלפי דולרים.


ספציפית לסורק שהעליתי את הקישור שלו, הוא מספיק טוב לנושא הנדון ללא מעט רכבים.

יש לי גם סורק שעולה פי 20 ממה שהעליתי, אבל הסורק הזה מספיק זול כדי שיהיה בתא הכפפות של כל אחד מהרכבים שלנו.
חנן,
שאתה מציין סורק, האם כוונתך לדונגל OBD ?
ובאותו עניין,
אני כל הזמן חשבתי שדונגל OBD זה רכיב פשוט וכולם זהים חומרתית (פחות או יותר)
וההבדל הוא בתוכנה שמתקינים על הטלפון או מחשב נייד, אני טועה ?

תודה
רענן

חנן-ג'יפולוג
06-09-25, 14:40
קח את התשובה שלי בערבון מוגבל. אני לא מומחה בתחום.

כן, בסוף כשמדברים על סורק אז זה המכלול השלם של השבב שמתחבר לשקע האבחון ומדבר בקו התקשורת של הרכב ושל ממשק המשתמש והצג שזה מוצג בו. זה יכול להיות אפליקציה בטלפון או טאבלט ייעודי.

אז תיאורטית, טכנית, אין מניעה שתיקח רכיב obd זול כזה בשלושה דולר ותשתמש בו עם יישומון סופר מושקע בטלפון שיודע לעשות הכול כולל הכול.

בסוף זה רק לכתוב לקו התקשורת בקשה למידע או הוראת ביצוע וקבלה חזרה של מידע או אישור ביצוע. זה רק פאקט בקאנבאס. כל צ'יפ הכי זול יודע לעשות את זה. הסוד נמצא בלדעת איזו כתובת ואיזה מידע לכתוב בפאקט ואיך לתרגם את עשרות הכתובות והנתונים שמגיעים חזרה בפאקטים.


אבל מי ישקיע בתוכנה שיודעת לעשות הכול בטלפון בהתחברות לשבב זול אם זה גניב בקלות? לדעת לעשות את כל הפעולות ברוורס אנג'ינירינג זו עבודה של אלפי שעות, לפחות. יצרן הרכב לא חושף בהתנדבות את פרוטוקול התקשורת. זו עבודת מחקר סופר סיזיפית כמעט על כל פרט מידע. חלק קטן מהפרטים ניתנים לגילוי בקלות אבל חלק זה גיהנום.

אז מן הסתם משולבים פה גורמים שונים שמאפשרים מודל כלכלי הגיוני, וזה בא ביחד עם קניית מוצר פיזי יקר, לפחות ככל שאני מכיר. לא ידוע לי על יישומון יקר שיודע לעשות הכול עם שבב פיזי בשלושה דולר, למרות שטכנית אין בעייה.

כל ההצעות שאני מכיר לסורק יקר שיודע לעשות הכול באות עם מכשיר פיזי שמתחבר לשקע obd שהוא ספציפי למוכר, ויקר, ותמיד כמערכת עם טאבלט עם תוכנה סגורה.


קח בחשבון, כמובן, שאני לא מכיר הכול.

asafk
06-09-25, 15:28
לא מכיר חומרת obd של חשמליות אבל במכוניות רגילות יש הבדלים של ממש בחומרה בין איטי למהיר לפורד וואג וכן הלאה. בחלק מהמקרים זה פין נוסף / אחר בשקע, בחלק מהמקרים הרכיב בתוך הדונגל שונה ממש.
יש מתאמים בצבעים סטנדרטיים ויש כאלה דונגלעם עם כפתור בורר בין מצבים שונים. למשל לפיאט קניתי כזה עם מתג בורר בין מהיר ואיטי שבמצב אחד נתן לי עם התוכנה המתאימה גישה לכל הבקרים של הרכב ובמצב השני לא. המצב הרגיל לעומת זאת מתאים עם התוכנה המתאימה לגשת לבקרים המעטים בהיילקס אבל לא בלנדקרוזר חדש יותר.
הכחולצ'יק ב3 דולר הראשון שקניתי הפתיע וגם עם האפליקציה המתאימה נתן גישה לכל מה שצריך ולכל הפרוטוקולים שהם לא ABS בהיילקס ואחד אחר שנראה אותו דבר - לא נתן.
עכשיו לוולוו אף אחד מהם לא מתאים כי יש פרוטוקול נוסף אחר.

