התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טנדרים גדולים - החשמל כובש את השוק מידי הדיזל



נמרוד
29-08-25, 11:08
https://cars.walla.co.il/item/3774741

אמל"ק:

הטנדרים החשמליים הגדולים הביסו במכירות את הדיזלים בקטגוריית האפס שווי שימוש, בשנצ חדירתם לשוק.

על קצה המזלג - סילברדו חשמלי מכר 802 יחידות, סילברדו דיזל 490.

Asaf-a
29-08-25, 12:55
מאוד מסקרן המקסוס שאינו בגודל פול סייז (רשיון רגיל?), להתרשם איך איכות החיים ביום יום ונוחות הקבינה למשפחה, עם בונוס של יכולת שטח מסוימת (אני מנמיך ציפיות שטח, עקב פגיעות הסוללה בגחון) וארגז שימושי, ברור שיהיה שקט משמעותית יחסית לדיזל וביצועים יפים, בתמונות הסלון נראה ראוי ומזמין.

הבטריה גדולה אך הטווח בינוני, כנראה עקב חוסר האוירודנמיות.

למשל לרוכבי אופניים, נשיאת אופניים ברכב חשמלי על התפוח ממש רוצחת הטווח, אני מניח שבטנדר מקסוס חשמלי אופניים בארגז לא ישפיעו, בbyd seal u אני מכניס האופניים פנימה (שני חשמלוקים) כדי שהטווח ישאר ראוי.

מחיר של 300,000₪ נראה לי מוגזם , במחיר 250-260 יהיה נוכח בשוק

בדאלק
29-08-25, 13:29
למי שלא צריך עבירות והרכב משמש בעיקר לעבודה יש רק יתרונות (כלכליים) לבחירה כזאת כל עוד אחריות היבואן תומכת ורחבה

JustDoB
29-08-25, 13:46
הגיס שלי מייבא כמה סוגים (gmc, ford, chevrolet...) , ובאמת עושה רושם שהביקוש רק עולה.
לי זה נראה ענק וכבד, אבל למי שאלה הצרכים שלו אלה רכבים מאודדדד מרשימים.
אם מישהו מעוניין מוזמן.
0544874555 אישי.

Sent from my SM-S721B using Tapatalk

OFF-RoaD
29-08-25, 15:28
רכבים יוקרתיים יותר, מקלט מס, סמל סטטוס.
לעלויות השוטפות פה אין באמת משמעות.

מי שבונה על זה לעבודה, העמסות גרירות וכד' נאמן לדלק מאובנים.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

נדב ש.
29-08-25, 19:23
בטח שיביסו.
גיסי עבר מסילברדו דיזל לחשמלי, רק בסולר הוא כבר חסך 3000 שח בחודש, ומה עם התקלות וטיפולים של הדיזל? האוריאה הזאת גמרה את הרכבים האלה והעלויות יקרות אש.
הוא גרר ניגרר טון וחצי מהעמק לאיזור ים המלח דרך הבקעה בלי בעיה הלוך חזור ועוד נישאר לו 200 ק"מ בסוללה.
ה gmc סיירה בכלל מככב, עוד חבר רכש כזה לעבודה(עבודות עפר) במקום הדיזל.

geva dover
29-08-25, 21:08
הכל תלוי אופי שימוש.
קבלנים,נגרים, סתם אנשים שאוהבים סמלי סטטוס קונים עכשיו סילברדו חשמלי/ gmc

לא נתקלתי בחקלאי שנוסע על חשמלית או בכללי לא נתקלתי בטנדרים החשמליים האלה בשדות/שטח.

אני שקלתי את הסילברדו לעבודה ( חקלאי) ואחרי הרבה העמקה ובדיקות גיליתי שהיא לא מתאימה לאופי שימוש שלי למרות החיסכון הכלכלי, בסוף קניתי טרמור ולא מתחרט לדקה( טוב קצת שאני צריך לעלות מקו אשדוד צפונה)

Sent from my SM-S938B using Tapatalk

סולי
29-08-25, 21:24
מכיר חקלאי כזה שהחליף את הסילברדו דיזל לחשמלי ומבסוט מאוד.

גם הנסיעות מנהלה מהבקעה למרכז ..
גם היום יום, השקט הנוחות מארבעת מתלים נפרדים עצומים ובסיס גלגלים עצום.. הקבינה העצומה והגמישה והבגאז הקדמי ממש עושים לו שכל.

החקלאים של היום אגב גם מייצרים ומוכרים חשמל...

