צפייה בגרסה מלאה : טיפולים באיוניק 5 אחרי תום תקופת האחריות
איוניק 5 שנת 23 145000 קמ.
3 הטיפולים הראשונים היו כלולים במחיר הרכב.
על הטיפול הרביעי (120000) שילמתי בעצמי. נדמה לי שעלה משהו בסביבות 3800₪.
מתקרב לטיפול החמישי.
מישהו יודע מה עושים בכל טיפול (קטן\גדול)?
הגיוני לעשות לבד?
Sent from my 24090RA29G using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
21-09-25, 20:58
מסנן מזגן ונוזל בלמים. כמובן שאין בעייה לעשות לבד.
ב60000 מחליפים נוזל סוללה. יתכן שכאן צריך פעולה במחשב אבחון. יתכן ששוה לך להשקיע במחשב אבחון יקר שיש לו את האופציה הזו.
אני עדיין מטפל במוסך של רשת יונדאי מתוך תקווה להשיג goodwill במקרה הצורך. פעם אחת זה כבר החזיר לי 2500ש"ח.
תודה חנן .
יש פה מישהו שעשה לבד ושרד כדי לספר?
Sent from my 24090RA29G using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
23-09-25, 14:08
צריך לומר שאם אתה לא הולך למחוזות החומרים והחלפים התחליפיים, כנראה שלא תחסוך המון אם תטפל לבד , באחוזים, במיוחד אם גם תעשה השוואת מחירים עם מוסכים אלטרנטיביים. המחיר שציינת גבוה מאוד.
המחיר של נוזל הקירור המיוחד (מוליכות נמוכה) ושל מסנן המזגן שערורייתיים, כ2400ש"ח ביחד. על המקוריות של מסנן המזגן הייתי מוותר בלי לחשוב פעמיים. לגבי נוזל הקירור- דורש מחקר עמוק יותר.
במוסך יונדאי בבאר שבע רוצים 3600 שח עבור הטיפול
במוסך סביר במושב לידי רוצים 630 שח..
מישהו יכול לכתוב כמה הוא שילם עבור טיפול 150000 (תכולת עבודה של טיפול "קטן"- מסנן מזגן, נוזל בלמים ונוזל קירור אחד מבין השניים)
Sent from my 24090RA29G using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
02-11-25, 06:36
באיזור ה1000ש"ח. על כלום.
לגבי הפער שציינת, אני הייתי בודק טוב טוב טוב איזה נוזל קירור סוללה הם שמים במוסך הזול. הנוזל של יונדאי עולה כ2300ש"ח אז בטוח שזה לא מה שהם קונים עבורך. ראיתי ברשת כמה פרסומים לנוזל קירור סוללה גנרי זול, אבל לא הצלחתי לראות שכתובים עליו תקנים מתאימים, תיאור מפורש שהוא בעל מוליכות נמוכה וכו'. ללא ודאות אמיתית שזה מתאים אני לא הייתי הולך על זה.
מעיון בקובץ הזה בכלל לא צריך להחליף נוזל קירור בטיפול 150000. אני מפספס משהו או שסתם יונדאי באר שבע ניסו להשחיל לי?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251103/fafdcf9bce7dbfcc042d81232a690b30.jpg
Sent from my 24090RA29G using Tapatalk
תבדוק מהן ההגדרות לאחזקה רגילה, ומהן ההגדרות לתחזוקה בתנאים קשים.
ברכבי בנזין לפחות, להרבה מקומות בארץ ההגדרת שימוש של היצרן היא "תנאים קשים"
חנן-ג'יפולוג
03-11-25, 21:20
זה לא נסיון השחלה אלא טעות במסד הנתונים של היבואן שלפיו המוסכים עובדים.
היה לי בזמנו שיח לגבי העניין הזה עם המחלקה הטכנית. בסוף סיכמנו שאחליף ב210000.
