התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קינג ידני vs היילקס - מודל 2003



GodsFather
11-09-25, 07:57
קינג ארוך דיזל ידני. לא מכיר ידניים כאלה, יש בודדים ונתקלתי באחד בלוחות. מישהו מכיר? יתרונות חסרונות. בדגם הידני אין נעילה אחורית מקורית(?) כמה קשה להתקין? מה עוד בין הידני לאוטומט?

היילקס ifs. סוג של קלאסיקה, אבל עניין המנוע הרגיש קצת מרים דגל אדום.

אשמח לחוכמת המונים




Sent from my SM-F916B using Tapatalk

guyo
11-09-25, 08:29
הקינג מגיע עם טרקאשן מצויין, קבינה מרווחת ומזגן סבבה, בניגוד להיילקס. מבחינת המנוע הבדלי ההספק משמעותיים לטובת הקינג
קלות התקנת נעילה, לא יודע להגיד אבל אפשר לבדוק (סער בכפ''ס ידע לענות)
אם היעדר סרן חי אחורי הוא לא נושא קריטי אז הייתי בודק את הקינג לעומק

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
11-09-25, 08:49
הקינג מגיע עם טרקאשן מצוייןג

גם בדגם הידני?
לפעמים אלו הדגמים הערומים מהמערכות של ה״מפואר״.

הבדלי הספק צריך לבדוק ביחס למשקל הרכב.

איל מ
11-09-25, 09:12
קינג ארוך דיזל ידני. לא מכיר ידניים כאלה, יש בודדים ונתקלתי באחד בלוחות. מישהו מכיר? יתרונות חסרונות. בדגם הידני אין נעילה אחורית מקורית(?) כמה קשה להתקין? מה עוד בין הידני לאוטומט?

היילקס ifs. סוג של קלאסיקה, אבל עניין המנוע הרגיש קצת מרים דגל אדום.

אשמח לחוכמת המונים




Sent from my SM-F916B using Tapatalk

איזה סוגיית מנוע יש להיילקס? לא הכרתי.
בנוסף,
כמו בכל רכב בגיל הזה, מה שחשוב זה איך טופל. אחרת אתה קונה שק של מכאובים.
אני לא איש של היילקס אבל 2003 זה לא בדיוק הסוף של הדגם הפחות מוצלח? (מתלים בעיקר). צריך לראות שלא קונים את הסוף של הישן.
וגם,
בסוף זאת שאלה של צרכים,
מי שמטייל עם כמות מוגזמת של ציוד, כנראה יעדיף טנדר. אני אישית טוען שטנדרים סובלים מתולעים באופן כמעט גורף (למעט אולי היילקס דגם עז/גמל עם מערכת העיכול הבריאה שמאפיינת חיות מדבריות שכאלו), ולכן פחות מתחבר.

guyo
11-09-25, 09:56
גם בדגם הידני?
לפעמים אלו הדגמים הערומים מהמערכות של ה״מפואר״.

הבדלי הספק צריך לבדוק ביחס למשקל הרכב.לפי gpt החל מ 2003 יש טראקשן, בעיקר בדגמים חסרי הנעילה. אבל צריך באמת לבדוק שרכב יוצר ב 2003 ולא עלה על הכביש ב 2003....
כנראה שטוב מראה עיניים.
סופר סלקט בכל מקרה יש, וזה גם נחמד

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

נמרוד
11-09-25, 10:24
קינג ארוך דיזל ידני. לא מכיר ידניים כאלה, יש בודדים ונתקלתי באחד בלוחות. מישהו מכיר? יתרונות חסרונות. בדגם הידני אין נעילה אחורית מקורית(?) כמה קשה להתקין? מה עוד בין הידני לאוטומט?

היילקס ifs. סוג של קלאסיקה, אבל עניין המנוע הרגיש קצת מרים דגל אדום.

אשמח לחוכמת המונים



חוכמת ההמונים המקובלת אומרת שכשאתה קונה רכב כל כך ישן, המצב של הרכב הספציפי משנה הרבה יותר ממה שהיה כתוב בפרוספקט כשהוא נמכר לפני 22 שנה. אז אם באמת לא משנה לך תצורת הרכב אלא רק שיהיה 4X4 ראוי שאפשר לטייל איתו, אז לך תבדוק כל מועמד לגופו ותקנה את הכי טוב שאתה מוצא בתקציב. אם הקינג הזה הוא בון-בון שמור יד ראשונה מרופא עור שטופל במוסך כלמוביל הראשי שמנוהל על ידי גיסו היקה פעם בשנה כשהוא יצא מהחניון הממוזג... אז תחטוף אותו, מה זה משנה אם יש או אין נעילה אחורית?

אישית, אני לא קונה ככה בכלל. אני קודם מחליט מה בדיוק דגם הרכב שאני רוצה - משהו ריאלי, כן? - ומחפש בסבלנות וביסודיות רק אותו. כל פעם תוך מקסימום חודשיים מצאתי את הכי טוב ממה שהחלטתי לחפש ואותו קניתי.