Sent from my SM-S721B using Tapatalk

אומי5
31-08-25, 09:15
אני גם מכיר חקלאי שעבר לחשמלי, ופעם אחרונה שדיברנו הוא היה מבסוט.
(אפילו יש סיכוי שגבע מכיר אותו)

Asaf-a
12-09-25, 17:01
הטנדר מקסוס החדש בעל פוטנציאל מאוד מעניין, השאלה המרכזית האם הסוללה אינה קטנה על הרכב.

asafk
12-09-25, 17:21
מה זה קטנה על הרכב? יש לו טווח אמיתי לפי הדיווחים של מי שנסע בו של 300-400 קמ וטעינה מהירה איטית למדי. מי שלא נוסע רחוק זה לא יהיה קטן עבורו.

אסף.

Asaf-a
12-09-25, 17:24
לטעמי צריך שביום יום בתנאי נהיגה אמיתיים הטווח יהיה צפונה מ400-450, 350 ביום יום זה מעיק, מנסיוני עם רכבים חשמליים שזה מה שהיה הטווח האמיתי.

אבל נמתין למבחן מקומי או סיבוב…

Asaf-a
12-09-25, 17:42
לטעמי צריך שביום יום בתנאי נהיגה אמיתיים הטווח יהיה צפונה מ400-450, 350 ביום יום זה מעיק, מנסיוני עם רכבים חשמליים שזה מה שהיה הטווח האמיתי.

אבל נמתין למבחן מקומי או סיבוב…


לטעמי צריך שביום יום בתנאי נהיגה אמיתיים הטווח יהיה צפונה מ400-450, 350 ביום יום זה מעיק, מנסיוני עם רכבים חשמליים שזה מה שהיה הטווח האמיתי.

אבל נמתין למבחן מקומי או סיבוב…

רמי גלבוע בדיוק שלח לי המבחן חם מהתנור:

https://cars.walla.co.il/item/3779276

אישית הייתי מקצץ מאביזרי פאר כמו גג נפתח ועוד לטובת הגדלת הסוללה , גם כך המחיר מכובד..

רמי גלבוע
12-09-25, 17:53
היי ג'יפולוגים;
אחרי שלושה ימים עם המקסוס (ועוד כמה שעות מתסכלות בחיפושי עמדות טעינה...), אני יכול לומר לכם שזה אוטו מדהים - מבחינת מנוע, נוחות ועידון, פינוק, הוא ממש מנפץ קטגוריה. הרבה טנדריסטים לא יסתכלו עליו ובצדק, אבל אני בטוח שיש לו פוטנציאל גדול מאוד, אצל אנשים פחות תובעניים מגולשי פורום זה.

לא בדקתי יסודית בשטח, כך התחייבנו. אבל הוא מגהץ שבילים מעולה, וכוח לעולם לא חסר.
לא עשיתי שטח אבל אין 'קצר' ואין נעילות, לא חושב שהוא זולל סלעים.
במרווח גחון מירבי 30 ס"מ הוא מרשים מאוד אבל רמת השיכוך ממש נמוכה. זה רק לזחילה קצרה.

בקיצור - אוטו מדליק למי שאינו טייל קשוח עם מגפי רפתנים.
יום אחד, כולנו ננהג בכאלה

היכנסו לכתבה, היא מפרטת במדויק איפה הייתי ומה עשיתי. לא קיבלתי מעטפות...

- - - Updated - - -

https://cars.walla.co.il/item/3779276

- - - Updated - - -

שימו לב לבסיס גלגלים 330, זה ממש ענק

ד ו ר ו ן
12-09-25, 20:47
לטעמי צריך שביום יום בתנאי נהיגה אמיתיים הטווח יהיה צפונה מ400-450, 350 ביום יום זה מעיק, מנסיוני עם רכבים חשמליים שזה מה שהיה הטווח האמיתי.

אבל נמתין למבחן מקומי או סיבוב…

גם בטנדר סולר הכי אולדסקול אני מקפיד לא לרדת מתחת לרבע מיכל דלק, ומתדלק אחרי 350-400קמ מקסימום.

ההבדל היחידי הוא מהירות וזמינות התדלוק.
כמה זמן לוקח לתת לחשמלי בזה מנת אנרגיה ראויה לעוד 300+קמ?

חנן-ג'יפולוג
12-09-25, 22:28
רמי, תודה על הסקירה. באופן כללי וספציפית על הפרמטרים החשמליים ששאר העיתונאים לא יודעים/רוצים לכתוב עליהם.


כמו שאני מתייחס לדונגפנג בוקס שלי - קנייה טובה מאוד. מצוין ליומיום שלי. לא מתאים לחלוטין לנסיעות שדורשות טעינה בחוץ. נתון טעינת הdc של הטנדר הזה נראה עוד פחות טוב משל הבוקס, וזה לא אתגר פשוט.

חבל על עוגמת הנפש שתיגרם למי שיבחר כלי שלא מתאים לשימוש שלו.