200000 לא נופל על אף טיפול סטנדרטי ולכן הגענו להסכמה הזו.
אני מדבר על טיפול 150000. אם אני מבין נכון לא נדרש החלפת נוזל קירור מוליכות נמוכה אלא רק החלפת נוזל בלמים ומסנן מזגן..
Sent from my 24090RA29G using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
03-11-25, 23:50
הבנתי שעל זה מדובר. גם אצלי רצו לעשות בטעות במועד הזה החלפת נוזל קירור מנוע.
אז כן, ב150 מחליפים רק נוזל בלמים ומסנן מזגן.
הבנתי. תודה!
Sent from my 24090RA29G using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
18-11-25, 11:39
אחרי טיפול 240000ק"מ יש תובנות לגבי נוזל קירור מנוע:
הכמות במנוע היא 6.4 ליטר.
אם מנסים להחליף לפי הליך היצרן בספרות יוצאים רק 1-2 ליטר.
זה מה שעשו אצלי בפעם הקודמת ולא הבינו למה זה לא הולך.
הפעם התעקשתי שיחקרו טוב יותר, אז ניתקו צנרת ממחליף החום שצמוד למנוע (האחורי) הכניסו לחץ אוויר למיכל העיבוי, וכל הכמות הנכונה יצאה.
עדכנתי את המחלקה הטכנית. מקווה שהם יעבירו למוסכים.
בלי קשר:
למי שאבד הצבע הכחול מנוזל קירור הסוללה יונדאי הוציאו מק"ט חדש של צבע כחול לחדש את ימי הנוזל כבהתחלה, בלי להחליף את הנוזל היקר.
ehudzeelim
18-11-25, 11:52
אחרי טיפול 240000ק"מ יש תובנות לגבי נוזל קירור מנוע:
הכמות במנוע היא 6.4 ליטר.
אם מנסים להחליף לפי הליך היצרן בספרות יוצאים רק 1-2 ליטר.
זה מה שעשו אצלי בפעם הקודמת ולא הבינו למה זה לא הולך.
הפעם התעקשתי שיחקרו טוב יותר, אז ניתקו צנרת ממחליף החום שצמוד למנוע (האחורי) הכניסו לחץ אוויר למיכל העיבוי, וכל הכמות הנכונה יצאה.
עדכנתי את המחלקה הטכנית. מקווה שהם יעבירו למוסכים.
בלי קשר:
למי שאבד הצבע הכחול מנוזל קירור הסוללה יונדאי הוציאו מק"ט חדש של צבע כחול לחדש את ימי הנוזל כבהתחלה, בלי להחליף את הנוזל היקר.
צריך להיזהר עם הלחץ,
שלא ייבנה בטעות במערכת.
ללא קשר להחלפת נוזל, ראיתי תיעוד של כמה מקרים ברכבי יוקרה חשמליים שבהם הנוזל פרץ מהמערכת בתוך המנוע החשמלי, צרה צרורה
חנן-ג'יפולוג
18-11-25, 13:46
לא מתפרעים עם זה. ראשית, הצנרת למטה פתוחה אז אין קונטרה להכנסה של האוויר, ושנית, מכניסים למיכל העיבוי אקדח אוויר ואוטמים את הרווח עם סמרטוט. זה לא אגרסיבי מדי.
בקשר לנוזל קירור סוללה שכבר הוחלף כל 60000ק"מ: מסתבר שבפעמים הקודמות רק פתחו את פקק הריקון ונתנו לנוזל לרדת בגרוויטציה. בדיעבד אני מבין שזה היה רחוק מלהחליף את כל הנוזל, וגם ששילמתי מחיר מלא על הנוזל, כ2300-2400 ש"ח, על פארש.
הפעם, גם בנוזל של הסוללה, ניתקו צנרת והכניסו אוויר.
הטוב, כל הכמות באמת הוחלפה.
הרע, זה לקח שעות על שעות לנקז אוויר.