אסף.

emeiri
08-09-25, 20:34
אני רואה שאין פה תגובות של בעלי טסלה אז תנו לי להיות הראשון.

בתור אחד שמטעין קבוע בעבודה ליד רכבים חשמליים אחרים , אני לא יכול להסביר לכם את התענוב שאני מקבל הודעה כאשר הרכב לפתע הפסיק לטעון , דבר שקורה לעיתים.
חברים עם mg \ skoda \ ionic 5 \ שטוענים בעבודה לידי בממוצע פעמיים בשבוע מגיעים לרכב ומגלים שמסיבה עלומה ומוזרה הרכב לא טען.

נכון הסוללה קטנה ( יש לי הנעה אחורית דגם 3 ) אבל תצרוכת האנרגיה היא מעולה והיתרון של עמדות הסופרצארגר של טסלה היא לא פחות ממטורפת.

מסכים לחלוטין שהגובה של הרכב הוא בעייתי וזה לא מתאים לכולם , אני עם הרכב שנה ונהנה מכל רגע.

כמובן שיש לי בבית רכב 4x4 בכדי לשמוע מנוע רועש

raanan
08-09-25, 22:33
אני רואה שאין פה תגובות של בעלי טסלה אז תנו לי להיות הראשון.
מתוך סקרנות (לא חייב לענות), בן כמה אתה ?

פשוט אני שהחלטתי על חשמלית, מאד רציתי טסלה. אבל,
הפריע לי ש 99% מתפעול הרכב זה באמצעות המסך, ב 3 החדשה גם מנוף איתות ומגבים הסירו,
הפריע לי שאין צג נתונים מינמלי מול הנהג (לא מדבר על תע"ל שיש כבר ברכבים),
הפריע לי שהרכב סוג של אייפון (אפליקציות סגורות ולא עם מבחר אין סופי) ואין אפשרות להתקין וויז.
הפריע לי גג השמש בלי סוכך
הפריע לי שאין מגב אחורי

אהה, קשור לשאלה הראשונה, אני בקרוב מאד מעביר קידומת שמתחילה ב 6 ...

רענן

Asaf-a
09-09-25, 07:15
לגבי התרעה / חיווי בטלפון על טעינה.
בbyd סיל יו שברשותי יש בטלפון אפליקציה שמראה גם את סטטוס הטעינה , הפעלת מזגן מרחוק וכו, זה אכן נחמד.
אני מעריך שברוב הרכב במחירים מעל 200,000₪ ובוודאי באלו שבמחירי טסלה, יש יכולות כאלו.

חנן-ג'יפולוג
09-09-25, 07:50
באיוניק5 יש עקרונית יכולת להתממש בישומון, אבל כלמוביל לא קנו את זה לרכבים בישראל.

לגבי הטעינה, לא חושב שישומון היה עוזר לי, מלבד אולי סקרנות בשבועות הראשונים עם הרכב. בטעינת DC יש את הנתון בישומון של ספק עמדת הטעינה, ובטעינת AC אני בבית, שם אני תמיד בעודף מבחינת אנרגיה. אני לא מתכנן נסיעות או יוצא לנסיעות לפי רמת הSOC של הסוללה כי תמיד יש מספיק.

הדלקת מזגן- היה נחמד אם היה לנו. זה בטוח. בין אם זה לקרר את הרכב בקיץ, או להפשיר את הקרח על השמשות בחורף. מה שיש זה תכנון מראש במערכת האינפומדיה של שעת הפעלת המיזוג, וזה מתאים לאנשים מאוד מסודרים ומתוזמנים- אף פעם לא השתמשתי.

raanan
09-09-25, 10:02
הדלקת מזגן- היה נחמד אם היה לנו. זה בטוח. בין אם זה לקרר את הרכב בקיץ,
כשמתרגלים לזה, קשה להבין איך הסתדרנו בלי זה כל הזמן ...