רמי גלבוע
13-09-25, 17:37
אין ספק שקצב הטעינה (בוודאי ביחס לגודל המצבר) אינו מעודד טעינה 'על הדרך'.
לכן זה ממש לא טנדר מומלץ למי שעושה יותר מ 200-250 ליום. אבל יש הרבה אנשים שלא עושים גם חצי מזה, ועבורם הטעינה אינה בעיה בכלל.

יש בלי סוף קבלנים וגננים, או שיפצניקים, שלא צריכים להעמיס יותר מ-600 קילוגרם ואינם רוצים לנהוג בסילברדו ענקי, והאוטו הזה מתאים להם - גם זה, רק אם הם שוחרי טכנולוגיה חדשה ומוכנים לקנות חשמלי סיני, יש עשרות אלפים כאלה בישראל

אני חושב שהטנדר הזה ימכור לא רע. אל תשכחו מול 1200 סילברדואים שמכרו בארץ מתחילת השנה (בנזין ודיזל ביחד), נמכרו בארץ באותה תקופה כ-3000 היילקסים ואיסוזואים - מכאן שלא כל העולם מקבל החלטות על סמך הקלות מס, או על בסיס 'שלי הכי גדול'.

ד ו ר ו ן
13-09-25, 18:52
צריכים להעמיס יותר מ-600 קילוגרם .
מה-600קג תפחית 4 אנשים ונשארת עם 2 שקיי מלט/תערובת שתילה טוריה, וקלקר מים קרים.
600 זה מעט.
הרבה מתחת לטנדרים הקטנים של תחילת שנות ה-90.

ehudzeelim
13-09-25, 22:21
מה-600קג תפחית 4 אנשים ונשארת עם 2 שקיי מלט/תערובת שתילה טוריה, וקלקר מים קרים.
600 זה מעט.
הרבה מתחת לטנדרים הקטנים של תחילת שנות ה-90.

בתחילת שנות ה-90 הטנדרים הקטנים של קבלני הגינון היו טנדר סובארו, 380 ק''ג המקסימום בארגז..
כלי הגינון היום קלים יותר, אז אפשר להסתדר..

asafk
14-09-25, 00:30
לגננים שאני מכיר יש בקושי כסף לברלינגו מעשן ונגרר.
ואלו שיש להם 300 אלף לטנדר - יש להם מספיק גם ללנדקרוזר והעובדים נוסעים בברלינגו מעשן עם נגרר.

אסף.

ד ו ר ו ן
14-09-25, 02:01
בתחילת שנות ה-90 הטנדרים הקטנים של קבלני הגינון היו טנדר סובארו, 380 ק''ג המקסימום בארגז...
סוף שנות ה-80.. טנדר סובארו שהיה גרוע מאין כמותו במצב עמוס אפילו חצי מזה.
ושם היו רק 2 נוסעים.

הטנדרים היפניים שנכנסו בתחילת שנות ה-90 הקפיצו משקל העמסה ל-800-900.

איל מ
14-09-25, 08:32
מי שאני מכיר שנוסע בטנדר מתחלק ל3:
1. מי שהטנדר משמש אצלו כרכב שטח לטיולים/מוסדי כנראה לא יקנה בינתיים חשמלי.
2. קבלנים אנשי עבודה מסוג "מנהל"- בהחלט רואה אותם קונים כזה. מכיוון שבמקרה הטוב נוסעים מקסימום שני אנשים ברכב, וקצת השלמות ציוד מאחור לפעמים.
3. פועלים ועובדים אמיתיים- בהחלט עלולים להגיע למצב של 4-5 באוטו והרבה ציוד מאחור, אבל לרוב משקל כולל מותר לא מעניין אותם. מצד שני, כנראה שגם אין להם כסף לטנדר חשמלי.

נמרוד
19-09-25, 11:43
יש לי חבר קבלן שלפני שנה עזרתי לו בגיבוש ההחלטה על מעבר לסילברדו חשמלי. אחד מהראשונים שעלו על הכביש. היום דיברנו, הסיכום השנתי לרואה החשבון הוא 4600 שקל חשמל על 28,000 ק"מ, שני טיפולים שוטפים במוסך UMI אחד 600 אחד 800 שקל. העלויות האלו מגוחכות לעומת הראם שהיה לפני זה, שכל טיפול בו עלה לפחות 3500 שקל וסולר עולה שקל לקילומטר.