גם קיבלתי נוזלי קירור לקחת אתי למקרה שיש עוד אוויר והמפלס ירד בהמשך.
חנן-ג'יפולוג
18-11-25, 18:47
עדכון אחרון, אני מקווה: מיד לאחר ששילמתי את החשבון ובאתי לצאת מהחנייה נדלקה נורה שאומרת למלא נוזל קירור. חזרתי עם הרכב לתוך המוסך ומילאנו עוד יותר מליטר נוזל קירור מנוע, פעמיים מיכל עיבוי התרוקן עד שהמיפלס הפסיק לרדת.
ליתר בטחון נסעתי עם הרכב עוד רבע שעה באיזור של המוסך כדי שאם אתקע זה יהיה קרוב אליהם ואז יצאתי לכיוון הבית.
סרט. הלך לי יום עבודה על הטיפול הזה.
לא יכול להיות שאין משהו יותר מסודר מפופו עם סמרטוט לפרוצדורה הזו.
קל לי למשל לחשוב על מכשיר שמנקז וממלא כשהמשאבה של מערכת הקירור יוצרת את הסירקולציה, ולכן קשה לי להאמין שיונדאי לא חשבו על זה - אלא אם כן זה מסוג הטיפולים שמראש לא חשבו שמישהו יבצע...
אסף.
סרט. הלך לי יום עבודה על הטיפול הזה.
כנראה אתה הראשון והאחרון שהם מבצעים את הפרוצדורה הארוכה הזאת.
או שיכניסו מכונת סטייל "דיאליזה" של הגירים האוטומטיים.
נ.ב- טוב שהעלית את הנושא, שיגיע תור ה BYD להחלפת נוזל אתנחל ליד הרכב לראות התהליך ושבאמת כל הנוזל מוחלף.
רענן
חנן-ג'יפולוג
18-11-25, 19:19
עברנו, לפחות שמונה עיניים טכניות וביקורתיות, על ההליך בספרות. מבחינת יונדאי זה לפתוח פקק ניקוז, לרוקן, לסגור ולמלא.
קשקוש.
עברנו, לפחות שמונה עיניים טכניות וביקורתיות, על ההליך בספרות. מבחינת יונדאי זה לפתוח פקק ניקוז, לרוקן, לסגור ולמלא.
קשקוש.
לא הבנתי מה קשקוש ?
העבודה או הזמן כולל ניקוז האוויר ועד שרכב יוצא מושלם מהמוסך ?
מוסך לא אמור לבנות על יכולות הלקוח שישלים לבד בביתו נוזל קירור.
חנן-ג'יפולוג
18-11-25, 19:32
ההנחייה הטכנית של יונדאי בעניין הזה היא קשקוש.
עברנו, לפחות שמונה עיניים טכניות וביקורתיות, על ההליך בספרות. מבחינת יונדאי זה לפתוח פקק ניקוז, לרוקן, לסגור ולמלא.
קשקוש.
בגלל שזה אתה, אפשר להניח שזה ה-FSM המקורי ולא התרגום המקומי?
חנן-ג'יפולוג
19-11-25, 09:47
לא בגלל שזה אני.
בכלמוביל לא מתרגמים הוראות עבודה טכניות סטנדרטיות לטכנאי יונדאי.
מתרגמים ריקולים והוראות שירות מיוחדות, כמו גם ספרות נהג וכו'.
צודקים.
זו השקעה אדירה ובארץ אין מכונאים/טכנאים שקוראים הוראות. לא משנה באיזו שפה...
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
19-11-25, 12:28
אני מכיר כמה שקוראים הוראות, אבל הם מאותה קבוצה שיקראו גם אם זה באנגלית.