אגב, שבוע שעבר קניתי חללית שגם עושה כביסה הכוללת הפעלה ובקרה מרחוק,
לא הבנתי למה זה טוב עד שהחבר ליאור הסביר לי כמה זה היה יכול להיות שמושי עבורו.
האישה בחו"ל והוא רק צריך לזרוק למכונה הבגדים ולסגור הדלתית, משם האישה תיקח את תפעול האופרציה המורכבת.

רענן

emeiri
09-09-25, 12:03
מתוך סקרנות (לא חייב לענות), בן כמה אתה ?

פשוט אני שהחלטתי על חשמלית, מאד רציתי טסלה. אבל,
הפריע לי ש 99% מתפעול הרכב זה באמצעות המסך, ב 3 החדשה גם מנוף איתות ומגבים הסירו,
הפריע לי שאין צג נתונים מינמלי מול הנהג (לא מדבר על תע"ל שיש כבר ברכבים),
הפריע לי שהרכב סוג של אייפון (אפליקציות סגורות ולא עם מבחר אין סופי) ואין אפשרות להתקין וויז.
הפריע לי גג השמש בלי סוכך
הפריע לי שאין מגב אחורי

אהה, קשור לשאלה הראשונה, אני בקרוב מאד מעביר קידומת שמתחילה ב 6 ...

רענן

בן 47
זה הכל עניין של הרגל.
בהתחלה הפריע לי שאין צג והתרגלתי די מהר. כל שאר הדברים ממש נוחים , מהרגי שמתרגלים לניווט של טסלה לא יכולים לחזור חזרה לדברים אחרים.

הדבר היחידי שעדיין מפריע לי ואני מניח שאצטרך להתקין בעצמי זה החוסר בידית איתותים.

- - - Updated - - -


באיוניק5 יש עקרונית יכולת להתממש בישומון, אבל כלמוביל לא קנו את זה לרכבים בישראל.

לגבי הטעינה, לא חושב שישומון היה עוזר לי, מלבד אולי סקרנות בשבועות הראשונים עם הרכב. בטעינת DC יש את הנתון בישומון של ספק עמדת הטעינה, ובטעינת AC אני בבית, שם אני תמיד בעודף מבחינת אנרגיה. אני לא מתכנן נסיעות או יוצא לנסיעות לפי רמת הSOC של הסוללה כי תמיד יש מספיק.

הדלקת מזגן- היה נחמד אם היה לנו. זה בטוח. בין אם זה לקרר את הרכב בקיץ, או להפשיר את הקרח על השמשות בחורף. מה שיש זה תכנון מראש במערכת האינפומדיה של שעת הפעלת המיזוג, וזה מתאים לאנשים מאוד מסודרים ומתוזמנים- אף פעם לא השתמשתי.


כל אחד ומה שנוח לו וכמובן שזה לגיטימי.
לי נוח לקבל התראות ברגע שההטענה הסתיימה או ברגע שדלת לא נסגרה עד הסוף.
אני משלם תמורת זה בחסרונות אחרים כמו גג הזכוכית שמחמם את הראש.

החיים זה מארג של פשרות.

raanan
09-09-25, 12:26
מהרגי שמתרגלים לניווט של טסלה לא יכולים לחזור חזרה לדברים אחרים.
תוכנת הניווט כוללת עומסים בזמן אמת מנתוני משתמשים כמו בוויז ?
אם כן, האם ידוע לך מי ספק הנתונים ? (רק רכבי טסלה , גוגל , וויז )

רענן

emeiri
09-09-25, 12:41
תוכנת הניווט כוללת עומסים בזמן אמת מנתוני משתמשים כמו בוויז ?
אם כן, האם ידוע לך מי ספק הנתונים ? (רק רכבי טסלה , גוגל , וויז )

רענן

כולל עומסים בזמן אמת שמוצגים בצורה נוחה.
הם לא מפרסמים רשמית אבל לפי השמועות זה של גוגל ( שגם ככה הכל שם משותף גם ווייז )

asafk
10-09-25, 17:45
סיקרנת. איך מאותתים בלי ידית איתות?

אסף.

