צפייה בגרסה מלאה : סוללה לממונע לילדים - האם כל 12V תתאים?
אז ככה..
מצאתי כזה בשכונה
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250916/0338789fce5cfd10d3764f66a04793aa.jpg
כנראה שאוחסן והסוללות נפרקו למוות
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250916/0641955cdb31396a9f0222d841719177.jpg
יש 2 כאלה בטור - מתות לגמרי.
האם כל סוללה 12V 9AH שמיועדת לאל פסק / רכזת אש תתאים ? כי אני רואה סוללות שממותגות לממונעים במחיר כפול, אבל ChatGPT טוען שזה יעבוד.
הנתון של CCA לא מופיע בסוללות גנריות כאלה, אז למה לא לקחת כזה?
https://www.alon-computers.co.il/items/1973314-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%A2%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%AA-%D7%A0%D7%98%D7%A2%D7%9F-12V-9AH-Omega-%D7%90%D7%95%D7%9E%D7%92%D7%94-Omega?srsltid=AfmBOortZkdU_GCWvzp-sX9JgHPghm9iFay4inNjSkdxmS0Q112pICtT
או כזה
https://www.mivnit.co.il/items/3138466-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-12V-9AH-DAHUA?utm_source=xzone
ולסגור עניין?
תודה ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
16-09-25, 13:04
זה כנראה יעבוד טוב.
הסתייגות: יצא לי לשים בבימבה כזו מצבר של מכונית, ולאחר מספר קילומטרים מאושרים הגיר באחד המנועים נשבר. כנראה שהתכן המכני שם היה מאוד גבולי וניצל משבר בעזרת מפל המתח שנוצר בסוללות המקוריות הקטנות. בסוללה הגדולה יותר לא היה מפל מתח והמנועים קיבלו את כל ה12 וולט ולא עמדו בזה.
או סתם מזל רע/הגיע זמנם. לא חקרתי.
זה כנראה יעבוד טוב.
הסתייגות: יצא לי לשים בבימבה כזו מצבר של מכונית, ולאחר מספר קילומטרים מאושרים הגיר באחד המנועים נשבר. כנראה שהתכן המכני שם היה מאוד גבולי וניצל משבר בעזרת מפל המתח שנוצר בסוללות המקוריות הקטנות. בסוללה הגדולה יותר לא היה מפל מתח והמנועים קיבלו את כל ה12 וולט ולא עמדו בזה.
או סתם מזל רע/הגיע זמנם. לא חקרתי.
תודה,
אז אולי כדאי לשים שתי סוללות 6V בטור כדי למנוע זאת?
חנן-ג'יפולוג
16-09-25, 16:15
אני ממש לא משוכנע שכדאי לקבל החלטות מעשיות על סמך הדיווח המסויג שלי, מכלי אחר, מלפני 20 שנה.
אבל אם כן לוקחים את זה בחשבון אז אני לא חושב שהעניין הוא בסוללות 6 או 12 וולט, אלא בנתון הcca או ההתנגדות הפנימית, שאותו אין לך.
אם אתה רוצה להיות מדויק למקור כדי לצמצם סיכונים אז לך על סוללת 12וולט באותו קיבול- 4.5א"ש.
יש לי אולי הצעה אחרת... אני המרתי את האוטו של הבן שלי לרוץ על סוללת מקיטה במקום המצבר המקורי. מצבר מקורי - 12 וולט 7 אמפר שעה עולה באיזור 70 שקלים. אבל אם יש לך כבר בבית סוללה של מברגה נטענת ולא ממש משנה מאיזה חברה תוכל כנראה להשתמש בה בעלות יחסית קטנה של בית סוללה ובקר מתח לסוללה. זה מאוד קל להרכבה ותפעול ואולי אפילו יצא זול יותר מלקנות מצבר.
הסוללה יושבת חיצונית ומאוד נוח לפרק ולהטעין.
עד עכשיו עם סוללה של 5 אמפר שעה - מעולם לא הגענו לפריקה גם לו אחרי קילומטר + של נסיעה. אנחנו כבר אחרי - 15-20 שימושים ללא בעיות כלשהן במנועים וכו.
זה יותר חזק. לא מטורף כי ברכב הזה יש בורר 3 מהירויות אבל במהירות מקסימלית בסיבוב מלא הגלגל הקדמי עולה באוויר.
149382
זה מעגל הניתוק. על בסיס המלצות מיוטיוב.
https://www.aliexpress.com/item/1005005971849028.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.270.17b71802WomlqH
חנן-ג'יפולוג
16-09-25, 18:54
כדאי להיות סופר זהיר עם האלתורים של הוצאת מתח מסוללות ליתיום של כלים.
חלקן מסתמכות על תקשורת עם הכלי כדי להפסיק את הפעולה כשאחד מהתאים יורד למתח שלא מאפשר פעולה.
מנסיון, זה נדלק ומתפוצץ בשימוש כזה.
לא, לבדוק את המתח הכללי של הסוללה ובהתאם לזה להפסיק פעולה לא מספק את הבטיחות המינימלית הנדרשת.
יש לי אולי הצעה אחרת... אני המרתי את האוטו של הבן שלי לרוץ על סוללת מקיטה במקום המצבר המקורי. מצבר מקורי - 12 וולט 7 אמפר שעה עולה באיזור 70 שקלים. אבל אם יש לך כבר בבית סוללה של מברגה נטענת ולא ממש משנה מאיזה חברה תוכל כנראה להשתמש בה בעלות יחסית קטנה של בית סוללה ובקר מתח לסוללה. זה מאוד קל להרכבה ותפעול ואולי אפילו יצא זול יותר מלקנות מצבר.
הסוללה יושבת חיצונית ומאוד נוח לפרק ולהטעין.
עד עכשיו עם סוללה של 5 אמפר שעה - מעולם לא הגענו לפריקה גם לו אחרי קילומטר + של נסיעה. אנחנו כבר אחרי - 15-20 שימושים ללא בעיות כלשהן במנועים וכו.
זה יותר חזק. לא מטורף כי ברכב הזה יש בורר 3 מהירויות אבל במהירות מקסימלית בסיבוב מלא הגלגל הקדמי עולה באוויר.
149382
זה מעגל הניתוק. על בסיס המלצות מיוטיוב.
https://www.aliexpress.com/item/1005005971849028.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.270.17b71802WomlqH
איזו סוללה של מקיטה? 18V/20V? זה לא חזק מדי ברמה של לגמור את המנוע ?
20, אצלי יש שני מנועים... לא יודע מה יש אצלך, קצב ההליכה שלנו כהורים ליד המכונית שקול למהירות הכי נמוכה מבין השלוש ככה שרוב הזמן אנחנו בשליש כוח ורק כשצריך לחצות מעברי חצייה במהירות או לטפס איזה גבעה או שטח אני עובר לכוח מקסימלי.
חיברתי רגעית סוללת 20V כדי לראות שהעסק בכלל עובד לפני התעסקות - וואלה עובד
אבל נראה לי שאשאר בגזרת הסוללות הרגילות. מלחיץ אותי קצת החשש התמידי מהתלקחות וכו.
בטח כשמדובר בסוללה סינית של TPCELL שקיבלתי במתנה עקב BMS שרוף מחבר לעבודה (שאותו החלפתי בBMS סיני אחר מעלי כדי שתהיה לי עוד סוללה לכלים דמוי מקיטה שיש לי - משור חרב / מפתח רטיטה/ גרניק נטען)
כל שאר הכלים שלי דיוולט עם סוללות מקוריות שחראם להקריב..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250917/9c72efc86afa3db59f82c6703e1245a1.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.