מקריאה פה אני מבין שנוזל קירור הסוללה ממש במגע עם הקטבים ולא עושה סירקולציה בתוך צינורות יעודיים להחלפת החום כי יתכן שזה פחות יעיל. אני גם מבין שמחשב הרכב דוגם זליגה ומתריע על נוזל חשוד בהולכה, ודורש החלפתו, אז יונדאי מסתפקים בהחלפה חלקית של המיכל ובכך למהול חלקית בנוזל חדש להורדת מוליכות כללית.וזה מספיק טוב לדעתם מבלי להסתבך עם פרוצדורה מתוסבכת.
שאלה- האם לאחר הניקוז עם לחץ האוויר מכל המערכת ,הנוזל המשומש יוצא נקי מכל מיני מוצקים למיניהם צבעים או משחות לא לגמרי נוזליות? מישהו בדק עם מגר את הנוזל המשומש לעומת החדש?
חנן-ג'יפולוג
19-11-25, 17:23
הנוזל עובר במחליפי חום. לא נוגע בתאים או באלקטרוניקה.
אז אפשר הסבר קצר על הנזק בשינוי מוליכות הנוזל?
חנן-ג'יפולוג
19-11-25, 18:58
אני מניח, לא בוודאות, שהמוליכות הנמוכה נועדה למנוע נזק/התחשמלות במקרה של דליפה במחליפי החום.
חנן-ג'יפולוג
19-11-25, 23:59
אני מבין מדבריך שאתה סבור שהנוזל מגדיל מוליכות עם הזמן וזו הסיבה להחלפתו. אני לא טוען שזה לא נכון, אין לי מושג, אבל מאיפה הסברה הזו הגיעה?
נוזלי קירור מחליפים תקופתית כי חבילת התוספים שבהם מתכלה במהלך ההגנה על המתכות שבמערכת ו/או מתיישנת וכבר לא יעילה. זה נכון לכלל נוזלי הקירור, ללא קשר למוליכות או לרכב חשמלי.
טעות שלי בהבנת הנכתב פה, הייתי בטוח שהדרישה לאי מוליכות מהנוזל היא בשל העובדה שהוא חשוף לזיהום עקב מגע עם חומרים מוליכים אחרים בעלי פוטנציאל חשמלי חוץ ממחליף החום והמערכת שלו. בעבר נחשפתי למערכות חשמליות ואלקטרוניות שהיו טבולות בשמנים כגון שמן סיליקון שהיה אמור להיבדק תקופתית והחלפתו .ואולי מפה הטעות שלי.
https://youtube.com/shorts/zJ1lIlvwXUk
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
02-12-25, 19:07
לא שנצטרך בחצי מיליון ק"מ הראשונים החלפת בלמים, אבל כשנגיע לזה, יש הרבה מאוד דרכים אלטרנטיביות לעשות את זה, הן בסורקים גנריים והן באמצעים מכניים פשוטים.
הוא הוציא קצת אוויר חם- אני מקווה שזה הקל עליו.
אני מאוד אוהב את הגישה שלו לתכנון מוצר לא מתכלה ולישמור על אפשרות לטיפול עצמי
ככלל כל המסע שלהם מאוד מעניין
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
לא שנצטרך בחצי מיליון ק"מ הראשונים החלפת בלמים,
מוזר,
אני מהנסיון שלי רפידות פחות "נושכות" ובולמות כשהם הרבה זמן על המדף או רכב שלא נוסע או לא נדרש לשחיקתם .
תחושה שלי שיש עליהם כמו ציפוי קשיח ולא רך עם הזמן.
רענן
מוזר,
אני מהנסיון שלי רפידות פחות "נושכות" ובולמות כשהם הרבה זמן על המדף או רכב שלא נוסע או לא נדרש לשחיקתם .
תחושה שלי שיש עליהם כמו ציפוי קשיח ולא רך עם הזמן.
רענן
אתה לא טועה.
גם לרפידות יש זמן חיים סטאטי.
אתה לא טועה.
גם לרפידות יש זמן חיים סטאטי.