נמרוד
10-09-25, 18:08
פשוט, כדי לאותת שמאלה אתה מוציא יד שמאל ישרה מהחלון, כדי לאותת ימינה מסובבים אותה עם כיוון השעון.

אתה צריך לשאול איך פותחים את החלון בטסלה.

raanan
10-09-25, 19:21
סיקרנת. איך מאותתים בלי ידית איתות?

אסף.
יש לחצנים על ההגה .
ובטוח שאלת ההמשך שלך, אם אין מנוף וזיז איך מפסיק האיתות אחרי שהחזרנו את ההגה ?
המחשב באמצעות המצלמות מפענח את המעבר נתיב ומפסיק את האיתות.

איפה העסק לא עובד טוב (לפי צפיה בסירטונים),
כשסובבת את ההגה וצריך להבין מה ימין ומה שמאל בכפתורים (מעגל תנועה לדוגמה).

asafk
10-09-25, 19:27
אם המתג מסתובב עם ההגה אז הוא לא נמצא היכן שהאצבעות מחפשות אותו בהכרח. הבנתי נכון? זה כמו שאני מנסה לענות לטלפון מהלחצן בהגה באמצע פניה ובמקום זה מחליש את הרדיו במכונית מסויימת....

אסף.

raanan
10-09-25, 19:55
אם המתג מסתובב עם ההגה אז הוא לא נמצא היכן שהאצבעות מחפשות אותו בהכרח. הבנתי נכון? זה כמו שאני מנסה לענות לטלפון מהלחצן בהגה באמצע פניה ובמקום זה מחליש את הרדיו במכונית מסויימת....

אסף.
כן , אבל עוד יותר מסובך.
אתה מתכוון שהלחצנים משני צידי ההגה, בטסלה זה באותו צד של ההגה
(רק מה הכפתור של למעלה וכפתור של למטה מפעיל איתות , כנראה צריך תכונות של טייס קרב).

במודל Y החדשה הם כבר החזירו את המנוף איתות (כנראה שבטסלה הבינו שיש גבול לגחמות).

JohnnyEnglish
10-09-25, 20:24
יש לחשמליות הנחות חריפות ב0 km חייב לבדוק לפני
למשל איוניק 6 בעודף מ180 וקיה ev6 בפחות מ190.

גם באתר יד 2 אם תגדיר מכוניות עם קמ נמוך תראה מכוניות עם מחירים מגוחכים גם 0km בסוכנויות למטה

talw
10-09-25, 20:25
החזירו את זה למנוף איתות לאחר תביעה ייצוגית של הרבה נהגים שחיפשו ללא הצלחה את לחצן האיתות שבאמצע הפנייה קלטו את הניידת תנועה שאחראית על אי איתות.

shachar
11-09-25, 20:01
תחושתי שהתקינה בארץ היא בכלל ללא איתות.

אני מרגיש אחד הבודדים שיש בכל רכב שלו ידית כזו.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
11-09-25, 20:29
אף אחד לא צריך לדעת לאן אתה מתכוון לפנות. מידע זה כוח.

אסף.

Asaf-a
12-09-25, 12:24
לפותח השירשור - יהיה מעניין מה בסוף בחרת /עומד לבחור ומאלו שיקולים, לעיתים חסרה כאן סגירת מעגל ואפשר ללמוד ממנה.

נדב ש.
12-09-25, 14:04
לפותח השירשור - יהיה מעניין מה בסוף בחרת /עומד לבחור ומאלו שיקולים, לעיתים חסרה כאן סגירת מעגל ואפשר ללמוד ממנה.

אל דאגה, תהיה סגירת נושא, אם נרכוש וגם אם לא.
עדיין לא בדקתי פיזית אף רכב, גיסי קנה סילוורדו חשמלי ןעשיתי עליו סיבוב- אוטו מגניב!
לחבר אחד יש ג'ילי כבר שנתיים+, אחד אחר קנה עכשיו אקספנג g6, לשכנים טסלה y, איוניק 5, צ'רי fx, וכו' וכו' ...
קיצור... לא בלחץ ושיגעון של קניה, נמצא את הזמן לבדוק מה מתאים ומתחבר.

-->