עלות הקנייה היתה דומה (320,000 שקלים). הרכב ברמת גימור פשוטה יחסית אבל מרווח ומפנק מאד, הביצועים מצויינים, הבגאז' הקדמי שהוא גדול ואמיתי עם שקעי חשמל רגילים מעולה לטעינה ואחזקה של כל כלי העבודה. שטח לא מעניין אותו בכלל והטעינה חד פאזית (=איטית מאד) בבית לא מפריעה לו כי הוא מסתובב כל היום באזור די מוגבל ולא מתקרב לטווח של הרכב במהלך יום (הטווח הוא 700 ק"מ מסוללת מאתיים וקצת קוט"ש).

איציק - 4X6ZH
19-09-25, 20:32
יש לי חבר קבלן שלפני שנה עזרתי לו בגיבוש ההחלטה על מעבר לסילברדו חשמלי. אחד מהראשונים שעלו על הכביש. היום דיברנו, הסיכום השנתי לרואה החשבון הוא 4600 שקל חשמל על 28,000 ק"מ, שני טיפולים שוטפים במוסך UMI אחד 600 אחד 800 שקל. העלויות האלו מגוחכות לעומת הראם שהיה לפני זה, שכל טיפול בו עלה לפחות 3500 שקל וסולר עולה שקל לקילומטר.

עלות הקנייה היתה דומה (320,000 שקלים). הרכב ברמת גימור פשוטה יחסית אבל מרווח ומפנק מאד, הביצועים מצויינים, הבגאז' הקדמי שהוא גדול ואמיתי עם שקעי חשמל רגילים מעולה לטעינה ואחזקה של כל כלי העבודה. שטח לא מעניין אותו בכלל והטעינה חד פאזית (=איטית מאד) בבית לא מפריעה לו כי הוא מסתובב כל היום באזור די מוגבל ולא מתקרב לטווח של הרכב במהלך יום (הטווח הוא 700 ק"מ מסוללת מאתיים וקצת קוט"ש).

עכשיו נראה את החבר שלך מוכר את הרכב
מה תיהיה דעתו של הרואה חשבון ?

ונראה את " החכם " שיקנה את הרכב ויחשוב יפנטז איזה עיסקה מוצלחת הוא עושה
מה יקרה ביום שהסוללה תתחיל
או בתאונה שהרכב ילך לפח

הרעיון החשמלי ברכב הוא נחמד
אבל הוא רחוק רחוק מתפקוד רגיל של רכב כפי שכולנו רגילים

איפה גורם הבטיחות ( שרפות / אחסנה / חניה / משטר טעינה ?
תקנות ואיסורים שכבר יש ( ואיך שהוא לא מדברים עליהם )

איציק

Asaf-a
19-09-25, 20:34
ככ הרבה הנחות עבודה שגויות בפוסט אחד…

אגב, למיטב ידיעתי טנדרים סולר פולנסייז משומשים גם נמכרים בזיל הזול…

asafk
19-09-25, 20:49
איציק, זה כלי עבודה. הפחת עליו 5 שנים. אתה מסתכל על זה בתור רכב, אבל זו הסתכלות רומנטית כשמדובר בכלי עבודה לעסק.

אסף.

איל מ
20-09-25, 09:14
עכשיו נראה את החבר שלך מוכר את הרכב
מה תיהיה דעתו של הרואה חשבון ?


תגיד,
אתה ראית באיזה מחירי בדיחה נמכרים טנדרים פולסייז יד שניה?

אמוץ נ.
20-09-25, 11:28
קרוב משפחה עצמאי שעבר מפולסייז דיזל לפולסייז חשמלי טוען שהוא חוסך בשוטף 5,000 שקל בחודש.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
20-09-25, 19:31
חפרתי קצת בנתוני המקסוס מול הסילוורדו החשמלי שניהם כושר העמסה (לא גרירה) נמוך 650 ק״ג (נמוך למשל בהשוואה להיילקס 1000 ק״ג, משקל כולל 3130 ק״ג) , קצת תובנות ושאלות:

המקסוס משקל כולל 3500 ק״ג, מתאים לרשיון ב בארץ והמקביל באירופה, כלומר אם יגדילו במקסוס הסוללה מ 102 זה יהיה על חשבון כושר ההעמסה הנמוך כבר (כ 6-7 ק״ג ל 1 קוו״ש) או יחייב רשיון ג לבעלי רשיון אחרי שנת 2007.

מוזר שהסילוורדו שכבר כבד (מורשה 4200 ק״ג כולל) מורשה רק ל650 ק״ג, בארה״ב לפי הצ׳ט גפט הרשיון הסטנדרטי (משתנה ממדינה למדינה) מורשה עד 11.7 טון משקל כולל?

ההבדל במחיר בין מקסוס לסילברדו (גרסאות בסיס) כ70,000₪, אך בסילברדו מקבלים עוד 100 קוו״ש של בטריה יקרה ומכאן הטווח גדול משמעותית.

-->