יופי, חשבתי שאני סתם דיביל שמחליף כל שנה לקרוסאובר של הבת שלי (גרה בחיפה) למרות שהרפידות
לא שחוקות ויכולות "לסחוב" לעוד שנה או שנתיים בקצב שחיקה שהיא בולמת.
רענן
ehudzeelim
02-12-25, 22:33
יופי, חשבתי שאני סתם דיביל שמחליף כל שנה לקרוסאובר של הבת שלי (גרה בחיפה) למרות שהרפידות
לא שחוקות ויכולות "לסחוב" לעוד שנה או שנתיים בקצב שחיקה שהיא בולמת.
רענן
אני לא מכיר פג תוקף לרפידות,
ובכל מקרה גם אם יש אי שם בטווח הרחוק איזה תאריך תפוגה, הוא רחוק מאד (מאד) משנתיים.
כדוגמה (או קוריוז), הסנדלים באופנוע שלי יוצרו לפני כ-25 שנה, והם מותקנים בו כבר 14 שנים (אני רוכב מעט מאד). אין שום סימן לגיל או הבדל בבלימה לעומת סנדלים חדשים.
לגבי התחושה שלך, רפידות צריכות להישחק מעט ולהתאים את עצמן לדיסק, לכן בהתחלה הן פחות נושכות. וברכב שעמד הרבה זמן, חלודה על הדיסקים משפיעה על הבלימה עד שהכל מתאים את עצמו והחלודה נשחקת.
אני לא מכיר פג תוקף לרפידות,
ובכל מקרה גם אם יש אי שם בטווח הרחוק איזה תאריך תפוגה, הוא רחוק מאד (מאד) משנתיים.
כ-5 שנים וגיליתי את זה כשרפידה ותיקה התפוררה בבלימת חירום.
הדבר הראשון היה שאלה לגבי מועד ההתקנה.
גם אם החומר בלימה נראה בסדר, הכימיה משתנה.
הדבק ללוחית מתכת מתעייף.. וזה יגיד לך גם משפץ בלמים.
אין דין רפידות לרכב קל מאד כמו אופנוע מול רכב.
יש כמה חומרים שונים של רפידות. דווקא יצרני הרכב בדרך כלל לא ירכיבן על רכב חדש רפידות מחומרים נחותים שמתיישנים.
אסף.
יופי, חשבתי שאני סתם דיביל שמחליף כל שנה לקרוסאובר של הבת שלי (גרה בחיפה) למרות שהרפידות
לא שחוקות ויכולות "לסחוב" לעוד שנה או שנתיים בקצב שחיקה שהיא בולמת.
אתה באמת מחליף רפידות כל שנה בלי קשר לעובי?
אתה באמת מחליף רפידות כל שנה בלי קשר לעובי?
כן !
קצת הגזמה.. לא?
יכול להיות שכן. אבל,
מוריד גלגלים, אז על הדרך.
למה אתה מוריד גלגלים?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
למה אתה מוריד גלגלים?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
הצרחה בכל צד קדימה - אחורה (שחיקה אחידה לכל הרביעייה)
אגב, יש עוד יתרון,
הצלחות כמעט שלא נשחקות והחלפתן נדירה מאד
(זה בכל אופן מה שאני שם לב באקסל של אחזקת הרכבים הקודמים והעכשיויים)
אני לא מכיר את מחירי נוזל צינון ובדגמי 2025 שלחו את ההחלפה הראשונה ל-120,000 ק"מ.
אבל כמה תובנות ממה שחנן כתב:
לבקש לשלם רק על כמות נוזל הקירור שמחליפים.
בדקתי לגבי מסנן המזגן ומסתבר שזה כנראה אותו מסנן של טוסון, ספורטאג אילנטרה ועוד מהעשור האחרון וחליפיים עולים בארץ פחות מ-50 שקל ובחול עוד פחות.
ההחלפה פשוטה ביותר והגישה נוחה מצד ה"אין מנוע" מקדימה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.