ד ו ר ו ן
11-09-25, 15:47
לפי gpt החל מ 2003 יש טראקשן, בעיקר בדגמים חסרי הנעילה. אבל צריך באמת לבדוק שרכב יוצר ב 2003 ולא עלה על הכביש ב 2003....
כנראה שטוב מראה עיניים.
סופר סלקט בכל מקרה יש, וזה גם נחמד

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

הייתי מחפש מפרט יצרן, ולא GPT שיכול להמציא או לצטט מישהו סתמי.

אני מטייל עם קינג. מוגבה וממוגן.
עושה. הכל בטיול משפחות+, אבל בזהירות.

להשוות SUV מול טנדר.. לכל אחד יש יתרונות וחסרונות שיכולים להיות הפוכים בהתאם להעדפות המשתמש.

יוני5
11-09-25, 22:57
אחרי 22 שנים של תחזוקה אוהבת, או סביר יותר להניח שבחלק לא קטן מהשנים התחזוקה פחות אוהבת, הייתי שם דגש גדול יותר על עלות וזמינות התחזוקה של הרכב.
בנקודה הזו, ההיילקס לוקח בגדול. אני משער שחלק גדול מהחלקים שיידרשו בהמשך יהיו נדירים עד בלתי זמינים לקינג.

ולו רק בגלל נקודה זו, הייתי משאיר את הקינג לידיים אחרות.

בברכה,
יוני5

GodsFather
12-09-25, 18:39
במקרה יש אקזמפלר קינג עם אותה יד אחת בעשור האחרון. זה אומר משהו והוא גם נראה לא רע בתמונות. אפילו המחיר נורמלי ולא מהחלל. מכיוון שאני מבין שזה נדיר לטוב ולרע, אני נזהר פעמיים.

המתחרה שלו הוא היילקס שעבר כמה וכמה ידיים והרבה יותר ק"מ. למעשה כל מה שראיתי בשוק עד כה כזה והשוק מוצף... רק המוכרים משתנים ובהתאם גם כמה אפשר להאמין למה שהם אומרים.

בשני המקרים מדובר בהרפתקה. השאלה היא רק כמה זה יכאב.

אגב, יש שהמליצו לבחון את הQ כיותר מוצלח למרות שהם ישנים יותר משמעותית



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

guyo
12-09-25, 18:45
במקרה יש אקזמפלר קינג עם אותה יד אחת בעשור האחרון. זה אומר משהו והוא גם נראה לא רע בתמונות. אפילו המחיר נורמלי ולא מהחלל. מכיוון שאני מבין שזה נדיר לטוב ולרע, אני נזהר פעמיים.

המתחרה שלו הוא היילקס שעבר כמה וכמה ידיים והרבה יותר ק"מ. למעשה כל מה שראיתי בשוק עד כה כזה והשוק מוצף... רק המוכרים משתנים ובהתאם גם כמה אפשר להאמין למה שהם אומרים.

בשני המקרים מדובר בהרפתקה. השאלה היא רק כמה זה יכאב.

אגב, יש שהמליצו לבחון את הQ כיותר מוצלח למרות שהם ישנים יותר משמעותית



Sent from my SM-F916B using Tapatalkה q הוא סוג של הרפתקאה. מכאנית הוא פשוט וככ''ה די אמין (ועגלה....) אבל גם שם הגיל עושה את שלו. בזמנו כל אקזמפלר שבדקתי היה אחרי החלפת ראש מנוע.... יש טענות (של צחי בעיקר) על חיישן מצערת שכבר לא ניתן להשיג באיכות טובה. מצד שני כל יוון מפוצצת בהם....
מצד שני, אחרי כל מסע החיפושים של הקיו, קניתי טרופר... אז מה אני כבר יודע??

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

GodsFather
12-09-25, 18:52
זהו שטרופר גם אופציה אבל מי שאני רוצה לבדוק, לא עונה לי. גם כן מנהל פורום

וכל השאר בשוק, זה כמו היילקס וקינג

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

guyo
12-09-25, 18:57
זהו שטרופר גם אופציה אבל מי שאני רוצה לבדוק, לא עונה לי. גם כן מנהל פורום

וכל השאר בשוק, זה כמו היילקס וקינג

Sent from my SM-F916B using Tapatalkוגם בטרופר, שווה אולי לשקול את הדגם הפשוט יותר (3.1 דיזל ידני או 3.2 בנזין) / איפון ידני. יש לא מעט בארה''ב הברית ולא מעט חלפים זמינים. הם לא מאוד זמינים בלוחות לצערי

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

נמרוד
13-09-25, 11:39
במקרה יש אקזמפלר קינג עם אותה יד אחת בעשור האחרון. זה אומר משהו והוא גם נראה לא רע בתמונות. אפילו המחיר נורמלי ולא מהחלל. מכיוון שאני מבין שזה נדיר לטוב ולרע, אני נזהר פעמיים.



ממה אתה נזהר??
לך תעשה סיבוב. אתה תוך שתי דקות תדע אם יש טעם להמשיך, אתה לא ילד בן 18 שקונה ג'יפ ראשון.

opl
13-09-25, 12:55
לדעתי - לקינג אין שם טוב. מהזמן שהייתי חבר בקהילת פאגרו זכורות לי הרבה בעיות של פיח במנוע עם הEGR, בעיות גיר, מתלה אחורי בעייתי ועוד, הBK שהחליף אותו נחשב דגם מוצלח מאוד. Q כבר זקן, חלש מאוד, כולם עברו כבר החלפת ראש ובגדול מאותו הרגע זה יותר השכרת ראש והיכולת קירור לא אותו הדבר והדרך לראש הבא סלולה. מבין כולם הייתי הולך על ההיילקס הכי טוב שהייתי מוצא.

GodsFather
13-09-25, 23:46
ממה אתה נזהר??
לך תעשה סיבוב. אתה תוך שתי דקות תדע אם יש טעם להמשיך, אתה לא ילד בן 18 שקונה ג'יפ ראשון.אני לא חושש לבדוק רכבים, אני שואל על הקו הכללי. חלפים, ידע ועוד כאלה.

מזכיר שבעבר היה שם רע לטרופר על בעיות מנוע שמישהו פתר וחסך אלפים ועשרות אלפים. גם לנדר רובר ידעו שם רע ופטרול ויש שיגידו שגם היילקס בדורות מסויימים.

ועם הזמן, הידע שהצטבר בשוק, יחד עם מגוון ספקי חלפים ויכולות יבוא, העניין קצת נרגע.
על קינג לא שמעתי כמעט כלום. בטח לא במודל הישן. ועוד גיר רגיל, בכלל נדיר.




Sent from my SM-F916B using Tapatalk

ishc
14-09-25, 15:35
ממה שאני מכיר מקינג, לא מניסיון אלא מבעלות על פאגרו במשך 5 שנים ו"חברות" עם בעלי רכבים מאותה תוצרת:
משאבת סולר בעייתית ולא ניתנת לשיפוץ
סופר סלקט רגיש לבעיות ואקום
4 מתלים נפרדים על משמעויות התחזוקה
מצמד יקר מאוד
מערכת קירור גבולית, אולי לא כמו ב-q אבל עדיין.

בגדול אלו באמת בעיות אלא פשוט צרות של אוטו ישן ומתוחכם מדי.
היום לא הייתי קונה קינג ולגבי q, החיישן tps הוא צרה רצינית (וגם ראשים כבר קשה למצוא) ונכון יש מלא q ודליקות שמסתובבות בעולם שלמיטב ידיעתי רובם עם מנוע 2.5 פרימיטיבי יותר (וכנראה גם לא חף מתקלות).
בהצלחה

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

GodsFather
14-09-25, 20:24
תודה צחי.

עכשיו להבין סדג עלויות של כאלה צרות ואיך פותרים.

יש משאבה אחרת? או שחייבים להיצמד לדגם אחד שעולה כמשקלו בזהב?

מה העניין במתלה שאי אפשר לתקן לטווח ארוך? בושינגים? משהו אחר?

וואקום בסופר סלקט? צנרת יבשה או תקלה אחרת?



שלא תבין, אני לא מזלזל, פשוט מנסה להבין חסמים. כי אותו דבר יהיה בטרופר ובהיילקס. אז מנסה כאמור להבין את גודל ההרפתקה גם במובן הזה.



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

guyo
14-09-25, 20:44
היה לי bk לפני מס' שנים, זה לא אותו הדבר אבל בערך. ענייני הוואקומים בד'כ פתירים עם ערכת שסתומים מאליאקספרס בשקלים בודדים (לא יודע כמה מחזיק....) משאבת סולר מוכרת כבור כלכלי, לא יודע אם יש חלופה של דגמים אחרים.... מערכת הקירור- מודה, לא מכיר.
אני מודה שמה שביאס אותי בפאג'רו זה לא העלויות (מסתבר שבסחנין הטיפולים זולים משמעותית מאשר בכפ''ס) אלא זה שלא התחברתי לתחושה של 4 מתלים נפרדים, נדונודים בכל הצלבה, חשש מגחון נמוך ופגיע וכו'.

בסוף לכל רכב ישן יש את המחלות שלו. גם בטרופר חישן מסילה אפשר להחליף אבל זה לא זול. מזרקים כנ''ל. יש הכל בשוק רק עולה... אם התחברת לרכב, הוא מטופל ומתוחזק, עומד בדרישותיך, אז אני חושב שההחלטה בידיך....


Sent from my SM-S928B using Tapatalk

נמרוד
14-09-25, 20:44
תגיד בכמה כסף אתה מתכוון לקנות את מה שלא יהיה? בעשרים אלף שקל אתה רוצה גם כוח אמפראז'?

אם האוטו טוב, אין סיבה להחליף משאבת סולר (או גיר, מנוע וכו') לפחות כמה עשרות אלפי ק"מ. וכשילך המכלול הגדול, כפרות.

-->